Notyfikacje SMS i integracja z SMSAPI
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-14
- załóż konto w SMSAPI
- skopiuj klucz MD5 z panelu SMSAPI
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
- przejdź do zakładki Integracja
- zaznacz pole wyboru Integracja z SMSAPI (beta)
- podaj swój login z SMSAPI oraz klucz MD5
- naciśnij przycisk Zapisz
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
- przejdź do zakładki Wysyłanie e-mailem
- przejdź do rozdziału SMS
- zaznacz pola wyboru Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności faktury i Wysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury
- naciśnij przycisk Zapisz
W rubrykach przeznaczonych na treść SMS-ów możesz użyć takich samych zmiennych dotyczących faktur, które są używane w treści powiadomień e-mailowych.
Listę zmiennych zobaczysz po naciśnięciu niebieskiego przycisku Pomoc znajdującego się pod treścią wiadomości e-mailowej.
Numer telefonu klienta, który jest pobierany do wysyłki znajduje się w rubryce Tel. kom. na karcie klienta.
W momencie gdy ta rubryka nie jest wypełniona program pobiera numer z rubryki Telefon.
Uwaga. W szablonie SMS nie należy umieszczać linku do faktury. Serwis dostarczający SMS do Klientów nie zezwala na umieszczanie takich danych w treści SMS-a.
W Fakturowni w sekcji aktywności systemowych komunikat błędu wykazany jest w ten sposób:
Powrót
Komentarze
Mateusz
2019-04-04 11:36
Mateusz
2019-04-04 11:37
piotr.wajs
Natomiast godzina wysyłki nie jest ustawiana w naszym systemie. Proszę o kontakt z serwisem SMS_API w celu sprawdzenia, czy z ich poziomu ustawia się godzinę wysyłki.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-04 16:13
Mateusz
2019-04-04 19:04
piotr.wajs
Jak tylko otrzymam odpowiedź skontaktuje się z Państwem.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 11:23
piotr.wajs
otrzymałem informację od programistów, że takie żądania API o wysłanie SMS z ponagleniem są generowane po godzinie 11.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-05 11:50
Tomasz
Dodatkowe pytania:
1. W profilu klienta są 2 pola z nr tel.
Telefon oraz Tel.kom. - na który numer wysyłany jest SMS, na pierwszy, na drugi, czy oba?
2. Co się stanie jeśli w jednym polu Telefon lub Tel.kom będzie wpisanych kilka numerów oddzielonych przecinkiem lub średnikiem np:
- 123456789, 987654321, 123789456
- 123456789; 987654321; 123789456
3. Czy istnieje możliwość wysłania SMS "ręcznie" z domyślną treścią upomnienia? Tak jak upomnienia e-mail. Opcja automatyczna i ręczna.
2020-06-16 12:52
piotr.wajs
podpowiadam na pytania:
1) w instrukcji do integracji został dodany schemat wyszukiwania numerów Klienta przez program, na który ma być wysyłany SMS. Program na początku bierze pod uwagę rubrykę Tel. kom, a jeżeli nie ma tam wpisanego numeru to rubrykę Telefon.
Obie rubryki nie są brane pod uwagę.
2) Polecam skontaktować się w tej sprawie z SMS API, gdyż u nas w rubrykach na telefony możemy wpisać różne kombinacje numerów po różnych separatorach. Ważne jest natomiast czy po stronie sms API taki ciąg znaków w ogóle jest rozróżnialny, a jeżeli tak kto które separatory numerów są brane pod uwagę.
3) W naszym systemie nie mamy opcji wysyłki sms, stąd była potrzebna integracja z SMS API, wiec takiego sms nie można wysłać ręcznie. Dzieje się to tylko automatycznie.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-06-16 13:33
Krzysztof
Czy da się ustawić aby w treści sms znalazł się link do płatności online?
2020-10-01 10:02
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2020-10-01 12:03
PLC
Ważne jest, żeby po aktualizacji kartoteki klienta, zaktualizować również numery telefonów zapisane na fakturze (jeśli faktura była wystawione przed zmianą danych w kartotece).
2021-05-21 15:03
Black Aza2
Regards,
Piotr
2023-10-16 01:47
Mateusz
2024-05-19 13:47
michalb
w przedmiotowej sprawie proszę o kontakt bezpośrednio z SMSAPI.
Pozdrawiam,
2024-05-21 15:26
Bartłomiej
Sprawdzałem sms test i dochodzi - natomiast do klientów nie dochodzą wiadomości sms jak faktura jest nieopłącona.
Pytanie może musze mieć zaznaczone obie opcje czyli: wysyłaj sms gdy zbliża siętermin płatności faktury i wysyłąj sms gdy zostanie przekroczony termin płatności faktury. żeby to działało ?
Mi zależy żeby klient otrzymywał wiadomość tylko w momencie gdy termin płatności faktury zostanie przekroczony.
2024-11-13 11:23
Bartłomiej
Sprawdzałem sms test i dochodzi - natomiast do klientów nie dochodzą wiadomości sms jak faktura jest nieopłącona.
Pytanie może musze mieć zaznaczone obie opcje czyli: wysyłaj sms gdy zbliża siętermin płatności faktury i wysyłąj sms gdy zostanie przekroczony termin płatności faktury. żeby to działało ?
Mi zalezy żeby klient otrzymywał wiadomość tylo w momencie gdy termin płatności faktury zostanie przekroczony.
2024-11-13 11:23
michalb
bardzo proszę o podanie przykładowej faktury oraz o dostęp do konta dla pomocy technicznej (Ustawienia > Ustawienia konta > Udziel czasowego dostępu do konta dla pomocy technicznej > Zapisz).
2024-11-14 15:43
Dodaj komentarz