Notyfikacje SMS i integracja z SMSAPI

Utworzono: 2018-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2022-09-29
Liczba odwiedzin posta: 4873

Aby otrzymywać powiadomienia SMS o ważnych wiadomościach w Fakturowni:
 
  • załóż konto w SMSAPI
  • skopiuj klucz MD5 z panelu SMSAPI

smsapi sugester
 
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  • przejdź do zakładki Integracja
  • zaznacz pole wyboru Integracja z SMS API (beta)
  • podaj swój login z SMSAPI oraz klucz MD5
  • naciśnij przycisk Zapisz

Zrzut ekranu 2019 09 19 o 14
 
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  • przejdź do zakładki Wysyłanie e-mailem 
  • przejdź do rozdziału SMS
  • zaznacz pola wyboru Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności faktury i Wysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury
  • naciśnij przycisk Zapisz


W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych. 

informacja sms o p%C5%82atnos%CC%81ci sms api zmienne 1 kopia

Listę zmiennych zobaczysz po naciśnięciu niebieskiego przycisku Pomoc znajdującego się pod treścią wiadomości e-mailowej. 
Numer telefonu klienta, który jest pobierany do wysyłki znajduje się w rubryce Tel. kom. na karcie klienta. 
W momencie gdy ta rubryka nie jest wypełniona program pobiera numer z rubryki Telefon

Uwaga. W szablonie SMS nie należy umieszczać linku do faktury. Serwis dostarczający SMS do Klientów nie zezwala na umieszczanie takich danych w treści SMS-a. 
W Fakturowni w sekcji aktywności systemowych komunikat błędu wykazany jest w ten sposób:




tel kom tel 2



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Mateusz
Na który numer telefonu wysyłany jest sms? W profilu klienta są dwa numery telefonu do podania.

2019-04-04 11:36


Avatar sugester medium
Mateusz
I dodatkowo w jakich godzinach odbywa się wysyłka SMS?

2019-04-04 11:37


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, numer telefonu pobierany jest w rubryki "telefon" lub "telefon komórkowy" z karty Klienta.
Natomiast godzina wysyłki nie jest ustawiana w naszym systemie. Proszę o kontakt z serwisem SMS_API w celu sprawdzenia, czy z ich poziomu ustawia się godzinę wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-04 16:13


Avatar sugester medium
Mateusz
A o której godzinie idzie request do SMSAPI, że należy wysłać SMSa? Np. mam ustawioną wysyłkę SMS dla zbliżających się terminów płatności -1 (oznacza to, że dzień wcześniej wyjdzie request od fakturowni do SMSAPI - pytanie o której?)

2019-04-04 19:04


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, przekazałem zapytanie do programisty.
Jak tylko otrzymam odpowiedź skontaktuje się z Państwem.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:23


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam ponownie,
otrzymałem informację od programistów, że takie żądania API o wysłanie SMS z ponagleniem są generowane po godzinie 11.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-05 11:50


Avatar sugester medium
Tomasz
Problem rozwiązany. W SMSie był link do faktury. SMSAPI musiało aktywować funkcję linków w SMSach.

Dodatkowe pytania:
1. W profilu klienta są 2 pola z nr tel.
Telefon oraz Tel.kom. - na który numer wysyłany jest SMS, na pierwszy, na drugi, czy oba?

2. Co się stanie jeśli w jednym polu Telefon lub Tel.kom będzie wpisanych kilka numerów oddzielonych przecinkiem lub średnikiem np:
- 123456789, 987654321, 123789456
- 123456789; 987654321; 123789456

3. Czy istnieje możliwość wysłania SMS "ręcznie" z domyślną treścią upomnienia? Tak jak upomnienia e-mail. Opcja automatyczna i ręczna.

2020-06-16 12:52


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
podpowiadam na pytania:
1) w instrukcji do integracji został dodany schemat wyszukiwania numerów Klienta przez program, na który ma być wysyłany SMS. Program na początku bierze pod uwagę rubrykę Tel. kom, a jeżeli nie ma tam wpisanego numeru to rubrykę Telefon.
Obie rubryki nie są brane pod uwagę.
2) Polecam skontaktować się w tej sprawie z SMS API, gdyż u nas w rubrykach na telefony możemy wpisać różne kombinacje numerów po różnych separatorach. Ważne jest natomiast czy po stronie sms API taki ciąg znaków w ogóle jest rozróżnialny, a jeżeli tak kto które separatory numerów są brane pod uwagę.

3) W naszym systemie nie mamy opcji wysyłki sms, stąd była potrzebna integracja z SMS API, wiec takiego sms nie można wysłać ręcznie. Dzieje się to tylko automatycznie.

Pozdrawiam,
Piotr

2020-06-16 13:33


Avatar sugester medium
Krzysztof
Witam,
Czy da się ustawić aby w treści sms znalazł się link do płatności online?

2020-10-01 10:02


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, w konfiguracji okna z treścią sms jest informacja, że min. można użyć takich parametrów jak: {{{payment_url}}, {{{payment_link}}} .
Pozdrawiam,
Piotr

2020-10-01 12:03


Avatar sugester medium
PLC
Wskazówki, które wczoraj uzyskałem przez telefon pozwoliły rozwiązać problem.

Ważne jest, żeby po aktualizacji kartoteki klienta, zaktualizować również numery telefonów zapisane na fakturze (jeśli faktura była wystawione przed zmianą danych w kartotece).

2021-05-21 15:03


Dodaj komentarz