Notyfikacje SMS i integracja z SMSAPI
Utworzono:
2018-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-13
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-13
Liczba odwiedzin posta: 9228
Przyspiesz komunikację z klientami dzięki notyfikacjom SMS w Fakturowni, zintegrowanym z systemem SMSAPI. Automatyczne powiadomienia o fakturach, przypomnienia o płatnościach czy inne informacje trafią do odbiorców w prosty i skuteczny sposób. Dowiedz się, jak skonfigurować integrację i zwiększyć efektywność kontaktu z klientami.
Aby otrzymywać powiadomienia SMS o ważnych wiadomościach w Fakturowni musisz posiadać konto w Fakturowni oraz systemie SMSAPI, a następnie zintegrować je ze sobą.
Następnie przejdź do Fakturowni, by dokończyć konfigurację. Aby zintegrować się z systemem SMSAPI:
Jeśli integracja zakończy się powodzeniem, w systemie Fakturownia pojawią się dodatkowe pola, które pozwalają na wysyłkę testowego SMS.
Wybór opcji dotyczącej wysyłki SMS-a, w tym momentu jego wysłania oraz treści, możesz również określić w ustawieniach Fakturowni. W tym celu:
W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych.
Limit znaków wynosi standardowo do 160 znaków lub 70 znaków w przypadku wystąpienia chociaż jednego znaku specjalnego (polskie znaki uważane są za specjalne). Maksymalna długość wiadomości wynosi 1530 znaków (lub 670 ze znakami specjalnymi) i jest wysyłana/ jako 10 połączonych SMS-ów, obciążając konto zgodnie z aktualnym cennikiem.
SMS z przypomnieniem wysyłany jest na numer telefonu, który podasz w polu Tel.kom. w karcie klienta. W momencie, gdy ta rubryka nie jest wypełniona, program pobiera numer z rubryki Telefon.
Sprawdź również:
Integracje i dodatki Fakturowni
Automatyczne połączenie z kontem bankowym
Integracja Fakturowni z Allegro
Instrukcja
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Jak zintegrować SMSAPI z Fakturownią?
Aby otrzymywać powiadomienia SMS o ważnych wiadomościach w Fakturowni musisz posiadać konto w Fakturowni oraz systemie SMSAPI, a następnie zintegrować je ze sobą.
- Załóż konto w SMSAPI.
- Skopiuj klucz MD5 z panelu SMSAPI, który znajdziesz w sekcji Ustawienia > Ustawienia API > Hasło do API (MD5).
Następnie przejdź do Fakturowni, by dokończyć konfigurację. Aby zintegrować się z systemem SMSAPI:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Integracja,
- w sekcji Integracja SMSAPI (beta) zaznacz checkbox przy opcji Włącz,
- uzupełnij wymagane pola Nazwa użytkownika SMS API (login) i Hasło API (MD5) SMS API danymi, które wygenerujesz na swoim koncie w SMSAPI,
- zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony.
Jeśli integracja zakończy się powodzeniem, w systemie Fakturownia pojawią się dodatkowe pola, które pozwalają na wysyłkę testowego SMS.
Gdzie ustawić treść wysyłanych SMS'ów?
Wybór opcji dotyczącej wysyłki SMS-a, w tym momentu jego wysłania oraz treści, możesz również określić w ustawieniach Fakturowni. W tym celu:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem,
- znajdź sekcję SMS i zaznacz checkboxy przy opcjach Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności faktury i Wysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury,
- w dedykowanych polach ustal treść SMS korzystając ze zmiennych dostępnych pod przyciskiem Pomoc (wytyczne oraz limity znaków znajdziesz poniżej),
- zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych.
Limit znaków wynosi standardowo do 160 znaków lub 70 znaków w przypadku wystąpienia chociaż jednego znaku specjalnego (polskie znaki uważane są za specjalne). Maksymalna długość wiadomości wynosi 1530 znaków (lub 670 ze znakami specjalnymi) i jest wysyłana/ jako 10 połączonych SMS-ów, obciążając konto zgodnie z aktualnym cennikiem.
UWAGA! W szablonie SMS nie należy umieszczać linku do faktury. Serwis dostarczający SMS-y do klientów nie zezwala na umieszczanie takich danych w jego treści. W Fakturowni w sekcji aktywności systemowych w przypadku wysłania SMS z linkiem, pojawi się komunikat błędu jak poniżej.
Skąd system pobiera numer telefonu, na który wysyła SMS z przypomnieniem?
SMS z przypomnieniem wysyłany jest na numer telefonu, który podasz w polu Tel.kom. w karcie klienta. W momencie, gdy ta rubryka nie jest wypełniona, program pobiera numer z rubryki Telefon.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Integracje i dodatki Fakturowni
Automatyczne połączenie z kontem bankowym
Integracja Fakturowni z Allegro
Powrót
Komentarze
Mateusz
2019-04-04 11:36
Mateusz
2019-04-04 11:37
piotr.wajs
Natomiast godzina wysyłki nie jest ustawiana w naszym systemie. Proszę o kontakt z serwisem SMS_API w celu sprawdzenia, czy z ich poziomu ustawia się godzinę wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-04 16:13
Mateusz
2019-04-04 19:04
piotr.wajs
Jak tylko otrzymam odpowiedź skontaktuje się z Państwem.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 11:23
piotr.wajs
otrzymałem informację od programistów, że takie żądania API o wysłanie SMS z ponagleniem są generowane po godzinie 11.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 11:50
Tomasz
Dodatkowe pytania:
1. W profilu klienta są 2 pola z nr tel.
Telefon oraz Tel.kom. - na który numer wysyłany jest SMS, na pierwszy, na drugi, czy oba?
2. Co się stanie jeśli w jednym polu Telefon lub Tel.kom będzie wpisanych kilka numerów oddzielonych przecinkiem lub średnikiem np:
- 123456789, 987654321, 123789456
- 123456789; 987654321; 123789456
3. Czy istnieje możliwość wysłania SMS "ręcznie" z domyślną treścią upomnienia? Tak jak upomnienia e-mail. Opcja automatyczna i ręczna.
2020-06-16 12:52
piotr.wajs
podpowiadam na pytania:
1) w instrukcji do integracji został dodany schemat wyszukiwania numerów Klienta przez program, na który ma być wysyłany SMS. Program na początku bierze pod uwagę rubrykę Tel. kom, a jeżeli nie ma tam wpisanego numeru to rubrykę Telefon.
Obie rubryki nie są brane pod uwagę.
2) Polecam skontaktować się w tej sprawie z SMS API, gdyż u nas w rubrykach na telefony możemy wpisać różne kombinacje numerów po różnych separatorach. Ważne jest natomiast czy po stronie sms API taki ciąg znaków w ogóle jest rozróżnialny, a jeżeli tak kto które separatory numerów są brane pod uwagę.
3) W naszym systemie nie mamy opcji wysyłki sms, stąd była potrzebna integracja z SMS API, wiec takiego sms nie można wysłać ręcznie. Dzieje się to tylko automatycznie.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-06-16 13:33
Krzysztof
Czy da się ustawić aby w treści sms znalazł się link do płatności online?
2020-10-01 10:02
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2020-10-01 12:03
PLC
Ważne jest, żeby po aktualizacji kartoteki klienta, zaktualizować również numery telefonów zapisane na fakturze (jeśli faktura była wystawione przed zmianą danych w kartotece).
2021-05-21 15:03
Black Aza2
Regards,
Piotr
2023-10-16 01:47
Mateusz
2024-05-19 13:47
michalb
w przedmiotowej sprawie proszę o kontakt bezpośrednio z SMSAPI.
Pozdrawiam,
2024-05-21 15:26
Bartłomiej
Sprawdzałem sms test i dochodzi - natomiast do klientów nie dochodzą wiadomości sms jak faktura jest nieopłącona.
Pytanie może musze mieć zaznaczone obie opcje czyli: wysyłaj sms gdy zbliża siętermin płatności faktury i wysyłąj sms gdy zostanie przekroczony termin płatności faktury. żeby to działało ?
Mi zależy żeby klient otrzymywał wiadomość tylko w momencie gdy termin płatności faktury zostanie przekroczony.
2024-11-13 11:23
Bartłomiej
Sprawdzałem sms test i dochodzi - natomiast do klientów nie dochodzą wiadomości sms jak faktura jest nieopłącona.
Pytanie może musze mieć zaznaczone obie opcje czyli: wysyłaj sms gdy zbliża siętermin płatności faktury i wysyłąj sms gdy zostanie przekroczony termin płatności faktury. żeby to działało ?
Mi zalezy żeby klient otrzymywał wiadomość tylo w momencie gdy termin płatności faktury zostanie przekroczony.
2024-11-13 11:23
michalb
bardzo proszę o podanie przykładowej faktury oraz o dostęp do konta dla pomocy technicznej (Ustawienia > Ustawienia konta > Udziel czasowego dostępu do konta dla pomocy technicznej > Zapisz).
2024-11-14 15:43
Dodaj komentarz