Jak przełączać się między kontami podpiętymi pod ten sam login?
Utworzono:
2025-03-17
Ostatnia aktualizacja: 2025-09-30
Ostatnia aktualizacja: 2025-09-30
Liczba odwiedzin posta: 747
Koniec z wielokrotnym logowaniem! W Fakturowni wystarczy jedno konto e-mail i hasło, aby przełączać się między firmami lub działami, do których masz dostęp. Szybko, wygodnie i bez zbędnych komplikacji. Sprawdź jak przełączysz się między kontami, do których masz dostęp – bez potrzeby logowania się różnymi danymi.
Dostęp do wielu kont w Fakturowni możesz uzyskać poprzez samodzielne ich założenie. Jeśli masz już konto dla jednej działalności i chcesz utworzyć nowe konto dla drugiej firmy z osobną bazą danych, ale pod te same dane logowania co teraz, możesz to zrobić. Należy jednak pamiętać, że tak założone konto będzie wymagało osobnej płatności za abonament. Jeśli chcesz prowadzić dokumentację wielu firm w ramach jednego abonamentu, skorzystaj z opcji wiele firm, która dostępna jest od planu Standard. Więcej o tej opcji przeczytasz w artykule wszystko o opcji wiele firm, wiele działów.
Aby dodać kolejne konto pod ten sam login, przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy, a następnie skorzystaj z opcji Dodaj nową firmę > Dodaj firmę (przez nowe konto).
Po zatwierdzeniu komunikatu system poprosi Cię o nadanie własnej nazwy dla konta (o ile nie jest już zajęta). Domyślnie system zaczyta aktualną nazwę Twojego pierwszego konta i doda do niej numer 1 (lub kolejny, jeśli to kolejne konto o takiej samej nazwie). Po zatwierdzeniu przyciskiem Przejdź do programu nowe konto zostanie przepisane do Twojego adresu e-mail.

Dostęp do konta możesz również uzyskać w momencie, gdy jego właściciel lub administrator doda Cię jako użytkownika poprzez zakładkę Ustawienia > Użytkownicy > Dodaj/zaproś użytkownika o czym więcej przeczytasz w artykule jak dodać nowego użytkownika do swojego konta. Możesz również otrzymać dostęp jako Księgowy.
Jeśli masz już dostęp do kilku kont (minimum dwóch) z poziomu menu głównego pojawi się możliwość wyboru konta, na którym chcesz wystawiać dokumenty.
Pomiędzy rubryką Szukaj, a adresem e-mail, na który jesteś zalogowany, pojawi się nazwa konta, na którym aktualnie możesz wykonywać działania takie jak wystawianie dokumentów czy konfiguracja ustawień (w zależności od uprawnień).

Aby przełączyć się na inne konto, do którego masz dostęp, kliknij aktualnie wyświetlaną nazwę. System wyświetli listę kont, do których Twój adres e-mail ma dostęp.

Aby zmienić konto, wystarczy kliknąć jego nazwę na liście. Po przeładowaniu strony uzyskasz dostęp do danych na właściwym koncie, a między rubryką Szukaj i adresem e-mail pojawi się nazwa konta, na którym aktualnie jesteś. Zmiana konta odbywa się każdorazowo w ten sam sposób.
Sprawdź również:
Jak zmienić dane sprzedawcy/dział na fakturze?
Zarządzanie nazwą konta w Fakturowni
Języki interfejsu w Fakturowni
Zmiana planu (typu konta)
Jak ustawić domyślne konto?
Jak uzyskać dostęp do wielu kont?
Dostęp do wielu kont w Fakturowni możesz uzyskać poprzez samodzielne ich założenie. Jeśli masz już konto dla jednej działalności i chcesz utworzyć nowe konto dla drugiej firmy z osobną bazą danych, ale pod te same dane logowania co teraz, możesz to zrobić. Należy jednak pamiętać, że tak założone konto będzie wymagało osobnej płatności za abonament. Jeśli chcesz prowadzić dokumentację wielu firm w ramach jednego abonamentu, skorzystaj z opcji wiele firm, która dostępna jest od planu Standard. Więcej o tej opcji przeczytasz w artykule wszystko o opcji wiele firm, wiele działów.
Aby dodać kolejne konto pod ten sam login, przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy, a następnie skorzystaj z opcji Dodaj nową firmę > Dodaj firmę (przez nowe konto).
Po zatwierdzeniu komunikatu system poprosi Cię o nadanie własnej nazwy dla konta (o ile nie jest już zajęta). Domyślnie system zaczyta aktualną nazwę Twojego pierwszego konta i doda do niej numer 1 (lub kolejny, jeśli to kolejne konto o takiej samej nazwie). Po zatwierdzeniu przyciskiem Przejdź do programu nowe konto zostanie przepisane do Twojego adresu e-mail.

Dostęp do konta możesz również uzyskać w momencie, gdy jego właściciel lub administrator doda Cię jako użytkownika poprzez zakładkę Ustawienia > Użytkownicy > Dodaj/zaproś użytkownika o czym więcej przeczytasz w artykule jak dodać nowego użytkownika do swojego konta. Możesz również otrzymać dostęp jako Księgowy.
Jak przełączać się między kontami podpiętymi pod ten sam login?
Jeśli masz już dostęp do kilku kont (minimum dwóch) z poziomu menu głównego pojawi się możliwość wyboru konta, na którym chcesz wystawiać dokumenty.
Pomiędzy rubryką Szukaj, a adresem e-mail, na który jesteś zalogowany, pojawi się nazwa konta, na którym aktualnie możesz wykonywać działania takie jak wystawianie dokumentów czy konfiguracja ustawień (w zależności od uprawnień).

Aby przełączyć się na inne konto, do którego masz dostęp, kliknij aktualnie wyświetlaną nazwę. System wyświetli listę kont, do których Twój adres e-mail ma dostęp.

Aby zmienić konto, wystarczy kliknąć jego nazwę na liście. Po przeładowaniu strony uzyskasz dostęp do danych na właściwym koncie, a między rubryką Szukaj i adresem e-mail pojawi się nazwa konta, na którym aktualnie jesteś. Zmiana konta odbywa się każdorazowo w ten sam sposób.
Sprawdź również:
Jak zmienić dane sprzedawcy/dział na fakturze?
Zarządzanie nazwą konta w Fakturowni
Języki interfejsu w Fakturowni
Zmiana planu (typu konta)
Jak ustawić domyślne konto?
Powrót
Komentarze
Paweł
po dodaniu drugiej firmy do mojego konta standard nie pojawiła się możliwość przełączenia między nimi. Proszę o weryfikację.
2025-08-20 08:18
juliaz
opcja przełączania się między kontami jest dostępna jeśli założyłby Pan osobne konta na ten sam adres e-mail (poprzez Ustawienia > Dane firmy > Dodaj nową firmę > Dodaj firmę przez nowe konto).
W Pana przypadku druga firma została dodana w ramach jednego konta (i jednej opłaty) poprzez opcję "Dodaj firmę (jako nowy dział)". W takiej sytuacji nie przełącza się Pan między osobnymi kontami, tylko w celu wystawienia faktury na nową firmę zmienia Pan sprzedawcę w formularzu tworzenia faktury zgodnie z instrukcją: https://pomoc.fakturownia.pl/3236149-Jak-zmienic-dane-sprzedawcy-dzial-na-fakturze.
W artykule https://pomoc.fakturownia.pl/98985398-Nowy-dzial-nowa-firma-nowe-konto-bankowe-czym-sie-roznia-i-jak-je-dodac (pod nagłówkiem "Nowa firma") może Pan przeczytać o różnicach między nową firmą jako nowe konto, a nową firmą jako nowy dział.
W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Julia
2025-08-20 08:38
Artur
2025-09-29 14:53
jarek
dziękuje za przesłanie wiadomości. Nie ma ograniczeń systemowych odnośnie zakładania kont na ten sam login. Każde konto to osobna baza danych i generowane na koncie pliki JPK czy też przesłanie dokumentów do KSEF dotyczy danych wprowadzonych na danym koncie.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.
2025-09-29 15:22
Artur
I drugie pytanie. Czy wersja standard też pozwala nie nielimitowaną taka liczbę firm pod jednym loginem, czy musi być wersja pro?
2025-09-30 07:01
szymonk
ilość wystawianych dokumentów zależy od planu:
- plan Micro ma limit do 3 dokumentów sprzedaży miesięcznie
- wszystkie płatne plany (Start, Standard, Pro, Pro Plus) nie posiadają limitów jeśli chodzi o ilość wystawianych dokumentów
Pana jeden login może być przypisany do jednego lub większej ilości kont. Pana login jest wtedy częścią wspólną i może Pan się przełączać przyciskiem obok pola szukaj między kontami. A to ile na koncie może Pan wystawić dokumentów zależy od planu jaki będzie wykupiony lub nie (plan Micro). Każde Pana konto będzie wymagało oddzielnej opłaty abonamentowej (z wyjątkiem darmowego planu Micro).
Wersje abonamentowe płatne nie różnią się miedzy sobą ilością wystawianych faktur. Różnią przykładowo ilością obsługiwanych firm jako działy, ilością użytkowników, którzy mogą być dodani do konta. Przesyłam link do Cennika: https://fakturownia.pl/cennik
Pozdrawiam.
Szymon
2025-09-30 09:19
Artur
2025-09-30 10:04
szymonk
w tym momencie pod Pana adresem e-mailowym są dwa konta:
XXX i YYY.
Między kontami może Pan się przełączać po zalogowaniu się przyciskiem na górnym pasku po prawej stronie od pola "Szukaj". Są to dwa niezależne konta, które łączy Pana adres e-mail.
Jeżeli założył Pan drugie konto YYY z poziomu konta XXX to na koncie YYY może widniej informacja, ze konto obsługuje firma XXX. Można usunąć tą informację wchodząc na koncie YYY w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia > na samym dole będzie pole: Biuro księgowe, które ma dostęp do systemu > możemy wybrać: "Cofnij dostęp do swojego konta" i zapisać. Po zapisaniu informacja ta zniknie.
Na koncie YYY może Pan zmienić plan z Micro na inny. W tym celu należy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Na górze w sekcji "Twoje konto" będzie przycisk: "Zobacz co oferują konta płatne". Po wybraniu planu innego niż Micro system przeniesie Pana do formularza płatności i będzie mógł Pan opłacić wybrany plan. Przy zmianie planu na dowolny płatny będzie mógł Pan na tym koncie wystawiać dowolną ilość faktur + zyska Pan inne dodatkowe funkcje widoczne w cenniku. Przy pozostaniu przy planie Micro miesięcznie będzie można wystawić do 3 faktur.
Opłata za abonament dotyczy jednego konta, tego na które jesteśmy obecnie przełączeni. Przełączamy się przyciskiem na górnym pasku po prawej stronie od pola "Szukaj".
Pozdrawiam.
Szymon
2025-09-30 10:51
Artur
2025-09-30 11:13
Dodaj komentarz