Notyfikacje SMS i integracja z SMSAPI
Utworzono:
2018-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 3888
Aby otrzymywać powiadomienia SMS o ważnych wiadomościach w Fakturowni:


W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych.

Listę zmiennych zobaczysz po naciśnięciu niebieskiego przycisku Pomoc znajdującego się pod treścią wiadomości e-mailowej.
Numer telefonu klienta, który jest pobierany do wysyłki znajduje się w rubryce Tel. kom. na karcie klienta.
W momencie gdy ta rubryka nie jest wypełniona program pobiera numer z rubryki Telefon.

- załóż konto w SMSAPI
- skopiuj klucz MD5 z panelu SMSAPI

- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
- przejdź do zakładki Integracja
- zaznacz pole wyboru Integracja z SMS API (beta)
- podaj swój login z SMSAPI oraz klucz MD5
- naciśnij przycisk Zapisz

- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
- przejdź do zakładki Wysyłanie e-mailem
- przejdź do rozdziału SMS
- zaznacz pola wyboru Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności faktury i Wysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury
- naciśnij przycisk Zapisz
W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych.

Listę zmiennych zobaczysz po naciśnięciu niebieskiego przycisku Pomoc znajdującego się pod treścią wiadomości e-mailowej.
Numer telefonu klienta, który jest pobierany do wysyłki znajduje się w rubryce Tel. kom. na karcie klienta.
W momencie gdy ta rubryka nie jest wypełniona program pobiera numer z rubryki Telefon.

Powrót
Komentarze
Mateusz
2019-04-04 11:36
Zgłoś naruszenie zasad
Mateusz
2019-04-04 11:37
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Natomiast godzina wysyłki nie jest ustawiana w naszym systemie. Proszę o kontakt z serwisem SMS_API w celu sprawdzenia, czy z ich poziomu ustawia się godzinę wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-04 16:13
Zgłoś naruszenie zasad
Mateusz
2019-04-04 19:04
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Jak tylko otrzymam odpowiedź skontaktuje się z Państwem.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 11:23
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
otrzymałem informację od programistów, że takie żądania API o wysłanie SMS z ponagleniem są generowane po godzinie 11.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 11:50
Zgłoś naruszenie zasad
Mateusz
2020-01-07 09:51
Zgłoś naruszenie zasad
Mateusz
z logów SMS API wynika że na końcu numeru jest dodany znak specjalny. Ja go nie dodałem. Musi wychodzić od Państwa podczas budowania zapytania.
2020-01-07 10:01
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
proszę podać numer faktury, do którego powinna wyjść wiadomość mailowa.
Proszę też o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-01-08 10:28
Zgłoś naruszenie zasad
Adam Grzesik
2020-05-04 13:06
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
w korespondencji prywatnej proszę podać numer faktury, a tym samym dane Klienta do którego powinna wyjść wiadomość SMS za pomocą integracji.
Proszę też o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-05-04 17:38
Zgłoś naruszenie zasad
Tomasz
Mam komunikat:
"Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się"
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
2020-06-15 13:02
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
czy integracja jest wykonana zgodnie z powyższą instrukcją?
Proszę o informacje w jakim momencie pojawia się komunikat "Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się" i gdzie jest widoczny.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-06-16 10:35
Zgłoś naruszenie zasad
Tomasz
Dodatkowe pytania:
1. W profilu klienta są 2 pola z nr tel.
Telefon oraz Tel.kom. - na który numer wysyłany jest SMS, na pierwszy, na drugi, czy oba?
2. Co się stanie jeśli w jednym polu Telefon lub Tel.kom będzie wpisanych kilka numerów oddzielonych przecinkiem lub średnikiem np:
- 123456789, 987654321, 123789456
- 123456789; 987654321; 123789456
3. Czy istnieje możliwość wysłania SMS "ręcznie" z domyślną treścią upomnienia? Tak jak upomnienia e-mail. Opcja automatyczna i ręczna.
2020-06-16 12:52
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
podpowiadam na pytania:
1) w instrukcji do integracji został dodany schemat wyszukiwania numerów Klienta przez program, na który ma być wysyłany SMS. Program na początku bierze pod uwagę rubrykę Tel. kom, a jeżeli nie ma tam wpisanego numeru to rubrykę Telefon.
Obie rubryki nie są brane pod uwagę.
2) Polecam skontaktować się w tej sprawie z SMS API, gdyż u nas w rubrykach na telefony możemy wpisać różne kombinacje numerów po różnych separatorach. Ważne jest natomiast czy po stronie sms API taki ciąg znaków w ogóle jest rozróżnialny, a jeżeli tak kto które separatory numerów są brane pod uwagę.
3) W naszym systemie nie mamy opcji wysyłki sms, stąd była potrzebna integracja z SMS API, wiec takiego sms nie można wysłać ręcznie. Dzieje się to tylko automatycznie.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-06-16 13:33
Zgłoś naruszenie zasad
Krzysztof
Czy da się ustawić aby w treści sms znalazł się link do płatności online?
2020-10-01 10:02
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2020-10-01 12:03
Zgłoś naruszenie zasad
PLC
2021-04-22 11:36
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
czy rubryka z numerem wypełniona jest w ten sposób: 48XXXXXXXXX, 48XXXXXXXX, .... , 48XXXXXXXXX? Czyli po każdym numerze telefonu jest przecinek i spacja? Jaki format maja ten numery?
Pozdrawiam,
Piotr
2021-04-22 12:48
Zgłoś naruszenie zasad
PLC
Numery były oddzielane przecinkami bez spacji.
Co ciekawe wczoraj sms został wysłany na numer który został podany jako 3 (ostatni) w ciągu, a dzisiaj na ten sam numer ale podany jako 2 (środkowy) w ciągu numerów. Trochę to niespójne. A komputery zazwyczaj są topornie spójne.
2021-04-23 11:31
Zgłoś naruszenie zasad
PLC
W obu przypadkach dostaliśmy tylko jeden request (zapytanie) a w zapytaniu był zawsze tylko jeden numer telefonu. Co ciekawe, jak już wspomniałem, raz ten numer był 3 (ostatni) a raz 2 (środkowy). Może to jakiś szczęśliwy numer ;-)
2021-04-23 11:51
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
dziękuje za ponowny kontakt i za przeprowadzenie szczegółowego testu. Zapytanie w tej sprawie kieruję do programistów. Jak tylko otrzymam konkretne wytyczne przekaże je Państwu.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-04-23 12:04
Zgłoś naruszenie zasad
Marcin
1) Trzeci typ notyfikacji SMS - do właśnie wystawionej Faktury lub innego dokumentu. Coś w rodzaju "Dziś wystawiono dokument Faktura 58/04/2021 na kwotę 900,00 PLN z terminem płatności do 15.05.2021". Opcja aktywowana na poziomie Klienta np. poprzez checkbox "czy automatycznie wysyłać SMS o wystawionej fakturze".
2) Wbudowanie funkcjonalności SMS w Fakturownię. Zdecydowanie wygodniej byłoby zarządzać notyfikacjami z poziomu jednego serwisu, zamiast bawić się w integracje z dodatkowym.
2021-04-25 16:05
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Sprawdziliśmy zgodność integracji z dokumentacją podaną na stronie SMS API: https://www.smsapi.pl/docs/#3-masowe-wysylanie-smsow.
Dane w integracji są poprawne i są zgodne z dokumentacją podaną przez serwis SMS API.
W celu rozwiązania problemu niezbędne będzie przesłanie logów z SMS API w korespondencji prywatnej z danego zdarzenia wysyłania SMS na 3 numery telefonów.
Skonfrontujemy je z logami z tego okresu wygenerowanymi w naszym systemie, przeanalizujemy i damy odpowiedź.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-04-26 16:34
Zgłoś naruszenie zasad
PLC
Fakturownia wysyła powiadomienia SMS nie na numer zapisany w polu Tel.kom. w kartotece klienta, lecz na numer, który początkowo, był w tej kartotece (dla testów), ale został z niej usunięty. Mimo, że numeru nie ma w kartotece klienta, to SMSy wysyłane są na ten numer.
2021-05-18 15:38
Zgłoś naruszenie zasad
PLC
Ważne jest, żeby po aktualizacji kartoteki klienta, zaktualizować również numery telefonów zapisane na fakturze (jeśli faktura była wystawione przed zmianą danych w kartotece).
2021-05-21 15:03
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
dziękujemy za wskazówki. Przypadek rozpatrzymy także pod tym kątem.
I integracji przy tworzeniu powiadomienia w pierwszej kolejności numer brany jest z danych Klienta.
Więcej informacji będę w stanie przekazać w następnym tygodniu.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-05-21 15:34
Zgłoś naruszenie zasad
Dodaj komentarz