Notyfikacje SMS i integracja z SMSAPI

Utworzono: 2018-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2020-06-16
Liczba odwiedzin posta: 1755

Aby otrzymywać powiadomienia SMS o ważnych wiadomościach w Fakturowni:
 
  • załóż konto w SMSAPI
  • skopiuj klucz MD5 z panelu SMSAPI


 
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  • przejdź do zakładki Integracja
  • zaznacz pole wyboru Integracja z SMS API (beta)
  • podaj swój login z SMSAPI oraz klucz MD5
  • naciśnij przycisk Zapisz


 
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  • przejdź do zakładki Wysyłanie e-mailem 
  • przejdź do rozdziału SMS
  • zaznacz pola wyboru Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności faktury i Wysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury
  • naciśnij przycisk Zapisz

W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych. 



Listę zmiennych zobaczysz po naciśnięciu niebieskiego przycisku Pomoc znajdującego się pod treścią wiadomości e-mailowej. 

Numer telefonu klienta, który jest pobierany do wysyłki znajduje się w rubryce Tel. kom. na karcie klienta. 
W momencie gdy ta rubryka nie jest wypełniona program pobiera numer z rubryki Telefon


 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Mateusz
Na który numer telefonu wysyłany jest sms? W profilu klienta są dwa numery telefonu do podania.

2019-04-04 11:36

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
I dodatkowo w jakich godzinach odbywa się wysyłka SMS?

2019-04-04 11:37

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, numer telefonu pobierany jest w rubryki "telefon" lub "telefon komórkowy" z karty Klienta.
Natomiast godzina wysyłki nie jest ustawiana w naszym systemie. Proszę o kontakt z serwisem SMS_API w celu sprawdzenia, czy z ich poziomu ustawia się godzinę wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-04 16:13

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
A o której godzinie idzie request do SMSAPI, że należy wysłać SMSa? Np. mam ustawioną wysyłkę SMS dla zbliżających się terminów płatności -1 (oznacza to, że dzień wcześniej wyjdzie request od fakturowni do SMSAPI - pytanie o której?)

2019-04-04 19:04

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, przekazałem zapytanie do programisty.
Jak tylko otrzymam odpowiedź skontaktuje się z Państwem.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:23

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam ponownie,
otrzymałem informację od programistów, że takie żądania API o wysłanie SMS z ponagleniem są generowane po godzinie 11.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:50

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
Nadal mam problemy z wysyłką SMS. Testowy sms przeszedł poprawnie, natomiast pod fakturą, dla której powinien zostać wysłany sms, widnieje komunikat: "Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się2020-01-05 11:10". Proszę o pomoc.

2020-01-07 09:51

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
```"to":"xxx xxx xxx\u202c"```

z logów SMS API wynika że na końcu numeru jest dodany znak specjalny. Ja go nie dodałem. Musi wychodzić od Państwa podczas budowania zapytania.

2020-01-07 10:01

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
proszę podać numer faktury, do którego powinna wyjść wiadomość mailowa.
Proszę też o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-01-08 10:28

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Adam Grzesik
Wszystko mam dobrze zintegrowane, SMS testowy również otrzymałem, ale klienci nie dostają swoich SMSów - SMSapi twierdzi, że do nich nie dochodzą żadne błędy. Jednak klienci nie otrzymują SMSów.

2020-05-04 13:06

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
w korespondencji prywatnej proszę podać numer faktury, a tym samym dane Klienta do którego powinna wyjść wiadomość SMS za pomocą integracji.
Proszę też o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-05-04 17:38

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Tomasz
Dzień dobry,

Mam komunikat:
"Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się"

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

2020-06-15 13:02

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
czy integracja jest wykonana zgodnie z powyższą instrukcją?
Proszę o informacje w jakim momencie pojawia się komunikat "Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się" i gdzie jest widoczny.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-06-16 10:35

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Tomasz
Problem rozwiązany. W SMSie był link do faktury. SMSAPI musiało aktywować funkcję linków w SMSach.

Dodatkowe pytania:
1. W profilu klienta są 2 pola z nr tel.
Telefon oraz Tel.kom. - na który numer wysyłany jest SMS, na pierwszy, na drugi, czy oba?

2. Co się stanie jeśli w jednym polu Telefon lub Tel.kom będzie wpisanych kilka numerów oddzielonych przecinkiem lub średnikiem np:
- 123456789, 987654321, 123789456
- 123456789; 987654321; 123789456

3. Czy istnieje możliwość wysłania SMS "ręcznie" z domyślną treścią upomnienia? Tak jak upomnienia e-mail. Opcja automatyczna i ręczna.

2020-06-16 12:52

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
podpowiadam na pytania:
1) w instrukcji do integracji został dodany schemat wyszukiwania numerów Klienta przez program, na który ma być wysyłany SMS. Program na początku bierze pod uwagę rubrykę Tel. kom, a jeżeli nie ma tam wpisanego numeru to rubrykę Telefon.
Obie rubryki nie są brane pod uwagę.
2) Polecam skontaktować się w tej sprawie z SMS API, gdyż u nas w rubrykach na telefony możemy wpisać różne kombinacje numerów po różnych separatorach. Ważne jest natomiast czy po stronie sms API taki ciąg znaków w ogóle jest rozróżnialny, a jeżeli tak kto które separatory numerów są brane pod uwagę.

3) W naszym systemie nie mamy opcji wysyłki sms, stąd była potrzebna integracja z SMS API, wiec takiego sms nie można wysłać ręcznie. Dzieje się to tylko automatycznie.

Pozdrawiam,
Piotr

2020-06-16 13:33

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz