Jak dostosować rozmiary faktury do papieru firmowego swojej firmy ( poza szablonem Blue)

Utworzono: 2014-01-09
Ostatnia aktualizacja: 2020-01-21
Liczba odwiedzin posta: 9451

Aby dostosować szablon faktury do papieru firmowego, należy odpowiednio poustawiać marginesy faktury.

Poniżej znajdują się podpowiedzi, jak można dokonać takiej modyfikacji i, na zasadzie wydruków testowych, dostosować marginesy do swojego papieru firmowego.

Aby wprowadzić takie modyfikacje, należy wejść do menu Ustawienia > Ustawienia konta > (następnie w lewym menu wybrać) Wydruki i na tej stronie, na dole w polu "Konfiguracja wydruku przez CSS" przepisać poniższy kod:


} @media all { 
.invoice_outline { 
padding:1cm 0.5cm 1cm 0.5cm; 
} 
} 

Następnie trzeba odpowiednio zmienić wartości liczbowe marginesów kolejno:górnego, prawego, dolnego i lewego aby pasowały do papieru firmowego. (ważne jest aby z powyższego kodu nie usuwać żadnych innych liter ani znaków)

Uwaga! Aby upewnić się, że kod CSS będzie działał poprawnie, proszę przepisać go ręcznie, nie kopiować.
Powyższy kod nie działa w szablonie Blue.


W przypadku szablony Gray należy skorzystać z następującej instrukcji : 

1. Utworzyć nowy szablon na podstawie szablonu gray
2. Przejść do edycji szablonu
3. Pod  @media all {  w drugiej linijce kodu wkleić: 

.invoice_outline {
  min-height: 20cm !important;
  padding-top: 4cm !important;
}


(Jest to wymuszenie dodania pustej przestrzeni na górzę dokumentu na pierwszej stronie o wysokości 4cm)
  
oraz

.main_inv_table:nth-of-type(n+2) {
   margin-top: 4cm !important;
  }


(Jest to wymuszenie dodania pustej przestrzeni na ewentualnej drugiej i następnej stronie (:nth-of-type(n+2)) dokumentu o wysokości 4cm)

4. Na samym końcu pola z cssami, pewnie gdzieś w okolicy 800 linii kodu trzeba wkleić:
@media print {
  #description_footer {
    display: block !important;
    padding-left: 0 !important;
    padding-right: 0 !important;
  }
}


(Dzięki temu ewentualne pole z uwagami normalnie się wydrukuje )

W zależności od tego jak wygląda papier firmowy i jakich odstępów i marginesów potrzebujemy możliwe, że wartości marginów i paddingów będzie trzeba będzie dobrać samodzielnie

5. Wygenerować fakturę na podstawie nowego szablonu. Jeżeli na fakturze jest dużo pozycji, np. ponad 20 to trzeba ręcznie w programie kliknąć w przycisk "Dodaj" -> "Podział strony aby dodać podział strony np. po 20 pozycjach. Dalsza część tabeli przeniesie się wtedy na drugą stronę

Uwaga! Powyższy kod działa w przypadku użycia opcji wydruku Szybki wydruk. 

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w innym wątku - http://pomoc.fakturownia.pl/141032-Jak-zmienic-wyglad-niektorych-elementow-na-wydruku-faktury-



Powrót


Dodaj komentarz