Przejdź do treści

KSeF w Fakturowni – od czego zacząć, prosto i krok po kroku

Wyświetleń: 183277 11 min czytania

Masz w głowie: „chcę połączyć Fakturownię z KSeF, ale nie wiem od czego zacząć"? Ten artykuł pokaże Ci najkrótszą ścieżkę: co sprawdzić, co przygotować i gdzie kliknąć.

Manualne czy automatyczne uwierzytelnienie KSeF?

Odpowiedz na trzy szybkie pytania i sprawdź, która opcja będzie najlepsza dla Twojej firmy.

Spis treści

Krok 0. Czy to już „Twój" termin?

KSeF wchodzi etapami, dlatego najpierw ustal, od kiedy obowiązek dotyczy Twojej firmy.


  • od 1 lutego 2026 r. – obowiązek wysyłania faktur sprzedaży do KSeF dla firm z obrotem powyżej 200 mln zł (za 2024 r.).
  • od 1 kwietnia 2026 r. – obowiązek wysyłania faktur sprzedaży dla pozostałych firm.
  • od 01.01.2027 r. - obowiązek wysyłania faktur sprzedaży dla najmniejszych firm, których sprzedaż nie przekracza 10 tys. zł brutto miesięcznie.


Ważne: nawet jeśli wystawianie faktur sprzedażowych będzie dla Ciebie obowiązkowe dopiero od 1 kwietnia, to od 1 lutego 2026 r. masz obowiązek odbierania faktur zakupowych przez KSeF od firm, które miały obrót powyżej 200 mln zł za 2024 rok, takich jak operatorzy telefonii komórkowych, stacje paliw, itp. Od pozostałych firm faktury kosztowe do 1 kwietnia otrzymujesz jak dotychczas: drogą elektroniczną lub w wersji papierowej.

Więcej treści merytorycznych znajdziesz na stronie z listą odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, we wskazówkach wideo KSeF w minutę oraz na blogu – Aktualności o KSeF.

Krok 1. Różnica między KSeF DEMO a KSeF 2.0

W Fakturowni integracja z KSeF jest dostępna dla użytkowników bez dodatkowych opłat, czyli za 0 zł – niezależnie od abonamentu.

Ważne jednak, abyś poznał różnice między KSeF DEMO, a docelową integracją KSeF 2.0, obowiązującą od 01.02.2026 r.

KSeF DEMO – środowisko testowe

Integracja KSeF DEMO jest dostępna w naszym programie od grudnia 2025 roku. Ta wersja integracji pozwala wyłącznie przećwiczyć autoryzację, wysyłkę i odbiór e-faktur – bez skutków podatkowych. To miejsce, gdzie możesz (ale nie musisz, bo nie ma obowiązku integracji z KSeF DEMO), krok po kroku sprawdzić, jak będzie wyglądała praca z KSeF 2.0 z poziomu Fakturowni.

WAŻNE: jeśli aktywujesz wersję integracji KSeF DEMO, to nie zmieni się ona automatycznie w wersję produkcyjną KSeF 2.0 po 01.02.2026 r.

Dlaczego się nie zmieni?

Ponieważ każda integracja zawiera różne certyfikaty uwierzytelniające. Dla KSeF DEMO generowane są w Aplikacji Podatnika DEMO, a dla KSeF 2.0 generowane były w MCU do końca stycznia 2026 r. i obecnie generowane są w Aplikacji Podatnika (tu zostały przeniesione certyfikaty z MCU od 01.02.2026 r.).


Przypominamy! KSeF DEMO i produkcja KSeF 2.0 to dwa osobne środowiska – autoryzację w tych środowiskach wykonuje się osobno w każdym z nich w oparciu o inne certyfikaty.

KSeF 2.0 – środowisko produkcyjne

Wersja produkcyjna KSeF 2.0 (czyli docelowy ten prawdziwy KSeF) jest dostępna w Fakturowni od 01.02.2026 r.
Jeśli masz aktywną integrację KSeF DEMO, to dezaktywuje się ona automatycznie po tym jak dokonasz połączenia z integracją KSeF 2.0.

Ważne:
Po aktywacji środowiska produkcyjnego nie ma możliwości ponownego włączenia wersji DEMO na tym samym koncie.

Przy próbie aktywacji KSeF DEMO pojawi się komunikat:

Nie udało się zainstalować aplikacji
Nie można zainstalować wersji demo KSeF, ponieważ na koncie jest już zainstalowana wersja produkcyjna.
Kod błędu: ksef_demo_conflict

W takiej sytuacji, jeśli chcesz mimo wszystko aktywować KSeF DEMO, prosimy o przesłanie zgłoszenia tym linkiem.



Krok 2. Uprawnienia w KSeF (JDG vs. spółka lub inny podmiot) – zrób to przed uwierzytelnieniem

To najważniejszy etap. Jeśli pominiesz uprawnienia, uwierzytelnienie w Kroku 3 może zakończyć się błędem (np. brakiem uprawnień osoby podpisującej).

JDG

Jeśli posiadasz JDG to plik autoryzacyjny podpiszesz bardzo sprawnie i prosto, np. za pomocą Podpisu Zaufanego (ePUAP) albo podpisem kwalifikowanym właściciela.

Szczegóły i przykłady: Jak uzyskać dostęp do KSeF dla JDG – praktyczny poradnik (link)

Spółka lub inny podmiot

Ważne! Jeśli prowadzisz spółkę lub inny rodzaj podmiotu np. spółdzielnię, fundację itp., to proces może się wydłużyć, jeśli nie posiadasz pieczęci kwalifikowanej z nadanym numerem NIP.

Najpierw wybierz jedną z dwóch ścieżek:

Opcja 1: Masz kwalifikowaną pieczęć elektroniczną z NIP

Upewnij się, że pieczęć zawiera dane podmiotu (w tym NIP) i przejdź do Kroku 3 (uwierzytelnienie w Fakturowni).

Uwaga! Zwykle nie potrzebujesz ZAW-FA, bo działasz „jako podmiot" (firma), a nie jako konkretna osoba. Jeśli autoryzacja kończy się błędem (np. 415), zwykle oznacza to brak uprawnień dla osoby/podpisu w KSeF. Wtedy sprawdź: pieczęć z NIP albo nadaj uprawnienia administratora przez ZAW-FA.

Opcja 2: Nie masz pieczęci – musisz wskazać administratora KSeF (ZAW-FA)

  1. Wybierz jedną osobę (np. wspólnika), która będzie pierwszym administratorem KSeF w imieniu podmiotu (to ona nada potem uprawnienia innym).
  2. Złóż w urzędzie skarbowym formularz ZAW-FA (papierowo lub elektronicznie).
  3. Po przetworzeniu ZAW-FA administrator loguje się do KSeF i w zakładce Uprawnienia nadaje uprawnienia (np. sobie, pracownikom, biuru rachunkowemu).
  4. Dopiero wtedy przejdź do Kroku 3 (autoryzacja w Fakturowni), aby podpisać plik autoryzacyjny za pomocą Podpisu Zaufanego (ePUAP).

Ważne:

  • ZAW-FA zgłasza tylko jedną osobę jako pierwszego administratora
  • Samo nadanie uprawnień przez urząd skarbowy nie jest wystarczające – po zalogowaniu do KSeF administrator musi nadać sobie uprawnienia do wysyłki i pobierania faktur aby uniknąć na etapie wysyłki/pobierania faktur z/do KSeF błędu 403
  • Na tym etapie można również dodać kolejne osoby (np. wspólników, pracowników, biuro rachunkowe), które mają mieć dostęp do KSeF
  • Bez administratora (ZAW-FA) lub bez pieczęci – nie da się poprawnie przypisać uprawnień, a uwierzytelnienie integracji może się nie udać

Jeśli prowadzisz spółkę: pełny przewodnik krok po kroku znajdziesz tutaj: Dostęp do KSeF dla spółek – praktyczny przewodnik (link)

Jeśli nie wiesz, czy jesteś JDG czy „innym podmiotem": możesz to sprawdzić w CEIDG/KRS albo zapytaj o to swoją księgową. To ważna informacja, która decyduje o ścieżce uprawnień.

Krok 3. Połącz Fakturownię z KSeF (uwierzytelnienie)

Uwierzytelnienie to po prostu jednorazowe połączenie Twojego konta w Fakturowni z KSeF, żeby system mógł wysyłać/odbierać dokumenty w Twoim imieniu.

Są dwie metody uwierzytelnienia:

Uwierzytelnienie automatyczne – dedykowane dla osób posiadających jedną firmę i chcących połączyć KSeF wyłącznie z Fakturownią. Korzystając z automatycznej opcji, Fakturownia w Twoim imieniu tworzy certyfikaty w KSeF dla Twojej firmy.

Instrukcja krok po kroku: Jak połączyć Fakturownię z KSeF 2.0 – Uwierzytelnienie automatyczne integracji - certyfikaty generowane w KSeF przez Fakturownię

Wideo: Film instruktażowy – uwierzytelnienie automatyczne 

Uwierzytelnienie manualne – to rozwiązanie przeznaczone przede wszystkim dla osób, które chcą korzystać z więcej niż jednego programu zintegrowanego z KSeF (np. Fakturownia + inne narzędzie księgowe/ERP) i potrzebują zarządzać certyfikatami centralnie w KSeF oraz bardzo często dla osób posiadających w obrębie jednego konta w Fakturowni kilka firm np. spółka + jdg. Korzystając z manualnej opcji, samodzielnie tworzysz certyfikaty w KSeF dla Twojej firmy, a następnie wgrywasz je do Fakturowni.

Instrukcja krok po kroku: Jak połączyć Fakturownię z KSeF 2.0 - Uwierzytelnienie manualne – wgranie certyfikatów (uwierzytelniający i offline) z KSeF do Fakturowni

Wideo: Film instruktażowy – uwierzytelnienie manualne  

Nie wiesz, którą metodę wybrać?

Manualne czy automatyczne uwierzytelnienie KSeF?

Odpowiedz na trzy szybkie pytania i sprawdź, która opcja będzie najlepsza dla Twojej firmy.


Krok 4. Tryb hybrydowy

Po wykonaniu poprawnego uwierzytelnienia i dokonaniu autoryzacji, na ekranie zobaczysz ustawienia integracji KSeF 2.0. Pierwsza opcja, którą zauważysz u samej góry to tryb hybrydowy. To rozwiązanie „przejściowe", które stworzyliśmy dla wszystkich użytkowników, których obowiązek wysyłki faktur sprzedażowych do KSeF zaczyna się od 01.04.2026r. Ten tryb pomaga łagodnie wejść w KSeF tym podmiotom, które nie mają jeszcze obowiązku wysyłania dokumentów do KSeF. Po 01.04.2026r tryb hybrydowy wciąż pozostanie dostępny dla wszystkich użytkowników, których obowiązek wysyłki faktur sprzedażowych do KSeF zaczyna się od 01.01.2027r.

O co chodzi w skrócie?

  • w trybie hybrydowym system pobiera dokumenty kosztowe (Wydatki) z KSeF,
  • a dokumenty sprzedażowe wysyłasz do KSeF tylko wtedy, kiedy chcesz (wybierasz je ręcznie) – dzięki temu faktury, których nie wysyłasz do KSeF, nadal możesz edytować i wysyłać e-mailem na dotychczasowych zasadach.
WAŻNE: Jeśli nie włączysz trybu hybrydowego, system nie pozwoli na wysyłanie faktur e-mailem bez nadanego numeru KSeF. Opcja edycji i anulowania dokumentów będzie zablokowana, a aby przekazać fakturę kontrahentowi, konieczne będzie jej wcześniejsze wysłanie do KSeF – nawet jeśli nie masz jeszcze takiego obowiązku.


Więcej o trybie hybrydowym dowiesz się z artykułu: Tryb hybrydowy dla mikroprzedsiębiorców i firm bez obowiązku KSeF: odbiór kosztów i dobrowolna wysyłka sprzedaży

Krok 5. Ustawienia integracji: tryb hybrydowy, integracja automatyczna czy ręczna?

Po autoryzacji, czyli połączeniu się z KSeF, decydujesz, w jaki sposób Twoje faktury mają być wysyłane i pobierane z KSeF. Decyzji dokonujesz odrębnie zarówno dla wysyłki faktur sprzedażowych, jak i dla pobierania faktur wydatkowych. Dostępne opcje to:

  • automatycznie
  • ręcznie
  • tryb hybrydowy w okresie 01.02.2026r do 01.01.2027r.

Pobieranie:
Instrukcja z przykładami + statusy i filtry: Jak pobierać faktury kosztowe (wydatki) z KSeF do Fakturowni?

Wysyłanie:
Instrukcja z przykładami + statusy i filtry: Jak wysyłać faktury z Fakturowni do KSeF

Wideo: Film instruktażowy – ustawienia wysyłki automatyczne czy ręczne

Fakturownia rekomenduje aktywować tryb hybrydowy w okresie przejściowym, jednak ostateczna decyzja należy do Ciebie.

Krok 6. Statusy, numer KSeF oraz w jakiej formie faktura trafi do Twojego klienta

Po wysyłce do KSeF dokument dostaje w Fakturowni status (np. wysłano / błąd / w trakcie), a następnie, po udanej wysyłce, numer KSeF.
Instrukcja statusów i wysyłki jest tutaj: Jak wysyłać faktury z Fakturowni do KSeF

Gdzie zobaczysz numer KSeF?
Opisujemy to prosto tutaj: Czym jest numer KSeF i gdzie zobaczysz go na fakturze w Fakturowni?

Wygląd faktury i kod QR
Jak zmienia się widok/wydruk po integracji: Integracja z KSeF a wygląd faktury w systemie.

Tryby awaryjne offline i offline24
Tryb offline24 pozwala wystawić fakturę poza KSeF i przesłać ją do systemu najpóźniej następnego dnia roboczego. Tryb awaryjny stosuje się w przypadku oficjalnie ogłoszonej awarii KSeF, z obowiązkiem dosłania faktur po jej usunięciu. Pełen opis rozwiązania znajduje się w: Tryby awaryjne offline i offline24

Wysyłka e-maila z fakturą przy włączonej integracji
Aby dowiedzieć się, kiedy wysyłać e-mail, co z numerem KSeF itd., przeczytaj artykuł: Wysyłka e-maila z fakturą przy włączonej integracji z KSeF.

Krok 7. Jeśli w firmie jest kilka osób – role i uprawnienia

Uprawnienia dt. wysyłki do KSeF będą ustawiane z pozycji ustawień integracji KSeF 2.0 (a nie w zakładce Użytkownicy, gdzie nadajemy inne rodzaje uprawnień w Fakturowni).

Wysyłać do KSeF z podpisem firmy mogą dokumenty o następujących uprawnieniach:

  • wszyscy użytkownicy
  • wybrani pracownicy zgodnie z certyfikatami nadanymi w KSeF – tu autoryzacja będzie odbywać się również automatycznie, szczegóły o tym już wkrótce.

Pełen opis rozwiązania znajduje się w: KSeF: Uprawnienia użytkowników w Fakturowni – kto może wysyłać dokumenty i jak to ustawić

Więcej o uprawnieniach w KSeF dowiesz się z artykułu: Uprawnienia w KSeF – jak nimi zarządzać w praktyce?

Dostęp do wydatków oraz możliwość ich pobierania z KSeF będzie miał każdy Użytkownik, który obecnie posiada dostęp do tej zakładki zgodnie z Uprawnieniami.

Zanim zadzwonisz – gdzie szukać pomocy?

Przepraszamy za wydłużony czas oczekiwania na infolinii – obecnie jest ona mocno obciążona (głównie tematami KSeF). Żeby szybciej uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, skorzystaj z poniższych opcji prosimy.

Pytania ogólne (np. „od kiedy obowiązek?", „jak działa integracja?", „co to tryb hybrydowy?")

Najpierw sprawdź odpowiedzi w źródłach podanych w tym artykule: lista odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, we wskazówkach wideo KSeF w minutę oraz na blogu – Aktualności o KSeF, wpisach w Bazie Wiedzy i na stronie aktualności KSeF w systemie Fakturowni.


Zgłoszenia techniczne (np. błąd autoryzacji, błąd wysyłki, problemy ze statusem, komunikaty błędów z KSeF)

Prześlij nam zgłoszenie tym linkiem. W treści podaj koniecznie jak najwięcej szczegółów, opis danej sytuacji oraz (jeśli dotyczy) treść błędu i datę/godzinę próby — to znacząco przyspiesza diagnozę.


Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi

Dodaj komentarz pod właściwym wpisem w Bazie Wiedzy (w miejscu, którego dotyczy pytanie). Dzięki temu odpowiemy w kontekście konkretnej instrukcji, a gotowa odpowiedź będzie widoczna również dla innych osób z tym samym problemem.


Dziękujemy za zrozumienie – to realnie pomaga nam skrócić kolejki i szybciej rozwiązywać sprawy techniczne.

Czy ten wpis był pomocny?

Udostępnij

Główna odpowiedź Ewelina 2026-01-30 17:23

Dzień dobry,
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w https://fakturownia.pl/ksef-faq

Nie, do KSeF są wysyłane tylko faktury lub faktury korygujące. Pozostałe dokumenty są poza KSeF. Jeśli któryś z dokumentów będzie potrzebny klientowi, wysyłamy mu go w ten sam sposób, w jaki do tej pory się z klientem komunikowaliśmy.
Zapraszam do zapoznania się z sekcją https://pomoc.fakturownia.pl/199488736-Jak-wysylac-faktury-z-Fakturowni-do-KSeF-DEMO-#jakie

Pozdrawiam,
Ewelina

Komentarze (39)

Milena 2026-04-24 14:52 Odpowiedź

Pani Bogusiu,

udzieliliśmy odpowiedzi na przesłane przez Panią zgłoszenie. Jeśli tylko otrzymamy informację od działu IT niezwłocznie ją przekażemy w kontynuacji zgłoszenia.

Pozdrawiamy
zespół Fakturowni

Bogusia 2026-04-24 14:37

Witam Serdecznie,

Wgraliśmy poprawnie certyfikaty ksef - toeretycznie powinno wszystko działać - pojawiła się nawet ikonka w zakładce wydatki pobierz z ksef - pobieram ale nie widzę nigdzie faktur zaimportowanych - POMOCY - co robię źle ?

Michał 2026-04-21 13:40 Odpowiedź

dzień dobry,
niestety nie jest to możliwe.
Pozdrawiam.

michał 2026-04-21 13:38

dzień dobry,
czy można obejść konieczność wysyłania do KSEF?
dziękuję.
pozdrawiam

Piotr 2026-04-20 12:23

Dzień dobry, aktualnie fakturownia tworząc wizualizacje faktur pobranych z KSeF pobiera prawodpopodobnie również dane zapisane w swojej bazie użytkowników. Otrzymujemy faktury od jednostek budżetowych w których sprzedawcą jest miasto ale z różnymi numerami rachunków bankowych jako jednostek. Właśnie się okazało, że dokument wygenerowany przez fakturownię, podstawił rachunek nie tej jednostki co powinien, chociaż dane z KSeF wyraźnie wskazywały sprzedawcę. W jaki sposób można się zabezpieczyć aby nie weryfikować w przyszłości rachunków na każdym otrzymanym dokumencie?

ANNA 2026-04-07 14:52

czy “Inne faktury” ( w tej kategorii tworzone) są wysyłane do KSeF ?

Małgorzata 2026-03-30 14:51

Dzień dobry,mam kilka spółek i jestem uwierzytelniona w KSEF..z jednej ze spółek nie moge wysłac faktury do KSEF bo cały czas wyskakuje mi Błędy:
Najpierw zautoryzuj się w KSeF

Stanislav 2026-03-30 13:54

Dzień dobry. Chciałbym podłączyć KSeF do swojego konta, ale nie widzę go na liście integracji. Czy mogliby Państwo podpowiedzieć, co zrobić?

Joanna 2026-03-24 19:05

Również zastanawiam się nad włączeniem trybu hybrydowego i tak jak poprzednik chciałabym tylko wysyłać faktury sprzedażowe ręcznie i nie pobierać faktur kosztowych. Czy jest taka możliwość przy integracji hybrydowej?

Marcin 2026-03-23 13:17

Zastanawiam się nad włączeniem trybu hybrydowego. Jednak chciałbym tylko wysyłać faktury sprzedażowe, ale nie pobierać kosztowych. Czy jest taka możliwość? Czy integracja hybrydowa pozwoli na takie rozwiązanie? z tego co wiem to tylko jeden program może pobrać faktury kosztowe bezpośrednio z Ksef, a mam już ustawione, że księgowa pobiera faktury kosztowe z Ksef do swojego programu księgowego

Kamil 2026-03-20 13:07

Dzień dobry
Czy ktoś z fakturowi może odpłatnie zintegrować program z KSEF?

Julia 2026-03-03 14:09 Odpowiedź

Dzień dobry,

w każdym planie abonamentowym (również Micro) integracja z KSeF odbywa się w ten sam sposób. W tym celu proszę skorzystać zatem z jednej z poniższych instrukcji:

Pozdrawiam
Julia

Anonymous 2026-03-03 12:15

Dzień dobry,
W jaki sposób mogę zintegrować mój profil z ksef w programie MICRO?

Julia 2026-03-02 13:06 Odpowiedź

Dzień dobry,

przy oznaczaniu faktury jako “opłacona” - data płatności ustawia się z dniem, w którym zostało to odznaczone.
W celu zmiany daty płatności proszę postępować zgodnie z instrukcją https://pomoc.fakturownia.pl/383984-Data-platnosci-na-fakturze.

Pozdrawiam
Julia

Anonymous 2026-03-02 13:00

Kiedy zaznaczam w systemie, że dana faktura została opłacona, nie mam możliwości edytowania daty zapłaty. Czy w tej sytuacji trzeba codziennie odhaczać przelewy w fakturownii? Czy jest jakaś metoda zmiany daty opłaconej faktury?

Julia 2026-03-02 12:49 Odpowiedź

Dzień dobry,

integracja z KSeF w Fakturowni bazuje wyłącznie na certyfikatach. Nie ma zatem możliwości wprowadzenia tokenu. W celu podłączenia KSeF na swoim koncie należy skorzystać z certyfikatów.

Pozdrawiam
Julia

Anonymous 2026-03-02 00:12

Cześć. Czy mógłbyś mi powiedzieć, jak dodać token KSeF do programu? Mam konto osobiste w Krajowym Systemie e-Faktur, mam wygenerowany token i chcę go dodać do programu, żeby móc zarejestrować swoje konta.

Ewelina Rychlik
Ewelina 2026-02-23 14:24 Odpowiedź

Dzień dobry,
tak, można wyłączyć tę funkcję postępując zgodnie z artykułem https://pomoc.fakturownia.pl/151210-Automatyczne-tworzenie-dokumentow-wydania-WZ-i-przyjecia-PZ-przy-fakturach-sprzedazowych-i-kosztowych

Pozdrawiam,
Ewelina

Anonymous 2026-02-23 14:20

Czy mogę wyłączyć automatyczne wystawianie się dokumentu magazynowego PZ do faktur kosztowych automatycznie zaczytanych przez ksef?

Ewelina Rychlik
Ewelina 2026-02-06 19:15 Odpowiedź

DewREW
Dzien dobry,

jesli wystawiłem fakturę 03.02.2026 o 22:00 i nie wysłałem do ksef (zrobilem tylko ‘zapisz’), a nastepnie 04.02.2026 wszedłem w fakturę, zmieniłem jej datę wystawienia z 03.02.2026 na dzien aktualny czyli 04.02.2026 to mogę ją wysłać ją ręcznie w takiej formie do KSEF czy będzie jakiś problem bo pierwotnie faktura miała inną datę ? Czy gdyby faktura ‘zapisana’ przeleżała tydzien w Fakturowni to mogę zawsze ją wyedytować, zmienić datę wystawienia na dzień aktualny i ręcznie wysłać do ksef i to przejdzie?

Odpowiedź
Nie będzie problemu, ponieważ data utworzenia dokumentu w systemie nie jest tożsama z datą wystawienia, którą uzna Pan za oficjalne zakończenie dodawania pozycji na dokumencie zgodnie z ustaleniami z klientem i oficjalną datą wystawienia faktury. Zatem jeśli Pan utworzy dokument w systemie 03.02.2026 roku ale 04.02.2026 zmieni datę wystawienia z 3 na 4 bo wtedy uzna, że ustalenia są zakończone i oficjalnie chce Pan wystawić fakturę klientowi i tym samym przesłać ją do KSeF=do Kontrahenta to może Pan to zrobić.

Pozdrawiam,
Ewelina

Ewelina Rychlik
Ewelina 2026-02-06 19:06 Odpowiedź

Dionizy Sobczak
Witam. W KSEF będę od 1 kwietnia , ale po wystawieniu faktury nie mogę jej ani wydrukować ani wysłać . Mam komunikat .Sprzedawca nie jest zautoryzowany z Krajowym Systemem e-Faktur .

Odpowiedź:
Proszę zweryfikować ustawienia integracji KSeF (Ustawienia > Integracje i dodatki > KSeF > Ustawienia) czy ma Pan aktywny wyłącznie tryb hybrydowy oraz aktywne automatyczne pobieranie faktur kosztowy? Z Pana opisu wynika iż włączył Pan integrację z KseF ale nie dokonał jej poprawnej autoryzacji. Proszę włączyć tryb hybrydowy i opisywana sytuacja powinna przestać występować. W razie trudności proszę o kontakt na adres wsparcie@fakturownia.pl

Pozdrawiam,
Ewelina

Ewelina Rychlik
Ewelina 2026-02-06 19:03 Odpowiedź

Paulina
Dzień dobry,
nagle nie mogę wysłać faktury do klienta, tylko pojawia się “zapisz i wyślij do KSeF”, a moja firma nie ma jeszcze obowiązku wysyłać faktur do KSeF, poza tym mam kontrahentów z innych krajów i muszę jakoś wysłać im faktury w pdf.
Jak to “odczynić” ?

Odpowiedź:
Proszę zweryfikować ustawienia integracji KSeF (Ustawienia > Integracje i dodatki > KSeF > Ustawienia) czy ma Pani aktywny wyłącznie tryb hybrydowy oraz aktywne automatyczne pobieranie faktur kosztowy? Z Pani opisu wynika iż tryb hybrydowy jest wyłączony, za to ma Pani włączoną wysyłkę automatyczną do KseF. W razie trudności proszę o kontakt na adres wsparcie@fakturownia.pl

Pozdrawiam,
Ewelina

Anonymous 2026-02-06 13:58

Dzień dobry,
nagle nie mogę wysłać faktury do klienta, tylko pojawia się “zapisz i wyślij do KSeF”, a moja firma nie ma jeszcze obowiązku wysyłać faktur do KSeF, poza tym mam kontrahentów z innych krajów i muszę jakoś wysłać im faktury w pdf.
Jak to “odczynić” ?

Anonymous 2026-02-04 17:30

Witam. W KSEF będę od 1 kwietnia , ale po wystawieniu faktury nie mogę jej ani wydrukować ani wysłać . Mam komunikat .Sprzedawca nie jest zautoryzowany z Krajowym Systemem e-Faktur .

Anonymous 2026-02-04 01:03

Dzien dobry,

jesli wystawiłem fakturę 03.02.2026 o 22:00 i nie wysłałem do ksef (zrobilem tylko ‘zapisz’), a nastepnie 04.02.2026 wszedłem w fakturę, zmieniłem jej datę wystawienia z 03.02.2026 na dzien aktualny czyli 04.02.2026 to mogę ją wysłać ją ręcznie w takiej formie do KSEF czy będzie jakiś problem bo pierwotnie faktura miała inną datę ? Czy gdyby faktura ‘zapisana’ przeleżała tydzien w Fakturowni to mogę zawsze ją wyedytować, zmienić datę wystawienia na dzień aktualny i ręcznie wysłać do ksef i to przejdzie?

Anonymous 2026-02-03 09:34

Jak wyłączyć aplikację ksef w fakturowni?
Usunięcie pokazuje komunikat: błąd!

Anonymous 2026-02-02 19:41

Mam nadane uprawnienia przez Administratora w KSEFIE, poprawnie dokonałam autoryzacji, status w Fakturowni jest “połączony”, ustawiony mam tryb hybrydowy, przy próbie wysyłania faktury do KSEFU pojawia się informacja

“nieprawidłowy token, skonsultuj się z działem obsługi klienta”.

Byłabym wdzięczna za informację, czym jest błąd o nieprawidłowym tokenie i jak to naprawić?

Ewelina Rychlik
Ewelina 2026-02-02 17:20 Odpowiedź

Bob
Dzień dobry,
Czy w trybie hybrydowym, po jednorazowym kliknięciu w klawisz “zapisz i wyślij do KSEF” jest zapis i wysyłka czy jest jeszcze jakaś weryfikacja?

Odpowiedź:
Każda faktura przesyłana do KSeF przechodzi proces walidacji struktury dokumentu, jeśli dokument jest zgodny ze schemą Fa(3) to dokument trafia z powodzeniem do KSeF i otrzymuje numer KSeF. Jeśli na fakturze występuje błąd walidacji to pojawi się błąd wysyłki ze stosownym komunikatem, co należy poprawić.
Zapraszam do zapoznania się z artykułem https://pomoc.fakturownia.pl/200701733-Tryb-hybrydowy-KSeF-w-Fakturowni-odbior-kosztow-i-dobrowolna-wysylka-sprzedazy-do-1-04-2026

Pozdrawiam,
Ewelina

Anonymous 2026-02-02 16:43

Dzień dobry,
Czy w trybie hybrydowym, po jednorazowym kliknięciu w klawisz “zapisz i wyślij do KSEF” jest zapis i wysyłka czy jest jeszcze jakaś weryfikacja?

Anonymous 2026-02-02 16:29

Chcę przetestować wystawienie faktury dla kontrahenta z UE, gdzie muszę zaznaczyć opcję “Odwrotne obciążenie”. Udało mi się wygenerować taką fakturę u Państwa w systemie. W jaki sposób mogę upewnić się, że odpowiednie pole w KSEF zmapuje się prawidłowo z faktury. Włączenie opcji Odwrotne obciążenie było dość skomplikowane w fakturowni, więc zgaduję, że nie jest to zbyt często używają opcja. Z tego też powodu obawiam się czy opcja została zaimplementowana i wyśle się do KSEF. Nie chciałbym wysłać do KSEF faktury, a potem wystawiać korekty. Czy jest możliwość pobrania faktury z Fakturowni w formie XML do wrzucenia do KSEF, a przy okazji mógłbym zerknąć na strukturę XMLa?

Korzystam z konta bezpłatnego, żeby zweryfikować czy Państwa rozwiązanie adresuje moje potrzeby. Gdyby taka opcja była w wyższym pakiecie, to bym się przepiął, żeby to zweryfikować.

Anonymous 2026-02-02 10:09

Wystawiłem fakturę sprzedaży bezpośrednio w Aplikacji klienta Ksef 2.0. Jak ją pobrać do fakturowni żebym miał porządek? Pobrałem .xml z KSeF-u ale nie widzę możliwości wciągnięcia .xml do przychodów…

Alicja Nikodem
Alicja 2026-02-02 07:46 Odpowiedź

Dzień dobry,
certyfikat jest przechowywany wyłącznie w postaci zaszyfrowanejNie przechowujemy kluczy prywatnych ani haseł w postaci jawnej - hasła służą jedynie jednorazowo do odszyfrowania certyfikatu w momencie nawiązania połączenia z KSeF i nie są utrwalane w systemie.

Zdajemy sobie sprawę, że część usługodawców opiera integrację o nadawanie uprawnień aplikacjom zamiast użycia certyfikatu prywatnego, natomiast w obecnym modelu KSeF certyfikat pozostaje oficjalnym i wspieranym mechanizmem uwierzytelniania.

Anonymous 2026-02-01 20:03

Jak u was z bezpieczeństwem wygenerowanego certyfikatu? Po wgraniu certyfikatu trzymacie cały czas certyfikat prywatny u siebie w chmurze co mi rodzi obawy o bezpieczeństwo. Część usługodawców oparła się na udzieli uprawnień dla aplikacji a nie używania prywatnego certyfikatu.

Anonymous 2026-02-01 16:52

Witam, wynajmuję pomieszczenie spółce z o.o. wystawiam rachunek na kwotę 250 zł czy powinnam się zintegrować z KSeF ?

Anonymous 2026-02-01 15:40

Mam IDG i spółkę. Z różnymi NIPami. Przy logowaniu do KSeF na IDG loguję się profilem zaufanym, na spółkę podpisem kwalifikowanym. Podpis kwalifikowany jako ID ma mój PESEL. Podobnie profil zaufany, ID to też PESEL. Dlatego w obu profilach KSeF widzę te same certyfikaty. Tylko przy logowaniu do KSeF podaję NIP na początku i wtedy trafiam do właściwego profilu.

Dla IDG korzystam z fakturowni. Dla spółki z innego programu księgowego. Po wgraniu certyfikatów oba programy głupieją. I Nie działają integracje z KSeF. Tak jakby nie wiedziały którym NIPem się posługiwać, bo certyfikaty są na PESEL.
Jak to rozwiązać?

Alicja Nikodem
Alicja 2026-01-31 23:34 Odpowiedź

Dzień dobry,

na podstawie wygenerowanego certyfikatu z MCU można skorzystać z opcji zaawansowanej (manualnej). Jeśli Pani chce, to oczywiście będzie można unieważnić wygenerowany wcześniej certyfikat i skorzystać z opcji automatycznej.

Anonymous 2026-01-31 23:11

wygenerowałam ceryfikat ksef chyba niepotrzebnie. czy jesli go anuluję, będzie można korzystać z autoryzacji automatycznej czy juz przepadło?

Ewelina Rychlik
Ewelina 2026-01-30 17:23 Główna odpowiedź

Dzień dobry,
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w https://fakturownia.pl/ksef-faq

Nie, do KSeF są wysyłane tylko faktury lub faktury korygujące. Pozostałe dokumenty są poza KSeF. Jeśli któryś z dokumentów będzie potrzebny klientowi, wysyłamy mu go w ten sam sposób, w jaki do tej pory się z klientem komunikowaliśmy.
Zapraszam do zapoznania się z sekcją https://pomoc.fakturownia.pl/199488736-Jak-wysylac-faktury-z-Fakturowni-do-KSeF-DEMO-#jakie

Pozdrawiam,
Ewelina

Anonymous 2026-01-30 16:57

Proszę o informację jakie dokumenty z listy niżej również będą wysyłane do KSeF? Lub krótkie “nic z tego”
Proformy ?
Noty księgowe ?
Własny dok. nieksięgowy ?
Zamówienia ?
Inne faktury ?
Oferta cenowa ?