Jak wprowadzić do systemu wydatek zakupu paliwa i eksploatacji pojazdu
Utworzono:
2021-05-13
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 3165
Od stycznia 2019 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące rozliczania kosztów eksploatacji pojazdów w firmie. Przedsiębiorca, który dla celów działalności gospodarczej użytkuje pojazd, ma prawo rozliczyć jego koszty eksploatacji. Rozliczenie kosztów eksploatacji jest uzależnione od stopnia i rodzaju dysponowania pojazdem. Wszelkie ustalenia dotyczące prawa i sposobu odliczeń znajdują się w artykule 23 ust. 1 pkt 46 Ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w artykule 86a Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, a także nowelizacjach do tych ustaw.
Aby dodać rodzaj wydatku na zakup paliwa i eksploatacji przejdź do zakładki Wydatki > Dodaj wydatek, a następnie rozwiń opcje w polu Rodzaj wydatku i wybierz ten, który Cię interesuje. W systemie dostępnych jest pięć możliwości rozliczenia wydatków z tej kategorii:

Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól system wystawiony dokument będzie wyglądał następująco:

Zauważ, że nad dokumentem widnieje wybrany rodzaj wydatku.
Uwaga: Z możliwości generowania wydatków związanych z kosztami działalności gospodarczej mogą skorzystać Użytkownicy, którzy posiadają pakiet abonamentowy Pro.
Opis jak wprowadzać wydatki w systemie znajdziesz tutaj.
Powyższy wpis nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany. Przedstawione treści mogą ulec zmianie.
Aby dodać rodzaj wydatku na zakup paliwa i eksploatacji przejdź do zakładki Wydatki > Dodaj wydatek, a następnie rozwiń opcje w polu Rodzaj wydatku i wybierz ten, który Cię interesuje. W systemie dostępnych jest pięć możliwości rozliczenia wydatków z tej kategorii:
- zakup paliwa do pojazdu 0%;
- zakup paliwa i eksploatacja pojazdu 20%;
- zakup paliwa i eksploatacja pojazdu 50%;
- zakup paliwa i eksploatacja pojazdu 75%;
- zakup paliwa i eksploatacja pojazdu 100%.

Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól system wystawiony dokument będzie wyglądał następująco:

Zauważ, że nad dokumentem widnieje wybrany rodzaj wydatku.
Uwaga: Z możliwości generowania wydatków związanych z kosztami działalności gospodarczej mogą skorzystać Użytkownicy, którzy posiadają pakiet abonamentowy Pro.
Opis jak wprowadzać wydatki w systemie znajdziesz tutaj.
Powyższy wpis nie stanowi porady prawnej ani podatkowej i jako taka nie powinien być traktowany. Przedstawione treści mogą ulec zmianie.
Powrót
Dodaj komentarz