Kategoryzacja przychodów i wydatków

Utworzono: 2013-01-24
Ostatnia aktualizacja: 2024-03-25
Liczba odwiedzin posta: 8865

W Fakturowni istnieje opcja kategoryzowania przychodów i wydatków. Pozwala ona na przypisanie do dokumentu wybranej kategorii, dzięki czemu łatwiej wyfiltrujesz dokumenty przypisane do wybranej grupy. Więcej o tworzeniu i możliwościach kategoryzowania danych na koncie przeczytasz w dedykowanym artykule → Kategoria czym jest i jak z niej korzystać


Jak utworzyć kategorię?


Możliwość przypisywania kategorii do tworzonego dokumentu pojawi się w momencie, gdy utworzysz kategorie w ramach swojego konta. Jeśli pole Kategoria nie jest dostępne na formularzu tworzenia faktury oznacza to, że nie masz utworzonej żadnej kategorii.

Aby dodać kategorię:
.

  • przejdź do zakładki Ustawienia > Kategorie


  • naciśnij niebieski przycisk Dodaj, by utworzyć nową kategorię; 


  • nazwij kategorię w dedykowanym polu (opcjonalnie możesz uzupełnić również pole Opis, gdzie dodasz uwagi dla utworzonej kategorii); 


  • naciśnij przycisk Zapisz, by potwierdzić utworzenie kategorii.


Od tego momentu możliwe jest przypisywanie kategorii do faktur i generowanie raportów tylko dla wybranych kategorii. 


Jak przypisać kategorię do faktury?


Aby przypisać kategorię do danej faktury, podczas tworzenia lub edytowania dokumentu dokonaj wyboru dogodnej dla siebie opcji w rubryce Kategoria. Opcja ta działa w ten sam sposób zarówno dla faktur po stronie przychodów jak i wydatków. 
 


Jak na liście faktur wyświetlić kolumnę z kategoriami?


Aby przypisane do faktur kategorie były widoczne bezpośrednio z poziomu listy faktur, możesz aktywować wyświetlanie dodatkowej kolumny Kategoria, gdzie system wskaże przypisaną do dokumentu kategorie. 

Aby aktywować wyświetlanie kolumny z kategorią:
.

  • przejdź na listę faktur korzystając z zakładki Przychody lub Wydatki;
  • kliknij ikonę koła zębatego widoczną w prawym, górnym rogu strony i wybierz Dostosuj wyświetlanie kolumn


  • zaznacz checkbox przy opcji Kategoria


  • zatwierdź zmiany klikając Zapisz.

Na liście faktur pojawi się dodatkowa kolumna, gdzie widoczna będzie przypisana dla faktury kategoria. Jeśli w wybranym wierszu wartość jest pusta oznacza to, że faktura nie ma przypisanej kategorii.

Aby kolumna z kategorią była widoczna zarówno po stronie przychodów jak i wydatków, musisz aktywować ją dla każdej zakładki osobno. 

 

Jak wyfiltrować listę faktur po kategorii?


Z poziomu listy faktur możesz również wyfiltrować faktury przypisane tylko do wybranej kategorii. 

Aby wyświetlić faktury przypisane do wybranej kategorii skorzystaj z panelu filtrującego, który znajdziesz po lewej stronie. Kliknij w pole Kategoria i z listy wybierz jedną lub kilka kategorii. Zatwierdź filtrowanie klikając Szukaj. Na liście pojawią się tylko te dokumenty, które odpowiadają zastosowanym filtrom. 




Więcej informacji odnośnie generowania raportów po kategoriach znajdziesz w tym artykule  → Raportowanie dokumentów po kategoriach.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Joanna
Dzień dobry,

bardzo proszę o informację czy można eksportować do xls fv zakup/sprzedaż z przypisanymi kategoriami?

2017-11-09 11:34


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, w strukturze eksportu dl xls nie ma kolumny przeznaczonej na kategorię.
Pozdrawiam, Piotr

2017-11-09 14:22


Avatar sugester medium
Mdro
Z tego co widzę to już jest ta opcja.

2020-05-05 08:48


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
tak zgadza się opcja została dodana do systemu w 2018 roku.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-05-05 08:51


Avatar sugester medium
Alicja
Dzień dobry,
na jednej fakturze jest kilka pozycji z różnych kategorii. Czy można do każdej pozycji przypisać inną kategorię?

2021-05-05 12:37


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
do samej faktury można przypisać jedną kategorię. Do pozycji na fakturze nie można przypisywać osobnych kategorii. Jednak produkty, które można wybrać na danych pozycjach faktury mogą mieć w swoich kartotekach wpisane różne kategorie.
Nie będą one jednak widoczne na pozycjach faktury.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-05-06 13:19


Avatar sugester medium
pawel
chcialem zobaczyc w druga strone do jakiej kategorii jest przypisana faktura. Troche nieintuicyjne, ze trzeba wejsc w edycje faktury. Musialem uzyc tego helpa :)

2024-03-19 16:58


sandrag
sandrag
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy za komentarz.
W zakładce "Przychody" i "Wydatki" istnieje możliwość dostosowania wyświetlanych kolumn na liście dokumentów. W tym celu należy kliknąć ikonkę koła zębatego, znajdującą się w prawym górnym rogu zakładki, a następnie "Dostosuj wyświetlanie kolumn". Spośród wszystkich dostępnych opcji należy zaznaczyć "Kategoria" i zapisać klikając na dole niebieski przycisk "Zapisz". Po zastosowaniu tych wskazówek pojawi się nowa kolumna, która szybko poinformuje Pana o tym, do jakiej kategorii jest przypisana dana faktura.

Pozdrawiam,
Sandra

2024-03-21 15:08


Avatar sugester medium
Pawel
Nieprecyzyjnie napisalem. Chodzilo mi o to, ze na stronie faktury powinno byc podane w jakiej jest kategorii. Ogladanie kategorii faktury tylko na liscie faktur jest nieintuicyjne.

2024-03-22 23:27


sandrag
sandrag
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

na ten moment taka funkcjonalność nie jest planowana. Zachęcam jednak o zgłoszenie takiego pomysłu na naszym forum Sugestii.
Sugestia będzie widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy.
Duża liczba głosów spowoduje dodane funkcjonalności.

Pozdrawiam
Sandra

2024-03-25 12:16


Dodaj komentarz