Notyfikacje SMS i integracja z SMSAPI

Utworzono: 2018-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-13
Liczba odwiedzin posta: 9228

Przyspiesz komunikację z klientami dzięki notyfikacjom SMS w Fakturowni, zintegrowanym z systemem SMSAPI. Automatyczne powiadomienia o fakturach, przypomnienia o płatnościach czy inne informacje trafią do odbiorców w prosty i skuteczny sposób. Dowiedz się, jak skonfigurować integrację i zwiększyć efektywność kontaktu z klientami.
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Jak zintegrować SMSAPI z Fakturownią?


Aby otrzymywać powiadomienia SMS o ważnych wiadomościach w Fakturowni musisz posiadać konto w Fakturowni oraz systemie SMSAPI, a następnie zintegrować je ze sobą.
 
  1. Załóż konto w SMSAPI.
  2. Skopiuj klucz MD5 z panelu SMSAPI, który znajdziesz w sekcji Ustawienia > Ustawienia API > Hasło do API (MD5).
Ekran generowania hasła API MD5 w panelu ustawień z wyróżnionymi opcjami 'Generuj hasło MD5' i 'Stwórz nowe hasło MD5' oraz listą haseł.

Następnie przejdź do Fakturowni, by dokończyć konfigurację. Aby zintegrować się z systemem SMSAPI:
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Integracja

    Panel ustawień konta w Fakturowni z wyróżnioną sekcją 'Integracja' oraz opcjami konfiguracji konta, numerowania i wydruków.
     
  2. w sekcji Integracja SMSAPI (beta) zaznacz checkbox przy opcji Włącz

    Panel ustawień integracji w Fakturowni z opcjami konfiguracji API, integracji z Siteor i SMSAPI oraz funkcją kojarzenia produktów po kodzie.
     
  3. uzupełnij wymagane pola Nazwa użytkownika SMS API (login) Hasło API (MD5) SMS API danymi, które wygenerujesz na swoim koncie w SMSAPI, 

    Panel integracji SMSAPI w Fakturowni z polami do wpisania nazwy użytkownika i hasła API MD5 oraz przyciskiem zapisu konfiguracji.
     
  4. zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony. 

Jeśli integracja zakończy się powodzeniem, w systemie Fakturownia pojawią się dodatkowe pola, które pozwalają na wysyłkę testowego SMS. 

Konfiguracja integracji SMSAPI w Fakturowni z aktywnym polem testowania, umożliwiającym wysłanie testowego SMS z treścią i numerem telefonu.
 

Gdzie ustawić treść wysyłanych SMS'ów?


Wybór opcji dotyczącej wysyłki SMS-a, w tym momentu jego wysłania oraz treści, możesz również określić w ustawieniach Fakturowni. W tym celu:
 
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Wysyłanie e-mailem

    Panel ustawień konta w Fakturowni z opcjami konfiguracji wysyłania e-maili, danymi firmy, językiem, walutą oraz typem abonamentu.
     
  2. znajdź sekcję SMS i zaznacz checkboxy przy opcjach Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności fakturyWysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury

    Panel konfiguracji powiadomień SMS w Fakturowni z opcjami wysyłki przypomnień o płatnościach i zapisywania ustawień.
     
  3. w dedykowanych polach ustal treść SMS korzystając ze zmiennych dostępnych pod przyciskiem Pomoc (wytyczne oraz limity znaków znajdziesz poniżej), 

    Panel ustawień wiadomości SMS w Fakturowni z edytowalnymi szablonami powiadomień o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności faktury.
     
  4. zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz

W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych. 

Limit znaków wynosi standardowo do 160 znaków lub 70 znaków w przypadku wystąpienia chociaż jednego znaku specjalnego (polskie znaki uważane są za specjalne). Maksymalna długość wiadomości wynosi 1530 znaków (lub 670 ze znakami specjalnymi) i jest wysyłana/ jako 10 połączonych SMS-ów, obciążając konto zgodnie z aktualnym cennikiem.
 
UWAGA! W szablonie SMS nie należy umieszczać linku do faktury. Serwis dostarczający SMS-y do klientów nie zezwala na umieszczanie takich danych w jego treści. W Fakturowni w sekcji aktywności systemowych w przypadku wysłania SMS z linkiem, pojawi się komunikat błędu jak poniżej. 
 

Skąd system pobiera numer telefonu, na który wysyła SMS z przypomnieniem?


SMS z przypomnieniem wysyłany jest na numer telefonu, który podasz w polu Tel.kom. w karcie klienta. W momencie, gdy ta rubryka nie jest wypełniona, program pobiera numer z rubryki Telefon

Edycja danych klienta w systemie Fakturownia, z wyróżnionymi polami dla telefonu i telefonu komórkowego, umożliwiająca wprowadzenie szczegółowych informacji kontaktowych.

Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Integracje i dodatki Fakturowni
Automatyczne połączenie z kontem bankowym
Integracja Fakturowni z Allegro


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Mateusz
Na który numer telefonu wysyłany jest sms? W profilu klienta są dwa numery telefonu do podania.

2019-04-04 11:36


Avatar sugester medium
Mateusz
I dodatkowo w jakich godzinach odbywa się wysyłka SMS?

2019-04-04 11:37


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, numer telefonu pobierany jest w rubryki "telefon" lub "telefon komórkowy" z karty Klienta.
Natomiast godzina wysyłki nie jest ustawiana w naszym systemie. Proszę o kontakt z serwisem SMS_API w celu sprawdzenia, czy z ich poziomu ustawia się godzinę wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-04 16:13


Avatar sugester medium
Mateusz
A o której godzinie idzie request do SMSAPI, że należy wysłać SMSa? Np. mam ustawioną wysyłkę SMS dla zbliżających się terminów płatności -1 (oznacza to, że dzień wcześniej wyjdzie request od fakturowni do SMSAPI - pytanie o której?)

2019-04-04 19:04


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, przekazałem zapytanie do programisty.
Jak tylko otrzymam odpowiedź skontaktuje się z Państwem.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:23


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam ponownie,
otrzymałem informację od programistów, że takie żądania API o wysłanie SMS z ponagleniem są generowane po godzinie 11.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:50


Avatar sugester medium
Tomasz
Problem rozwiązany. W SMSie był link do faktury. SMSAPI musiało aktywować funkcję linków w SMSach.

Dodatkowe pytania:
1. W profilu klienta są 2 pola z nr tel.
Telefon oraz Tel.kom. - na który numer wysyłany jest SMS, na pierwszy, na drugi, czy oba?

2. Co się stanie jeśli w jednym polu Telefon lub Tel.kom będzie wpisanych kilka numerów oddzielonych przecinkiem lub średnikiem np:
- 123456789, 987654321, 123789456
- 123456789; 987654321; 123789456

3. Czy istnieje możliwość wysłania SMS "ręcznie" z domyślną treścią upomnienia? Tak jak upomnienia e-mail. Opcja automatyczna i ręczna.

2020-06-16 12:52


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
podpowiadam na pytania:
1) w instrukcji do integracji został dodany schemat wyszukiwania numerów Klienta przez program, na który ma być wysyłany SMS. Program na początku bierze pod uwagę rubrykę Tel. kom, a jeżeli nie ma tam wpisanego numeru to rubrykę Telefon.
Obie rubryki nie są brane pod uwagę.
2) Polecam skontaktować się w tej sprawie z SMS API, gdyż u nas w rubrykach na telefony możemy wpisać różne kombinacje numerów po różnych separatorach. Ważne jest natomiast czy po stronie sms API taki ciąg znaków w ogóle jest rozróżnialny, a jeżeli tak kto które separatory numerów są brane pod uwagę.

3) W naszym systemie nie mamy opcji wysyłki sms, stąd była potrzebna integracja z SMS API, wiec takiego sms nie można wysłać ręcznie. Dzieje się to tylko automatycznie.

Pozdrawiam,
Piotr

2020-06-16 13:33


Avatar sugester medium
Krzysztof
Witam,
Czy da się ustawić aby w treści sms znalazł się link do płatności online?

2020-10-01 10:02


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, w konfiguracji okna z treścią sms jest informacja, że min. można użyć takich parametrów jak: {{{payment_url}}, {{{payment_link}}} .
Pozdrawiam,
Piotr

2020-10-01 12:03


Avatar sugester medium
PLC
Wskazówki, które wczoraj uzyskałem przez telefon pozwoliły rozwiązać problem.

Ważne jest, żeby po aktualizacji kartoteki klienta, zaktualizować również numery telefonów zapisane na fakturze (jeśli faktura była wystawione przed zmianą danych w kartotece).

2021-05-21 15:03


Avatar sugester medium
Black Aza2
, in the configuration of the text message window there is information that min. you can use parameters such as: {{{payment_url}}, {{{payment_link}}} .
Regards,
Piotr

2023-10-16 01:47


Avatar sugester medium
Mateusz
Czy link do płatności w SMSach już działa? Jeśli tak to czy trzeba jakoś konfigurować to w SMSAPI?

2024-05-19 13:47


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
 w przedmiotowej sprawie proszę o kontakt bezpośrednio z SMSAPI.
Pozdrawiam,

2024-05-21 15:26


Avatar sugester medium
Bartłomiej
Zrzut ekranu 2024 11 13 112232
Witam nie działa integracja sms api. Ze strony sms api moim zdaniem wszystko jest okej. Coś nie działą po stronie fakturowni.

Sprawdzałem sms test i dochodzi - natomiast do klientów nie dochodzą wiadomości sms jak faktura jest nieopłącona.

Pytanie może musze mieć zaznaczone obie opcje czyli: wysyłaj sms gdy zbliża siętermin płatności faktury i wysyłąj sms gdy zostanie przekroczony termin płatności faktury. żeby to działało ?

Mi zależy żeby klient otrzymywał wiadomość tylko w momencie gdy termin płatności faktury zostanie przekroczony.


2024-11-13 11:23


Avatar sugester medium
Bartłomiej
Zrzut ekranu 2024 11 13 112232
Witam nie działa integracja sms api. Ze strony sms api moim zdaniem wszystko jest okej. Coś nie działą po stronie fakturowni.

Sprawdzałem sms test i dochodzi - natomiast do klientów nie dochodzą wiadomości sms jak faktura jest nieopłącona.

Pytanie może musze mieć zaznaczone obie opcje czyli: wysyłaj sms gdy zbliża siętermin płatności faktury i wysyłąj sms gdy zostanie przekroczony termin płatności faktury. żeby to działało ?

Mi zalezy żeby klient otrzymywał wiadomość tylo w momencie gdy termin płatności faktury zostanie przekroczony.

2024-11-13 11:23


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

bardzo proszę o podanie przykładowej faktury oraz o dostęp do konta dla pomocy technicznej (Ustawienia > Ustawienia konta > Udziel czasowego dostępu do konta dla pomocy technicznej > Zapisz).

 
 


 

2024-11-14 15:43


Dodaj komentarz