Jak zmienić właściciela konta

Utworzono: 2015-03-11
Ostatnia aktualizacja: 2023-08-18
Liczba odwiedzin posta: 5404

Do konta w Fakturowni można przypisać użytkowników z różnymi rolami. Dla adresu e-mail, który zakłada konto w systemie, automatycznie przypisana jest rola właściciela konta. System daje jednak możliwość zmiany właściciela konta, dzięki czemu zarówno dotychczasowym, jak i nowo dodanym osobom można przekazać prawa, które przypisane są do roli właściciela. Z tego wpisu dowiesz się, jak zmienić właściciela konta i przypisać tę rolę do innego użytkownika. 


Jak zmienić właściciela konta?


Tylko aktualny właściciel konta może nadać tę rolę innej osobie (użytkownikowi z innymi adresem e-mail), tym samym zrzekając się jej. Właściciel konta może być tylko jeden. Status właściciela konta można nadać osobie, która pełni na koncie rolę Administratora, Księgowego lub Użytkownika. 

Aby dokonać zmiany właściciela konta:
.
  • w przypadku osoby, której adres e-mail jest już dodany na liście Użytkowników Twojego konta:
 
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy


  2. przy wybranym adresie e-mail kliknij ikonę koła zębatego i z dostępnych opcji wybierz Ustaw na właściciela konta


  3. zatwierdź wyświetlony przez system komunikat klikając OK - pamiętaj, że po zmianie właściciela do Twojego adresu e-mail przypisana zostanie rola Administratora konta. 


  4.  
  • w przypadku osoby, której adres e-mail nie jest dodany do listy Użytkowników Twojego konta:
.
  1. dodaj nowego użytkownika poprzez zakładkę Ustawienia > Użytkownicy > Dodaj/zaproś użytkownika (szczegółową instrukcję znajdziesz we wpisie Jak dodać współpracownika do systemu); 


  2. nadaj mu rolę właściciela konta zgodnie z instrukcją podaną powyżej.

 

Jak odłączyć od konta poprzedniego właściciela?


Jeśli chcesz, aby poprzedni właściciel konta nie miał już do niego dostępu, masz możliwość odłączenia tego adresu e-mail od konta. 


Aby odłączyć poprzedniego właściciela konta:
.
  1. zaloguj się do konta adresem e-mail, który ma teraz rolę właściciel konta;
  2. przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy;
  3. przy adresie e-mail, który chcesz odłączyć, kliknij ikonę zębatki i z dostępnych opcji wybierz Odłącz - adres mailowy zostanie usunięty z listy i nie będzie miał dostępu do konta.  



  4.  

Sprawdź również: Własne role (uprawnienia użytkowników) w Fakturowni



Powrót


Dodaj komentarz