Jak dodać współpracownika do systemu i dać mu dostęp do danego działu / firmy
Utworzono:
2011-12-09
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-12
Ostatnia aktualizacja: 2025-03-12
Liczba odwiedzin posta: 13860
W Fakturowni istnieje możliwość tworzenia kilku firm w obrębie jednego konta w serwisie oraz wielu działów, dodatkowo możesz udzielać do nich dostępu swoim współpracownikom wskazując na określoną firmę lub dział, do których chcesz im nadać dostęp.
Spis treści artykułu:
Dział firmy - różnice między nowy dział vs nowe konto
Osobnym działem w firmie może być na przykład oddział firmy, znajdujący się w osobnej lokalizacji, osobne konto bankowe (nadzór sprzedaży na innym rachunku) czy osobny sklep na platformie e-commerce, jeśli prowadzisz ich więcej niż jeden. To dobre rozwiązanie również wtedy, gdy sprzedajesz swoje produkty w języku obcym lub innej walucie – możesz wtedy stworzyć osobny dział dla faktur po niemiecku i osobny dla faktur po hiszpańsku.
Chcąc utworzyć nowy dział lub firmę w obrębie jednego konta, należy:
- w zakładce Ustawienia > Dane firmy
- zawsze wybrać opcję Dodaj nowy dział lub Dodaj nową firmę > Dodaj firmę (jako nowy dział).
UWAGA! W sytuacji kiedy wybierzesz Dodaj firmę (przez nowe konto) utworzysz nowe osobne konto w serwisie Fakturownia, które podlega odrębnej opłacie abonamentowej zgodnej z ogólnym cennikiem Fakturowni. Oba konta będą miały ten sam login, a przełączać się między nimi możesz z menu głównego panelu programu. Więcej o tym jak stworzyć nowy dział możesz przeczytać we wpisie Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać?

Jak dodać współpracownika do określonego działu / firmy
Użytkownicy na koncie mogą mieć przypisane określone działy jeden, kilka lub wszystkie i tylko po nich będą mogli się wyłącznie poruszać.
Możliwe są dwie opcje dodania pracownika do konta.
SPOSÓB PIERWSZY - zaproszenie wysłane na e-mail pracownika by dołączył do konta firmowego, pracownik sam nadaje sobie hasło
Możliwe są dwie opcje dodania pracownika do konta.
SPOSÓB PIERWSZY - zaproszenie wysłane na e-mail pracownika by dołączył do konta firmowego, pracownik sam nadaje sobie hasło
-
przejdź do menu Ustawienia > Użytkownicy;
-
naciśnij przycisk Dodaj/zaproś użytkownika;
-
odznacz pole wyboru Stwórz użytkownika od razu (należy ustawić hasło);
-
wprowadź jego adres e-mail i nadaj mu rolę Użytkownik lub własną rolę;
-
wybierz działy, do których chcesz dać mu dostęp;
-
naciśnij przycisk Zaproś użytkownika.

SPOSÓB DRUGI - tworzysz samodzielnie dostęp login i hasło, które przekazujesz pracownikowi do używania
-
przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy;
-
naciśnij przycisk Dodaj/zaproś użytkownika;
-
zaznacz pole wyboru Stwórz użytkownika od razu (należy ustawić hasło);
-
wprowadź adres e-mail, który będzie używał pracownik, nadaj mu hasło (oraz je powtórz) i rolę Użytkownik lub własną rolę;
-
wybierz działy, do których chcesz dać mu dostęp;
-
naciśnij przycisk Dodaj użytkownika.

Jeśli chcesz nadać określone ograniczenia dla Użytkowników, przejdź do sekcji Ustawienia > Ustawienia Konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawnienia. Z dostępnych opcji wybierz te, które odpowiadają Twoim wymaganiom, zaznaczając tylko dla użytkowników.

Edycja i odbieranie dostępu pracownikowi
Jeżeli chcesz odebrać Użytkownikowi dostęp do wybranego działu albo zmienić jego rolę, przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy:
-
kliknij koło zębate przy użytkowniku;
-
wybierz Edytuj, a następnie;
-
w polu Rola wybierz spośród rozwijanej listy nową rolę;
-
w polu Dział dodaj/usuń te działy do których współpracownik ma mieć dostęp;
-
zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz.

Jeżeli chcesz odebrać Użytkownikowi dostęp do konta:
-
naciśnij przycisk koła zębatego widocznego na liście użytkowników;
-
wybierz przycisk Odłącz;
-
pojawi się komunikat 'Użytkownikowi zostanie odebrany dostęp do konta. Będziesz mógł dodać go ponownie z tymi samymi lub innymi uprawnieniami. Czy kontynuować?';
- wybierz OK, a Użytkownik zostanie usunięty i utraci dostęp do wszystkich danych przechowywanych na Twoim koncie w Fakturowni.
Powrót
Komentarze
DA
2017-11-29 17:38
piotr.wajs
2017-11-30 09:49
Wrzos
Pracownik, który ma dostęp do magazynu został zwolniony. Jego obowiązki przejął kto inny. Jak mogę zabezpieczyć się, żeby poprzedni pracownik nie miał dostępu do danych, a tym bardziej nie namieszał mi w dokumentach. Próbowałem zmienić hasło, ale nie widzę takiej możliwości.
2018-06-07 22:17
piotr.wajs
są dwie możliwości:
1) wejście w zakładce Ustawienia> Użytkownicy i z prawej strony przy tym Użytkowniku kliknąć na kółko zębate , po czym wybrać opcję "odłącz" Użytkownika.
2) zalogować się do systemu na dane tego Użytkownika i zmienić hasło w ten sposób: https://pomoc.fakturownia.pl/1015684-Zmiana-adresu-e-mail-loginu-konta-.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-06-08 08:20
Magda
2020-10-21 20:22
Kacper_Seta
aby usunąć dział, należy wejść w Ustawienia -> Dane firmy, kliknąć na ikonę koła zębatego obok danego działu i wybrać Kasuj.
Pozdrawiam,
Kacper Seta
2020-10-22 09:27
Marta
2022-03-17 15:46
tetianap
niestety nie mamy możliwości ograniczenia dostępu do dokumentów z poprzednich lat. Można tego dokonać tylko za pomocą stworzenia nowego oddziału firmy w zakładce Ustawienia > Dane firmy.
W systemie mamy funkcjonalność dodawania spersonalizowanych roli użytkowników, natomiast są to podstawowe ograniczenia dla Użytkownika, w których blokada obejmuje wszystkie dokumenty przychodowe i kosztowe.
Pozdrawiam,
Tetiana
2022-03-17 16:19
kasia
Dodałam nowego użytkownika dając rolę księgowy, ustawiłam login i hasło, a kiedy księgowa próbuje się zalogować wyskakuje cały czas błąd niepoprawne hasło. Próbowałam to zrobić już kilka razy i za każdym razem wyskakuje niepoprawne hasło
2022-03-25 09:22
piotr.wajs
w tym momencie raz przyznane hasło może już tylko zmienić Użytkownik korzystając z opcji odzyskania hasła: https://pomoc.fakturownia.pl/137755-Problemy-z-zalogowaniem-sie
Pozdrawiam,
Piotr
2022-03-25 09:29
Dariusz
Chcemy dodać pracownikowi dostęp tylko do magazynu, bez możliwości wglądu do faktur, ofert .
Dodałem nowego użytkownika, dodałem mu rolę ale nie mogę dodać magazynu choć mamy stworzony magazyn.
Chciałbym również aby logował się poprzez mail i nadane hasło ,ale jak próbuje się zalogować to nie ma takiej możliwości.
Gdzie robię błąd ?
2023-11-06 19:19
piotr.wajs
dostęp do magazynów w rolach ustawia się w następujący sposób: https://pomoc.fakturownia.pl/150714210-Wlasne-role-dostep-do-magazynow.
Dodatkowo Użytkownika z wybraną rolą należy dodać do osobnego działu firmy: https://pomoc.fakturownia.pl/98985398-Nowy-dzial-nowa-firma-nowe-konto-bankowe-czym-sie-roznia-i-jak-je-dodac, w którym to dziale będzie wyodrębniony dany magazyn.
W edycji działu magazyn ustawiamy oznaczając okno "Ogranicz magazyny" i wybieramy magazyn, do którego ma mieć dostęp dany dział.
Następnie w edycji Użytkownika wybieramy wcześniej przygotowany dział firmy + ustawiona rolę, o której Pan wspomniał.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-11-07 13:43
Dodaj komentarz