Integracja Fakturowni z WooCommerce
Utworzono:
2016-06-15
Ostatnia aktualizacja: 2023-08-21
Ostatnia aktualizacja: 2023-08-21
Liczba odwiedzin posta: 27669
Użytkownicy Fakturowni, którzy mają swój sklep internetowy na platformie WooCommerce, mogą dokonać integracji tych dwóch narzędzi. W praktyce wygląda to tak, że aplikacja generuje fakturę po zamówieniu ze sklepu online, który oparty jest na WooCommerce. Cały proces odbywa się automatycznie i bez dodatkowych ingerencji.
Uzupełnij ustawienia:
Zapoznaj się także z najczęściej zadawanymi pytaniami nt. integracji Fakturowni z WooCommerce.
Masz pytania? Wątpliwości? Sugestie, jak możemy dalej rozwijać wtyczkę? Napisz do nas na integracje@fakturownia.pl
Na naszym blogu znajdziesz artykuł 5 powodów, dla których warto skorzystać z integracji Woocommerce&Fakturownia!
Jak zacząć korzystać z integracji Fakturowni z WooCommerce?
Aby móc korzystać z integracji, musisz posiadać aktywne konto w Fakturowni i sklep internetowy na platformie WooCommerce oraz wykonać kilka prostych kroków celem połączenia obydwu systemów:- Zaloguj się do swojego konta w Fakturowni i kliknij Ustawienia > Aplikacje/Dodatki.
- Wyszukaj spośród dostępnych aplikacji moduł WooCommerce i kliknij w niego. W ten sposób przejdziesz do ustawień integracji.
- Naciśnij button Aktywuj, aby przejść do procesu łączenia swojego sklepu internetowego na WooCommerce z Fakturownią.
- W odpowiednim miejscu w formularzu dodaj adres URL swojego sklepu i uzupełnij klucz klienta oraz klucz prywatny. UWAGA: Aby go uzyskać musisz wejść do panelu administracyjnego WooCommerce i podstępować wedle instrukcji tam zawartych.
Konfiguracja i ustawienia
Po poprawnym uzupełnieniu danych sklepu, zostaniesz przekierowany do formularza odpowiadającego za konfigurację WooCommerce. Możesz do niego także wrócić później, wchodząc w zakładkę Ustawienia > Aplikacje/Dodatki > WooCommerce > Ustawienia.Uzupełnij ustawienia:
- Wybierz, przy jakich statusach zamówień ze sklepu WooCommerce ma zostać wystawiona Faktura w Fakturowni.
- Wybierz dział, w ramach którego mają generować się faktury. Uwaga! Gdy zostawisz to pole puste, faktury domyślnie będą się tworzyć w dziale oznaczonym jako GŁÓWNY. Dział główny można ustawić w zakładce Ustawienia>Dane firmy.
- Opcjonalnie zaznacz Dodatkowe opcje: automatyczną wysyłkę faktury do Klienta, ukrycie wyświetlania numeru zamówienia na fakturze lub nieuwzględnianie podatku VAT na fakturach (opcja ta pozwoli na wystawianie dowolnych dokumentów bez VAT).
- Wybierz również, jaki rodzaj dokumentu powinien generować się do zamówień złożonych na platformie WooCommerce.
- Nie zapomnij dokonać odpowiednich ustawień w kwestii NIP-u (tak aby wyświetlał się na dokumencie). Zrobisz to na platformie WooCommerce, a dokładną instrukcję znajdziesz pod ustawieniami dotyczącymi dokumentów.
Jak dodać więcej niż jeden sklep w integracji z WooCommerce?
- Jeśli posiadasz więcej sklepów WooCommerce i chcesz je podpiąć do jednego konta w Fakturowni, wystarczy, że przejdziesz do zakładki Ustawienia>Aplikacje/Dodatki>WooCommerce>Ustawienia i klikniesz Dodaj nowe połączenie.
- Następnie dodaj adres URL swojego sklepu i uzupełnij wygenerowany w WooCommerce klucz klienta oraz klucz prywatny i kliknij instaluj.
- Dodane połączenie będzie działać niezależnie. Oznacza to, że dla każdego sklepu możesz ustalasz całkowicie osobną konfigurację wchodząc w zakładkę szczegóły. W każdym momencie możesz także usunąć powiązanie, nie naruszając działania pozostałych połączeń.
Zapoznaj się także z najczęściej zadawanymi pytaniami nt. integracji Fakturowni z WooCommerce.
Masz pytania? Wątpliwości? Sugestie, jak możemy dalej rozwijać wtyczkę? Napisz do nas na integracje@fakturownia.pl
Na naszym blogu znajdziesz artykuł 5 powodów, dla których warto skorzystać z integracji Woocommerce&Fakturownia!
Powrót
Komentarze
Rafał
Jeżeli chodzi o WordPress mamy dedykowaną wtyczkę do WooCommerce - https://wphocus.com/produkt/fakturownia-woocommerce-integracja/
2018-12-17 23:17
piotr.wajs
dziękujemy za informację i wskazanie alternatywy dla integracji innych serwisów sklepowych z naszym.
Rozumiem, że wtyczka nie zapewnia integracji magazynów między sklepami. W Państwa opisie funkcjonalności nie ma nic na ten temat. Z doświadczenia wiemy, że jest to jedno z pierwszych pytań zadawanych przez Użytkowników naszego systemu interesujących się tego typu integracjami.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-12-18 08:21
Rafał
2018-12-30 00:10
piotr.wajs
W takim razie z pełnym przekonaniem możemy pokierować Klientów Fakturowni posiadających sklep na platformie Woo Commerce, którzy będą chcieli mieć nie tylko integrację faktur i zamówień, ale też integrację magazynów?
Pozdrawiam,
Piotr
2018-12-31 08:44
Inspire Labs
W Inspire Labs ponad rok temu stworzyliśmy wtyczkę integrująca Fakturownię z WooCommerce. Wtyczka zapewnia cykliczny import produktów, wystawianie faktur oraz wysyłkę ich na maila. Opis integracji: https://inspirelabs.pl/oferta/integracja-woocommerce-z-fakturownia/
2019-01-30 23:26
annac
Dziękujemy serdecznie za wiadomość. Może ona okazać się pomocna dla innych użytkowników naszego systemu poszukujących powyższego rozwiązania.
Pozdrawiam, Anna.
2019-02-05 10:56
Piotr
2019-04-27 00:40
piotr.wajs
takie pytanie należy zadać producentowi integracji czyli serwisowy Baselinker.com.
Podejrzewam, że integracja nie zawiera aktualizacji stanów magazynowych w obu serwisach.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-04-29 17:02
Rafał Jóśko
2019-06-24 05:26
piotr.wajs
Serwis VosFactures jest osobnym podmiotem wykonanym na bazie tego samego programu co Fakturownia.pl oczywście z wymogami dostosowanymi do Francji.
W celu integracji proszę o kontakt na dane podane na podstronie: https://vosfactures.fr/contact.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-06-24 09:50
WP Desk
niedawno stworzyliśmy własną wtyczkę integrującą Fakturownię z WooCommerce, która wyróżnia się dwustronną synchronizacją stanów magazynowych. Więcej o wtyczce: https://www.wpdesk.pl/blog/fakturownia-woocommerce/
2019-07-22 11:46
piotr.wajs
dziękujemy za informację. Czy Państwa moduł ma zainteresowanie wśród Klientów, którzy mają już konto w Fakturowni? Czy przeprowadzano już test Państwa integracji?
Pozdrawiam,
Piotr.
2019-07-22 13:18
Adam Mrowiec
Planuje zakup wtyczki integrującej od WPHocus.
Czy już może wiadomo, czy działa ona poprawnie?
Pozdrawiam.
2020-09-12 13:19
piotr.wajs
przykro mi niestety nie mamy informacji na temat działania tej wtyczki.
Na pewno obszerne informacje powinien Pan otrzymać na stronie producenta.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-09-14 12:34
Ziomek
Pozdrawiam
ZK
2020-11-17 11:06
piotr.wajs
w systemie w zależności od rodzaju abonamentu można stworzyć oddział firmy z tym samym numerem NIP lub osobny oddział systemowym z innym numerem NIP w ramach jednego konta: https://pomoc.fakturownia.pl/125675-O-opcji-wiele-firm-wiele-dzialow.
Wtedy z poziomu danego działu lub firmy można wystawiać faktury jako podmiot ze zmienionymi danymi.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-11-17 12:21
polis
Czy integracja działa z ostatniej ver.4.9.0 woo commerce?
U mnie przy wystawieni faktury z zamówienia w woocommerce pokazuje blend.
Pozdrawiam,
Vit.
2021-01-13 18:56
piotr.wajs
jeżeli pyta Pan o integracje firmy Wpdesk: https://www.wpdesk.pl/blog/fakturownia-woocommerce/ to o kompatybilność z wersją sklepu należy pytać producenta wtyczki integrującej.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-01-14 11:23
Michał Michasiów
2021-03-26 18:43
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2021-03-29 14:49
Marta
Czy jest możliwość integracji fakturowni z shoplo lub shoperem?
Pozdrawiam,
Marta
2021-04-16 18:29
piotr.wajs
na ten moment integracja jest przygotowywana przez osobny zespół programistów.
W momencie gdy otrzymamy konkretne informacje o czasie realizacji i przebiegu testów tej integracji, przekażemy informacje wszystkim Użytkownikom systemu.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-04-19 09:19
Dawid Konieczny
Czy wtyczka z WPHocus obsługuje wszystkie możliwości Fakturowni? Np. OSS? Nie mam informacji na ten temat. WP Opieka podaje, że można przypisać dowolne nazwy dla pozycji faktur do zadanych produktów w sklepie. Czy WPHocus również posiada taką funkcję?
2021-11-09 16:44
piotr.wajs
dziękuję za kontakt. O możliwości wtyczki należy zwrócić się z pytaniami do jej producenta. Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy wtyczka obsługuje pełny zakres dokumentów oraz funkcji Fakturowni.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-11-09 16:48
Piotr
Nas głownie interesuje integracja z magazynem, bo integracje z fakturami dostajemy z Baselinkera.
2022-01-12 12:04
piotr.wajs
dziękuję za kontakt. Wtyczka WooCommerce jest dostępna w formie testowego oprogramowania.
W sprawie przetestowania jej możliwości proszę o kontakt na integracje@fakturownia.pl.
Nasza wersja rozwiązania integrującego nie posiada obecnie możliwości integracji magazynów miedzy platformami.
Pozdrawiam,
Piotr
2022-01-12 13:17
Arkadiusz duniec
Mamy u państwa konto na fakturowni , obecnie stworzyliśmy integracje fakturowni z woocommerce według waszej instrukcji. Po zatwierdzeniu zamówienia w woocommerce jest wystawiana faktura lub paragon i jest wszystko ok , ale jeżeli do faktury jest doliczana wartość wysyłki to ta pozycja pokazuje się na paragonie lub fakturze bez wartości vat .
Przylad : dostawa - ilość 1- cena netto netto 25 zł - cena brutto 25zł -wartość netto 25zł -Vat% 0-wartość Vat 0 zł - wartość brutto 25zł
W przypadku towaru przyjęta jest watrość netto z zamówienia i prawidłowo przyypisane wartości vat i brutto , natomiast przy dostawie tego brak . Czy jest jakieś ustawienie które należy dokonać aby tak było ?
Dodam że ustawieniach wordpress dostawa ma przypisany podatek Vat 23% i jest to odpiwiednio zaznaczone .
Będziemy wdzięczni za pomoc
2022-08-18 09:33
michalb
czy wspomniana wartość wysyłki widnieje jako pozycja na fakturze?
Bardzo proszę o wskazanie numeru dokumentu oraz o dostęp do konta dla pomocy technicznej (Ustawienia > Ustawienia konta > Udziel czasowego dostępu do konta dla pomocy technicznej > Zapisz).
Powyższe dane proszę skierować w korespondencji mailowej na adres: info@fakturownia.pl.
Pozdrawiam,
Michał
2022-08-18 11:51
Marta
2023-01-12 20:36
alicjan
nasza aplikacja WooCommerce pozwala na wystawianie faktur, gdy zamówienie zmieni status na: Oczekujące na płatność lub w trakcie realizacji lub zrealizowane. Aktualizacja tego statusu odbywa się przy pomocy informacji, jakie zwraca do nas API WooCommerce. Więc jeśli, zamówienie w WooCommerce jest już opłacone, a następnie zrealizowane, to stworzone faktury również będą pokazywały się ze statusem opłacone (na zielono). WooCommerce traktuje automatycznie ustawienie statusu "zrealizowane" jako zamówienie już opłacone (można to zobaczyć w podsumowaniu zamówienia w WooCommerce).
Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dot. państwa zamówień i faktur do nich wystawionych, to prosiłabym o kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem URL konta, którego dotyczy zgłoszenie.
2023-01-13 11:59
Olga
2023-01-31 18:14
alicjan
2023-02-01 08:31
Andy
Poza tym - jak to ma działać jeśli będę mieć kilka z serwisów z WooCommerce gdzie coś się sprzedaje? W ogóle wzięli Państwo pod uwagę taką opcję?
(Kwestia stanów magazynowych wyżej opisanych mnie nie interesuje, sprzedaję szkolenia i usługi online, magazyn nie występuje)
2023-02-16 01:39
Andy
2023-02-16 01:54
alicjan
proszę o kontakt na adres mailowy integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni. Sprawdzimy, co może być przyczyną.
Pozdrawiam.
2023-02-16 08:54
Marek
2023-06-14 19:18
alicjan
proszę o kontakt na adres mailowy integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni. Sprawdzimy, co może być przyczyną
2023-06-15 10:04
Ania
2023-06-19 16:46
alicjan
niestety na chwilę obecną nie posiadamy możliwości dodania dodatkowego checkboxu "chcę dostać fakturę". Wynika to z faktu, że WooCommerce nie posiada domyślnie takich pól, a aby móc wprowadzić takie pole, wymagane jest użycie dodatkowej wtyczki.
Jeśli mają Państwo pomysł, jaką wtyczkę możnaby było wykorzystać do stworzenia takiej funkcjonalności, to zachęcam do bezpośredniego kontaktu na integracje@fakturownia.pl
2023-06-20 16:30
Ula
2023-08-12 08:30
alicjan
na chwilę obecną nie. Jednak mamy w planach stworzenie takiej funkcji.
2023-08-21 15:53
Dodaj komentarz