Jak dodać nowego użytkownika do swojego konta

Utworzono: 2018-12-20
Ostatnia aktualizacja: 2023-07-25
Liczba odwiedzin posta: 6616


Sprawdź także tutorial video w serwisie YouTube: Jak dodać nowego użytkownika?

Korzystasz z systemu do fakturowania Fakturownia.pl i chcesz dać dostęp do swojego konta współpracownikowi? Nie ma problemu. Możesz dodać go do konta, przypisać do danego działu (lub działów) w Twojej firmie i nadać odpowiednią rolę.

W zależności od posiadanego w Fakturowni planu abonamentowego właściciel konta ma możliwość udzielenia dostępu do konta swoim pracownikom oraz pracownikowi biura księgowego.

W planie Standard można dodać 3 użytkowników, w planie Pro 5 użytkowników, a planie Pro Plus 10 użytkowników. Jeśli będziesz potrzebował więcej niż 10 użytkowników, skontaktuj się z działem obsługi klienta Fakturowni pod adresem e-mail: info@fakturownia.pl



Zaproszone osoby dysponują własnym loginem i hasłem. Mogą mieć przyznane różne role systemowe, co wiąże się z różnym poziomem dostępu do funkcji oferowanych przez system.

Pamiętaj, że księgowy nie wlicza się do limitu użytkowników. Możesz zatem dodać tę funkcję niezależnie od wybranego przez Ciebie planu abonamentowego. Zrobisz to wyłącznie przez funkcję Ustawienia > Dostęp dla księgowego. Skorzystanie z tej opcji nie wpływa na ogólną liczbę użytkowników konta.

W systemie możesz również dodać rolę podobną do tych już utworzonych na koncie. Można to zrobić w Ustawienia > Użytkownicy > Role. Wówczas po kliknięciu opcji Dodaj podobną ustawienia z wybranej roli kopiują się.



Domyślnie dostępne w systemie role to Właściciel Konta, Administrator, Użytkownik oraz Księgowy. Szczegółowo opisujemy je tutaj

Możesz również stworzyć własne role poprzez przycisk Dodaj nową rolę i przypisać je osobom zaproszonym do konta w Fakturowni. Własne role systemowe są dodatkowymi rolami - obok wymienionych powyżej - i są definiowane w całości przez właściciela konta lub osobę upoważnioną. Oznacza to, że podczas przypisywania uprawnień zaproszonej osobie, można skorzystać z gotowych ról systemowych lub stworzyć własną rolę według zapotrzebowania. Więcej o personalizowanych rolach przeczytasz tutaj.
 

Jak dodać użytkownika?


Użytkownika dodasz przechodząc do menu Ustawienia > Użytkownicy. Następnie kliknij przycisk Dodaj/zaproś użytkownika.



Zaznacz pole wyboru Stwórz użytkownika od razu (należy ustawić hasło). Wprowadź jego adres e-mail, nadaj hasło (oraz je powtórz) i rolę np. Użytkownik. Wybierz również działy, do których chcesz dać mu dostęp. Zatwierdź przyciskiem Dodaj użytkownika



Można zmienić rolę już istniejącemu użytkownikowi poprzez jego edycję (wówczas w miejscu “Rola wybiera się spośród dostępnych ról w systemie). Jeśli chcesz zmienić rolę użytkownikowi kliknij zębatkę przy użytkowniku i wybierz Edytuj.



W oknie edycji użytkownika w rubryce Rola wybierz z rozwijanej listy nową rolę. Zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz



Warto zaznaczyć, że jeśli Użytkownik o takim adresie e-mail miał już konto w systemie, jego hasło nie zostanie zmienione, o czym system poinformuje w komunikacie po prawej stronie ekranu. Jeśli użytkownik miał już konto w systemie, to po dodaniu go do naszego konta, może po zalogowaniu przełączać się między kontami, do których ma dostęp, w prawym górnym rogu obok rubryki Szukaj.

Jeśli chcesz nadać określone uprawnienia dla poszczególnych Użytkowników, przejdź do sekcji Ustawienia > Ustawienia Konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia. Z dostępnych opcji wybierz te, które odpowiadają Twoim wymaganiom, zaznaczając "tylko dla użytkowników".

Zastanawiasz się czy możesz dać jednemu Użytkownikowi podgląd do faktur, drugiemu dostęp tylko do wydatków, a trzeciemu opcję edycji wydatków, przychodów i magazynów? 
Istnieje taka możliwość, ale tylko w momencie gdy ustawisz spersonalizowaną rolę Użytkownika. Nie możesz dzielić uprawnień w obrębie Użytkownika standardowego.  

Pamiętaj, że nowo utworzony użytkownik z rolą Księgowy będzie miał takie same uprawnienia jak zwykły Użytkownik w systemie. Ograniczenia w systemie będą te same dla obu ról, czyli brak dostępu do ustawień konta, danych firmy i użytkowników. 

Uprawnienia dla użytkownika z rolą księgowy można dostosować w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia. Z tą różnicą, że spośród opcji wybieramy “dla użytkowników i administratorów". 


 

Jak nadać ograniczenie wglądu w wydatki?


Jeżeli dodając użytkownika do konta w systemie Fakturowni, nie chcesz, aby miał wgląd w wydatki firmy, aktywuj ograniczenie w systemie.
Aby to zrobić:
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
  • przejdź do zakładki Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia;
  • zaznacz pole wyboru Ograniczenie widoczności Wydatków;
  • zatwierdź przyciskiem Zapisz.
  •  

Jak przekazać własność konta na innego użytkownika?


Warto jeszcze wspomnieć, że istnieje opcja przekazania własności konta na innego użytkownika. Wówczas pierwotny właściciel traci uprawnienia i może je odzyskać, tylko gdy nowy właściciel mu je ponownie nada. Zmienić właściciela można wchodząc w Ustawienia > Użytkownicy > przy Użytkowniku kliknąć zębatkę po prawej stronie i wybrać Ustaw na właściciela konta. Wówczas ten użytkownik stanie się właścicielem konta. 


 

Dziękujemy za Wasze wsparcie i mnóstwo pomysłów na nowe funkcje, które nam przesyłacie. Zachęcamy do śledzenia nas na TwitterzeFacebookuPodcaście oraz Instagramie.



Powrót


Dodaj komentarz