Import klientów (lub produktów) z plików EXCEL do fakturowni
Ostatnia aktualizacja: 2023-09-01
W celu zaimportowania danych do Fakturowni trzeba przejść do menu Produkty lub Klienci, w prawym górnym rogu znajdziemy przycisk funkcyjny ustawień. Korzystając z niego rozwijamy zakładkę i wybieramy "Import z CSV".
Następnie w pierwszym kroku importu wybieramy plik CSV zapisany na dysku. Drugi krok importu to przypasowanie danych do odpowiednich kolumn.
Jak to wygląda w praktyce?
Najpierw wybieramy plik.
Tutaj również przypisujemy nazwy kolumn do ich treści.
UWAGA!!! W drugim kroku importu produktów można importować kody produktu widoczne na pozycjach faktury, wystarczy je przypisać do odpowiedniej rubryki.
Po dopasowaniu odpowiednich pól do wskazanych rubryk, korzystamy z przycisku " Importuj dane".
Plik CSV oddzielony przecinkami można uzyskać eksportując z programu EXCEL, Open office lub Google Docs w następujący sposób :
Należy rozwinąć zakładkę Plik, następnie Zapisz jako. Wpisujemy nazwę pliku. W polu Typ pliku wybieramy opcję "Tekstowy plik CSV". Kolejno ustawiamy separator pól dla pliku CSV (opcjonalnie). Z reguły separatorem jest przecinek.
Co się dzieje jeżeli będziemy chcieli zaktualizować poprzedni import klientów lub produktów poprzez nadpisanie danych innym plikiem importu ?
Jeżeli chodzi o dane klientów, podczas importowania pliku z zaktualizowanymi danymi program wyszukuje numery NIP klientów i automatycznie aktualizuje inne dane.
Jeżeli chodzi o aktualizację danych produktów instrukcja znajduje się tutaj.
Faktury w systemie importuje się w podobny sposób: http://pomoc.fakturownia.pl/2233231-Import-faktur-pomiedzy-oddzielnymi-kontami-w-Fakturowni-plik-XLS-
Jeżeli pojawią się problemy z importem - prosimy o kontakt z nami na adres helpdesk@fakturownia.pl - postaramy się pomóc
Powrót
Komentarze
Andrzej
jak zaimportować jednostkę np. "szt" lub "kg"?
2019-11-06 15:42
lukaszs
Parametr odpowiedzialny za jednostke to w systemie "quantity_unit".
Pozdrawiam,
Łukasz
2019-11-06 16:24
Pzemysław
jak zaimportować Kod dostawcy?
2020-08-25 08:01
Kacper_Seta
w kroku 2 importu do kolumny z pliku, w której znajdują się Kody u dostawcy, należy dopasować z listy rozwijalnej typ danych "supplier_code : Kod u dostawcy".
Pozdrawiam,
Kacper Seta
2020-08-25 12:30
Riko
2020-11-29 23:58
lukaszs
W pliku importu należy utworzyć kolumny i zatytułować je nagłówkami "quantity_unit" - dla jednostki oraz "gtu_codes" - dla kodów GTU.
Pozdrawiam,
Łukasz
2020-11-30 09:23
El
2020-12-12 19:41
lukaszs
Nagłówek kolumny z rabatem należy zatytułować "use_quantity_discount".
Pozdrawiam,
Łukasz
2020-12-14 11:27
Marcin
2021-01-03 21:51
lukaszs
Korzystając z planów abonamentowych Start ,Standard i Pro można wygenerować plik csv zawierający eksport do 1000 dokumentów.
W planie abonamentowym Pro Plus można wyeksportować maksymalnie do 10 tysięcy dokumentów w pliku csv.
W przypadku importu limit wynosi niezmiennie 1000 rekordów.
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-01-04 10:13
wdz
2022-03-08 19:44
Kacper_Seta
aby klient został zaimportowany jako osoba prywatna, w pliku należy dodać dodatkową kolumnę i wpisać w niej wartość "false" przy klientach, którzy są osobą prywatną.
W kroku 2 importu, z listy nad daną kolumną należy wybrać typ danych "company : Firma".
Jeśli w tym samym pliku importujemy też firmy, przy firmach w tej kolumnie należy wpisać "true".
Pozdrawiam
Kacper
2022-03-09 09:31
Szymon
Co umieścić w kolumnie, aby oznaczać produktu jako aktywne / nieaktywne? To jest pole checkbox, a nie tekstowe. Czy to ma być TRUE i FALSE?
2022-04-30 15:57
Kacper_Seta
tak, w kolumnie, do której zostanie dopasowany typ danych "disabled : Nieaktywny" należy zaimportować:
true - aby oznaczyć produkt jako nieaktywny
false - aby oznaczyć produkt jako aktywny
Pozdrawiam
Kacper
2022-05-02 10:58
Tomek
2023-08-22 10:00
piotr.wajs
według komunikatu błędu system informuje, że próbuje Pan zaimportować produkty o nazwach, które już są w systemie.
Proszę wejść w zakładkę Magazyn/ Produkty> Produkty i w lewym panelu filtrującym na liście produktów wybieramy opcję 'więcej'. Następnie "Nieaktywne produkty> Tylko nieaktywne> Szukaj".
Wtedy w systemie prawdopodobnie powinny się pokazać produkty o nazwach, których nie można zaimportować.
Jeżeli produkty faktycznie są w systemie, to proszę podczas kolejnej próby importu produktów wybrać opcję aktualizacji: https://pomoc.fakturownia.pl/705815-Jak-zaktualizowac-dane-produktow-bedacych-na-statnie-razem-z-ich-stanami-magazynowymi-za-pomoca-pliku-importu.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-08-24 16:34
Dodaj komentarz