Eksport pliku Fakturowni do formatu ERP Optima
Utworzono:
2025-03-12
Ostatnia aktualizacja: 2025-06-03
Ostatnia aktualizacja: 2025-06-03
Liczba odwiedzin posta: 1534
Comarch ERP Optima to system ERP dla małych i średnich firm, który umożliwia kompleksowe zarządzanie księgowością, sprzedażą, magazynem i kadrami. Dzięki obsłudze plików XML pozwala na łatwą integrację z zewnętrznymi narzędziami. Sprawdź ten wpis i dowiedz się, w jaki sposób możesz eksportować dokumenty z Fakturowni do ERP Optima!
Jak wyeksportować plik do formatu ERP Optima z Fakturowni?
Eksportowanie danych z Fakturowni do formatu obsługiwanego przez ERP Optima jest szybkie i proste. Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku!
- Wejdź do Ustawień profilu w Fakturowni i wejdź w Ustawienia > Integracje i dodatki > Eksporty Księgowe > Eksport ERP Optima
- Aktywuj/Uruchom aplikację.
- Przejdź do listy faktur Przychodowych.
- Zaznacz checkbox przy fakturze lub fakturach, które chcesz wyeksportować.
- Kliknij Eksport/Wydruki i wybierz Eksport ERP Optima.
- Pobierz plik na komputer.
Aby eksport po stronie Fakturowni zakończył się powodzeniem, należy w dedykowanych polach podać wartości, które dostępne są po stronie Optimy.
W polu Nazwa bazy kontrahentów należy podać BAZA_DOC_ID dla sekcji KONTRAHENCI.
W polu Nazwa bazy rejestrów VAT należy podać BAZA_DOC_ID dla sekcji REJESTRY_SPRZEDAZY_VAT
W polu Nazwa bazy innych dokumentów przychodu BAZA_DOC_ID dla sekcji DOKUMENTY_INNE_PRZYCHOD.
W celu uzyskania informacji skąd wygenerować te dane, prosimy o bezpośredni kontakt z ERP Optima.
Eksport działa dla dokumentów rejestry sprzedaży VAT: Faktury VAT, Proformy, Faktury Zaliczkowe, Faktury Końcowe, Korekty, VAT MP, VAT Marża, VAT RR, WDT, Eksport produktów oraz innych dokumentów przychodowych jak: Rachunki, Paragony, Noty korygujące, Noty księgowe, Zamówienia, KP, DW, Oferty Cenowe.
Jak zaimportować plik do swojego programu księgowego?
- Uruchom Comarch ERP Optima i zaloguj się na swoje konto.
- Wybierz opcję Import danych.
- Wskaż plik, który wyeksportowałeś z Fakturowni.
- Potwierdź import i poczekaj na zakończenie procesu.
- Zweryfikuj zaimportowane dane, upewniając się, że wszystkie informacje są poprawne.
Sprawdź również:
Jak wystawiać e-paragony dla klientów sklepu internetowego?
Potrzebujesz pomocy? Napisz na integracje@fakturownia.pl
Powrót
Komentarze
Mat
Moim zdaniem w węźle <PLATNOSCI> brakuje FORMA_PLATNOSCI_PLAT
przez co przy imporcie wyskakuje komunikat o nie znalezieniu odpowiedniej formy płatności.
2025-05-06 11:45
daniels
eksport był tworzony na podstawie dostarczonej dokumentacji, proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.
Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
Pozdrawiam
2025-05-06 13:42
Łukasz
2025-05-13 12:32
daniels
zgodnie z powyższym wpisem z Bazy Wiedzy>
W celu uzyskania informacji skąd wygenerować te dane i w jakim formacie, prosimy o bezpośredni kontakt z ERP Optima.
Pozdrawiam
2025-05-13 13:10
Łukasz
2025-05-14 12:12
daniels
proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.
Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
Pozdrawiam
2025-05-14 15:42
Artur
2025-05-15 11:21
daniels
uprzejmie informujemy, że jesteśmy obecnie w trakcie opracowywania poprawki dotyczącej formy płatności w eksportowanym pliku. Dokładamy wszelkich starań, aby została ona wdrożona możliwie jak najszybciej.
Po wprowadzeniu rozwiązania niezwłocznie poinformujemy o tym wszystkich naszych klientów.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za Państwa cierpliwość oraz wyrozumiałość.
Pozdrawiam
2025-05-15 16:05
anonim
2025-05-21 16:07
Mariusz
przez co przy imporcie wyskakuje komunikat o nie znalezieniu odpowiedniej formy płatności, a pole to w specyfikacji Comarchu ma status wymaganego. Jak Pańśtwo testują ten mechanizm? Proszę napisać. Może film, który pokazuje, że mechanizm działa. Na razie kopiemy się z koniem, przerzucamy się mailami. Pozdrawiam
2025-05-21 19:04
stanislaws
dziękujemy za przesłane uwagi oraz potwierdzenie zgłoszonego problemu.
Kwestia błędu związanego z brakiem pola FORMA_PLATNOSCI_PLAT podczas importu pliku do Comarch ERP Optima jest obecnie analizowana i rozwiązywana przez nasz dział programistów.
Nie posiadamy bezpośredniego dostępu do programu Optima, dlatego wprowadzanie poprawek opieramy na dostępnej dokumentacji programu oraz plikach testowych udostępnionych przez klientów.
Współpracujemy również z Partnerem Comarch ERP Optima, aby zapewnić jak najlepsze dostosowanie mechanizmu eksportu do wymagań programu.
Otrzymaliśmy od Państwa oraz innych użytkowników dodatkowe informacje, które pozwolą nam udoskonalić instrukcję eksportu do ERP Optima, aby lepiej wskazywała sposób importu pliku po stronie programu. Jednak w pierwszej kolejności koncentrujemy się na rozwiązaniu problemu związanego z błędem dotyczącym form płatności.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności i dziękujemy za Państwa cierpliwość.
2025-05-22 15:21
Wojciech Jasiński
2025-06-03 12:11
daniels
w przypadku nowych eksportów dostępnych w zakładce Integracje i dodatki, możliwe jest wyeksportowanie maksymalnie 100 dokumentów jednocześnie.
Należy zmienić domyślną liczbę wyświetlanych dokumentów na stronie za pomocą przycisku zębatki w prawym górnym rogu widoku faktur> "dostosuj wyświetlanie kolumn".
Więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy>
https://pomoc.fakturownia.pl/1575723-Dostosowanie-wyswietlania-kolumn
aby wybrać ilość dokumentów wyświetlanych na jednej stronie kliknij w rubrykę Liczba faktur na stronie i wybierz z dostępnych opcji: 100.
Zatwierdź zmiany klikając przycisk "Zapisz" na dole okna.
Pozdrawiam
2025-06-03 14:29
Dodaj komentarz