Oddzielna numeracja faktur dla różnych działów

Utworzono: 2012-02-07
Ostatnia aktualizacja: 2024-03-26
Liczba odwiedzin posta: 23769

W Fakturowni masz możliwość wybrania oddzielnej numeracji dla faktur z każdego działu. 

O tym, na czym polega tworzenie działów i firm możesz przeczytać we wpisie Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać?.

Aby wybrać oddzielną numerację dla faktur z każdego działu:

  • przejdź do menu Ustawienia > Dane firmy,
  • naciśnij przycisk Dodaj nowy dział lub za pomocą kółka zębatego naciśnij przycisk Edytuj przy tym, który już istnieje,
  • zaznacz pole wyboru Osobne ustawienia numeracji dokumentów > Zapisz.

Zrzut ekranu 2021 08 22 o 20


Pamiętaj jednak, że system nie pozwala na wystawienie dwóch dokumentów o takim samym numerze w danym roku.

To samo dzieje się w przypadku dwóch działów z jedną numeracją dokumentów – numery te będą generowane zamiennie. Dlatego też, jeśli wybierasz oddzielną numerację dla różnych działów, ustaw ją tak, aby na Twoim koncie nie było takiego samego numeru faktury. Uzyskasz to, dodając przykładowo różne litery na początku formatu numerowania faktur – dla pierwszego działu "Anr-m/mm/yyyy", dla drugiego "Bnr-m/mm/yyyy" itp.

Jeśli jednak zależy Ci na tym, aby różne działy (firmy) charakteryzowała ta sama numeracja, załóż w tym celu osobne, połączone konto, czyli skorzystaj z opcji utworzenia nowej firmy. 

Dziękujemy za Wasze wsparcie i mnóstwo pomysłów na nowe funkcje, które nam przesyłacie. Zachęcamy do śledzenia nas na TwitterzeFacebookuPodcaście oraz Instagramie.



Powrót


Komentarze

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak zgadza się,
można też nie zaznaczać tej opcji w obu działach i pozostawić jedną numerację dla obu działów pobieraną z ustawień głównych konta i osiągnęlibyśmy ten sam efekt.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-06-20 16:15


Avatar sugester medium
Baltic Holiday
Dzień dobry

W jaki sposób dokonać ustawień aby użytkownik działu nie miał wglądu do wystawionych faktur w głównym dziale własciciela?

2019-05-05 23:13


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
należy dodać nowy oddział firmy w zakładce Ustawienia> Dane firmy .
Następnie, gdy już oddział został dodany należy w zakładce Ustawienia> Użytkownicy dodać lub edytować danego Użytkowniki i nadać mu role - Użytkownik (nowo stworzony dział). Po zapisaniu zmian Użytkownik będzie miał do wglądu tylko dane z tego działu, nie będzie widział faktur z działu głównego.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-05-06 14:17


Avatar sugester medium
Piotr
jak zrobić, aby konkretny dział mógł wystawiać faktury z zamówień, które wpadają tylko z woocomerce

2022-04-11 10:32


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
taka możliwość jest zależna od tego czy wtyczka integrująca potrafi posłużyć się systemowym identyfikatorem działu jaki ma Fakturownia.
Department_id można sprawdzić w adresie URL edytując dany dział firmy w systemie,
https://deon-fakturownia.fakturownia.pl/departments/6130852/edit.
Department_id: 6130852.
Jeżeli integracja jest w stanie posłużyć się takim parametrem, wtedy w sprzedaży będzie mogła odwołać się do konkretnego działu w Fakturowni, wystawiając dokument.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-04-12 17:24


Avatar sugester medium
GGR
Dzień dobry,
Mam trzy działy w firmie i chciałabym, żeby każdy z działów miał osobną numerację, poprzedzoną skrótem ale, żeby numeracja szła po kolei tzn:
Przykład:
nowa faktura z działu A, nadany numer: AAA/1/01/2023
nowa faktura z działu B, nadany numer: BBB/2/01/2023
nowa faktura z działu A, nadany numer: CCC/3/01/2023
czy w każdym z działów muszę zaznaczyć opcję "osobna numeracja dokumentów",
Czy mogę tę zmianę wprowadzić w trakcie roku i system automatycznie nada kolejny numer faktury ?

2023-03-20 12:48


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
tak, dla każdego z działów należy wprowadzić osobny format numeracji w zakładce Ustawienia -> Dane firmy -> Edytuj.

Można dokonać zmian w trakcie roku. Faktura, która zostanie wystawiona po zapisaniu zmian w zakresie formatu numeracji automatycznie przyjmie ustawiony dla danego działu format numeracji.

Pozdrawiam.

2023-03-20 12:58


Avatar sugester medium
Tomasz
Witam, utworzyłem nowy dział i numerację ale cały czas dostaje domyślną numerację. W którym miejscu wybrać z którego działy wystawiamy fakturę ?
pozdrawiam
Tomasz

2023-10-17 21:21


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dział można wybrać podczas wystawiania / edycji faktury, poprzez edycję danych Sprzedawcy i wybór działu z listy:
https://pomoc.fakturownia.pl/105859-Jak-zmieniac-dzial-przy-wystawianiu-faktur-

Pozdrawiam,
Kacper

2023-10-18 13:02


Avatar sugester medium
Radek
Nie do końca zrozumiałem czy dla dwóch różnych firm (rożne numery NIP) można mieć taki sam format numeracji i będą one numerowane odrębnie dla każdej firmy czy również będą wspólnie?

2024-01-04 18:27


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w zakresie tego samego konta gdy firmy są osobnymi działami tego konta z innym numerem NIP, nie ma możliwości wprowadzenia identycznego formatu numerowania.
Pozdrawiam,
Piotr

2024-01-05 06:38


Avatar sugester medium
Marcin
Szkoda. I właśnie z tego powodu muszę szukać dla 4 spółek (jednego właściciela) innej platformy do faktur...

2024-01-08 13:16


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie zawsze jest możliwość założenia osobnych kont w niższych planach abonamentowych dla każdej z firm o innym NIP-em połączonych jednym loginem i hasłem do każdego z tych kont.
Z poziomu założonego konta wystarczy wybrać opcję Ustawienia> Ustawienia konta> Dane firmy> Dodaj nową firmę> Dodaj firmę przez nowe konto.
Na górze przycisku widnieje informacja :
"Osobne konta z jednym logowaniem.
Można dodać osobne konto (osobno płatny system) z oddzielną bazą klientów i faktur. Po dodaniu nowego konta, na górze strony zostanie uaktywnione menu do przełączania się pomiędzy firmami."
Pozdrawiam,
Piotr

2024-01-09 14:24


Avatar sugester medium
Przemek
mimo zaznaczenia oddzielnej numeracji dla różnych firm nadal pojawiała się kolejne numery dla dwóch firm i wychodzi, że mam wystawioną jedną fakturę w danym miesiącu a i tak ma nr 9. jak to zmienić bo zaznaczenie "oddzielna numeracja" nie robi tego?

2024-03-21 09:53


sandrag
sandrag
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

w przypadku kilku działów firm ale na jednym koncie, podczas ustawiania oddzielnej numeracji faktur, należy umieścić np. literę na końcu formatu numeracji faktury. System nie pozwala na wystawienie faktur o tych samych numerach i stąd w dwóch Pana działach firmy numery faktur generują się naprzemiennie. Jeśli w jednym dziale wystawił Pan 8 faktur to kolejna faktura (mimo, że w innym dziale) otrzyma numer 9.

Rozwiązaniem tego problemu jest dodanie wybranego znaku w formacie numerowania, np. dla działu marketingu może to być nr-m/mm/yyyyM, a dla działu sprzedaży nr-m/mm/yyyyS. W ten sposób faktury w poszczególnych działach będą miały numery niezależne od siebie.

Pozdrawiam
Sandra

2024-03-25 09:31


Dodaj komentarz