Jak dodać współpracownika do systemu i dać mu dostęp do danego działu

Utworzono: 2011-12-09
Ostatnia aktualizacja: 2022-03-25
Liczba odwiedzin posta: 9454

W Fakturowni istnieje możliwość tworzenia osobnych firm oraz działów w systemie i przy okazji udzielania do nich dostępu swoim współpracownikom. 
 

Dział firmy

 

Osobnym działem w firmie może być na przykład oddział firmy, znajdujący się w osobnej lokalizacji, osobne konto bankowe (nadzór sprzedaży na innym rachunku) czy osobny sklep, jeśli prowadzisz ich więcej niż jeden. To dobre rozwiązanie również wtedy, gdy sprzedajesz swoje produkty w języku obcym lub innej walucie – możesz wtedy stworzyć osobny dział dla faktur po niemiecku i osobny dla faktur po hiszpańsku. 

Uwaga, każda firma dodana przy wyborze drugiej opcji Dodaj firmę (przez nowe konto) spowoduje utworzenie osobnego konta podlegającego odrębnej opłacie.



O tym, jak stworzyć nowy dział możesz przeczytać we wpisie Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać?.

Dodawanie użytkownika do działu konta

 

Działy na koncie mogą mieć przypisanych Użytkowników, którzy będą się mogli poruszać tylko w tych działach, do których otrzymają dostęp.

Możliwe są dwie opcje w zależności od tego, czy Użytkownik ma już dostęp do Twojego konta w systemie, czy nie. 

1) Współpracownik ma już dostęp do Twojego konta w systemie:

  • przejdź do menu Ustawienia > Użytkownicy;
  • naciśnij przycisk Dodaj/zaproś użytkownika (w tym przypadku będziesz go zapraszać);
  • odznacz pole wyboru Stwórz użytkownika od razu (należy ustawić hasło);
  • wprowadź jego adres e-mail i nadaj mu rolę Użytkownik;
  • wybierz działy, do których chcesz dać mu dostęp;
  • naciśnij przycisk Zaproś użytkownika.

zrzut ekranu pokazujący, gdzie w systemie znajduje się wskazana opcja
 


2) Współpracownik nie ma jeszcze dostępu do Twojego konta w systemie:

  • przejdź do menu Ustawienia > Użytkownicy;
  • naciśnij przycisk Dodaj/zaproś użytkownika (w tym przypadku będziesz go dodawać);
  • zaznacz pole wyboru Stwórz użytkownika od razu (należy ustawić hasło);
  • wprowadź jego adres e-mail, nadaj hasło (oraz je powtórz) i rolę Użytkownik;
  • wybierz działy, do których chcesz dać mu dostęp;
  • naciśnij przycisk Dodaj użytkownika.

Zrzut ekranu 2021 08 23 o 12

Dodatkowe ograniczenia dla dodanych użytkowników systemu możesz wprowadzić w Ustawieniach > Ustawienia Konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia.

Edycja i odbieranie dostępu

 

Jeżeli chcesz odebrać Użytkownikowi dostęp do wybranego działu albo zmienić jego rolę, naciśnij przycisk Edytuj za pomocą koła zębatego widocznego na liście użytkowników:



Możesz użyć też przycisku Odłącz, jeżeli chcesz całkowicie odpiąć go od konta, mając na uwadze, że wtedy straci on jednak dostęp do wszystkich danych przechowywanych na Twoim koncie w Fakturowni.

Dziękujemy za Wasze wsparcie i mnóstwo pomysłów na nowe funkcje, które nam przesyłacie. Zachęcamy do śledzenia nas na TwitterzeFacebookuPodcaście oraz Instagramie.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
DA
czy można ograniczyć nowemu użytkownikowi możliwość zmiany hasła logowania do sytemu?

2017-11-29 17:38

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, niestety nie. Po nadaniu 1 hasła dla Użytkownika to Użytkownik zarządza potem swoimi danymi.

2017-11-30 09:49

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Wrzos
Witam
Pracownik, który ma dostęp do magazynu został zwolniony. Jego obowiązki przejął kto inny. Jak mogę zabezpieczyć się, żeby poprzedni pracownik nie miał dostępu do danych, a tym bardziej nie namieszał mi w dokumentach. Próbowałem zmienić hasło, ale nie widzę takiej możliwości.

2018-06-07 22:17

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
są dwie możliwości:
1) wejście w zakładce Ustawienia> Użytkownicy i z prawej strony przy tym Użytkowniku kliknąć na kółko zębate , po czym wybrać opcję "odłącz" Użytkownika.
2) zalogować się do systemu na dane tego Użytkownika i zmienić hasło w ten sposób: https://pomoc.fakturownia.pl/1015684-Zmiana-adresu-e-mail-loginu-konta-.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-06-08 08:20

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Magda
Jak mogę usunąć dział, który przez przypadek założyłam?

2020-10-21 20:22

Zgłoś naruszenie zasad

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
aby usunąć dział, należy wejść w Ustawienia -> Dane firmy, kliknąć na ikonę koła zębatego obok danego działu i wybrać Kasuj.

Pozdrawiam,
Kacper Seta

2020-10-22 09:27

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Marta
mamy nowego pracownika od 1.04.22 - pracownik nie powinien mieć dostępu do dokumentów z lat poprzednich.jak możemy to rozwiązać bez tworzenia nowego działu?

2022-03-17 15:46

Zgłoś naruszenie zasad

tetianap
tetianap
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
niestety nie mamy możliwości ograniczenia dostępu do dokumentów z poprzednich lat. Można tego dokonać tylko za pomocą stworzenia nowego oddziału firmy w zakładce Ustawienia > Dane firmy.
W systemie mamy funkcjonalność dodawania spersonalizowanych roli użytkowników, natomiast są to podstawowe ograniczenia dla Użytkownika, w których blokada obejmuje wszystkie dokumenty przychodowe i kosztowe.
Pozdrawiam,
Tetiana

2022-03-17 16:19

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
kasia
Dzień Dobry
Dodałam nowego użytkownika dając rolę księgowy, ustawiłam login i hasło, a kiedy księgowa próbuje się zalogować wyskakuje cały czas błąd niepoprawne hasło. Próbowałam to zrobić już kilka razy i za każdym razem wyskakuje niepoprawne hasło

2022-03-25 09:22

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w tym momencie raz przyznane hasło może już tylko zmienić Użytkownik korzystając z opcji odzyskania hasła: https://pomoc.fakturownia.pl/137755-Problemy-z-zalogowaniem-sie
Pozdrawiam,
Piotr

2022-03-25 09:29

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz