Aktywacja magazynu i zarządzanie nim

Utworzono: 2011-11-28
Ostatnia aktualizacja: 2023-07-25
Liczba odwiedzin posta: 24533

Chcąc aktywować gospodarkę magazynową w systemie (funkcja dostępna od planu Standard) trzeba przejść do menu Ustawienia > Ustawienia Konta i zaznaczyć pole Obsługa magazynów.
  
obsługa magazynów 1

Zakładka Magazyn

 

Po włączeniu tej opcji, w menu zamiast pozycji Produkty pojawi się nowa zakładka Magazyny, a w niej podkategorie:

  • Produkty,
  • Dokumenty magazynowe,
  • Magazyny,
  • Przyjęcie,
  • Wydanie.


obsługa magazynów 2

Za pomocą dwóch ostatnich rubryk w szybki sposób można wystawiać dokumenty PZ, WZ.

Dokumenty magazynowe, które masz do dyspozycji po aktywacji magazynu to: PZ, WZ, PW, RW, PZK, WZKRezerwacje, Inwentaryzacja, MM (przesunięcie międzymagazynowe), ZT (zwrot towaru). Możesz je wystawić po przejściu do zakładki Magazyn > Dokumenty magazynowe.

Karta produktu

 

Po uruchomieniu magazynu na karcie produktu będą widoczne zmiany,  w każdym produkcie pojawią się kategorie: 

  • Stan magazynowy,
  • Sprzedane bez dokumentów magazynowych,
  • Dostępna ilość. 

 

obsługa magazynów 3 produkt

Dodawanie produktu
 

Dodawanie nowego produktu do magazynu odbywa się w dwóch krokach. 
Krok 1. Definiowanie produktu.
Krok 2. Dodawanie jego ilości na stan magazynowy za pomocą dokumentów: PZPW.

Do systemu możesz też dodać produkty z poziomu faktury zakupowej i sprzedażowej.

Od tej pory przy tworzeniu faktury można określić, z jakiego magazynu mają być pobrane produkty wymienione na fakturze (opcja ta jest na dole edycji faktury po rozwinięciu Więcej opcji).

przypisanie produktów do magazynu

 

Ilość produktu dostępna w magazynie

 

Jeżeli chcesz, żeby podczas wystawiania faktury w systemie był widoczny dostępny stan magazynowy, musisz nałożyć ograniczenie magazynowe na produkty — tzw. ograniczenie ilościowe (magazynowe) danego produktu. Aby nałożyć ograniczenie magazynowe, przejdź do zakładki Produkty.

screenshot s3 eu west 1

Tworząc nowy produkt lub edytując istniejący, u dołu formularza, rozwiń Dodatkowe opcje i zaznacz Ograniczenie ilościowe (magazynowe), a następnie zapisz zmiany u dołu strony.


aktywacja magazynu i zarz%C4%85dzanie nim 1


Jeżeli posiadasz uprzednio utworzone już produkty bez ograniczenia, możesz dodać ograniczenie grupowe dla produktów. Instrukcja jak to zrobić znajduje się tutaj.

Podczas wyboru produktu na fakturę w nawiasie kwadratowym pojawi się ilość produktu możliwa do sprzedaży.

telewizor ogranicznie magazynowe(1)

Nie znaczy to, że limitu podanego w nawiasie nie można przekroczyć. System pozwoli sprzedać dowolną ilość produktu, do momentu gdy założysz kolejne ograniczenie. Jest to ograniczenie możliwości wywołania i sprzedaży produktu na fakturze w momencie, kiedy na stanie magazynu NIE ma dostatecznej ilości produktu, którą chcesz sprzedać. 

Aby aktywować tę opcję, należy wejść w zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Produkty i oznaczyć checkbox: Nie pozwalaj wystawiać faktur na produkty, których nie ma w magazynach​!


aktywacja magazynu i zarz%C4%85dzanie nim 2

Opis opcji, która umożliwia wprowadzenie podobnego ograniczenia podczas wystawienia samych dokumentów magazynowych WZ, powodujących wydanie z magazynu, znajduje się tutaj. 

W przypadku wystawienia faktury za pomocą API funkcja blokady sprzedaży produktu nie jest aktywna. Dobrym przykładem są platformy sklepowe mające integracje z Fakturownią poprzez API. Z powodu braku ograniczenia stany magazynowe zarówno w Faktorowni jak i na platformach sklepowych należy ewidencjonować oddzielnie. 

Mając skonfigurowane obwarowania na sprzedaż i wydanie produktów z magazynu, możesz częściowo zautomatyzować proces migracji towaru na magazynie.
Instrukcja do ustawień znajduje się tutaj.

Uprzednia sprzedaż ze wskazaną ilością

 

Uwaga: Co w momencie gdy włączysz magazyn, a wcześniej sprzedawałeś/aś produkty i miałeś/aś ich ilość na stanie w rubryce dostępna sprzedawana ilość?
Program sam wyrówna potrzebne stany dokumentem magazynowym PZ. Opis funkcji znajdziesz tutaj.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Agata Domańska
"W przypadku wystawienia faktury za pomocą API funkcja blokady sprzedaży produktu nie jest aktywna. Dobrym przykładem są platformy sklepowe mające integracje z Fakturownią poprzez API. Z powodu braku ograniczenia stany magazynowe zarówno w Faktorowni jak i na platformach sklepowych należy ewidencjonować oddzielnie. " - czy to znaczy, że jeśli podłączę sobie do jednego magazynu dwa lub więcej sklepów internetowych, sprzedaż przez jeden sklep NIE sprawi, że przez drugi nie będzie można kupić tego, co sprzedał pierwszy? Czy to znaczy, że wtedy muszę ręcznie korygować liczbę dostępnych w magazynie produktów?

2022-03-08 18:39


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
odnośnie fragmentu: "? Czy to znaczy, że wtedy muszę ręcznie korygować liczbę dostępnych w magazynie produktów?" informuję, że system Fakturownia.pl pozwala na automatyczne tworzenie dokumentów magazynowych do wystawianych dokumentów księgowych (https://pomoc.fakturownia.pl/151210-Jak-automatycznie-wystawiac-dokumenty-WZ-i-PZ-przy-dodawaniu-faktur-do-systemu-). Opisana w ww. artykule informacja o uzupełnianiu stanu magazynowego dotyczy stanu na sklepie internetowym
Pozdrawiam,
Michał.

2022-03-10 12:33


Avatar sugester medium
Anna
Czy w integracji z KSeF muszę prowadzić magazyn i uzupełniać stan czy nie jest to konieczne eksportując faktury do US ? I jeszcze jedno, czy można korzystać w trzech sklepach z jednego konta ? Czy nr faktur same się zapisują zgodnie z kolejnością wystawiania ?

2023-07-06 18:44


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
odpowiedź została wysłana na Państwa adres mailowy.

Dziękuję za kontakt.

Pozdrawiam,
Łukasz

2023-07-07 10:42


Dodaj komentarz