Integracja Fakturowni z WooCommerce

Utworzono: 2016-06-15
Ostatnia aktualizacja: 2023-02-01
Liczba odwiedzin posta: 21634

Użytkownicy Fakturowni, którzy mają swój sklep internetowy na platformie WooCommerce, mogą dokonać integracji tych dwóch narzędzi. W praktyce wygląda to tak, że aplikacja generuje fakturę po zamówieniu ze sklepu online, który oparty jest na WooCommerce. Cały proces odbywa się automatycznie i bez dodatkowych ingerencji. 

Jak zacząć korzystać z integracji Fakturowni z WooCommerce?

Aby móc korzystać z integracji, musisz posiadać aktywne konto w Fakturowni i sklep internetowy na platformie WooCommerce oraz wykonać kilka prostych kroków celem połączenia obydwu systemów:
  1. Zaloguj się do swojego konta w Fakturowni i kliknij Ustawienia > Aplikacje/Dodatki.
  2. Wyszukaj spośród dostępnych aplikacji moduł WooCommerce i kliknij w niego. W ten sposób przejdziesz do ustawień integracji.
  3. Naciśnij button Aktywuj, aby przejść do procesu łączenia swojego sklepu internetowego na WooCommerce z Fakturownią.
  4. W odpowiednim miejscu w formularzu dodaj adres URL swojego sklepu i uzupełnij klucz klienta oraz klucz prywatnyUWAGA: Aby go uzyskać musisz wejść do panelu administracyjnego WooCommerce i podstępować wedle instrukcji tam zawartych.

Konfiguracja i ustawienia

Po poprawnym uzupełnieniu danych sklepu, zostaniesz przekierowany do formularza odpowiadającego za konfigurację WooCommerce. Możesz do niego także wrócić później, wchodząc w zakładkę Ustawienia > Aplikacje/Dodatki > WooCommerce > Uruchom.

Uzupełnij ustawienia:
  1. Wybierz, przy jakich statusach zamówień ze sklepu WooCommerce ma zostać wystawiona Faktura w Fakturowni.
  2. Wybierz dział, w ramach którego mają generować się faktury. Uwaga! Gdy zostawisz to pole puste, faktury domyślnie będą się tworzyć w dziale oznaczonym jako GŁÓWNY. Dział główny można ustawić w zakładce Ustawienia>Dane firmy.
  3. Opcjonalnie zaznacz Dodatkowe opcje, czyli wysyłkę faktury do Klienta oraz wyświetlanie numeru zamówienia na fakturze. Wybierz także rodzaj wystawianego dokumentu w Fakturowni.
  4. Nie zapomnij dokonać odpowiednich ustawień w kwestii NIP-u (tak aby wyświetlał się na dokumencie). Zrobisz to na platformie WooCommerce, a dokładną instrukcję znajdziesz pod ustawieniami dotyczącymi dokumentów. 


Masz pytania? Wątpliwości? Sugestie, jak możemy dalej rozwijać wtyczkę? Napisz do nas na integracje@fakturownia.pl

Na naszym blogu znajdziesz artykuł 5 powodów, dla których warto skorzystać z integracji Woocommerce&Fakturownia!



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Rafał
Witam,
Jeżeli chodzi o WordPress mamy dedykowaną wtyczkę do WooCommerce - https://wphocus.com/produkt/fakturownia-woocommerce-integracja/

2018-12-17 23:17


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam ,
dziękujemy za informację i wskazanie alternatywy dla integracji innych serwisów sklepowych z naszym.
Rozumiem, że wtyczka nie zapewnia integracji magazynów między sklepami. W Państwa opisie funkcjonalności nie ma nic na ten temat. Z doświadczenia wiemy, że jest to jedno z pierwszych pytań zadawanych przez Użytkowników naszego systemu interesujących się tego typu integracjami.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-12-18 08:21


Avatar sugester medium
Rafał
Dodajemy funkcjonalności o jakie proszą nas klienci. I ku naszemu zdziwieniu kilka kopii wtyczki zakuupili klienci z francji, w następnej wersji otrzymają wsparcie dla francuskiej wersji. Jeżeli klienci będą zainteresowani nowymi funkcjonalnościami takowe będą systematycznie dodawane..

2018-12-30 00:10


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, dziękujemy za wiadomość.
W takim razie z pełnym przekonaniem możemy pokierować Klientów Fakturowni posiadających sklep na platformie Woo Commerce, którzy będą chcieli mieć nie tylko integrację faktur i zamówień, ale też integrację magazynów?
Pozdrawiam,
Piotr

2018-12-31 08:44


Avatar sugester medium
Inspire Labs
Dzień dobry,

W Inspire Labs ponad rok temu stworzyliśmy wtyczkę integrująca Fakturownię z WooCommerce. Wtyczka zapewnia cykliczny import produktów, wystawianie faktur oraz wysyłkę ich na maila. Opis integracji: https://inspirelabs.pl/oferta/integracja-woocommerce-z-fakturownia/

2019-01-30 23:26


annac
annac
Witam,
Dziękujemy serdecznie za wiadomość. Może ona okazać się pomocna dla innych użytkowników naszego systemu poszukujących powyższego rozwiązania.
Pozdrawiam, Anna.

2019-02-05 10:56


Avatar sugester medium
Piotr
Czy wtyczka aktualizuje stany magazynowe miedzy woocommerce a fakturownia?

2019-04-27 00:40


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
takie pytanie należy zadać producentowi integracji czyli serwisowy Baselinker.com.
Podejrzewam, że integracja nie zawiera aktualizacji stanów magazynowych w obu serwisach.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-04-29 17:02


Avatar sugester medium
Rafał Jóśko
W tym miesiącu dodaliśmy wsparcie dla działów fakturowni i do 30.06.2019 zostanie dodane wsparcie dla magazynu fakturowania.pl - Piotrze Wajs, czy mogę dowiedzieć się czy wersja francuska fakturownia należy również do was, czy za nią odpowiedzialny jest inny podmiot ? Chcemy na naszej zagranicznej stronie dodać wtyczkę integrującą wersję francuską jak i znalazłem również inne wersje językowe fakturownia, które chcemy zintegrować.

2019-06-24 05:26


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
Serwis VosFactures jest osobnym podmiotem wykonanym na bazie tego samego programu co Fakturownia.pl oczywście z wymogami dostosowanymi do Francji.
W celu integracji proszę o kontakt na dane podane na podstronie: https://vosfactures.fr/contact.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-06-24 09:50


Avatar sugester medium
WP Desk
Dzień dobry,

niedawno stworzyliśmy własną wtyczkę integrującą Fakturownię z WooCommerce, która wyróżnia się dwustronną synchronizacją stanów magazynowych. Więcej o wtyczce: https://www.wpdesk.pl/blog/fakturownia-woocommerce/

2019-07-22 11:46


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy za informację. Czy Państwa moduł ma zainteresowanie wśród Klientów, którzy mają już konto w Fakturowni? Czy przeprowadzano już test Państwa integracji?
Pozdrawiam,
Piotr.

2019-07-22 13:18


Avatar sugester medium
Adam Mrowiec
Dzień dobry,

Planuje zakup wtyczki integrującej od WPHocus.
Czy już może wiadomo, czy działa ona poprawnie?

Pozdrawiam.

2020-09-12 13:19


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
przykro mi niestety nie mamy informacji na temat działania tej wtyczki.
Na pewno obszerne informacje powinien Pan otrzymać na stronie producenta.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-09-14 12:34


Avatar sugester medium
Ziomek
Witam, czy tekturownia posiada możliwości wystawiania faktur na inne dane?? Tj mamy dane podstawowe lecz mamy też możliwośc wystawienia na inne dane jeśli klient zechce?? Bo np kupuje dla siebie jako pracownika w imieniu firmy

Pozdrawiam
ZK

2020-11-17 11:06


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie w zależności od rodzaju abonamentu można stworzyć oddział firmy z tym samym numerem NIP lub osobny oddział systemowym z innym numerem NIP w ramach jednego konta: https://pomoc.fakturownia.pl/125675-O-opcji-wiele-firm-wiele-dzialow.
Wtedy z poziomu danego działu lub firmy można wystawiać faktury jako podmiot ze zmienionymi danymi.
Pozdrawiam,
Piotr

2020-11-17 12:21


Avatar sugester medium
polis
Witam,
Czy integracja działa z ostatniej ver.4.9.0 woo commerce?
U mnie przy wystawieni faktury z zamówienia w woocommerce pokazuje blend.
Pozdrawiam,
Vit.

2021-01-13 18:56


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
jeżeli pyta Pan o integracje firmy Wpdesk: https://www.wpdesk.pl/blog/fakturownia-woocommerce/ to o kompatybilność z wersją sklepu należy pytać producenta wtyczki integrującej.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-01-14 11:23


Avatar sugester medium
Michał Michasiów
Witam, czym różni się wtyczka Fakturowni od WPDesk i WPHocus? Którą wybrać? Pozdrawiam.

2021-03-26 18:43


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie, niestety nie znamy odpowiedzi na to pytanie. Nie jesteśmy producentem żadnej z wymienionych wersji Integracji. Polecam skontaktować się z serwisami odpowiedzialnymi za sprzedaż integracji i zadać potrzebne pytania.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-03-29 14:49


Avatar sugester medium
Marta
Dzień dobry,
Czy jest możliwość integracji fakturowni z shoplo lub shoperem?

Pozdrawiam,
Marta

2021-04-16 18:29


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
na ten moment integracja jest przygotowywana przez osobny zespół programistów.
W momencie gdy otrzymamy konkretne informacje o czasie realizacji i przebiegu testów tej integracji, przekażemy informacje wszystkim Użytkownikom systemu.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-04-19 09:19


Avatar sugester medium
Dawid Konieczny
Hej,

Czy wtyczka z WPHocus obsługuje wszystkie możliwości Fakturowni? Np. OSS? Nie mam informacji na ten temat. WP Opieka podaje, że można przypisać dowolne nazwy dla pozycji faktur do zadanych produktów w sklepie. Czy WPHocus również posiada taką funkcję?

2021-11-09 16:44


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękuję za kontakt. O możliwości wtyczki należy zwrócić się z pytaniami do jej producenta. Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy wtyczka obsługuje pełny zakres dokumentów oraz funkcji Fakturowni.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-11-09 16:48


Avatar sugester medium
Piotr
W tresci postu piszecie ze pracujecie nad integracja? Te prace zostaly urwane z uwagi na konkurencyjne pluginy czy zamierzacie je prowadzić dalej?

Nas głownie interesuje integracja z magazynem, bo integracje z fakturami dostajemy z Baselinkera.

2022-01-12 12:04


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
dziękuję za kontakt. Wtyczka WooCommerce jest dostępna w formie testowego oprogramowania.
W sprawie przetestowania jej możliwości proszę o kontakt na integracje@fakturownia.pl.
Nasza wersja rozwiązania integrującego nie posiada obecnie możliwości integracji magazynów miedzy platformami.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-01-12 13:17


Avatar sugester medium
Arkadiusz duniec
Dzień dobry
Mamy u państwa konto na fakturowni , obecnie stworzyliśmy integracje fakturowni z woocommerce według waszej instrukcji. Po zatwierdzeniu zamówienia w woocommerce jest wystawiana faktura lub paragon i jest wszystko ok , ale jeżeli do faktury jest doliczana wartość wysyłki to ta pozycja pokazuje się na paragonie lub fakturze bez wartości vat .

Przylad : dostawa - ilość 1- cena netto netto 25 zł - cena brutto 25zł -wartość netto 25zł -Vat% 0-wartość Vat 0 zł - wartość brutto 25zł

W przypadku towaru przyjęta jest watrość netto z zamówienia i prawidłowo przyypisane wartości vat i brutto , natomiast przy dostawie tego brak . Czy jest jakieś ustawienie które należy dokonać aby tak było ?
Dodam że ustawieniach wordpress dostawa ma przypisany podatek Vat 23% i jest to odpiwiednio zaznaczone .

Będziemy wdzięczni za pomoc

2022-08-18 09:33


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry Pani Arkadiuszu,
czy wspomniana wartość wysyłki widnieje jako pozycja na fakturze?
Bardzo proszę o wskazanie numeru dokumentu oraz o dostęp do konta dla pomocy technicznej (Ustawienia > Ustawienia konta > Udziel czasowego dostępu do konta dla pomocy technicznej > Zapisz).
Powyższe dane proszę skierować w korespondencji mailowej na adres: info@fakturownia.pl.
Pozdrawiam,
Michał

2022-08-18 11:51


Avatar sugester medium
Marta
Mam integrację Fakturowni z woocomerce (bezpośrenie), ale wystawiane faktury są o statusie do zapłaty. Jeżeli zaznaczyłam, by je wystawiać dopiero, gdy zamówienie ma status "zrealizowane", to jest już opłacone. Jak to zrobić, by wystawiane faktury miały już status "opłacone"? Z góry dziękuję za pomoc

2023-01-12 20:36


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
nasza aplikacja WooCommerce pozwala na wystawianie faktur, gdy zamówienie zmieni status na: Oczekujące na płatność lub w trakcie realizacji lub zrealizowane. Aktualizacja tego statusu odbywa się przy pomocy informacji, jakie zwraca do nas API WooCommerce. Więc jeśli, zamówienie w WooCommerce jest już opłacone, a następnie zrealizowane, to stworzone faktury również będą pokazywały się ze statusem opłacone (na zielono). WooCommerce traktuje automatycznie ustawienie statusu "zrealizowane" jako zamówienie już opłacone (można to zobaczyć w podsumowaniu zamówienia w WooCommerce).

Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dot. państwa zamówień i faktur do nich wystawionych, to prosiłabym o kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem URL konta, którego dotyczy zgłoszenie. 

2023-01-13 11:59


Avatar sugester medium
Olga
Dzień dobry, odłączyłam fakturownie od woocomerce, odinstalowałam ją oraz usunęłam API z ustawień woocomerce, jednak faktury wciąż się generują? co mogę jeszcze zrobić?

2023-01-31 18:14


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry, jeśli faktury wciąż się generują pomimo odinstalowania dodatku, to prosiłabym dodatkowo o ręczne usunięcie webhooków po stronie WooCommerce. W tym celu należy przejść do WooCommerce>Ustawienia>Zaawansowane>Webhooki. 

2023-02-01 08:31


Dodaj komentarz