Automatyczne powiadomienia SMS

Utworzono: 2025-05-22
Ostatnia aktualizacja: 2025-05-27
Liczba odwiedzin posta: 637

Włącz automatyczne powiadomienia SMS i otrzymuj zapłaty za faktury bez opóźnień. Powiadomienia SMS w Fakturowni informują Twoich klientów o wystawieniu faktury, a następnie przypominają im o zbliżającej się dacie płatności oraz przekroczonym terminie zapłaty, tym samym przyspieszając uregulowanie należności. Automatyczne powiadomienia SMS to dodatek płatny, z pełną ofertę zapoznasz się na stronie Powiadomienia SMS - Cennik

Spis treści artykułu:

Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Jak włączyć powiadomienia SMS?

Fakturownia wysyła powiadomienia, dbając o profesjonalny kontakt z klientem. Włączając automatyczne powiadomienia SMS masz do wyboru 4 opcje automatycznej wysyłki SMS-ów:

  • po wystawieniu dokumentu i dostarczeniu go mailem klientowi:

Dokument {numer} od {Sprzedawca} czeka na Twojej skrzynce mailowej. Prosimy o terminowa wplate.

  • w wybranym przez Ciebie terminie przed datą płatności: 

Przypominamy, ze wkrotce mija termin zaplaty dla {Sprzedawca} (dokument {numer}). Prosimy o terminowa wplate.

  • w dniu, w którym upływa termin uregulowania należności: 

Przypominamy, ze dzis mija termin zaplaty dla {Sprzedawca} (dokument {numer}). Prosimy o terminowa wplate.

  • w wybranym przez Ciebie terminie po przekroczonej dacie płatności

Minal termin zaplaty dla {Sprzedawca} (dokument {numer}). Prosimy o uregulowanie naleznosci lub kontakt ze sprzedawca.
 

  1. Funkcję aktywujesz przechodząc do Ustawienia > Ustawienia Konta > Powiadomienia e‑mail i SMS > Powiadomienia SMS o nieopłaconej fakturze > Kliknij i zamówOpcje powiadomień SMS o nieopłaconej fakturze w systemie księgowym. Przyciski do zamówienia usługi oraz checkboxy umożliwiające wybór momentu wysyłki SMS, np. po wysłaniu faktury, przed terminem płatności, w dniu płatności lub po jej przekroczeniu.
  2. Wybierz jeden z dostępnych pakietów i złóż zamówienie, otrzymasz na e-maila fakturę proforma do opłacenia, po zaksięgowaniu wpłaty, usługa zostanie aktywowana;
  3. Po aktywacji usługi na ekranie dashboardu, pojawi się poniższy komunikat, naciśnij przycisk Skonfiguruj Komunikat informujący o aktywacji usługi powiadomień SMS o terminach płatności za faktury. Po prawej stronie znajduje się przycisk 'Skonfiguruj' umożliwiający ustawienie terminów wysyłki wiadomości do kontrahentów.
  4. Wybierz spośród poniższych funkcji, te z których chcesz korzystać;Panel konfiguracji powiadomień SMS o fakturach. Możliwość wyboru opcji wysyłki wiadomości w określonych sytuacjach, takich jak wysłanie faktury e-mailem, zbliżający się termin płatności czy jego przekroczenie. Na dole dostępne przyciski 'Zapisz', 'Wszystkie opcje' i 'Anuluj'.
  5. Na koniec zapisz zmiany, od tej pory system będzie automatycznie wysyłał Twoim klientom wiadomości SMS przypominające o opłaceniu wystawionych przez Ciebie dokumentów sprzedaży; 


Konfiguracja automatycznych powiadomień SMS

 

 

  1. Nadawcą SMS jest Fakturownia, która w Twoim imieniu przypomina o płatności;
  2. Automatyczne powiadomienia SMS zawierają nazwę sprzedawcy i numer dokumentu, dzięki czemu klient od razu wie, którą fakturę powinien opłacić;
  3. SMS są wysyłane między 8:00 a 18:00, zgodnie z savoir-vivre’em komunikacji biznesowej;
  4. SMS są wysyłane wyłącznie do Klientów ze statusem faktury nieopłacona;
  5. Treści SMS nie zawierają polskich znaków;
  6. Nie ma możliwości personalizacji treści SMS-ów;
  7. Na karcie klienta musi zostać dodany numer telefonu Kontrahenta by SMS mógł zostać do niego wysłany
  8. Nie ma możliwości we własnym zakresie zlecić ręczną wysyłkę powiadomienia SMS tylko dla wybranych Kontrahentów i wystawionych im dokumentów;

UWAGA! Automatyczna wysyłka powiadomień SMS nie obejmuje faktur cyklicznych. Jeśli chcesz zgłosić zapotrzebowanie na rozszerzenie tej funkcji napisz do nas na info@fakturownia.pl


Wysyłaj SMS po wysłaniu faktury mailem

  • Klient otrzyma SMS w ciągu godziny od wysłania e-maila z dokumentem do niego, o ile wystawienie i wysyłka faktury e-mailem odbywa się w godzinach 8:00-18:00, wszystkie powiadomienia SMS dla faktur wystawionych po godzinie 18:00 dotrą do Kontrahenta kolejnego dnia o 8:00;

Panel konfiguracji wysyłki SMS po wysłaniu faktury e-mailem. Zaznaczona opcja aktywacji funkcji. Pola 'Nadawca' i 'Termin wysyłki' są ustawione na 'Fakturownia' oraz 'w ciągu godziny od wysłania e-maila do kontrahenta'. Treść wiadomości zawiera dynamiczne pola numeru dokumentu i nazwy firmy.
Powiadomienie SMS od Fakturownia informujące o dokumencie WZ22141 od Radgost Sp. z o.o., który czeka na skrzynce mailowej odbiorcy. Wiadomość zawiera prośbę o terminową wpłatę.

Wysyłaj SMS, gdy zbliża się termin płatności faktury

  • Klient otrzyma o godzinie 13:00 SMS o zbliżającym się terminie płatności za fakturę na X dni przed terminem. 
  • Możesz wybrać jedną z opcji do wyboru:
    • 1 dzień przed terminem
    • 3 dni przed terminem
    • 5 dni przed terminem
    • 1 i 5 dni przed terminem
  • Nie ma możliwości konfiguracji liczby dni na inną niż jest systemowo ustawionaUstawienia powiadomień SMS w Fakturownia. Zaznaczona opcja wysyłki przypomnienia o zbliżającym się terminie płatności faktury. Lista rozwijana z wyborem terminu wysyłki, obecnie zaznaczona opcja '5 dni przed terminemPowiadomienie SMS o zbliżającym się terminie płatności. Treść wiadomości przypomina o zapłacie za dokument WZ22141 wystawiony przez Radgost Sp. z o.o. z prośbą o terminową wpłatę.


Wysyłaj SMS w dniu terminu płatności

 Opcja konfiguracji powiadomień SMS w dniu terminu płatności faktury w systemie Fakturownia. Zawiera nadawcę (Fakturownia), termin wysyłki (w dniu terminu płatności) oraz treść wiadomości przypominającej o konieczności zapłaty.

Przykładowa treść powiadomienia SMS o zbliżającym się terminie płatności faktury. Wiadomość przypomina odbiorcy o konieczności dokonania płatności dla firmy Radgost Sp. z o.o. za dokument WZ22141.

Wysyłaj SMS, gdy został przekroczony termin płatności faktury

  • Klient otrzyma o godzinie 13:00 SMS o przekroczonym terminie płatności za fakturę X dni po terminie.
  • Możesz wybrać jedną z opcji do wyboru:
    • Po 1 dniu spóźnienia
    • Po 3 dniach spóźnienia
    • Po 5 dniach spóźnienia
    • Po 14 dniach spóźnienia
    • Po 30 dniach spóźnienia
    • Po 1, 5 i 30 dniach spóźnienia
  • Nie ma możliwości konfiguracji liczby dni na inną niż jest systemowo ustawiona

Opcje konfiguracji powiadomień SMS o przekroczeniu terminu płatności faktury. Użytkownik może wybrać termin wysyłki wiadomości, np. po 1, 3, 5, 14 lub 30 dniach spóźnienia
Powiadomienie SMS od Fakturo wni informujące o przekroczeniu terminu płatności faktury dla Radgost Sp. z o.o. (dokument WZ22141), z prośbą o uregulowanie należności lub kontakt ze sprzedawcą.

Wysyłaj SMS także dla dokumentów nieksięgowych

Możesz wysyłać SMS także dla dokumentów nieksięgowych np. proforma, zamówienie, oferta cenowa.

Opcje konfiguracyjne powiadomień SMS w systemie fakturowym. Zaznaczone pola dotyczą wysyłki SMS dla dokumentów nieskiegowych oraz ograniczenia wysyłki tylko do dni roboczych. Przyciski 'Zapisz' oraz 'Wszystkie opcje' umożliwiają zapisanie lub anulowanie zmian.

Wysyłaj SMS tylko w dni robocze

Masz też opcję wysyłki powiadomień wyłącznie w dni robocze. Zaznaczenie tej opcji spowoduje wysłanie smsów zaplanowanych na dzień wolny:

  • w najbliższy dzień roboczy po dniu wolnym w przypadku gdy faktura zostanie wystawiona i wysłana mailem w dniu wolnym lub gdy został przekroczony termin płatności; 
  • w poprzedzający dzień roboczy, gdy zbliża się termin płatności faktury;


Przykład 1
Na fakturze mamy termin płatności mijający dnia 02.02.2025 r tj. niedziela, czyli system wyśle SMS z przypomnieniem o zbliżającym się terminie płatności w piątek 31.01.2025 r.
Natomiast dla tej samej sytuacji SMS z przypomnieniem o przekroczonym terminie płatności, zostanie wysłany w poniedziałek 03.02.2025 r.

Przykład 2
Wystawiamy fakturę dnia 02.02.2025r tj. niedziela, czyli system wyśle SMS z informacją o płatności w poniedziałek 03.02.2025 r.


Numer telefonu - karta klienta 


Jeżeli wystawiasz fakturę, ale na karcie klienta i fakturze nie ma uzupełnionego numeru telefonu wtedy po jej wystawieniu pojawi się komunikat:
Powiadomienia SMS
Dodaj numer komórkowy nabywcy, abyśmy przypominali mu SMS-owo o terminowym opłaceniu dokumentu
.
Dodaj numer
Komunikat systemowy dotyczący powiadomień SMS. Treść informuje o konieczności dodania numeru komórkowego nabywcy, aby otrzymywał przypomnienia o terminowej płatności za dokument. Link 'Dodaj numer' umożliwia dodanie numeru telefonu.

  1. Jeśli nie chcesz wysyłać automatycznego powiadomienia SMS do tego klienta, zamknij komunikat, a nie pojawi się on już po ponownym wejściu w podgląd faktury. 
  2. Jeśli chcesz aby automatyczne powiadomienia docierały do wszystkich Kontrahentów upewnij się, że na ich karcie klienta widnieje dodany jeden polski numer telefonu komórkowego. Widok szczegółów klienta w systemie. Wyświetlona jest nazwa firmy 'Przykładowy klient', numer NIP 1928347465, adres 'Przykładowa ulica 123, 00-123 Przykład, Polska' oraz numer telefonu komórkowego '+48 900 800 700
  3. Pamiętaj, że każdorazowe wprowadzenie innego numeru telefonu klienta na fakturze, powoduje zmianę numeru zapisanego uprzednio w karcie klienta.

UWAGA! Usługa jest dostępna tylko dla kontrahentów posiadających polski numer telefonu komórkowego – kraj sprzedaży nie ma znaczenia.

 

Termin płatności na fakturze

  1. Wystawiając fakturę pamiętaj, aby określić termin płatności wybierając opcję wybrana data (z kalendarza) lub z listy systemowo wskazanych dni. Opcja własny wpis... lub --nie wyświetlaj-- spowoduje brak automatycznej wysyłki powiadomień SMS Formularz ustawień faktury w systemie. Wybrane opcje to płatność 'Przelew', magazyn 'Magazyn1', imię i nazwisko wystawcy 'Anna Nowak', a status faktury to 'Wystawiona'. Otwarty kalendarz pokazuje wybraną datę terminu płatności jako '3 lutego 2025'. W polu uwag znajduje się komunikat podziękowania za zakupy i zaproszenie do śledzenia social mediów oraz newslettera.Rozwijane menu wyboru terminu płatności faktury z zaznaczoną opcją „21 dni”. Lista obejmuje okresy od 1 dnia do 90 dni i własny wpis 
  2. Możesz ustalić własne terminy płatności, przechodząc do Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Słowniki >Terminy płatności w dniach
  3. Możesz też na stałe określić Domyślny termin płatności na wszystkich fakturach w Ustawienia > Ustawienia konta > Faktury i dokumenty > Domyślny termin płatności lub określić Domyślny termin płatności dla danego Klienta

 

Pakiet SMS – okres ważności, limit, informacje ogólne


Okres ważności i limit SMS pakietu 

Zarówno okres ważności oraz limit wykorzystanych i pozostałych sms-ów do wysłania sprawdzisz przechodząc do Ustawienia > Ustawienia Konta > Powiadomienia e‑mail i SMS

Powiadomienia SMS o nieopłaconej fakturze aktywne do 13.02.2025 r. Licznik wykorzystanych SMS-ów wskazuje 0/5. Przycisk „Kliknij i zamów”

Możesz wykupić kilka pakietów SMS, wówczas ilość sms-ów sumuje się, a w pierwszej kolejności są wykorzystywane SMS-y z najwcześniej wykupionego pakietu.

Po upływie terminu ważności lub wykorzystaniu limitu na głównym panelu pojawi się komunikat: Powiadomienia SMS Limit został wykorzystany. Zamów i opłać dodatkową paczkę powiadomień SMS.

Powiadomienie o wykorzystanym limicie SMS. Komunikat zachęca do zamówienia dodatkowej paczki powiadomień. Po prawej przycisk „Kliknij i zamów”

aby system kontynuował automatyczną wysyłkę powiadomień SMS, złóż zamówienie na jeden z dostępnych pakietów.   


Ikona wysłania powiadomienia SMS do Klienta 

Na liście wystawionych dokumentów w Fakturowni przy danym dokumencie, gdzie było wysłane powiadomienie SMS pojawi się ikona SMS. Po najechaniu na ikonkę zobaczysz datę wysyłki ostatniego smsa.

Lista dokumentów z oznaczeniem „Zaliczkowa” i ikoną SMS. Nad jednym z nich widoczna chmurka informacyjna o ostatnim wysłanym SMS-ie 31.10.24 o godz. 10:24:32

Po kliknięciu w podgląd dokumentu, w rubryce Aktywności związane z dokumentem, zobaczysz wszystkie szczegóły związane z wysyłką danego powiadomienia SMS takie jak:

  • numer, na który została wysłana wiadomość; 
  • rodzaj powiadomienia: w terminie, x dni po terminie;
  • datę i godzinę wysyłki powiadomienia z systemu;


Panel aktywności związanych z dokumentem, pokazujący zmianę statusu faktury, automatyczne wysyłki powiadomień SMS o terminie płatności oraz szczegóły utworzenia dokumentu.


FAQ - pytania i odpowiedzi

 

1. Czy powiadomienia SMS można wysyłać kontrahentom zagranicznym?

Usługa jest dostępna tylko dla kontrahentów posiadających polski numer telefonu komórkowego – kraj sprzedaży nie ma znaczenia. W związku z tym możliwe jest wysyłanie powiadomień SMS zagranicznym kontrahentom, o ile w systemie podany zostanie ich polski numer telefonu komórkowego.

Przykład 1
Faktura wystawiona jest na kontrahenta z Niemiec, dla którego podano polski numer telefonu komórkowego – wysyłka powiadomienia SMS jest możliwa.

Przykład 2
Faktura wystawiona jest na kontrahenta z Polski, dla którego podano ukraiński numer telefonu komórkowego – wysyłka powiadomienia SMS nie jest możliwa.
 

2. Ile znaków ma powiadomienie SMS o płatności?

Długość wiadomości różni się w zależności od długości numeru dokumentu i nazwy sprzedawcy, które są uwzględniane w powiadomieniu. Górny limit znaków w powiadomieniu SMS wynosi 160 znaków. Zarówno numer faktury, jak i nazwa sprzedawcy mogą zostać skrócone po osiągnięciu limitu znaków przeznaczonego dla tych danych (numer dokumentu – maksymalnie 20 znaków, nazwa sprzedawcy – maksymalnie 41 znaków). W przypadku skrócenia danych faktury, system zastępuje nadwyżkę znaków wielokropkiem (“...”).
 

3. Czy mogę korzystać z własnych treści wiadomości w ramach powiadomień SMS?

Nie, w Fakturowni nie ma możliwości personalizacji treści SMS-ów. Nasze szablony są zoptymalizowane pod kątem ograniczeń formy SMS – ingerencja w treść mogłaby naruszyć prawidłowe działanie usługi.
 

4. Nie chce wysyłać automatycznych powiadomień SMS do wszystkich swoich klientów, jak mogę to ograniczyć?

Automatyczne powiadomienia SMS są wysyłane do Kontrahentów, którzy mają na swojej Karcie Klienta uzupełniony numer telefonu. Jeśli nie chcesz aby SMS docierał do konkretnego Klienta upewnij się iż nie masz dodanego jego numeru telefonu w systemie, a automatyczne przypomnienie SMS nie zostanie wysłane.

 

Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.

Sprawdź również: 
Wezwanie do zapłaty
Zbiorcze wezwanie do zapłaty dla jednego Kontrahenta

Jak wysłać notę odsetkową
Nota księgowa (obciążeniowo-uznaniowa) jak wystawić w systemie
Przypomnienie o nieopłaconej fakturze



Powrót


Dodaj komentarz