Logowanie dwustopniowe - weryfikacja e-mailowa
Utworzono:
2018-04-03
Ostatnia aktualizacja: 2024-10-30
Ostatnia aktualizacja: 2024-10-30
Liczba odwiedzin posta: 10187
Fakturownia daje Użytkownikom możliwość aktywowania dwustopniowego uwierzytelniania (dwustopniowej weryfikacji) poprzez e-mail albo poprzez aplikację Google Authenticator. To zdecydowanie bezpieczniejszy sposób od logowania standardowego. Zamiast wymaganego tylko jednego kroku do uwierzytelnienia (jakim jest podanie hasła), wymagane są dwa - w tym przypadku podanie kodu weryfikacyjnego dostępnego w skrzynce e-mailowej podczas logowania się na swoje konto w Fakturowni.
Spis treści artykułu:
Aby włączyć logowanie dwustopniowe za pomocą weryfikacji e-mailowej:
Aby wyłączyć dwustopniową weryfikację:
Jeśli na koncie aktywna jest opcja Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji), przy próbie wyłącznie dodatkowego zabezpieczenia system wyświetli komunikat. Wskazuje on, że wyłączenie dwustopniowej weryfikacji spowoduje utratę dostępu do danych na koncie, a na stronie głównej pojawi się komunikat z możliwością przejścia do profilu i ponownej aktywacji 2FA.
Zanim wyłączysz dwustopniową weryfikację, pamiętaj by dezaktywować to zabezpieczenie.
W tym celu:
Po wyłączeniu tej opcji możesz dezaktywować 2FA bez obaw, że system zablokuje możliwość dostępu do danych na koncie.
Sprawdź również:
Logowanie dwustopniowe - aplikacja Google Authenticator
Czy moje dane w Fakturowni są bezpieczne?
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na wystawianych fakturach
Automatyczne wylogowywanie z innych komputerów
Spis treści artykułu:
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja e-mailowa - jak włączyć?
Aby włączyć logowanie dwustopniowe za pomocą weryfikacji e-mailowej:
- kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia;
- następnie z listy wybierz Profil;
- kliknij przycisk Edytuj Profil/Zmień hasło, by przejść do formularza edycji danych użytkownika (system może wymagać ponownego zalogowania);
- przy opcji Dwustopniowa weryfikacja kliknij przycisk Zmień;
- w dedykowanym polu wybierz opcję Włączona (email);
- kliknij przycisk Wyślij e-mail z kodem weryfikacyjnym, by system wygenerował pierwszy kod do aktywacji dwustopniowej weryfikacji;
- przejdź na swoją skrzynkę mailową, by sprawdzić wygenerowany kod;
- kod weryfikacyjny z wiadomości wpisz w pole Wprowadź kod weryfikacyjny wysłany e-mailem i kliknij Zapisz na komunikacie;
- system może wymagać ponownego zalogowania, następnie przekieruje Cię do formularza edycji profilu użytkownika, gdzie pojawi się nowy status dla dwustopniowej weryfikacji.
UWAGA! Opcja weryfikacji logowania za pomocą e-maila dostępna jest WYŁĄCZNIE dla tych Użytkowników, którzy zweryfikowali swój adres e-mail w systemie.
Logowanie dwustopniowe - weryfikacja e-mailowa - jak wyłączyć?
Aby wyłączyć dwustopniową weryfikację:
- kliknij adres e-mail/login widoczny w menu główny obok zakładki Ustawienia;
- wybierz opcję Profil;
- naciśnij przycisk Edytuj Profil / Zmień hasło;
- kliknij przycisk Zmień przy opcji dwustopniowa weryfikacja;
- wybierz opcję Wyłączona;
- skorzystaj z opcji Wyślij e-mail z kodem weryfikacyjnym, by otrzymać kod, którym potwierdzisz zmianę - kod wpisz w dedykowane pole i zapisz zmiany z poziomu komunikatu (pole do wprowadzenia kodu oraz opcja zapisu aktywuje się po zleceniu wygenerowania kodu);
- z poziomu edycji profilu użytkownika pojawi się informacja, że dwustopniowa weryfikacja jest dla tego loginu wyłączona.
Jeśli na koncie aktywna jest opcja Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji), przy próbie wyłącznie dodatkowego zabezpieczenia system wyświetli komunikat. Wskazuje on, że wyłączenie dwustopniowej weryfikacji spowoduje utratę dostępu do danych na koncie, a na stronie głównej pojawi się komunikat z możliwością przejścia do profilu i ponownej aktywacji 2FA.
Zanim wyłączysz dwustopniową weryfikację, pamiętaj by dezaktywować to zabezpieczenie.
W tym celu:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Bezpieczeństwo;
- odznacz checkbox przy opcji Wymagaj logowania z wykorzystaniem dwustopniowej weryfikacji (opcja dostępna do aktywacji wyłącznie w przypadku aktywnej dwustopniowej weryfikacji);
- zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
Po wyłączeniu tej opcji możesz dezaktywować 2FA bez obaw, że system zablokuje możliwość dostępu do danych na koncie.
Sprawdź również:
Logowanie dwustopniowe - aplikacja Google Authenticator
Czy moje dane w Fakturowni są bezpieczne?
Phishing - jak zadbać o swoje bezpieczeństwo i nie dać się oszustom?
Zabezpieczenie przed zmianą numeru konta bankowego na wystawianych fakturach
Automatyczne wylogowywanie z innych komputerów
Powrót
Komentarze
Michał
2018-06-04 18:11
piotr.wajs
z uwagi na specyfikacje danych w naszym systemie i ich bezpieczeństwo zdecydowaliśmy na takiej rozwiązanie, które opisuje powyższy post.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-06-05 10:30
Marcin
2018-07-01 12:30
piotr.wajs
jak na razie nie planujemy rozwijać serwisu w stronę integracji z podanym powyżej programem.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-07-02 08:03
Rafał
2018-12-30 15:14
piotr.wajs
dziękujemy za sugestię . W momencie gdy będziemy aktualizować tę część systemu związaną z dwustopniowym logowaniem weźmiemy ją pod uwagę.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-12-31 09:20
Mateusz T
2019-03-18 22:52
michalb
dziękuję za komentarz dodany na Forum sugestii.
Zostanie on przekazany do Działu rozwoju produktu.
Pozdrawiam,
Michał.
2019-03-19 14:05
Piotr
2019-07-01 22:12
piotr.wajs
Panie Piotrze tak jak pisaliśmy wcześniej. Za sugestię oraz wszelkie dodatkowe i wartościowe informację dziękujemy.
Zostały one przekazane do deweloperów, którzy zdecydują czy chcemy skorzystać w tym momencie z takiego rozwiązania czy nie i wtedy sugestia zostanie przekazana na kolejkę zadań oczekujących.
O decyzji programistów poinformujemy Pana w kontynuacji tego postu na forum.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-07-04 11:47
piotr.wajs
W związku z tym, że komentarza Użytkownika gruby_gibon nie wnosi nic do poprawy funkcjonalności oraz nie przekazuje merytorycznych uwag zostanie usunięty z listy komentarzy pod tym postem.
Za resztę sugestii dziękujemy, Postaramy się wziąć je pod uwagę przy aktualizacji tej funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-07-26 06:54
piotr.wajs
Od niedawna w Fakturowni dostępne jest logowanie dwustopniowe za pomocą aplikacji Google Authenticator. Dowiedz się więcej i dokonaj wyboru najdogodniejszego dla Ciebie rozwiązania i nie martw się więcej o bezpieczeństwo swoich danych: https://pomoc.fakturownia.pl/?q=Dwustopniowe+logowanie.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-09-17 11:54
Dodaj komentarz