Integracja z Sugesterem

Utworzono: 2016-01-18
Ostatnia aktualizacja: 2024-01-18
Liczba odwiedzin posta: 10827

Jeśli korzystasz z systemu Sugester.pl - serwisu do zarządzania, obsługi klientów i planowania pracy w Twojej firmie - możesz w kilku krokach sprawić, że lista klientów z Fakturowni, faktury im wystawione, a także każda wprowadzona do tej listy zmiana, będzie automatycznie importowana do Twojego CRM.

Z tego artykułu dowiesz się: 

  • na czym polega integracja Fakturowni z Sugesterem;
  • jak aktywować integrację z Sugesterem;
  • jak dodać API Token z Sugestera do Fakturowni;
  • jak przełączać się między Fakturownią a Sugesterem;
  • dlaczego nie mogę przełączać się między systemami;
  • jak usunąć integrację z Sugesterem.

Na czym polega integracja Fakturowni z Sugesterem?


Integracja Fakturowni z Sugesterem dotyczy bazy klientów i faktur, które w Sugesterze nazywane są interesami. Łącząc ze sobą te dwa systemy, będziesz mieć dostęp do wspólnej bazy klientów z uwzględnieniem tworzonych dla nich faktur.

Dodanie nowego klienta lub edycja już istniejącego w Fakturowni, będzie skutkowała tym samym w Sugesterze i odwrotnie. Jeśli dodasz nowego klienta w CRM, utworzy się on również w Fakturowni. 

Faktura utworzona w Fakturowni będzie tworzyła nowy interes dla danego klienta w Sugesterze. W ramach interesu będziesz miał dostęp do linku, który przekieruje Cię bezpośrednio do faktury wygenerowanej w Fakturowni. Pamiętaj jednak, że wykasowanie dokumentu działa tylko w ramach konkretnego systemu. Jeśli usuniesz fakturę w Fakturowni, będzie ona nadal dostępna w Sugesterze i odwrotnie. 

Jak aktywować integrację z Sugesterem?

Aby włączyć integrację:

  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
  • następnie wybierz zakładkę Integracja;
  • przejdź do rozdziału Logowanie
  • w rubryce Sposoby logowania wybierz opcję Domyślne 
  • naciśnij przycisk Zapisz
.


Aby Twoja baza klientów z Fakturowni automatycznie synchronizowała się z tą w Sugesterze (i odwrotnie), a wszystkie wystawione faktury w kontekście danego klienta pojawiały się w Sugesterze jako nowe Interesy:

  • zaloguj się na swoje konto w Sugesterze;
  • przejdź do górnego menu Ustawienia > API > Zobacz;
  • kliknij przycisk Dodaj nowy ApiToken;
.
.

.
  • w rubryce rodzaj wybierz Token z prefiksem;
  • rubryka opis pełni rolę informacyjną, tak byś wiedział do jakiej integracji wykorzystałeś dany token;
  • zatwierdź utworzenie tokenu przyciskiem Zapisz;
  • z listy utworzonych APITokenów skopiuj ten wygenerowany dla integracji z Fakturownią.
.
.

.

Jak dodać API Token z Sugestera do Fakturowni?


W kolejnym kroku:
  • zaloguj się na swoje konto w serwisie Fakturownia;
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
  • następnie wybierz zakładkę Integracja;
  • przejdź do rozdziału Zintegruj z Sugesterem;
  • wklej skopiowany z Sugestera API Token w pole Kod autoryzacyjny API z Sugestera;
  • naciśnij pomarańczowy przycisk Stwórz integracje i zatwierdź komunikat o założonym koncie;
  • zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony.
.


Aby sprawdzić czy połączenie utworzyło się prawidłowo przejdź do swojego konta w Sugesterze, a następnie wybierz Ustawienia > Ustawienia konta > Integracje. Przy opcji Integracja z Fakturownią zaznaczony musi być checkbox, a w rubryce Fakturownia API Token zobaczysz utworzony automatycznie token, który łączy oba systemy.

Od tej pory wszystkie zmiany w danych stałych oraz nowo dodanych klientów w Fakturowni będą automatycznie importowane do Sugestera i odwrotnie. Dodatkowo wszystkie nowe faktury wystawione danemu klientowi w Fakturowni pojawią się na karcie klienta w Sugester CRM jako nowe interesy.

Miej na uwadze, że - jeśli przeprowadzasz synchronizację po raz pierwszy - warto skorzystać z jeszcze jednej opcji w celu przesłania wszystkich klientów do Sugestera:

  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  • przejdź do zakładki Integracja
  • przejdź do rozdziału Synchronizacja
  • w rubryce Rodzaj wybierz opcję client:sync
  • w rubryce Adres wklej https://Nazwa_Konta.sugester.pl/app/clients/external_update.json                                                   (Nazwa_Konta w adresie należy zastąpić nazwą swojego konta Sugester)
  • w rubryce Api token wklej swój API token z Sugestera 


Zrzut ekranu 2019 09 18 o 12

  • naciśnij przycisk Zapisz
 

Jak przełączać się między Fakturownią a Sugesterem?


Bezpośrednio z konta w Fakturowni i Sugesterze możesz za pomocą jednego kliknięcia przełączać się między systemami. 

Po integracji systemów w górnym menu Fakturowni zobaczysz dodatkową opcję CRM. Natomiast w Sugesterze pojawi się opcja FAKTURY. Korzystając z tych przycisków, będziesz mógł w łatwy sposób przełączać się między systemami bez dodatkowego logowania. 



Przełączanie użytkowników między Fakturownią a Sugesterem jest możliwe dzięki protokołowi Multipass. Podczas integracji Fakturownia staje się serwerem Multipass, a w Sugesterze logowanie zostaje przełączone z domyślnego na Logowanie Multipass.
 

Dlaczego nie mogę przełączać się między Fakturownią a Sugesterem?


Korzystanie z przycisków CRM i Faktury pozwala Ci na szybkie przełączanie się między systemami. Czasami pojawia się jednak problem i automatyczne przełączanie nie działa poprawnie. Możesz wtedy zauważyć komunikat Logowanie poprzez multipass nie powiodło się. Dlaczego go widzisz? Najprawdopodobniej przyczyną problemu są różne loginy w Fakturowni i Sugesterze. Aby móc korzystać z opcji przełączania, loginy w obydwu systemach muszą być takie same. 

Login możesz zmienić w Sugestrze. Przejdź w tym celu do zakładki Ustawienia > Użytkownicy > Edycja użytkownika. W polu Login wprowadzić taki sam adres e-mail, jakim logujesz się do Fakturowni. 

Jeśli chcesz zmienić login po stronie Fakturowni, kliknij w adres mailowy widoczny obok opcji Ustawienia i wybierz Profil. Następnie kliknij przycisk Edytuj profil / Zmień hasło. W rubryce Login wprowadź nowy adres e-mail i zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.


Jak usunąć integrację z Sugesterem?


Jeśli chcesz wyłączyć integrację z Sugesterem wystarczy, że w jednym z systemów usuniesz API Token, który je łączy.

W celu usunięcia API Tokenu w Fakturowni przejdź do Ustawienia > Ustawienia konta > Integracja. W sekcji Zintegruj z Sugesterem z rubryki Kod autoryzacyjny API z Sugestera usuń wklejony kod. Wyczyść również wartości w sekcji Webhooki, które utworzyły się podczas tworzenia integracji. Wprowadzone zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz

W celu usunięcia API Tokenu w Sugesterze wybierz Ustawienia > Ustawienia konta > Integracje. Usuń API Token widoczny w rubryce Fakturownia API TOKEN i zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz



Jeżeli chcesz, aby wszystkie historyczne faktury na Twoim koncie w Fakturowni pojawiły się jako Interesy w Sugesterze - zgłoś się z tą prośbą do obsługi Sugestera na adres info@sugester.pl.

Jeżeli posiadasz już osobne konto w Sugesterze i Fakturowni i chcesz je połączyć, również napisz do obsługi Sugestera na adres info@sugester.pl.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Robert
Czy możliwa jest też synchronizacja powiadomień przesyłanych do klientów z poziomu Fakturowni, np. o nieopłaconych fakturach?

2019-04-04 17:19


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, obawiam się że po stronie nie ma możliwości integracji powiadomień mailowych jako osobnych wiadomości w Sugeterze.
Proszę o kontakt z obsługą Sugestera, być może od strony CRM uda się to skonfigurować.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 09:06


Avatar sugester medium
anonim
a jak wyłączyć integrację z sugesterem?

2023-01-03 17:36


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
w celu wyłączenia integracji z sugesterem należy przejść do menu Ustawienia ->Aplikacje/Dodatki -> Sugester CRM i helpdesk, a następnie usunąć wszystkie dane z wypełnionych pól z Webhookami oraz kod autoryzacyjny API.

Następnie należy przejść do menu Ustawienia-> Ustawienia konta i nacisnąć przycisk Dezaktywuj CRM.

W razie dalszych pytań jestem do dyspozycji, pozdrawiam.

2023-01-04 11:02


Avatar sugester medium
Jarek
Jak można zintegrować produkty pomiędzy Fakturownią a sugesterem

2023-08-29 09:58


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie Sugester produkty nie funkcjonują produkty, ani parametry lub obiekty zastępcze.
Pomiędzy Fakturownią a Sugesterem przesyłamy lub integrujemy dane Klientów lub faktur, które są interesami po stronie Sugestera.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-08-29 10:52


Dodaj komentarz