Jak usunąć dział?
Utworzono:
2025-03-17
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-17
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-17
Liczba odwiedzin posta: 87
Chcesz usunąć dział w Fakturowni, ale nie wiesz, jak to zrobić? Działy pozwalają na prowadzenie osobnej numeracji dokumentów, własne logo czy indywidualne ustawienia dla oddziału firmy działającego pod tym samym NIP-em. W tym artykule pokazujemy, jak usunąć dział i co dzieje się z dokumentami, które pozostają w systemie po jego skasowaniu.
We wszystkich planach płatnych masz możliwość tworzenia wielu działów w obrębie tego samego NIP-u. Jest to opcja, którą możesz wykorzystać w momencie, gdy prowadzisz kilka oddziałów firmy lub np. chcesz wystawiać dokumenty z innym numerem konta bankowego. Więcej o tworzeniu działu przeczytasz w artykule jak skorzystać z opcji wielu działów?
Jeśli jednak potrzebujesz zmienić typ konta na niższy np. Micro lub po prostu chcesz usunąć dział z konta, możesz to zrobić i nie wpłynie to na trwałe usunięcie dokumentów z konta.
Aby usunąć dział:
Usunięty dział nie będzie dostępny do wyboru przy filtrowaniu listy dokumentów czy generowaniu raportów.
Sprawdź również:
Jak usunąć konto w systemie?
Jak znaleźć starsze / historyczne faktury na koncie?
Jak sprawdzić aktywności na koncie?
Jak przełączać się między kontami podpiętymi pod ten sam login?
Jak usunąć dział?
We wszystkich planach płatnych masz możliwość tworzenia wielu działów w obrębie tego samego NIP-u. Jest to opcja, którą możesz wykorzystać w momencie, gdy prowadzisz kilka oddziałów firmy lub np. chcesz wystawiać dokumenty z innym numerem konta bankowego. Więcej o tworzeniu działu przeczytasz w artykule jak skorzystać z opcji wielu działów?
Jeśli jednak potrzebujesz zmienić typ konta na niższy np. Micro lub po prostu chcesz usunąć dział z konta, możesz to zrobić i nie wpłynie to na trwałe usunięcie dokumentów z konta.
UWAGA! Jeśli na koncie dodany jest tylko jeden dział, opcja Kasuj nie jest dostępna. Możesz jedynie edytować dział i zmienić jego dane na właściwe.
Aby usunąć dział:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy,
- na liście przy wybranym dziale kliknij ikonę koła zębatego i z dostępnych opcji wybierz Kasuj,
- jeśli w danym dziale nie ma żadnych dokumentów, system poprosi o potwierdzenie operacji usunięcia działu - aby zatwierdzić ponownie skorzystaj z opcji Kasuj,
- jeśli z działem powiązane są dokumenty, system wyświetli komunikat, który pozwoli wybrać, do którego z dostępnych na koncie działów przypisać dokumenty - domyślnie będzie to dział główny, ale jeśli na koncie jest kilka działów, możesz wybrać właściwy z listy, która pojawi się po kliknięciu opcji Wybierz inny dział, do którego zostaną przypisane faktury aktualnie powiązane z działem.
Usunięty dział nie będzie dostępny do wyboru przy filtrowaniu listy dokumentów czy generowaniu raportów.
Sprawdź również:
Jak usunąć konto w systemie?
Jak znaleźć starsze / historyczne faktury na koncie?
Jak sprawdzić aktywności na koncie?
Jak przełączać się między kontami podpiętymi pod ten sam login?
Powrót
Dodaj komentarz