Komunikacja z księgowością pod fakturą kosztową – szybsze opisy i akceptacja wydatków

Utworzono: 2025-10-08
Ostatnia aktualizacja: 2025-10-08
Liczba odwiedzin posta: 92

Funkcja Komunikacja z księgowością umożliwia wymianę wiadomości bezpośrednio przy fakturach kosztowych dodawanych w Fakturowni. Dzięki temu wszelkie pytania, uwagi i akceptacje dotyczące wydatków są gromadzone w jednym miejscu. Automatyczne powiadomienia mailowe przypominają o nowych wiadomościach i pozwalają szybko przejść do systemu, aby sprawnie zakończyć proces księgowania.

Spis treści artykułu: 
   

Komunikacja z księgowością w Fakturowni - zasady działania


Dla faktur kosztowych, które możesz dodawać bez limitu we wszystkich planach abonamentowych, dostępna jest możliwość komunikacji z księgowością bezpośrednio z poziomu systemu i konkretnej faktury. 

Dzięki temu współpraca przy opisywaniu i akceptacji faktur kosztowych staje się prostsza i szybsza. Wiadomości pod fakturą pozwalają uniknąć zbędnej wymiany maili i ułatwiają księgowej poprawne zaksięgowanie wydatków.

Opcja komunikacji z księgowością dostępna jest, jeśli na swoim koncie w zakładce Ustawienia > Użytkownicy dodałeś adres e-mail z przypisaną systemową rolą Księgowy
 
WAŻNE! Niezależnie od wybranego planu, możesz bezpłatnie dodać jednego użytkownika z systemową rolą Księgowy poza obowiązującym limitem użytkowników. Aby dodać użytkownika z rolą Księgowy, przejdź do zakładki Ustawienia > Dostęp dla księgowego i wyślij zaproszenie zgodnie z instrukcją w artykule link z zaproszeniem dla księgowego

Jeśli na swoim koncie nie dodałeś użytkownika z rolą Księgowy, w podglądzie faktury kosztowej pojawi się komunikat: Nadaj bezpłatny dostęp do konta swojemu księgowemu, aby wygodnie współpracować z nim online.

Komunikat systemowy widoczny w podglądzie wydatku w sekcji komentarzy i komunikacja z księgowością, który wskazuje, że na koncie nie ma użytkownika z rolą Księgowy.
 
UWAGA! Jeśli dodasz komentarz w zakładce Komentarze, użytkownik z rolą Księgowy nie zobaczy Twojej wiadomości. Będzie ona dla niego dostępna tylko, jeśli dodasz ją w zakładce Komunikacja z księgowością


Komunikacja z księgowością - jak dodać wiadomość dla księgowego?


Po udzieleniu księgowemu dostępu do dokumentów, każda faktura wydatkowa zyskuje sekcję komunikacji z księgowością. Dzięki niej możliwa jest wymiana wiadomości między Tobą a Twoją księgową bezpośrednio w systemie, bez konieczności prowadzenia korespondencji mailowej.

Sekcja komentarzy dostępna pod fakturą kosztową z możliwością wymieniania wiadomości z księgową dodaną do konta jako użytkownik.


Aby dodać wiadomość dla księgowego:
 
  1. przejdź do zakładki Wydatki, a następnie do podglądu wybranej faktury kosztowej poprzez kliknięcie jej numeru na liście, 

    Lista faktur kosztowych w systemie Fakturownia z podstawowymi informacjami o dodanym wydatku i z wybranym wydatkiem o numerze 1209/2025/POM.
     
  2. z poziomu podglądu faktury zjedź na dół do sekcji Komentarze i przełącz się do zakładki Komunikacja z księgowością

    Podgląd faktury kosztowej z widoczną sekcją komentarzy i aktywną zakładką pozwalającą na komunikację i wymianę wiadomości z księgowością., która ma dostęp do konta.
     
  3. dodaj wiadomość i zatwierdź jej utworzenie przyciskiem Dodaj komentarz - po zapisaniu wiadomości w aktywnościach związanych z dokumentem pojawi się akcja Dodanie komentarza wraz ze szczegółami, 

    Jeśli w profilu użytkownika uzupełniłeś swoje imię i nazwisko pojawi się ono jako twórca wiadomości. W przeciwnym razie system w tym miejscu wyświetli Twój login. 

    Sekcja komentarzy w widoku faktury kosztowej z dodawanym komentarzem oraz widokiem systemu i aktywności związanych z dokumentem po prawidłowym dodaniu wiadomości dla księgowego.
     
  4. przy dodanej przez Ciebie wiadomości pojawi się ikona koła zębatego, która pozwala na edycję lub usunięcie go - w tym przypadku również system zapisze każde działanie w aktywnościach dokumentu, 

    WAŻNE! Edytować lub usunąć komentarz może tylko ten użytkownik, który go stworzył. Pozostali użytkownicy, którzy mają dostęp do wydatków oraz księgowy, dodany komentarz zobaczą w sekcji Komentarze. 

    Akcje dostępne do wykonania po dodaniu komentarza do faktury kosztowej w tym edycja i usunięcie komentarza.
     
  5. w momencie, gdy do faktury pojawi się komentarz - niezależnie czy będzie on dodany przez Ciebie, czy przez księgowego, druga strona otrzyma maila z powiadomieniem, że dla dokumentu kosztowego pojawiła się wiadomość - kliknięcie w numer faktury lub przycisk Zobacz dokument przekieruje do jego podglądu (akcja może wymagać logowania), 

    WAŻNE! W przypadku odpowiedzi od księgowego, system wysyła powiadomienie do tego użytkownika, który stworzy fakturę kosztową, a nie tego, który dodał komentarz. 

    Widomość e-mail z powiadomieniem, że do faktury kosztowej, do której dany adres e-mail ma dostęp została dodana wiadomość.
     
  6. gdy przejdziesz do podglądu dokumentu, w sekcji Komunikacja z księgowością pojawi się licznik wskazujący na liczbę wiadomości, do których nie udzieliłeś odpowiedzi - ten licznik, jeśli nie udzielisz odpowiedzi do którejkolwiek wiadomości, zawsze będzie widoczny. 

    Sekcja komentarzy w fakturze kosztowej z licznikiem wskazującym 1 wiadomość od księgowego, na którą nie odpisano.

Dzięki funkcji komentowania faktur kosztowych możesz w prosty sposób ustalić szczegóły dokumentu z księgową. Jednocześnie zyskujesz miejsce w ramach jednego systemu do przekazywania informacji czy wydatek może zostać zaksięgowany oraz w jakim zakresie.

Księgowa dodana do Twojego konta może korzystać z funkcji oznaczania faktur jako zaksięgowanych. Funkcja ta pozwala szybko rozróżnić dokumenty już wprowadzone do systemu księgowego, utrzymując przejrzystość listy faktur i wspierając sprawną organizację pracy księgowości. Więcej o tej opcji przeczytasz w artykule znacznik zaksięgowane na liście faktur.

Komunikacja z księgowością - aktywności dokumentu


Każdy dokument dodany do systemu ma w swoim podglądzie sekcję aktywności związanych z dokumentem. W tym miejscu możesz sprawdzić szczegółowe informacje dotyczące wykonanych akcji, takich jak utworzenie, wydruk, edycja czy wysyłka faktury, a także zobaczyć, który użytkownik ich dokonał.

Oprócz tych danych system prezentuje również aktywności związane z działaniami w sekcji komentarzy - ich utworzeniem, edycją oraz usunięciem. Dzięki temu w łatwy sposób sprawdzisz, czy komentarz, który powinien trafić do księgowej, nie został przypadkowo usunięty lub zmodyfikowany po dodaniu, co pozwoli uniknąć nieporozumień w komunikacji.

Sekcja aktywności związanych z dokumentem z informacjami o utworzeniu i edycji dokumentu oraz szczegółami aktywności w ramach sekcji komentarzy.
 
Sprawdź również:
Inbox - skrzynka odbiorcza na wydatki
Funkcja OCR - zaczytywanie skanów dokumentów kosztowych do zakładki Wydatki
Powiadomienie o wzroście faktury wydatkowej od sprzedawcy

 


Powrót


Dodaj komentarz