Kategoria - czym jest i jak z niej korzystać?
Utworzono:
2023-01-20
Ostatnia aktualizacja: 2023-03-07
Ostatnia aktualizacja: 2023-03-07
Liczba odwiedzin posta: 48
W ramach ustawień systemu Fakturownia możesz skorzystać z opcji dodawania kategorii. Kategorie przypisywać możesz do dodanych przez siebie klientów, produktów, ale również przychodów i wydatków.
Dodanie kategorii pozwoli Ci, podzielić dane w systemie według ustalonych kryteriów. Może to okazać się pomocne, gdy z całej listy swoich klientów, będziesz chciał np. wyszukać osoby tylko z danego kraju. Albo w przypadku produktów podzielić je na te dostępne tylko stacjonarnie i tylko online. Kategoryzowanie danych w systemie, pomoże Ci w przyszłości zawężać informacje według ustalonych przez Ciebie filtrów. Pozwoli to również generować raporty i wykresy w rozbiciu na kategorie.
Opcja dodawania kategorii jest dostępna dla każdego planu abonamentowego dostępnego w Fakturowni.
Kategorie można dodać z poziomu ustawień konta, wybierając Ustawienia > Kategorie.

Pojawi się okno, w którym można dodać kategorie przy pomocy przycisku Dodaj. Jeśli wcześniej dodałeś już kategorie, zobaczysz tutaj listę wszystkich utworzonych wcześniej kategorii.

Po kliknięciu przycisku Dodaj, zobaczysz formularz dodania kategorii. Nadaj jej nazwę w rubryce Nazwa. Opcjonalnie możesz dodać jej opis, który będzie stanowił uzupełnienie nazwy głównej. Nie będzie natomiast widoczny na żadnym dokumencie.

Kategorie będą wyświetlały się jako lista. Z tego miejsca dodane Kategorie można również edytować lub usunąć korzystając z zębatki po prawej stronie. Po jej kliknięciu pojawią się opcje Zobacz, Edytuj i Kasuj.

UWAGA: Kategoria faktury jest ważniejsza! Oznacza to, że tylko jeśli do danej faktury NIE JEST przypisana kategoria, wtedy brane pod uwagę będą kategorie z produktów znajdujących się na tej fakturze.
W osobnych artykułach opisujemy szczegółowo jak przypisać kategorie do klientów, produktów, przychodów i wydatków:
Dodanie kategorii pozwoli Ci, podzielić dane w systemie według ustalonych kryteriów. Może to okazać się pomocne, gdy z całej listy swoich klientów, będziesz chciał np. wyszukać osoby tylko z danego kraju. Albo w przypadku produktów podzielić je na te dostępne tylko stacjonarnie i tylko online. Kategoryzowanie danych w systemie, pomoże Ci w przyszłości zawężać informacje według ustalonych przez Ciebie filtrów. Pozwoli to również generować raporty i wykresy w rozbiciu na kategorie.
Opcja dodawania kategorii jest dostępna dla każdego planu abonamentowego dostępnego w Fakturowni.
Jak dodać kategorie?
Kategorie można dodać z poziomu ustawień konta, wybierając Ustawienia > Kategorie.

Pojawi się okno, w którym można dodać kategorie przy pomocy przycisku Dodaj. Jeśli wcześniej dodałeś już kategorie, zobaczysz tutaj listę wszystkich utworzonych wcześniej kategorii.

Po kliknięciu przycisku Dodaj, zobaczysz formularz dodania kategorii. Nadaj jej nazwę w rubryce Nazwa. Opcjonalnie możesz dodać jej opis, który będzie stanowił uzupełnienie nazwy głównej. Nie będzie natomiast widoczny na żadnym dokumencie.

Kategorie będą wyświetlały się jako lista. Z tego miejsca dodane Kategorie można również edytować lub usunąć korzystając z zębatki po prawej stronie. Po jej kliknięciu pojawią się opcje Zobacz, Edytuj i Kasuj.

UWAGA: Kategoria faktury jest ważniejsza! Oznacza to, że tylko jeśli do danej faktury NIE JEST przypisana kategoria, wtedy brane pod uwagę będą kategorie z produktów znajdujących się na tej fakturze.
W osobnych artykułach opisujemy szczegółowo jak przypisać kategorie do klientów, produktów, przychodów i wydatków:
Powrót
Dodaj komentarz