Jak wprowadzić do systemu fakturę w ramach importu towarów spoza UE według procedury uproszczonej.
Utworzono:
2018-09-14
Ostatnia aktualizacja: 2024-03-29
Ostatnia aktualizacja: 2024-03-29
Liczba odwiedzin posta: 5951
Przedsiębiorca kupujący towar spoza terenu UE może dokonać rozliczenia transakcji wynikającej z importu towarów według procedury uproszczonej.
Procedura uproszczona upoważnia do rozliczenia podatku VAT z tytułu importu towarów bez konieczności wcześniejszej zapłaty VAT do Urzędu Celnego.
Podatnik, który zdecyduje się na rozliczanie importu towarów w procedurze uproszczonej na terenie Państwa Polskiego jest zobowiązany do pisemnego zawiadomienia Naczelnika Urzędu Celnego oraz Naczelnika Urzędu Skarbowego o zamiarze rozliczania podatku w tejże procedurze jeszcze przed początkiem okresu rozliczeniowego, od którego będzie stosował takie rozliczenie.
Warunki niezbędne do skorzystania z rozliczenia importu towarów według procedury uproszczonej są zawarte w art. 33a ustawy o VAT.
W systemie mamy możliwość dodania odpowiedniego rodzaju dokumentu po stronie wydatków, który będzie uwzględniał procedurę uproszczoną w raporcie VAT-7.
Chcąc aktywować taki rodzaj dokumentu, wchodzimy w zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Jakie dokumenty wystawiać > Wydatki
i zaznaczamy okno Import towarów - procedura uproszczona
Po zapisaniu zmian przechodzimy do zakładki Wydatki, klikamy Nowy wydatek i w rubryce typ dokumentu wybieramy Import towarów - procedura uproszczona.
Po wpisaniu całego dokumentu i zapisaniu zmian zauważymy, że program automatycznie dodał wpis w uwagach na podstawie art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług.
Generując raport VAT-7 widzimy, że wartość netto oraz wartość podatku VAT trafiły do rubryki C w pozycji 10 Import towarów podlegający rozliczeniu zgodnie z art. 33a ustawy
okna 25, 26.
Procedura uproszczona upoważnia do rozliczenia podatku VAT z tytułu importu towarów bez konieczności wcześniejszej zapłaty VAT do Urzędu Celnego.
Podatnik, który zdecyduje się na rozliczanie importu towarów w procedurze uproszczonej na terenie Państwa Polskiego jest zobowiązany do pisemnego zawiadomienia Naczelnika Urzędu Celnego oraz Naczelnika Urzędu Skarbowego o zamiarze rozliczania podatku w tejże procedurze jeszcze przed początkiem okresu rozliczeniowego, od którego będzie stosował takie rozliczenie.
Warunki niezbędne do skorzystania z rozliczenia importu towarów według procedury uproszczonej są zawarte w art. 33a ustawy o VAT.
W systemie mamy możliwość dodania odpowiedniego rodzaju dokumentu po stronie wydatków, który będzie uwzględniał procedurę uproszczoną w raporcie VAT-7.
Chcąc aktywować taki rodzaj dokumentu, wchodzimy w zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Jakie dokumenty wystawiać > Wydatki
i zaznaczamy okno Import towarów - procedura uproszczona
Po zapisaniu zmian przechodzimy do zakładki Wydatki, klikamy Nowy wydatek i w rubryce typ dokumentu wybieramy Import towarów - procedura uproszczona.
Po wpisaniu całego dokumentu i zapisaniu zmian zauważymy, że program automatycznie dodał wpis w uwagach na podstawie art. 33a ustawy o podatku od towarów i usług.
Generując raport VAT-7 widzimy, że wartość netto oraz wartość podatku VAT trafiły do rubryki C w pozycji 10 Import towarów podlegający rozliczeniu zgodnie z art. 33a ustawy
okna 25, 26.
Powrót
Komentarze
Michał
2020-10-20 01:20
piotr.wajs
nie świadczymy usługi porad księgowych dotyczących poprawności wystawiania dokumentów w takim przypadku.
Proszę upewnić się u swojego księgowego za pomocą jakich dokumentów powinna być rozliczona taka transakcja. Czy tego typu transakcja wymaga dodatkowych dokumentów poza fakturą? W przypadku przekazania odpowiednich informacji sprawdzimy, czy da się takie dane stworzyć w systemie.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-10-20 09:06
Michał
Nie wiem, czy teraz dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi. Czy jest możliwość skorygowania fakturą produktów na magazynie w programie i podwyższenie jej wartości?
Podobna sytuacja, kupuję drewno na produkcję krzeseł za 30zł a osobna firma mi je dostarcza za 50zł. Na zakup drewna mam dwie faktury. Zgodnie z ceną dokumentu PZ jak wprowadzę drewno na magazyn, mam 30zł za element, a potrzebuję mieć wartość z dostawą 80zł, tyle ile zapłaciłem.
Jest problem, bo jeżeli na dokumencie faktura zakupu drewna wpiszę ręcznie 80zł to kwota faktury z zakupu drewna nie będzie się zgadzać z wartością wprowadzoną na magazyn. Ręcznie takie przeliczenia można robić przy prostych operacjach. Dostaję np fakturę po miesiącu od firmy DHL, w związku ze zmianą taryfy celnej, przesyłamy korektę do faktury i prosimy o dopłatę np 30zł, ja tylko chcę, aby wartość zakupowa produktów zgadzała się z wartością na magazynie programu dla siebie. Księgowość korzysta z ich systemu i skanuje wszystkie faktury oni to rozliczają zgodnie z prawem, a ja potrzebuję mieć zgadzający się magazyn.
2020-10-21 02:02
piotr.wajs
zgadza się o te dane pytałem. Jeżeli poza sama wartością produktu ma Pan doliczenia koszt dostawy, koszty odprawy celnej, cła, to należy te wartości doliczyć ręcznie do cen produktów proporcjonalnie w zależności od ilości sztuk.
Oczywiście nie będzie Pan zmieniał kwot na fakturze, ale edytując dokument PZ/ lub od razu przy jego tworzeniu należy zmienić kwoty.
Powyższych doliczeń program nie dodaje automatycznie.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-10-21 15:40
michal883
Musi być jakaś możliwość, chodzi o to, żeby plik JPK potem się zgadzał i wykazał mi odpowiedni podatek.
Proszę uprzejmie o wyjaśnienie sprawy. Zbliża się kolejny rok rozliczeniowy i bardzo chciałbym się przesiąść do fakturowni.
2020-12-20 13:54
anonim
(faktura + cło) + (faktura + cło)*23%
2020-12-20 13:59
Michał
2020-12-20 14:00
jarek
dziękujemy za przesłane sugestie. Zgodnie z informacja udzieloną we wcześniejszej korespondencji przez operatora, aktualnie w systemie nie ma funkcji domyślnych, która umożliwiała by wykonanie operacji opisanych przez Państwa. Operator podał rozwiązanie techniczne jakie jest możliwe do wykonania w programie na chwile obecną.
Ze względu na dużą ilość zadań własnych oraz na podstawie przyjętych do wdrożenia sugestii, nie przyjmujemy indywidualnych zleceń od użytkowników. Pana zgłoszenie zostało jako sugestia przekazana do działu rozwoju oraz do działu programistów.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2020-12-30 12:45
Kk
2024-01-10 02:05
piotr.wajs
od ostatniej odpowiedzi przekazanej w obecnym forum sugestii nie było zmian w tym temacie.
Zgodnie z odpowiedzią powyżej w wyniku bardzo wielu zagadnień już realizowanych w celu aktualizacji systemu, nie jesteśmy w krótkim czasie wdrożyć proponowanej funkcjonalności.
Mamy jednak Państwa sugestię na uwadze. W momencie gdy będziemy aktualizować cześć kosztową związaną z wyceną realnego kosztu produktu pochylimy się nad tematem.
Na ten moment należy samodzielnie szacować koszty produktu i wpisywać dane w cenę zakupu na karcie produktu.
Pozdrawiam,
Piotr
2024-01-10 07:34
Albert
2024-03-25 09:04
Natalia
2024-03-29 06:36
piotr.wajs
dziękujemy za kolejną sugestię w tej sprawie. Oferując program do fakturowania z elementami usprawnień księgowych mamy na uwadze proces automatyzacji postępowania przy codziennych czynnościach Klienta. W przypadku jednak doliczania kosztów zakupu oraz podatków wynikających z charakterystyki zakupu jest zaawansowaną opcją magazynu. W magazynie na potrzeby dodania kalkulatorów tego typu przeliczeń per dokument lub per całą dostawa złożona z wielu dokumentów magazynowych do dużej transakcji jest opcją rozbudowaną, wymagająca przebudowy mechanizmów działania obecnego magazynu.
Na ten moment w wyniku wzmożonych przygotowań programu, formularzy faktur, zabezpieczeń faktur pod zmiany rządowe tego typu duże projekty jak rozbudowa magazynu nie są przewidziane. Czyli odpisując prosto na proste pytanie, tak dodanie tego typu zmian jest dość sporym wyzwaniem dla obecnej konstrukcji programu.
Jak tyko będziemy mieć moce przerobowe do zajęcia się tego typu problematyką na pewno uwzględnimy ją w aktualizacji powyższego sektora systemu.
Pozdrawiam serdecznie,
Piotr
2024-03-29 08:12
Dodaj komentarz