Jak dodać współpracownika do systemu i dać mu dostęp do danego działu / firmy

Utworzono: 2011-12-09
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-12
Liczba odwiedzin posta: 13860

W Fakturowni istnieje możliwość tworzenia kilku firm w obrębie jednego konta w serwisie oraz wielu działów, dodatkowo możesz udzielać do nich dostępu swoim współpracownikom wskazując na określoną firmę lub dział, do których chcesz im nadać dostęp.  
 
Spis treści artykułu:
 

 

Dział firmy - różnice między nowy dział vs nowe konto


Osobnym działem w firmie może być na przykład oddział firmy, znajdujący się w osobnej lokalizacji, osobne konto bankowe (nadzór sprzedaży na innym rachunku) czy osobny sklep na platformie e-commerce, jeśli prowadzisz ich więcej niż jeden. To dobre rozwiązanie również wtedy, gdy sprzedajesz swoje produkty w języku obcym lub innej walucie – możesz wtedy stworzyć osobny dział dla faktur po niemiecku i osobny dla faktur po hiszpańsku. 

Chcąc utworzyć nowy dział lub firmę w obrębie jednego konta, należy:
  1. w zakładce Ustawienia > Dane firmy
  2. zawsze wybrać opcję Dodaj nowy dział lub Dodaj nową firmę > Dodaj firmę (jako nowy dział).

UWAGA! W sytuacji kiedy wybierzesz Dodaj firmę (przez nowe konto) utworzysz nowe osobne konto w serwisie Fakturownia, które podlega odrębnej opłacie abonamentowej zgodnej z ogólnym cennikiem Fakturowni. Oba konta będą miały ten sam login, a przełączać się między nimi możesz z menu głównego panelu programu. Więcej o tym jak stworzyć nowy dział możesz przeczytać we wpisie Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać?  

Opcje dodawania firmy w systemie Fakturownia – jako nowy dział w ramach jednego konta lub jako osobne konto z oddzielnym logowaniem.
 

Jak dodać współpracownika do określonego działu / firmy

 
Użytkownicy na koncie mogą mieć przypisane określone działy jeden, kilka lub wszystkie i tylko po nich będą mogli się wyłącznie poruszać.

Możliwe są dwie opcje dodania pracownika do konta.  

SPOSÓB PIERWSZY - zaproszenie wysłane na e-mail pracownika by dołączył do konta firmowego, pracownik sam nadaje sobie hasło
  1. przejdź do menu Ustawienia > Użytkownicy;
  2. naciśnij przycisk Dodaj/zaproś użytkownika

    Lista użytkowników z przyciskiem 'Dodaj/zaproś użytkownika' umożliwiającym dodanie nowego użytkownika, widoczne role i loginy istniejących użytkowników.
  3. odznacz pole wyboru Stwórz użytkownika od razu (należy ustawić hasło);
  4. wprowadź jego adres e-mail i nadaj mu rolę Użytkownik lub własną rolę;
  5. wybierz działy, do których chcesz dać mu dostęp;
  6. naciśnij przycisk Zaproś użytkownika.

Formularz zapraszania użytkownika w systemie Fakturownia, z opcją wyboru roli oraz przypisania do określonych działów.

SPOSÓB DRUGI  - tworzysz samodzielnie dostęp login i hasło, które przekazujesz pracownikowi do używania 
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy;
  2. naciśnij przycisk Dodaj/zaproś użytkownika;
  3. zaznacz pole wyboru Stwórz użytkownika od razu (należy ustawić hasło);
  4. wprowadź adres e-mail, który będzie używał pracownik, nadaj mu hasło (oraz je powtórz) i rolę Użytkownik lub własną rolę;
  5. wybierz działy, do których chcesz dać mu dostęp;
  6. naciśnij przycisk Dodaj użytkownika.

Formularz dodawania użytkownika w systemie Fakturownia, z możliwością natychmiastowego utworzenia konta, ustawienia hasła i przypisania do wszystkich działów.

Jeśli chcesz nadać określone ograniczenia dla Użytkowników, przejdź do sekcji Ustawienia > Ustawienia Konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia. Z dostępnych opcji wybierz te, które odpowiadają Twoim wymaganiom, zaznaczając tylko dla użytkowników
 
Ustawienia użytkowników i uprawnień w systemie, zawierające opcje blokowania edycji faktur po wydrukowaniu i wysłaniu oraz ograniczania widoczności raportów, statystyk sprzedaży, wydatków, klientów i produktów. Wybrano opcję blokowania edycji tylko dla użytkowników.
 

Edycja i odbieranie dostępu pracownikowi


Jeżeli chcesz odebrać Użytkownikowi dostęp do wybranego działu albo zmienić jego rolę, przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy:
  1. kliknij koło zębate przy użytkowniku;
  2. wybierz Edytuj, a następnie;

    Panel użytkownika w systemie z opcjami edycji, odłączenia oraz ustawienia na właściciela konta, wyświetlone szczegóły użytkownika z przypisaną rolą.
     
  3. w polu Rola wybierz spośród rozwijanej listy nową rolę;
  4. w polu Dział dodaj/usuń te działy do których współpracownik ma mieć dostęp;
  5. zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz. 

Formularz edycji użytkownika z możliwością przypisania roli oraz wyboru działów, przycisk zapisu zmian w dolnej części ekranu.
 

Jeżeli chcesz odebrać Użytkownikowi dostęp do konta:
  1. naciśnij przycisk koła zębatego widocznego na liście użytkowników; 

    Lista użytkowników z opcją edycji przy wybranym użytkowniku Jan Kowalski, pokazującym e-mail, login, rolę i przypisane działy.
     
  2. wybierz przycisk Odłącz;
  3. pojawi się komunikat 'Użytkownikowi zostanie odebrany dostęp do konta. Będziesz mógł dodać go ponownie z tymi samymi lub innymi uprawnieniami. Czy kontynuować?';
  4. wybierz OK, a Użytkownik zostanie usunięty i utraci dostęp do wszystkich danych przechowywanych na Twoim koncie w Fakturowni. 

    Opcja odłączenia użytkownika z przypisanej roli w systemie, pokazana na liście użytkowników z podświetlonym przyciskiem 'Odłącz'.


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
DA
czy można ograniczyć nowemu użytkownikowi możliwość zmiany hasła logowania do sytemu?

2017-11-29 17:38


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, niestety nie. Po nadaniu 1 hasła dla Użytkownika to Użytkownik zarządza potem swoimi danymi.

2017-11-30 09:49


Avatar sugester medium
Wrzos
Witam
Pracownik, który ma dostęp do magazynu został zwolniony. Jego obowiązki przejął kto inny. Jak mogę zabezpieczyć się, żeby poprzedni pracownik nie miał dostępu do danych, a tym bardziej nie namieszał mi w dokumentach. Próbowałem zmienić hasło, ale nie widzę takiej możliwości.

2018-06-07 22:17


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
są dwie możliwości:
1) wejście w zakładce Ustawienia> Użytkownicy i z prawej strony przy tym Użytkowniku kliknąć na kółko zębate , po czym wybrać opcję "odłącz" Użytkownika.
2) zalogować się do systemu na dane tego Użytkownika i zmienić hasło w ten sposób: https://pomoc.fakturownia.pl/1015684-Zmiana-adresu-e-mail-loginu-konta-.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-06-08 08:20


Avatar sugester medium
Magda
Jak mogę usunąć dział, który przez przypadek założyłam?

2020-10-21 20:22


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
aby usunąć dział, należy wejść w Ustawienia -> Dane firmy, kliknąć na ikonę koła zębatego obok danego działu i wybrać Kasuj.

Pozdrawiam,
Kacper Seta

2020-10-22 09:27


Avatar sugester medium
Marta
mamy nowego pracownika od 1.04.22 - pracownik nie powinien mieć dostępu do dokumentów z lat poprzednich.jak możemy to rozwiązać bez tworzenia nowego działu?

2022-03-17 15:46


tetianap
tetianap
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
niestety nie mamy możliwości ograniczenia dostępu do dokumentów z poprzednich lat. Można tego dokonać tylko za pomocą stworzenia nowego oddziału firmy w zakładce Ustawienia > Dane firmy.
W systemie mamy funkcjonalność dodawania spersonalizowanych roli użytkowników, natomiast są to podstawowe ograniczenia dla Użytkownika, w których blokada obejmuje wszystkie dokumenty przychodowe i kosztowe.
Pozdrawiam,
Tetiana

2022-03-17 16:19


Avatar sugester medium
kasia
Dzień Dobry
Dodałam nowego użytkownika dając rolę księgowy, ustawiłam login i hasło, a kiedy księgowa próbuje się zalogować wyskakuje cały czas błąd niepoprawne hasło. Próbowałam to zrobić już kilka razy i za każdym razem wyskakuje niepoprawne hasło

2022-03-25 09:22


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w tym momencie raz przyznane hasło może już tylko zmienić Użytkownik korzystając z opcji odzyskania hasła: https://pomoc.fakturownia.pl/137755-Problemy-z-zalogowaniem-sie
Pozdrawiam,
Piotr

2022-03-25 09:29


Avatar sugester medium
Dariusz
Dzień dobry,
Chcemy dodać pracownikowi dostęp tylko do magazynu, bez możliwości wglądu do faktur, ofert .
Dodałem nowego użytkownika, dodałem mu rolę ale nie mogę dodać magazynu choć mamy stworzony magazyn.
Chciałbym również aby logował się poprzez mail i nadane hasło ,ale jak próbuje się zalogować to nie ma takiej możliwości.
Gdzie robię błąd ?

2023-11-06 19:19


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dostęp do magazynów w rolach ustawia się w następujący sposób: https://pomoc.fakturownia.pl/150714210-Wlasne-role-dostep-do-magazynow.
Dodatkowo Użytkownika z wybraną rolą należy dodać do osobnego działu firmy: https://pomoc.fakturownia.pl/98985398-Nowy-dzial-nowa-firma-nowe-konto-bankowe-czym-sie-roznia-i-jak-je-dodac, w którym to dziale będzie wyodrębniony dany magazyn.
W edycji działu magazyn ustawiamy oznaczając okno "Ogranicz magazyny" i wybieramy magazyn, do którego ma mieć dostęp dany dział.
Następnie w edycji Użytkownika wybieramy wcześniej przygotowany dział firmy + ustawiona rolę, o której Pan wspomniał.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-11-07 13:43


Dodaj komentarz