Wprowadzanie wydatków

Utworzono: 2014-12-05
Ostatnia aktualizacja: 2024-04-10
Liczba odwiedzin posta: 12625

W Fakturowni możesz wprowadzać wszystkie faktury i dokumenty wydatkowe - np. umowę o pracę, umowę o dzieło itp.) Dzięki temu możesz mieć pełny obraz stanu finansowego swojej firmy.
Chcąc aktywować wydatki należy wejść w zakładkę Ustawienia> Ustawienia konta> Wydatki> Faktury,Rachunki i/lub Paragony, KW dowód wypłaty.

Możemy też zdefiniować różne rodzaje dokumentów wydatkowych. 

Wydatki można włączyć w menu Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Wydatki.

wydatki


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
anonim
w umowie o dzieło / wydatki/ nie ma mozliwosci uwzglednienia kosztów 50 % wystawcy rachunku / honorarium / narzuca mi 23 % vat/ . To pokazywałoby ile mam do zaplacenia zaliczki na podatek miesięcznie.

2015-12-05 18:20


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie, Fakturownia nie posiada narzędzia do rozliczania umowy o dzieło, ani innych umów, które zaliczają się do kosztów firmy. Sugerując wprowadzanie w koszty tych umów, mieliśmy na myśli częściowy obraz kosztów jakie ponosimy w danym okresie. Chodziło o wprowadzenie kosztu brutto jako np. rachunku za umowę o dzieło, żeby orientacyjnie sprawdzić ilość kosztów w danym okresie czasu.

2015-12-10 16:25


Avatar sugester medium
Lena
Dzień dobry, za pomocą jakiego dokumentu mogę wydać towar z magazynu na potrzeby własnej firmy? Na przykład u mnie na magazynie znajduje się farba i chcę wziąć jedną puszkę aby pomalować ściany w biurze.
Dziękuję

2018-02-27 11:14


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
jeżeli farba ma być spożytkowana na potrzeby biurowe, to najlepszym dokumentem będzie dokument magazynowy RW ( rozchód wewnętrzny):
https://pomoc.fakturownia.pl/2760750-Rozchod-wewnetrzny-RW-jak-i-w-jakim-celu-wystawiamy-taki-dokument-.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-02-27 12:21


Avatar sugester medium
Ewa
Jak wprowadzić do wydatków fakturę odwrotne obciążenie.
Czy jest to w ogóle możliwe ?

2018-03-23 07:28


Avatar sugester medium
Ewa
Dodam jeszcze do wcześniejszego pytania, że podatek odwrotne obciążenie z faktury zakupu muszę naliczyć i odprowadzić do Urzędu Skarbowego. Mam również prawo aby podatek ten odliczyć.
W pliku JPK powinien on być wykazany w odpowiedniej rubryce.
Czy mogę to jakoś u państwa zaksięgować ?
Proszę o pomoc.

2018-03-23 07:59


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, podczas wystawiania wydatku należy zaznaczyć okienko "odwrotne obciążenie " widoczne pod typem dokumentu oraz wpisać wartość stawki VAT jaką należy doliczyć z poziomu Nabywcy.
Po zapisaniu faktury program powinien pokazać odpowiednie wartości faktury w odpowiednich rubrykach.

Pozdrawiam,
Piotr

2018-03-23 17:53


Avatar sugester medium
Ewa
Dziękuję bardzo.
Pozdrawiam.

2018-03-26 08:25


Avatar sugester medium
Daniel
Czy można dodać fakturę do wydatków,jeżeli otrzymałem ją od dostawcy w pdf. ale z innego programu niż fakturowania. ?

2019-06-09 21:30


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
jeżeli f. kosztowa jest w pliku pdf, można ją dodać do systemu tylko jako załącznik.
Wydatek ten należy wprowadzić ręcznie (Wydatki > Dodaj wydatek).
Alternatywnym sposobem jest zaimportowanie pliku z fakturami wydatkowymi według instrukcji (https://pomoc.fakturownia.pl/384007-Import-faktur-klientow-i-produktow).
Pozdrawiam,
Michał.

2019-06-12 10:16


Avatar sugester medium
Agnieszka
Czy jest możliwość, żeby na dokumencie generowała się pełna wprowadzona nazwa wydatku? z cztero-wyrazowej nazwy na dokumencie widniej 2,5

2019-10-04 13:10


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o informację, czy po zmianie szablonu faktury Wydatkowej na 'default' dany problem dalej występuje?
Pozdrawiam,
Michał.

2019-10-04 14:37


Avatar sugester medium
Ala
Dzień dobry, czy podczas wprowadzania wydatku - w tym przypadku faktury zakupu towaru - pojawi się on od razu w zakładce "produkty"?
Czy i tu i tu osobno trzeba je wpisać?

2020-02-04 18:52


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
przy włączonym automatycznym dodawaniu produktów z faktur zakupowych, produkty dodawane są do bazy również po utworzeniu własnego typu wydatku.
https://pomoc.fakturownia.pl/2161859-Automatyczne-dodawanie-produktow

Pozdrawiam,
Kacper Seta

2020-02-05 11:37


Avatar sugester medium
Iwona
Jak edytować VAT w wydatkach aby zgadzał się z zapisem na fakturze ? Różnica 0,01

2020-10-01 22:56


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie nie mam możliwości ręcznego modyfikowania kwot w tym VAT- u.
Jeżeli obliczenia zastosowane przez program nie są odpowiednie należy za pomocą opcji "zmień strategie liczenia": https://pomoc.fakturownia.pl/3054550-Sposoby-wyliczania-wartosci-faktur-w-systemie-strategie-liczenia- zmienić schemat obliczeniowy do takiego, który będzie Pani odpowiadał.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-10-02 07:34


Avatar sugester medium
Jakub
Jak wprowadzić paragon fiskalny z nipem nabywcy jako wydatek?

2021-03-07 17:12


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w zakładcę wydatki można zmienić Typ dokumentu po kliknięciu Dodaj wydatek. Jeśli w liście dokumentów nie widzą Państwo dokumentu typu Paragon, należy taki dokument aktywować w Ustawienia -> Ustawienia konta, w sekcji Jakie dokumenty wystawiać.

Pozdrawiam,
Kacper

2021-03-08 15:47


Avatar sugester medium
Rob
Jak rozróżnić wydatki kosztowe od wydatków dotyczących zakupu towaru?

2021-06-01 21:20


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
do dokumentów można dodawać kategorie:
https://pomoc.fakturownia.pl/148182-Kategoryzacja-przychodow-i-wydatkow

Jeśli nie chcą Państwo, aby produkty z niektórych dokumentów dodawane były do bazy produktów w systemie, w Ustawienia -> Ustawienia konta -> konfiguracja -> Produkty można zaznaczyć "Wybierz na fakturze zakupowej, czy chcesz dodać produkt do bazy" i zapisać ustawienia.
Wtedy pod każdym produktem na dokumentach dodawanych w Wydatkach będzie można wybrać, czy produkt ma zostać dodany, czy nie.

Pozdrawiam
Kacper

2021-06-02 13:04


Avatar sugester medium
Slawek
Czy jest możliwość przypisać wydatek (np koszty transportu, koszty magazynowania) do danego magazynu ? Używam magazynu jako "wirtualnego koszyka" dla transakcji handlowej. W koszty wchodzi mi fracht morski, przeładunek, magazynowania, transport do klienta plus zakup jakiejs ilości towaru. Na koniec chciałbym moc wygenerować raport dla konkretnego magazynu, który podsumuje sprzedaż i koszty i pokaże marże. Jest taka mozliowsc?

2023-03-10 10:15


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

aby móc przypisywać wydatki do konkretnego magazynu, można w systemie poprzez Ustawienia > Dane firmy > Dodaj nowy dział, utworzyć nowe działy firmy i przypisać do nich konkretny magazyn. Tworząc nowy dział, należy na samym dole strony zaznaczyć checkbox przy opcji 'Ogranicz magazyny' i w rubryce wybrać konkretny magazyn. Zmiany należy zapisać. Wówczas podczas dodawania faktury wydatkowej, w sekcji Nabywca, po kliknięciu przycisku Edytuj w pierwszej rubryce będzie możliwość wybrania działu. Po jego zmianie system automatycznie będzie przypisał magazyn zgodnie z określonym w ramach działu.

Aby wygenerować raport, który podsumuje przychody i wydatki z możliwością wybrania dla jakiego magazynu system ma wykazać wartości, można skorzystać z raportu Przychody i Wydatki, który jest dostępny poprzez Raporty > Lista raportów > sekcja Wykresy.

2023-03-13 13:28


Avatar sugester medium
Larysa
Dzień dobry, jak do programu dodać koszty podroży służbowej? Konkretnie diety i transport. Spróbowałam dodać jako "Dokument wewnętrzny", ale on nadal nie pokazuje się w kosztach.

2023-03-21 11:37


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
proszę o doprecyzowanie co rozumie Pani przez sformułowanie "nie pokazuje się w kosztach".
Dokumenty kosztowe należy dodawać w zakładce Wydatki.
W funkcji Księgowość online dostępnej od planu abonamentowego Pro możemy także wybrać rodzaj wydatku np. koszty prowadzenia działalności.
https://pomoc.fakturownia.pl/6820328-Srodki-trwale-rodzaj-wydatkow#:~:text=Fakturownia%20oferuje%20mo%C5%BCliwo%C5%9B%C4%87%20okre%C5%9Blenia%20rodzaju,7%20oraz%20Ewidencji%20zakup%C3%B3w%20VAT.

Pozdrawiam,
Natalia.

2023-03-21 12:40


Avatar sugester medium
monika
Dzień dobry w jaki sposób mogę dodać wydatek w postaci kosztu prowadzenia biura w domu przy jdg?
pozdrawiam
monika

2024-04-09 10:39


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

rodzaj dokumentu, za pomocą którego uwzględni Pani wskazany wydatek należy skonsultować z biurem księgowym lub doradcą podatkowym. Jest możliwość wprowadzania części kosztów w postaci dowodu wewnętrznego, który można wystawić w Fakturowni. Więcej o tym typie dokumentu można przeczytać w tym artykule: https://pomoc.fakturownia.pl/3019707-Dowod-wewnetrzny.

Należy mieć jednak na uwadze, że dowód wewnętrzny dotyczy ściśle określonego katalogu wydatków i prawidłowość jego zastosowania w opisanym przypadku wymaga potwierdzenia z księgowością.

Pozdrawiam
Milena

2024-04-10 13:40


Dodaj komentarz