Wykaz nieopłaconych faktur

Utworzono: 2013-12-11
Ostatnia aktualizacja: 2024-02-01
Liczba odwiedzin posta: 9097

W Fakturowni istnieje możliwość kontrolowania płatności za wystawione faktury sprzedażowe na różne sposoby.

Lista dostępnych metod kontrolowania płatności znajduje się we wpisie Kontrola płatności.

Chcąc mieć natomiast szybki dostęp do dokumentów, które nie zostały jeszcze opłacone przez kontrahentów, możesz posłużyć się raportem Wykaz nieopłaconych faktur

Aby odnaleźć te dokumenty:

  • przejdź do zakładki Raporty > Lista raportów;
  • przejdź do raportu Wykaz nieopłaconych faktur znajdującego się w dziale Finanse.
zrzut ekranu wskazujący na miejsce w systemie


Dzięki temu raportowi masz możliwość:

  • przeglądania niezapłaconych faktur za wybrany okres;

  • sprawdzania liczby dni w opóźnieniu płatności;

  • sprawdzania ilości wysłanych przypomnień o konieczności dokonania zaległej płatności. 


Podobnie jak w przypadku każdego raportu systemowego, system pozwala zawęzić wyszukiwanie za pomocą różnych filtrów podstawowych, takich jak:

  • Data od i Data do – okres, za który chcesz sprawdzić zaległości;
  • Dział / oddział firmy – podmiot (podmioty), w szczególności w przypadku wielu działów,
  • Przychody/wydatki – rodzaj wybranych dokumentów po stronie przychodów albo wydatków. 

Naciskając przycisk więcej opcji, możesz dostosować swój raport, używając dodatkowych filtrów:
 
  • Kategorie – możliwość wybrania kategorii, do których ma zaliczać się dany przychód/wydatek;
  • Typ dokumentu – rodzaj dokumentu, jaki chcesz uwzględnić w raporcie (możesz wybrać wszystkie dokumenty księgowe lub ograniczyć wyszukiwanie, np. do faktur VAT, faktur zaliczkowych, czy faktur Marża);
  • Status – możesz wybrać do raportu faktury tylko o określonym statusie dokumentu;
  • Użytkownik – jeżeli w systemie masz więcej niż jednego użytkownika, który generuje dokumenty, możesz wygenerować raport dla każdego użytkownika osobno;
  • Kraj nabywcy – w momencie, gdy na karcie Klienta jest określony kraj pochodzenia, możesz wygenerować wykaz przychodów dla kontrahentów z danego kraju;
  • Waluta – tę rubrykę możesz wybrać do raportu dla dokumentów wystawionych w danej walucie albo wybrać opcję Dowolna (z konwersją na PLN) w momencie, gdy waluta PLN jest walutą całego konta;
  • Klient  możesz wygenerować raport przychodów, biorąc pod uwagę tylko jednego Klienta (w rubryce należy rozpocząć wpisywanie nazwy Klienta i wybrać podmiot z podpowiadanych przez program);
  • Pokaż faktury opłacone po wybranym przedziale czasu. 
     

Raport może działać na dwa sposoby:

1. Zadłużenie w określonym terminie – po zaznaczeniu pola wyboru Pokaż faktury opłacone po wybranym przedziale czasu, generowany jest raport zawierający listę niezapłaconych faktur w wybranym okresie: Data od, Data do

Rozwiązanie to jest bardzo przydatne, jeżeli zależy Ci na zweryfikowaniu, czy zaległość przypadająca tylko na wybrany okres, została na ten czas opłacona.


wykaz nieop%C5%82%C4%85conych faktru raport

2. Zadłużenie w czasie rzeczywistym – po odznaczeniu pola wyboru Pokaż faktury opłacone po wybranym przedziale czasu, generowany jest raport zawierający listę niezapłaconych faktur przypadającą na dzień wygenerowania tego raportu za dany okres zaznaczony w polach: Data od, Data do.
 

wykaz nieop%C5%82%C4%85conych faktru czas rzeczywisty raport

Raport można wydrukować, naciskając przycisk Wydruk lub pobrać do pliku XLS, naciskając przycisk Eksportuj do XLS.

Dziękujemy za Wasze wsparcie i mnóstwo pomysłów na nowe funkcje, które nam przesyłacie. Zachęcamy do śledzenia nas na TwitterzeFacebookuPodcaście oraz Instagramie.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Alexa
Witam,
Czy jest możliwość zrobienia raportu faktur nieopłaconych w różnych walutach bez przeliczenia. Czyli aby na wydruku było widać oryginalne waluty z faktur.

2018-09-06 14:52


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

w raportach nie ma możliwości wygenerowania takiego typu dokumentu. Można wygenerować raport nieopłaconych faktur z przeliczeniem na walutę główną konta. (Raporty > Lista raportów > Wykaz nieopłaconych faktur).

Zestawienie, które chce Pan wygenerować w systemie można osiągnąć po przez funkcja Lista faktur.

W tym celu proszę wejść w zakładkę Faktury/Przychody > Wszystkie > W panelu wyszukiwania > Status > Nieopłacone > Szukaj. Można określić również pozostałe filtry do wyszukania. Wygenerowana listę faktur można pobrać klikając w funkcję Eksport/Wydruki > Pobierze listę faktur w pliku PDF. 

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji. 

2018-09-07 16:50


Avatar sugester medium
TERESA
Dzień dobry.
Czy jest możliwe wysłanie przypomnienia o nie zapłaconych fakturach?

2019-02-20 19:04


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

dziękujemy za przesłanie wiadomości. System daje taką możliwość w tym celu proszę wejść w zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem >  Nieopłacona faktura > Czy automatycznie wysyłać. 

Więcej informacji w linku do baz wiedzy: 
https://pomoc.fakturownia.pl/785999-Automatyczne-przypomnienie-o-koniecznosci-oplacenia-faktury-po-terminie-platnosci-

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji 

2019-02-21 09:37


Avatar sugester medium
Katarzna
Dzień dobry,

Raport uwzględnia faktury o statusie płatności gotowka lub karta płatnicza, czy to można w jakiś sposób wyeliminować? Czy raport generuje się na podstawie statusu faktury tzn np wystawiona/wysłana? Dlatego należałby to odznaczać od razu przy wystawianiu takiej faktury? Czy jest możliwość aby ewidencja sprzedaży zwierała kolumnę mowiaca o formie płatności faktury?
Będę wdzięczna za pomoc
Pozdrawiam

2024-01-29 12:46


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

dziękuje za wiadomość. Poniżej przesyłam odpowiedzi na zadane pytania:

1.Raport uwzględnia faktury o statusie płatności gotowka lub karta płatnicza, czy to można w jakiś sposób wyeliminować?

- system uwzględnia wszystkie dokumenty niezależnie od określonej formy płatności. Niestety dostępne w raporcie filtry nie pozwalają na wykluczenie bądź wyszukanie po konkretnych.

2.Czy raport generuje się na podstawie statusu faktury tzn np wystawiona/wysłana?

- Raport generowany jest domyślnie na podstawie wszystkich statusów po za opłaconym. W tym wymienionymi powyżej. Podczas generowania raportu można określi status po jakim ma zostać wygenerowany.

3.Czy jest możliwość aby ewidencja sprzedaży zwierała kolumnę mowiaca o formie płatności faktury?

- nie ma możliwości dodania dodatkowych kolumn w generowanych raportach.

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam





2024-02-01 14:33


Dodaj komentarz