Integracja z Sugesterem
Ostatnia aktualizacja: 2024-01-18
Jeśli korzystasz z systemu Sugester.pl - serwisu do zarządzania, obsługi klientów i planowania pracy w Twojej firmie - możesz w kilku krokach sprawić, że lista klientów z Fakturowni, faktury im wystawione, a także każda wprowadzona do tej listy zmiana, będzie automatycznie importowana do Twojego CRM.
Z tego artykułu dowiesz się:
- na czym polega integracja Fakturowni z Sugesterem;
- jak aktywować integrację z Sugesterem;
- jak dodać API Token z Sugestera do Fakturowni;
- jak przełączać się między Fakturownią a Sugesterem;
- dlaczego nie mogę przełączać się między systemami;
- jak usunąć integrację z Sugesterem.
Na czym polega integracja Fakturowni z Sugesterem?
Integracja Fakturowni z Sugesterem dotyczy bazy klientów i faktur, które w Sugesterze nazywane są interesami. Łącząc ze sobą te dwa systemy, będziesz mieć dostęp do wspólnej bazy klientów z uwzględnieniem tworzonych dla nich faktur.
Dodanie nowego klienta lub edycja już istniejącego w Fakturowni, będzie skutkowała tym samym w Sugesterze i odwrotnie. Jeśli dodasz nowego klienta w CRM, utworzy się on również w Fakturowni.
Faktura utworzona w Fakturowni będzie tworzyła nowy interes dla danego klienta w Sugesterze. W ramach interesu będziesz miał dostęp do linku, który przekieruje Cię bezpośrednio do faktury wygenerowanej w Fakturowni. Pamiętaj jednak, że wykasowanie dokumentu działa tylko w ramach konkretnego systemu. Jeśli usuniesz fakturę w Fakturowni, będzie ona nadal dostępna w Sugesterze i odwrotnie.
Jak aktywować integrację z Sugesterem?
Aby włączyć integrację:
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
- następnie wybierz zakładkę Integracja;
- przejdź do rozdziału Logowanie
- w rubryce Sposoby logowania wybierz opcję Domyślne
- naciśnij przycisk Zapisz
Aby Twoja baza klientów z Fakturowni automatycznie synchronizowała się z tą w Sugesterze (i odwrotnie), a wszystkie wystawione faktury w kontekście danego klienta pojawiały się w Sugesterze jako nowe Interesy:
- zaloguj się na swoje konto w Sugesterze;
- przejdź do górnego menu Ustawienia > API > Zobacz;
- kliknij przycisk Dodaj nowy ApiToken;
.
.
- w rubryce rodzaj wybierz Token z prefiksem;
- rubryka opis pełni rolę informacyjną, tak byś wiedział do jakiej integracji wykorzystałeś dany token;
- zatwierdź utworzenie tokenu przyciskiem Zapisz;
- z listy utworzonych APITokenów skopiuj ten wygenerowany dla integracji z Fakturownią.
.
.
Jak dodać API Token z Sugestera do Fakturowni?
W kolejnym kroku:
- zaloguj się na swoje konto w serwisie Fakturownia;
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
- następnie wybierz zakładkę Integracja;
- przejdź do rozdziału Zintegruj z Sugesterem;
- wklej skopiowany z Sugestera API Token w pole Kod autoryzacyjny API z Sugestera;
- naciśnij pomarańczowy przycisk Stwórz integracje i zatwierdź komunikat o założonym koncie;
- zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony.
Aby sprawdzić czy połączenie utworzyło się prawidłowo przejdź do swojego konta w Sugesterze, a następnie wybierz Ustawienia > Ustawienia konta > Integracje. Przy opcji Integracja z Fakturownią zaznaczony musi być checkbox, a w rubryce Fakturownia API Token zobaczysz utworzony automatycznie token, który łączy oba systemy.
Od tej pory wszystkie zmiany w danych stałych oraz nowo dodanych klientów w Fakturowni będą automatycznie importowane do Sugestera i odwrotnie. Dodatkowo wszystkie nowe faktury wystawione danemu klientowi w Fakturowni pojawią się na karcie klienta w Sugester CRM jako nowe interesy.
Miej na uwadze, że - jeśli przeprowadzasz synchronizację po raz pierwszy - warto skorzystać z jeszcze jednej opcji w celu przesłania wszystkich klientów do Sugestera:
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
- przejdź do zakładki Integracja
- przejdź do rozdziału Synchronizacja
- w rubryce Rodzaj wybierz opcję client:sync
- w rubryce Adres wklej
https://Nazwa_Konta.sugester.pl/app/clients/external_update.json
(Nazwa_Konta w adresie należy zastąpić nazwą swojego konta Sugester) - w rubryce Api token wklej swój API token z Sugestera
- naciśnij przycisk Zapisz
Jak przełączać się między Fakturownią a Sugesterem?
Bezpośrednio z konta w Fakturowni i Sugesterze możesz za pomocą jednego kliknięcia przełączać się między systemami.
Po integracji systemów w górnym menu Fakturowni zobaczysz dodatkową opcję CRM. Natomiast w Sugesterze pojawi się opcja FAKTURY. Korzystając z tych przycisków, będziesz mógł w łatwy sposób przełączać się między systemami bez dodatkowego logowania.
Przełączanie użytkowników między Fakturownią a Sugesterem jest możliwe dzięki protokołowi Multipass. Podczas integracji Fakturownia staje się serwerem Multipass, a w Sugesterze logowanie zostaje przełączone z domyślnego na Logowanie Multipass.
Dlaczego nie mogę przełączać się między Fakturownią a Sugesterem?
Korzystanie z przycisków CRM i Faktury pozwala Ci na szybkie przełączanie się między systemami. Czasami pojawia się jednak problem i automatyczne przełączanie nie działa poprawnie. Możesz wtedy zauważyć komunikat Logowanie poprzez multipass nie powiodło się. Dlaczego go widzisz? Najprawdopodobniej przyczyną problemu są różne loginy w Fakturowni i Sugesterze. Aby móc korzystać z opcji przełączania, loginy w obydwu systemach muszą być takie same.
Login możesz zmienić w Sugestrze. Przejdź w tym celu do zakładki Ustawienia > Użytkownicy > Edycja użytkownika. W polu Login wprowadzić taki sam adres e-mail, jakim logujesz się do Fakturowni.
Jeśli chcesz zmienić login po stronie Fakturowni, kliknij w adres mailowy widoczny obok opcji Ustawienia i wybierz Profil. Następnie kliknij przycisk Edytuj profil / Zmień hasło. W rubryce Login wprowadź nowy adres e-mail i zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Jak usunąć integrację z Sugesterem?
Jeśli chcesz wyłączyć integrację z Sugesterem wystarczy, że w jednym z systemów usuniesz API Token, który je łączy.
W celu usunięcia API Tokenu w Fakturowni przejdź do Ustawienia > Ustawienia konta > Integracja. W sekcji Zintegruj z Sugesterem z rubryki Kod autoryzacyjny API z Sugestera usuń wklejony kod. Wyczyść również wartości w sekcji Webhooki, które utworzyły się podczas tworzenia integracji. Wprowadzone zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz.
W celu usunięcia API Tokenu w Sugesterze wybierz Ustawienia > Ustawienia konta > Integracje. Usuń API Token widoczny w rubryce Fakturownia API TOKEN i zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
Jeżeli chcesz, aby wszystkie historyczne faktury na Twoim koncie w Fakturowni pojawiły się jako Interesy w Sugesterze - zgłoś się z tą prośbą do obsługi Sugestera na adres info@sugester.pl.
Jeżeli posiadasz już osobne konto w Sugesterze i Fakturowni i chcesz je połączyć, również napisz do obsługi Sugestera na adres info@sugester.pl.
Powrót
Komentarze
Robert
2019-04-04 17:19
piotr.wajs
Proszę o kontakt z obsługą Sugestera, być może od strony CRM uda się to skonfigurować.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 09:06
anonim
2023-01-03 17:36
nataliak
w celu wyłączenia integracji z sugesterem należy przejść do menu Ustawienia ->Aplikacje/Dodatki -> Sugester CRM i helpdesk, a następnie usunąć wszystkie dane z wypełnionych pól z Webhookami oraz kod autoryzacyjny API.
Następnie należy przejść do menu Ustawienia-> Ustawienia konta i nacisnąć przycisk Dezaktywuj CRM.
W razie dalszych pytań jestem do dyspozycji, pozdrawiam.
2023-01-04 11:02
Jarek
2023-08-29 09:58
piotr.wajs
w systemie Sugester produkty nie funkcjonują produkty, ani parametry lub obiekty zastępcze.
Pomiędzy Fakturownią a Sugesterem przesyłamy lub integrujemy dane Klientów lub faktur, które są interesami po stronie Sugestera.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-08-29 10:52
Dodaj komentarz