Notyfikacje SMS i integracja z SMSAPI

Utworzono: 2018-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 3888

Aby otrzymywać powiadomienia SMS o ważnych wiadomościach w Fakturowni:
 
  • załóż konto w SMSAPI
  • skopiuj klucz MD5 z panelu SMSAPI

smsapi sugester
 
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  • przejdź do zakładki Integracja
  • zaznacz pole wyboru Integracja z SMS API (beta)
  • podaj swój login z SMSAPI oraz klucz MD5
  • naciśnij przycisk Zapisz

Zrzut ekranu 2019 09 19 o 14
 
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  • przejdź do zakładki Wysyłanie e-mailem 
  • przejdź do rozdziału SMS
  • zaznacz pola wyboru Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności faktury i Wysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury
  • naciśnij przycisk Zapisz

W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych. 

informacja sms o p%C5%82atnos%CC%81ci sms api zmienne 1 kopia

Listę zmiennych zobaczysz po naciśnięciu niebieskiego przycisku Pomoc znajdującego się pod treścią wiadomości e-mailowej. 

Numer telefonu klienta, który jest pobierany do wysyłki znajduje się w rubryce Tel. kom. na karcie klienta. 
W momencie gdy ta rubryka nie jest wypełniona program pobiera numer z rubryki Telefon

tel kom tel 2
 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Mateusz
Na który numer telefonu wysyłany jest sms? W profilu klienta są dwa numery telefonu do podania.

2019-04-04 11:36

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
I dodatkowo w jakich godzinach odbywa się wysyłka SMS?

2019-04-04 11:37

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, numer telefonu pobierany jest w rubryki "telefon" lub "telefon komórkowy" z karty Klienta.
Natomiast godzina wysyłki nie jest ustawiana w naszym systemie. Proszę o kontakt z serwisem SMS_API w celu sprawdzenia, czy z ich poziomu ustawia się godzinę wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-04 16:13

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
A o której godzinie idzie request do SMSAPI, że należy wysłać SMSa? Np. mam ustawioną wysyłkę SMS dla zbliżających się terminów płatności -1 (oznacza to, że dzień wcześniej wyjdzie request od fakturowni do SMSAPI - pytanie o której?)

2019-04-04 19:04

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, przekazałem zapytanie do programisty.
Jak tylko otrzymam odpowiedź skontaktuje się z Państwem.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:23

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam ponownie,
otrzymałem informację od programistów, że takie żądania API o wysłanie SMS z ponagleniem są generowane po godzinie 11.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:50

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
Nadal mam problemy z wysyłką SMS. Testowy sms przeszedł poprawnie, natomiast pod fakturą, dla której powinien zostać wysłany sms, widnieje komunikat: "Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się2020-01-05 11:10". Proszę o pomoc.

2020-01-07 09:51

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Mateusz
```"to":"xxx xxx xxx\u202c"```

z logów SMS API wynika że na końcu numeru jest dodany znak specjalny. Ja go nie dodałem. Musi wychodzić od Państwa podczas budowania zapytania.

2020-01-07 10:01

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
proszę podać numer faktury, do którego powinna wyjść wiadomość mailowa.
Proszę też o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-01-08 10:28

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Adam Grzesik
Wszystko mam dobrze zintegrowane, SMS testowy również otrzymałem, ale klienci nie dostają swoich SMSów - SMSapi twierdzi, że do nich nie dochodzą żadne błędy. Jednak klienci nie otrzymują SMSów.

2020-05-04 13:06

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
w korespondencji prywatnej proszę podać numer faktury, a tym samym dane Klienta do którego powinna wyjść wiadomość SMS za pomocą integracji.
Proszę też o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-05-04 17:38

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Tomasz
Dzień dobry,

Mam komunikat:
"Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się"

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

2020-06-15 13:02

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
czy integracja jest wykonana zgodnie z powyższą instrukcją?
Proszę o informacje w jakim momencie pojawia się komunikat "Automatyczne wysłanie upomnienia SMS nie powiodło się" i gdzie jest widoczny.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-06-16 10:35

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Tomasz
Problem rozwiązany. W SMSie był link do faktury. SMSAPI musiało aktywować funkcję linków w SMSach.

Dodatkowe pytania:
1. W profilu klienta są 2 pola z nr tel.
Telefon oraz Tel.kom. - na który numer wysyłany jest SMS, na pierwszy, na drugi, czy oba?

2. Co się stanie jeśli w jednym polu Telefon lub Tel.kom będzie wpisanych kilka numerów oddzielonych przecinkiem lub średnikiem np:
- 123456789, 987654321, 123789456
- 123456789; 987654321; 123789456

3. Czy istnieje możliwość wysłania SMS "ręcznie" z domyślną treścią upomnienia? Tak jak upomnienia e-mail. Opcja automatyczna i ręczna.

2020-06-16 12:52

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
podpowiadam na pytania:
1) w instrukcji do integracji został dodany schemat wyszukiwania numerów Klienta przez program, na który ma być wysyłany SMS. Program na początku bierze pod uwagę rubrykę Tel. kom, a jeżeli nie ma tam wpisanego numeru to rubrykę Telefon.
Obie rubryki nie są brane pod uwagę.
2) Polecam skontaktować się w tej sprawie z SMS API, gdyż u nas w rubrykach na telefony możemy wpisać różne kombinacje numerów po różnych separatorach. Ważne jest natomiast czy po stronie sms API taki ciąg znaków w ogóle jest rozróżnialny, a jeżeli tak kto które separatory numerów są brane pod uwagę.

3) W naszym systemie nie mamy opcji wysyłki sms, stąd była potrzebna integracja z SMS API, wiec takiego sms nie można wysłać ręcznie. Dzieje się to tylko automatycznie.

Pozdrawiam,
Piotr

2020-06-16 13:33

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Krzysztof
Witam,
Czy da się ustawić aby w treści sms znalazł się link do płatności online?

2020-10-01 10:02

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, w konfiguracji okna z treścią sms jest informacja, że min. można użyć takich parametrów jak: {{{payment_url}}, {{{payment_link}}} .
Pozdrawiam,
Piotr

2020-10-01 12:03

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
PLC
Czy komuś udało się ustalić jak wysłać SMS na kilka numerów? W dokumentacji API jest napisane, że numery mają być oddzielone przecinkami (https://www.smsapi.pl/docs/#3-masowe-wysylanie-smsow), ale po wpisaniu kilku numerów do pola tel. kom. wiadomość jest wysyłana na ostatni z nich. Wygląda na jakiś błąd implementacji API po stronie fakturownia.pl.

2021-04-22 11:36

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
czy rubryka z numerem wypełniona jest w ten sposób: 48XXXXXXXXX, 48XXXXXXXX, .... , 48XXXXXXXXX? Czyli po każdym numerze telefonu jest przecinek i spacja? Jaki format maja ten numery?
Pozdrawiam,
Piotr

2021-04-22 12:48

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
PLC
Zrobiliśmy dwa testy. Raz był to ciąg trzech numerów postaci: XXXXXXXXX,XXXXXXXX,XXXXXXXXX a następnie 48XXXXXXXXX,48XXXXXXXX,48XXXXXXXXX
Numery były oddzielane przecinkami bez spacji.
Co ciekawe wczoraj sms został wysłany na numer który został podany jako 3 (ostatni) w ciągu, a dzisiaj na ten sam numer ale podany jako 2 (środkowy) w ciągu numerów. Trochę to niespójne. A komputery zazwyczaj są topornie spójne.

2021-04-23 11:31

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
PLC
Informacja od obsługi SMS api:
W obu przypadkach dostaliśmy tylko jeden request (zapytanie) a w zapytaniu był zawsze tylko jeden numer telefonu. Co ciekawe, jak już wspomniałem, raz ten numer był 3 (ostatni) a raz 2 (środkowy). Może to jakiś szczęśliwy numer ;-)

2021-04-23 11:51

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 
dziękuje za ponowny kontakt i za przeprowadzenie szczegółowego testu. Zapytanie w tej sprawie kieruję do programistów. Jak tylko otrzymam konkretne wytyczne przekaże je Państwu.  
Pozdrawiam, 
Piotr

2021-04-23 12:04

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Marcin
Mam dwie propozycje:
1) Trzeci typ notyfikacji SMS - do właśnie wystawionej Faktury lub innego dokumentu. Coś w rodzaju "Dziś wystawiono dokument Faktura 58/04/2021 na kwotę 900,00 PLN z terminem płatności do 15.05.2021". Opcja aktywowana na poziomie Klienta np. poprzez checkbox "czy automatycznie wysyłać SMS o wystawionej fakturze".
2) Wbudowanie funkcjonalności SMS w Fakturownię. Zdecydowanie wygodniej byłoby zarządzać notyfikacjami z poziomu jednego serwisu, zamiast bawić się w integracje z dodatkowym.

2021-04-25 16:05

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, odnośnie niekonsekwencji wysyłki SMS od więcej niż jednego numeru telefonu.
Sprawdziliśmy zgodność integracji z dokumentacją podaną na stronie SMS API: https://www.smsapi.pl/docs/#3-masowe-wysylanie-smsow.
Dane w integracji są poprawne i są zgodne z dokumentacją podaną przez serwis SMS API.
W celu rozwiązania problemu niezbędne będzie przesłanie logów z SMS API w korespondencji prywatnej z danego zdarzenia wysyłania SMS na 3 numery telefonów.
Skonfrontujemy je z logami z tego okresu wygenerowanymi w naszym systemie, przeanalizujemy i damy odpowiedź.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-04-26 16:34

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
PLC
W naszym przypadku system działa niezgodnie z dokumentacją.
Fakturownia wysyła powiadomienia SMS nie na numer zapisany w polu Tel.kom. w kartotece klienta, lecz na numer, który początkowo, był w tej kartotece (dla testów), ale został z niej usunięty. Mimo, że numeru nie ma w kartotece klienta, to SMSy wysyłane są na ten numer.

2021-05-18 15:38

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
PLC
Wskazówki, które wczoraj uzyskałem przez telefon pozwoliły rozwiązać problem.

Ważne jest, żeby po aktualizacji kartoteki klienta, zaktualizować również numery telefonów zapisane na fakturze (jeśli faktura była wystawione przed zmianą danych w kartotece).

2021-05-21 15:03

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy za wskazówki. Przypadek rozpatrzymy także pod tym kątem.
I integracji przy tworzeniu powiadomienia w pierwszej kolejności numer brany jest z danych Klienta.
Więcej informacji będę w stanie przekazać w następnym tygodniu.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-05-21 15:34

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz