Import klientów (lub produktów) z plików EXCEL do fakturowni

Utworzono: 2012-12-06
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-16
Liczba odwiedzin posta: 17389

W celu zaimportowania danych do Fakturowni trzeba przejść do menu Produkty lub Klienci, w prawym górnym rogu znajdziemy przycisk funkcyjny ustawień. Korzystając z niego rozwijamy zakładkę i wybieramy "Import z CSV".

import klient%C3%B3w csv


Następnie w pierwszym kroku importu wybieramy plik CSV zapisany na dysku. Drugi krok importu to przypasowanie danych do odpowiednich kolumn.

Jak to wygląda w praktyce?

Najpierw wybieramy plik. 
1 krok import produktów

  Tutaj również przypisujemy nazwy kolumn do ich treści. 

2 krok produkty
UWAGA!!!  W drugim kroku importu produktów można importować kody produktu widoczne na pozycjach faktury, wystarczy je przypisać do odpowiedniej rubryki. 

pozycja kodu prodkty

kod produktu


Po dopasowaniu odpowiednich pól do wskazanych rubryk, korzystamy z przycisku " Importuj dane".

 

Plik CSV oddzielony przecinkami można uzyskać eksportując z programu EXCEL, Open office lub Google Docs w następujący sposób :

Należy rozwinąć zakładkę  Plik, następnie Zapisz jako. Wpisujemy nazwę pliku. W polu Typ pliku wybieramy opcję "Tekstowy plik CSV". Kolejno ustawiamy separator pól dla pliku CSV (opcjonalnie). Z reguły separatorem jest przecinek.

csv z xls

 

Import z XLS/CSV ma limit 1000 wierszy jednocześnie. Jeżeli plik jest większy należy go podzielić i wykonać kilka importów.


Co się dzieje jeżeli będziemy chcieli zaktualizować poprzedni import klientów lub produktów poprzez nadpisanie danych innym plikiem importu ?

 

Jeżeli chodzi o dane klientów, podczas importowania pliku z zaktualizowanymi danymi program wyszukuje numery NIP klientów i automatycznie aktualizuje inne dane.

Jeżeli chodzi o aktualizację danych produktów instrukcja znajduje się tutaj.

Faktury w systemie importuje się w podobny sposób: http://pomoc.fakturownia.pl/2233231-Import-faktur-pomiedzy-oddzielnymi-kontami-w-Fakturowni-plik-XLS-

Jeżeli pojawią się problemy z importem - prosimy o kontakt z nami na adres helpdesk@fakturownia.pl - postaramy się pomóc

 



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Andrzej
Dzień dobry,
jak zaimportować jednostkę np. "szt" lub "kg"?

2019-11-06 15:42


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Parametr odpowiedzialny za jednostke to w systemie "quantity_unit".

Pozdrawiam,
Łukasz

2019-11-06 16:24


Avatar sugester medium
Pzemysław
Dzień dobry,
jak zaimportować Kod dostawcy?

2020-08-25 08:01


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w kroku 2 importu do kolumny z pliku, w której znajdują się Kody u dostawcy, należy dopasować z listy rozwijalnej typ danych "supplier_code : Kod u dostawcy".

Pozdrawiam,
Kacper Seta

2020-08-25 12:30


Avatar sugester medium
Riko
W przykładowym pliku csv nie ma pozycji "szt" ani "gtu". Jak je dodać i gdzie, żeby w magazynie znalazły się produkty z wypełnioną pozycją szt i gtu.

2020-11-29 23:58


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
W pliku importu należy utworzyć kolumny i zatytułować je nagłówkami "quantity_unit" - dla jednostki oraz "gtu_codes" - dla kodów GTU.

Pozdrawiam,
Łukasz

2020-11-30 09:23


Avatar sugester medium
El
Jak dodać rabat klienta w csv?

2020-12-12 19:41


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Nagłówek kolumny z rabatem należy zatytułować "use_quantity_discount".

Pozdrawiam,
Łukasz

2020-12-14 11:27


Avatar sugester medium
Marcin
Jaką ilośc produktów można maksymalnie importować? Posiadam CSV z 10000 wierszy. Po zaimportowaniu widze tylko 23 strony po 50 wierszy.

2021-01-03 21:51


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Korzystając z planów abonamentowych Start ,Standard i Pro można wygenerować plik csv zawierający eksport do 1000 dokumentów.
W planie abonamentowym Pro Plus można wyeksportować maksymalnie do 10 tysięcy dokumentów w pliku csv.

W przypadku importu limit wynosi niezmiennie 1000 rekordów.


Pozdrawiam,
Łukasz

2021-01-04 10:13


Avatar sugester medium
wdz
Witam, jak zaimportować klientów (osoby prywatne) ?

2022-03-08 19:44


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
aby klient został zaimportowany jako osoba prywatna, w pliku należy dodać dodatkową kolumnę i wpisać w niej wartość "false" przy klientach, którzy są osobą prywatną.
W kroku 2 importu, z listy nad daną kolumną należy wybrać typ danych "company : Firma".

Jeśli w tym samym pliku importujemy też firmy, przy firmach w tej kolumnie należy wpisać "true".

Pozdrawiam
Kacper

2022-03-09 09:31


Avatar sugester medium
Szymon
Dzień dobry.

Co umieścić w kolumnie, aby oznaczać produktu jako aktywne / nieaktywne? To jest pole checkbox, a nie tekstowe. Czy to ma być TRUE i FALSE?

2022-04-30 15:57


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak, w kolumnie, do której zostanie dopasowany typ danych "disabled : Nieaktywny" należy zaimportować:
true - aby oznaczyć produkt jako nieaktywny
false - aby oznaczyć produkt jako aktywny

Pozdrawiam
Kacper

2022-05-02 10:58


Avatar sugester medium
Tomek
dzień dobry. Mam problem z importem produktów (mam uszykowany plik CSV wg waszej instrukcji - poniżej 1000 pozycji) wszystkie pozycje są widoczne po załadowaniu pliku - w podglądzie wydaje się wszystko ok. Dalej jak wybieram magazyn i robię importuj wszystko przebiega też normalnie ale w historii importów widzę że zaimportowano 0 produktów a liczba błędów odpowiada liczbie importowanych towarów.... chcąc sprawdzić jakie to błędy klikam na czerwony przycisk "błędy" wtedy widzę przy każdej pozycji czerwony napis: "Błąd["Nazwa - zostało już zajęte"] | {"name":["- zostało już zajęte"]}" co jest nie tak? dlaczego to nie przechodzi???

2023-08-22 10:00


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
według komunikatu błędu system informuje, że próbuje Pan zaimportować produkty o nazwach, które już są w systemie.
Proszę wejść w zakładkę Magazyn/ Produkty> Produkty i w lewym panelu filtrującym na liście produktów wybieramy opcję 'więcej'. Następnie "Nieaktywne produkty> Tylko nieaktywne> Szukaj".
Wtedy w systemie prawdopodobnie powinny się pokazać produkty o nazwach, których nie można zaimportować.
Jeżeli produkty faktycznie są w systemie, to proszę podczas kolejnej próby importu produktów wybrać opcję aktualizacji: https://pomoc.fakturownia.pl/705815-Jak-zaktualizowac-dane-produktow-bedacych-na-statnie-razem-z-ich-stanami-magazynowymi-za-pomoca-pliku-importu.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-08-24 16:34


Avatar sugester medium
Natalia
Czym jest dla Waszego systemu pole ID a czym Kod Produktu?

ID = SKU a Kod Produktu to EAN?

2023-11-06 13:01


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
jeżeli mówimy o sekcji dotyczącej samego produktu w systemie, to ID produktu jest numerem porządkowym produktu w systemie.
SKU odpowiada rubryce kodu produktu. Natomiast EAN jest to kod kreskowy do wprowadzenia w karcie produktu.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-11-06 13:15


Dodaj komentarz