Cenniki – przypisywanie cen dostosowanych do Klientów

Utworzono: 2018-10-10
Ostatnia aktualizacja: 2022-06-21
Liczba odwiedzin posta: 6078

Wśród Użytkowników Fakturowni są osoby, które sprzedają te same produkty czy usługi w różnych cenach w zależności od potrzeb. Niekiedy oferują oni Kartę Stałego Klienta z 10-procentową zniżką, a czasem ceny ustalają "per klient". To właśnie dla nich w Fakturowni wprowadzono opcję Cenników.

Cenniki pozwalają na stworzenie listy produktów z dostosowaną ceną – inną niż ta wprowadzona na Karcie Produktu.
 

Tworzenie cennika


Aby włączyć opcję Cenników:
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
  • przejdź do zakładki Konfiguracja > Cenniki;
  • zaznacz pole wyboru Cenniki > Zapisz.


opcja

Aby stworzyć nowy cennik:

  • przejdź do Magazyn > Cenniki w górnym pasku menu;

Zrzut ekranu 2019 07 09 o 09
 
  • naciśnij przycisk Dodaj nowy cennik.

Zrzut ekranu 2019 07 09 o 09

Pojawi się pole, w którym możesz rozpocząć konfigurację cennika.

Formularz zawiera następujące pola:

- Nazwa (wybrana przez Ciebie nazwa cennika);
- Waluta (zdefiniowanie waluty, w której sprzedawane będą produkty pochodzące z cennika);
- Uwagi (uwagi wewnętrzne dotyczące cennika, które będą widoczne jedynie na podglądzie danego cennika);
- Pozycje w cenniku (zdefiniowanie produktów znajdujących się w danym cenniku):
  • Produkt (nazwa produktu, który chcesz wybrać z Twojej bazy produktów i dodać do cennika);
  • Cena netto (po wybraniu produktu pole wskaże cenę netto z karty produktu, ale możesz ręcznie edytować cenę dla cennika);
  • Cena brutto (po wybraniu produktu pole wskaże cenę brutto z karty produktu, ale możesz ręcznie edytować cenę dla cennika);
  • pole wyboru Wylicz cenę ze zniżki procentowej (jeżeli cennik ma opierać się o zniżkę procentową, zaznacz to pole wyboru i wyznacz procent zniżki);
  • pole wyboru Zdefiniuj podatek (jeżeli produkt sprzedawany jest z inną stawką podatku niż wskazana na karcie produktu np. naliczana jest stawka krajowa innego państwa, zaznacz to pole wyboru i wyznacz podatek).

Zrzut ekranu 2019 07 09 o 09

Po zapisaniu cennika możesz znaleźć go na liście cenników.
 

Przypisanie produktu do cennika

 
Do raz stworzonego cennika można przypisywać kolejne produkty. Aby to zrobić:

- edytując cennik:
  • przejdź do zakładki Magazyn > Cenniki w górnym pasku menu;
  • otwórz wybrany cennik;
  • naciśnij niebieski przycisk Edytuj;
  • przy pomocy zielonego przycisku z plusem dodaj kolejny produkt;
  • naciśnij przycisk Zapisz.
- edytując konkretny produkt:
  • przejdź do Magazyn > Produkty w górnym pasku menu;
  • za pomocą koła zębatego naciśnij przycisk Edytuj przy wybranym produkcie;
  • przejdź do zakładki Cenniki;
  • naciśnij zielony przycisk +;
  • przypisz produkt do wybranego cennika w rubryce Cennik;
  • naciśnij przycisk Zapisz.

Zrzut ekranu 2019 07 09 o 10

Bez względu na to, czy produkt przypisywany jest z poziomu edycji cennika, czy konkretnego produktu, zapisane zmiany będą miały taki sam efekt i zostaną zaktualizowane dla całego cennika.


Przypisanie cennika do Klienta


Raz stworzony cennik możesz również przypisać do wybranych Klientów.

Aby to zrobić:
  • przejdź do zakładki Klienci w górnym pasku menu;
  • za pomocą koła zębatego naciśnij przycisk Edytuj przy wybranym Kliencie;
  • naciśnij przycisk Zobacz więcej opcji;
  • wybierz Cennik, który będzie domyślnym cennikiem dla tego Klienta;
  • Naciśnij przycisk Zapisz.


Do jednego Klienta możesz przypisać jeden domyślny cennik, jednak będzie można edytować go podczas wystawiania faktury.
 

Sprzedaż produktów z cenami pochodzącymi z wybranego cennika


Podczas tworzenia dokumentu sprzedażowego możesz wywołać cennik na dwa sposoby:

1. poprzez wybór Klienta z przypisanym cennikiem;

2. poprzez wybór cennika z poziomu tabeli z pozycjami faktury.

Zrzut ekranu 2019 07 09 o 10

Pomimo wyboru cennika zachowana zostanie możliwość sprzedaży wszystkich produktów dostępnych dla danej transakcji (o nazwach na fakturze przeczytasz we wpisie Nazwa produktu na fakturze) – również tych, dla których dany cennik nie ma zdefiniowanych odrębnych cen. Ceny zdefiniowane w cenniku pokażą się jedynie przy wywołanych z tego cennika produktach. Produkty niezdefiniowane w wywołanym cenniku zostaną zaciągnięte z ceną sprzedaży pochodzącą z karty produktu lub z ceną zdefiniowaną dla magazynu, z którego sprzedawany jest dany produkt.

Aby wskazać systemowi, jaka cena ma być zaciągana dla produktów niezdefiniowanych w cennikach:
  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
  • przejdź do zakładki Konfiguracja > Cenniki;
  • zaznacz pole wyboru Ceny produktów niezdefiniowanych w cenniku pobieraj z karty produktu (ignoruj ceny magazynowe) > Zapisz.

niezdefiniowanych

Jeśli przed dodaniem produktów do faktury został wybrany przez Ciebie jeden z dostępnych cenników (np. Karta Stałego Klienta), produkty zostały przez Ciebie dodane do faktury, po czym – przed zapisem dokumentu – stwierdziłeś, że ceny powinny zostać zaciągnięte z innego cennika (np. Okazjonalny -20%), możesz zmienić wybrany cennik używając przycisku Wybierz cennik. Otrzymasz wówczas pytanie o to, czy chcesz zmienić ceny produktów.

czy zmienic ceny

Po naciśnięciu przycisku OK ceny zostaną przeliczone, zostaną jednak zmienione dla wszystkich produktów dodanych na fakturze, które znajdują się w wywołanym cenniku.
 

Użytkownicy a dostęp do cenników

W Fakturowni istnieje możliwość zablokowania dostępu do Magazynów dla użytkowników, aby nie mogli tworzyć, edytować i usuwać cenników. 
 

Aby to zrobić:

  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
  • przejdź do zakładki Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia;
  • zaznacz pole wyboru Zablokowanie dostępu do Magazynów dla użytkowników;
  • naciśnij przycisk Zapisz.

zablokowanie

Wszystkie osoby mające dostęp do konta będą mogły użyć zdefiniowanych cenników podczas tworzenia dokumentów.

UWAGA:
Ceny produktów niezdefiniowanych w cenniku możemy pobierać z karty produktu.

Dziękujemy za Wasze wsparcie i mnóstwo pomysłów na nowe funkcje, które nam przesyłacie. Zachęcamy do śledzenia nas na TwitterzeFacebookuPodcaście oraz Instagramie.


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Monika
Jeżeli mam w bazie 4500 tysiąca produktów i chce zrobić 3 cenniki np hurt/detal/detal stały klient to muszę przeklikać i dodać te wszystkie produkty x3 czyli 13500 razy ? Czy da się prościej ? Czy można cenniki zaimportować ? Czy taka funkcja jest w planach?

2019-11-28 19:57

Zgłoś naruszenie zasad

Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,

Na chwilę obecną niestety nie ma możliwości dodania masowego produktów do cennika, nie ma również importu cenników. Przesłałem Państwa sugestię do naszego działu rozwoju. Mogę w zastępstwie polecić funkcję ustawienia domyślnego rabatu dla wybranych klientów. Opis i instrukcję znajdziecie Państwo w poniższym linku:
https://pomoc.fakturownia.pl/140651-Domyslny-rabat-i-termin-platnosci-dla-danego-klienta

Pozdrawiam,
Daniel


 

2019-11-29 09:14

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Jacek
Dołączam się do powyższego komentarza. O wiele prościej byłoby móc przypisać produkt do klienta z określoną ceną.

2020-01-03 09:31

Zgłoś naruszenie zasad

Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Panie Jacku,

W systemie jest możliwość dodania produktu do cennika, i przypisanie go do danego klienta. Proszę przeczytać instrukcję ponownie.

Pozdrawiam,
Daniel

2020-01-03 10:37

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Łukasz
Prościej byłoby zrobić cenniki globalne, np.
- Cennik nr 1 = 0.95 * cena_zakupu
- Cennik nr 2 = 0.80 * cena_zakupu

Po aktualizacji magazynu dokumentem PZ system przeliczałby cenniki na podstawie nowej ceny zakupu. Tak działa np. WAPRO Mag

2021-01-25 23:35

Zgłoś naruszenie zasad

Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,

dziękujemy za przesłaną sugestię. Na chwilę obecną system nie posiada takiej funkcjonalności. W przyszłości funkcjonalność Cenników w Fakturowni być może zostanie rozbudowana, lecz aktualnie nie mam informacji na temat planowania takiej aktualizacji.

Pozdrawiam,
Daniel

2021-01-26 11:46

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Sylwia
Witam, nie idzie dodać cen do cennika :( Po wprowadzeniu cen za jakimś dwudziestym razem udaje się zapisać jedną pozycję. Dwie pozycje, to już graniczy z cudem. A edycja cen jest w ogóle nie możliwa. Próbuję już po kilkadziesiąt razy edytować, zapisywać i nic , dalej bez zmian :( Zwariować można...

2021-11-24 12:05

Zgłoś naruszenie zasad

Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,

dziękujemy za kontakt. Proszę wyczyścić ciasteczka w swojej przeglądarce, lub sprawdzić działanie na innej przeglądarce internetowej. Nie zauważyliśmy żadnych problemów z funkcjonalnością Cenników, oraz dodawania produktów z różnymi cenami.

Pozdrawiam,
Daniel

2021-11-24 13:18

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Sebastian
Witam,

Czy jest możliwość ustawienia narzutu dla konkretnego produktu?

Wprowadzam telefon i mogę dodać ile procent narzutu ma zawsze doliczać system do każdej wprowadzonej zmiany ceny zakupu tego produktu?

2022-01-12 21:56

Zgłoś naruszenie zasad

Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,

dziękujemy za kontakt. Niestety w systemie nie ma takiej funkcji. Marża jest wyliczana dopiero po zapisaniu dokumentu sprzedażowego i wyliczana jest na podstawie faktury/ paragonu sprzedaży oraz dokumentu magazynowego PZ.

Pozdrawiam,
Daniel

2022-01-13 16:22

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Sebastian
Czyli jeśli kupiłem np. telefon:
Telefon A 300 netto cena zakupu
Telefon A 360 netto cena sprzedaży (20%)
po jakimś czasie znów kupiłem telefon A drożej 320 netto i wprowadzam fakturę z wyższą cenę zakupu to jaką będę miał cenę sprzedaży?
wzrośnie proporcjonalnie? czyli:
Telefon A 320 netto cena zakupu
Telefon A 384 netto cena sprzedaży (20%)

czy zostanie taka jaką wprowadziłem przy pierwszej fakturze?
Telefon A 320 netto cena zakupu
Telefon A 360 netto cena sprzedaży (około 13%)

Pozdrawiam

2022-01-13 17:12

Zgłoś naruszenie zasad

Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,

dziękujemy za kontakt. Ceny sprzedaży, oraz zakupu produktu do pozycji na fakturze są pobierane z karty produktu. Przy zakupie danego produktu w innej cenie, system nie zaktualizuje już niestety karty produktu. Tym samym cena sprzedaży nie wzrośnie automatycznie proporcjonalnie do poprzedniej ceny zakupu oraz sprzedaży. System zawsze podpowie na dokumencie cenę która aktualnie jest zapisana w karcie danego produktu.

Pozdrawiam,
Daniel

2022-01-14 16:20

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
EllaElla
Dzień dobry,
Z której opcji skorzystać w takiej sytuacji:

Importujemy faktury sprzedażowe z excela.
Powiedzmy, że mamy 10 typów produktów(wylistowanych w zakładce "produkty").

Każdy z nich będzie miał w nowym roku zwiększoną cenę (ale każdy od innej daty, w innym miesiącu,np. produkt A od stycznia do maja ma cenę X, a później przez resztę roku cenę y. Produkt B od stycznia do lutego ma cenę z, a później cenę z+10). Nie będzie powrotu do starych cen.

Czy proponują Państwo "produkt z nową ceną" - jako osobny "produkt" w zakładce produkty?
Wtedy będziemy mogli mieć historię faktur dotyczących produktów ze starymi cenami jak i z nowymi - osobno.

A może da się to inaczej odzwierdziedlić, korzystając z opcji "cenniki"?
Chociaż raczej mają Państwo cenniki "per klient" niż "per czas trwania promocji"?
Tzn. w opcji "cenniki" nie ma monitorowania czasu (daty startu i zakończenia) trwania danego produktu w danej cenie?

Która opcja będzie lepsza?

Czy w przypadku importu faktur - i tak musimy sobie wcześniej przygotować w excelu to w taki sposób, aby dbać, aby były aktualne ceny - i fakturownia tego nie sprawdzi?

2022-02-07 01:17

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Przemysław
Dodaję produkty, zapisuję - i nic. Nie pojawiają się nowe pozycje w cenniku...

2022-06-21 10:55

Zgłoś naruszenie zasad

Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w cenniku można dodać tylko te produkty, które już w systemie istnieją.
Po wpisaniu części nazwy, należy wybrać produkt z podpowiadanych z listy. Jeśli wpisują Państwo nową nazwę, nieistniejącą w systemie, lub po wyborze produktu z listy modyfikują nazwę - taki produkt nie zostanie dodany do cennika, należy najpierw utworzyć jego kartę produktu o takiej nazwie w zakładce Produkty.

Jeśli problem występuje po wyborze produktu z listy, kiedy nie jest modyfikowana nazwa - proszę o przesłanie zgłoszenia mailowo na info@fakturownia.pl podając adres e-mail, na który założone jest konto oraz zrzut ekranu ukazujący przykładowy produkt, z którym jest problem.

Pozdrawiam
Kacper

2022-06-21 12:30

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz