Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej od sprzedawcy

Utworzono: 2025-02-10
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-11
Liczba odwiedzin posta: 1161

Automatyczne powiadomienia o wzroście wydatków – pełna kontrola bez wysiłku! Nie musisz już ręcznie porównywać faktur – system zrobi to za Ciebie! Nowa funkcja automatycznie wykrywa nagłe wzrosty kosztów od dostawców i wyświetla powiadomienia, dzięki czemu możesz szybciej reagować na zmiany. W tym artykule pokażemy, gdzie znaleźć konfigurację tej opcji oraz jak dokładnie działa analiza faktur kosztowych.
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej od sprzedawcy


Dzięki automatycznemu sprawdzaniu wartości na fakturach kosztowych, system na bieżąco będzie Cię informować o wzroście faktury wydatkowej od konkretnego sprzedawcy względem wcześniej dodanych wydatków.

Jak system sprawdza wzrost faktury kosztowej oraz kiedy wyświetli stosowne powiadomienie?


W momencie, gdy dodasz fakturę kosztową po stronie wydatków system przeszukuje pozostałe koszty, na których widnieje konkretny sprzedawca. Faktury kosztowe sprawdzane są według następujących warunków:
 
  • w pierwszej kolejności faktury sprawdzane są po NIP-ie, a następnie po nazwie firmy w danych sprzedawcy,
  • wydatki sprawdzane są na koncie do 90 dni wstecz,
  • system sprawdza, czy w ciągu 90 dni wystawiono minimum 3 faktury od tego sprzedawcy - jeśli tak weryfikuje, czy 3 ostatnio dodane faktury są w podobnych kwotach (dopuszczamy różnicę o 20%),
  • jeśli 3 ostatnio dodane wydatki są w podobnych kwotach, system sprawdzi, czy nowo utworzona faktura jest wystawiona na kwotę wyższą o więcej niż 30% od najwyższej faktury z tych 3 ostatnich znalezionych na koncie.

Jeśli kwota na nowej fakturze kosztowej jest wyższa o więcej niż 30%, obok dokumentu pojawi się powiadomienie informujące o kwocie wyraźnie wyższej od kwot na poprzednich dokumentach od tego sprzedawcy.

Podgląd faktury z ostrzeżeniem o podwyższonej kwocie w porównaniu do wcześniejszych dokumentów. Widoczny przycisk ‘Zignoruj alert’ oraz opcja zmiany ustawień powiadomień.

Powiadomienie pojawi się bezpośrednio w podglądzie faktury kosztowej oraz na liście faktur. 

Lista wydatków z oznaczoną fakturą, przy której widnieje ostrzeżenie ‘Sprawdź kwotę faktury’. Wyróżniona pozycja ma wyższą kwotę w porównaniu do wcześniejszych dokumentów.

Komunikat możesz zignorować korzystając z przycisku Zignoruj alert. Informacja o zignorowaniu komunikatu pojawi się w aktywnościach związanych z dokumentem. Więcej o aktywnościach na koncie przeczytasz w artykule Jak sprawdzić aktywności na koncie?

Sekcja aktywności związanych z dokumentem, zawierająca informację o zignorowaniu powiadomienia o istotnym wzroście kwoty faktury wydatkowej.

Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej wyświetlane jest domyślnie adresom e-mail z rolą Właściciel konta oraz Administrator.

Jeśli chcesz, by powiadomienie widoczne było również dla adresów e-mail z rolą Użytkownik/Księgowy:
 
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Wydatki

    Panel ustawień konta w systemie do zarządzania finansami, z otwartą sekcją ‘Konfiguracja’ i zaznaczoną kategorią ‘Wydatki’. Menu ‘Ustawienia’ rozwinięte w prawym górnym rogu.
     
  2. kliknij pole Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej i z listy wybierz opcję Dla użytkowników i administratorów

    Ustawienia powiadomień o wzroście kwoty faktury wydatkowej z rozwiniętym menu opcji. Zaznaczona opcja ‘Dla użytkowników i administratorów’ oraz przycisk ‘Zapisz’.
     
  3. zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz

Zgodnie z tym ustawieniem powiadomienie będzie wyświetlać się nie tylko administratorom (jak domyślnie) ale również użytkownikom, którzy mają dostęp do konta. 
 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Funkcja OCR - zaczytywanie skanów dokumentów kosztowych do zakładki Wydatki
Jak wprowadzić dodatkowe rodzaje wydatków (np. umowa o prace, umowa o dzieło itp.)?
Jak zaimportować faktury kosztowe?
Ograniczenie widoczności wydatków dla użytkowników


Powrót


Dodaj komentarz