Zestawy produktów

Utworzono: 2013-01-07
Ostatnia aktualizacja: 2025-02-27
Liczba odwiedzin posta: 16152

Funkcja zestawu w Fakturowni umożliwia grupowanie wielu produktów w jeden zestaw, dzięki czemu można sprzedawać je razem w formie kompletu. Zestawy są idealne w przypadku produktów, które zawsze sprzedawane są w określonych kombinacjach. Przykładem jest Zestaw urodzinowy dla 6 osób, który zawiera różne elementy przydatne na imprezę. Funkcja umożliwia gospodarkę dokumentami magazynowymi od planu abonamentowego Standard i wyższych oraz przy aktywnej opcji Magazynu

 

Spis treści artykułu:
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.


Jak stworzyć zestaw


Aby stworzyć zestaw produktów, który składa się z innych dodanych już wcześniej produktów w bazie produktów,
  1. przejdź do zakładki Magazyn / Produkty > Nowy produkt, (możesz też edytować już obecnie istniejący produkt w bazie produktów)
  2. wypełnij podstawowe dane produktu, takie jak: nazwa produktu, jednostka np. Zestaw urodzinowy dla 6 osób,
  3. cena netto: wpisz 0,00, jeśli chcesz, by cena zestawu została automatycznie obliczona na podstawie cen produktów składowych, 

    "Cena Zestawu urodzinowego dla 6 osób w Fakturowni - netto 13,80 zł, brutto 16,97 zł, VAT 23%, oznaczenie zestawu ikoną kosza."
     
  4. zaznacz pole Zestaw - produkt składa się z innych produktów w sekcji dodatkowych opcji,
  5. dodaj poszczególne produkty, które mają wchodzić w skład zestawu,
  6. w rubryce ilość określ ile sztuk danego produktu będzie sprzedawana w zestawie: kubeczki (6 sztuk), talerzyki (6 sztuk), sztućce (6 sztuk),
  7. zapisz produkt.

    Tworzenie zestawu w Fakturowni - produkty Kubeczki, Sztućce, Talerzyki po 6 szt., jednostka kpl, domyślna ilość sprzedaży 1.
     
  8. na liście produktów zestaw jest oznaczony symbolem paczki, 

    Zestaw urodzinowy dla 6 osób w Fakturowni - nazwa zestawu z ikoną wskazującą na szczegóły produktu w systemie.
     
  9. zestaw produktów nie jest policzalny w magazynie, 

    Zestaw urodzinowy dla 6 osób w Fakturowni - cena netto 13,80 zł, brutto 16,97 zł, stan 0, bez limitu, ikona zestawu w formie kosza.

 

Sprzedaż i dokumenty magazynowe

 

Kluczową kwestią jest przebieg sprzedaży takiego zestawu. Zawsze należy rozpocząć od wystawienia dokumentu sprzedażowego, a następnie dokumentu magazynowego, nigdy odwrotnie. W związku, ze schematem działania funkcjonalności zestawu nie zaleca się wykonania mechanizmu odwrotnego, czyli wykonania w pierwszej kolejności WZ, a następnie faktury lub innego dokumentu księgowego. W odwrotnej kolejności, zestaw zachowa się na dokumencie magazynowym jak zwykły produkt i nie nastąpi rozejście produktów wchodzących w skład tego zestawu, a jedynie zostanie odjęta z magazynu ilość zestawów wskazanych na WZ. Będzie to działanie niezgodne z działaniem funkcjonalności zestawu. 
 
Faktura

Na fakturze Zestaw urodzinowy dla 6 osób pojawia się jako jedna pozycja:

  • Zestaw urodzinowy dla 6 osób – 1 kpl

Faktura z zestawem urodzinowym dla 6 osób - cena netto 13,80 zł, VAT 23%, cena brutto 16,97 zł, ilość 1 kpl, szczegóły płatności.


Jeżeli chcesz aby poszczególne elementy zestawu były rozpisane na fakturze, w tym celu użyj opcji opis produktu

Zestaw urodzinowy dla 6 osób w fakturze - szczegóły składu: 6 kubeczków, talerzyków i sztućców, cena netto 13,80 zł, brutto 16,97 zł, VAT 23%.

Dokument WZ (wydanie zewnętrzne)

Na dokumencie magazynowym (WZ) połączonym z tą fakturą, będzie przedstawiona sprzedaż ilości produktów wchodzących w skład tego zestawu:

  • Kubeczki – 6 szt.

  • Talerzyki – 6 szt.

  • Sztućce – 6 szt.

Wydanie zewnętrzne WZ dla zestawu urodzinowego: kubeczki, sztućce, talerzyki po 6 szt., wartość netto 13,80 zł, brutto 16,97 zł, VAT 23%.
 

AUTOMATYZACJA! Aby uniknąć ręcznego wystawiania dokumentów magazynowych, włącz automatyczne wystawianie WZ przy tworzeniu faktury. Funkcję aktywujesz przechodząc do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Magazyny > Automatyczne tworzenie dokumentów wydania

 

FAQ - pytania i odpowiedzi


1. Na karcie produktu nie ma opcji Zestaw - produkt składa się z innych produktów.
Prawdopodobnie na karcie produktu jest aktywna opcja ograniczenie ilościowe (magazynowe), które sprawia, że opcja Zestawu dla danego produktu jest niewidoczna i niemożliwa do włączenia.

2. Czy jest możliwość masowego importu zestawów poprzez plik CSV? 
Nie ma możliwości masowego importu zestawów poprzez plik CSV.

Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Dokumenty PW, RW
Jak wystawić i do czego wykorzystać dokument PW przyjęcie wewnętrzne?

Rozchód wewnętrzny (RW) jak i w jakim celu wystawiamy taki dokument?
​​​​​​Wyświetlanie dostępnej ilość produktu - Ograniczenie ilościowe (magazynowe)
​​​​​​Produkt jako usługa



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
DELTA-MIKS
A co jeśli nie chcę aby na WZ drukowała się lista podzespołów a tylko nazwa zestawu?
Np. przy działalności produkcyjnej, nie chce aby klienci wiedzieli z jakich podzespołów składa się produkt.

2016-09-13 12:23


agata
agata
Witam serdecznie,

WZ, czyli dokument wydania, jest to dokument magazynowy, taki dokument nie jest dokumentem okazywanym klientowi i świadczy o tym co nam "schodzi" z magazynu. Pan na magazyn nie wprowadza "zestawów" tylko to co tworzy zestaw i żeby wszystko się zgadzało na stanach magazynowych na WZ muszą być produkty, które tworzą zestaw.

Dla klienta jest faktura, czy inny dokument, na którym jest tylko zestaw.

Pozdrawiam ciepło.

2016-09-13 12:28


Avatar sugester medium
Piotr Stankiewicz
Czy można tworzyć zestawy, które składają się z zestawów produktów? Jeśli tak to w jaki sposób

2018-05-06 15:40


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
zestaw nie ma tego typu funkcjonalności zestaw może składać z produktów nie będących zestawami wtedy działa prawidłowo.
W momencie gdy w zestawie znajdzie się produkt, który jest zestawem, będzie zachowywał się jak zwykły produkt i będą zliczane jego stany magazynowe. Jedynym słowem straci funkcjonalność zestawu.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-05-07 09:34


Avatar sugester medium
Zofia
Witam
Wprowadzam na stan jednego magazynu produkty na podstawie FV kosztowych oraz PZ. Następnie chcę na innym magazynie zrobić z tych produktów zestaw , który sprzedaję. Tworzę nowy produkt "zestaw" , do którego wprowadzam poszczególne elementy zestawu . Następnie dokumentem wewnętrznym "PW" dokonuje przesunięcia zestawu na inny magazyn . Wystawiając Fv sprzedaży oraz dokument WZ - z magazynu , w którym znajdowały się poszczególne produkty do zestawu produkty te zostają "ściągnięte" ale zestaw , który znajduje się na magazynie , a który widnieje na FV nie zostaje ściągnięty z magazynu na który został przesunięty.

2019-05-15 18:35


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

produkt określony jako zestaw jest nie policzalny. Nie zostanie on ujęty na dokumencie magazynowym WZ a jedynie składowe danego zestawu jeżeli został on ujęty na fakturze a dokument magazynowy wywołany automatycznie do danego dokumentu księgowego.

Jeżeli jednak produkt określony jako zestaw zostanie wywołany na dokumencie magazynowym ręcznie system traktuje go jak zwykły produkt.

W celu zdjęcia ze stanu produktu określonego jako zestaw proszę utworzyć ręcznie dokument wydania WZ bądź RW.

Link do bazy wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/2760750-Rozchod-wewnetrzny-RW-jak-i-w-jakim-celu-wystawiamy-taki-dokument-

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.

2019-05-16 13:08


Avatar sugester medium
WC Fresher
To jaki sens ma funkcja “Komplementacji“ ? skoro zestaw jako suma “podzespołów“ jest niepoliczalna ale te pojedyncze podzespoły są policzalne. To tak jak 2+2+2+2=0
Proszę o instrukcję, jak co ustawić, żeby można było wykonać funkcję>
zestaw składa się z np. 12 podzespołów i albo przesuwając ten zestaw z np. “magazynu podzespołów“ do “magazynu wysyłkowego“ program odjął odpowiednią ilość podzespołów ze stanu magazynowego podzespołów i dopisał w magazynie wysyłkowym odpowiednią ilość zestawów = produktów ?

2020-02-18 11:29


Avatar sugester medium
Hopi
właśnie mam taki problem jak WC Fresher przed rokiem. Szkoda, że nie ma odpowiedzi :(. Właśnie przechodzę na Fakturownie z arkusza w Excellu i próbuję wprowadzić inwenturę jako stany początkowe magazynu dokumentem PW. Jak mam to zrobić, skoro mam już umieszane kremy (składające sie z 3 składników +pudełko), nie da się ich odmieszać! Mało tego te kremy sprzedawane są w zestawie (nigdy samodzielnie), a więc zestaw w zestawie. I co ja mam teraz zrobić? Jak uzgodnić stany magazynowe z inwenturą? I drugie pytanie, jak sprzedawać zestawy, zawierające kremy i 3 inne składniki, skoro zestaw nie zawiera kremu, a osobno nie mogę go sprzedawać? Czyżbym była zmuszona wrócić do Excella?

2021-01-27 22:10


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
nawiązując do ostatniej korespondencji, ale też odwołując sie do problemu WC Fresher. Fakturownia nie posiadam opcji kompletacji towaru jaka jest dostępna i powszechnie znana z innych programów magazynowych. Czasami też nazywana jest opcją produkcji na magazynie.
Nasz system posiada funkcję zbliżoną do kompletacji, a mianowicie tworzenie zestawu towaru.
Jaki ma cel tworzenie zestawu towaru? Zestaw jest to mechanizm funkcjonujący na pozycji tworzonej faktury, który działa jak "opakowanie produktów".
Chcąc sprzedać produkt na fakturze, o którym wiemy że ma się składać z pojedynczych surowców, które są dostępne na magazynie, a przy tym nie potrzebujemy tworzyć na magazynie schematu:
PZ(przyjęcie zewnętrzne surowców)->[produkcja] RW(rozchód wewnętrzny)-> PW(przyjęcie wewnętrzne gotowego towaru).
Używamy właśnie ZESTAWU.
Wiedząc ze nasz produkt został stworzony z początkowych surowców , które zostały przyjęte na magazyn, możemy określić jaka ilość surowców posłużyła nam do przeróbki/konstrukcji/produkcji danego produktu za pomocą zestawu.

Tak jak w powyższej instrukcji zestaw (jako opakowanie surowców faktycznie wydawanych z magazynu) widoczny jest na fakturze dla Klienta. Natomiast dokument magazynowy posiada już faktyczny stan zużytych do produkcji towaru surowców.
Zestaw nie służy do "przerabiania towaru na magazynie". Z magazynu zostają wydane zawsze te same surowce.

W przykładzie dotyczącym kremu najlepiej korzystać z systemu w ten sposób:

Krem musi być pół-produktem stworzonym z surowców, tworzony za pomocą ręcznego wprowadzania schematu dokumentów magazynowych
PZ(przyjęcie zewnętrzne surowców)[ZAKUP 3 SKŁADNIKÓW + PUDEŁKA]->[produkcja czyli tworzenie gotowego 1 pudełka kremu] -> należy zrobić RW (rozchód wewnętrzny) surowców które posłużyły do produkcji PUDEŁKA KREMU + dodać na magazyn PW(przyjęcie wewnętrzne) tego PUDEŁKA KREMU.

Tym samy na magazynie przez dodanie PW otrzymaliśmy pól-produkt. Ten produkt razem z trzema innymi składnikami obecnymi na magazynie można połączyć tworząc zestaw.
Wtedy na fakturze będzie widoczny docelowy do sprzedaży produkt, którego składowymi wydanymi z magazynu poprzez WZ pół-produkt (pudełko kremu) + 3 dodatkowe składniki.

Pozdrawiam,
Piotr

2021-01-28 10:06


Avatar sugester medium
Hopi
Panie Piotrze, dziękuję za odpowiedź. Trawię informację i eksperymentuję w systemie. Wszystko mi pasuje z wyjątkiem dokumentu RW = wyprodukowanie kremu, żeby zeszły ze stanów magazynowych jego składniki w odpowiedniej ilości. Dokumenty RW (w ogóle żadne magazynowe) 'nie widzą' produktów z kopertką :(. Jedynie dokumenty sprzedaży je widzą. Myślę o zastosowaniu dowodu wewnętrznego DW do tego celu, ale nie wiem, czy DW zdejmie mi składniki z magazynu i czy nie 'namiesza' w sprzedaży.

2021-01-29 15:46


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
zgodnie z instrukcją, pod którą się komunikujemy koperta przy nazwie produktów symbolizuje zestaw. Jak już ustaliliśmy, nie jest on do wprowadzania na magazyn.
Dokument DW, to dowód wewnętrzny. Nie wpływa na stan magazynowy. Chcąc poprawnie korzystać przypadku schematu surowców, pól produktów i produktów gotowych obawiam się, że RW jest niezbędne do rozchodowania surowca, który zużyliśmy.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-01-29 15:52


Avatar sugester medium
Hopi
Witam ponownie.
A ja się obawiam, że sobie poradziłam i to całkiem niezgodnie z Waszą instrukcją :D. To co ja potrzebuje zrobić ślicznie chodzi pod DW – dowód wewnętrzny, który się wiąże z WZ, a nie wchodzi do sprzedaży (np. JPK). I robię tak:
1. W magazynie mam 2 produkty tego samego kremu:
A: Jeden z kopertką, składający się z kilku innych składników.
B: Drugi bez kopertki, czyli normalny pojedynczy produkt.
2. W momencie produkcji kremu wystawiam DW:
a) w pierwszej pozycji jakby sprzedaję np. 3 kremy A, w ten sposób z magazynu wychodzą mi składniki kremu i opakowania.
b) W drugiej pozycji robię zwrot na magazyn czyli ilość ze znakiem minus 3 kremów B.
3. Identyczną operację robie przy pakowaniu zestawów zawierających kremy.
Wszystko się zgadza, da się zrobić zestaw w zestawie, robi się to szybko i zprawnie, automatycznie jednym dokumentem. Nie trzeba wystawiać 2 rodzajów dokumentów: RW z ręcznym rozpisywaniem składników (!!!) i PW.
Pozdrawiam

2021-02-03 20:07


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
cieszę się, że wśród funkcjonalności systemowych znalazła Pani rozwiązanie. Sądząc po opisie czynności Pan produkt A jest surowcem , a produkt B ( jak na razie do dyspozycji w magazynie w postaci pół produktów) będzie docelowo sprzedawany na fakturach sprzedażowych jako zestaw, który w efekcie wyda z magazynu potrzebne pół produkty?
Dowód wewnętrzny, którego Pani użyła do wydania produktu A i jego składników (surowców) jest dokumentem wewnętrznym niewidocznym na raportach sprzedażowych. Jeżeli taki był Pani zamiar, to oczywiście można byłby w ten sposób użyć tego dokumentu.
Obawiam się jednak, że składniki dodane do DW z ujemną ilością i tym samym ujemną wartością mogą wpłynąć na wyliczenia raportów marżowych inaczej niż ogólnie realizowany dłuższy schemat produkcji, czyli użycie RW i PW.
Niemniej jednak oczywiście Pani metoda i użycie dokumentu nie pojawiającego się w ewidencji VAT jest szybsza od podanej we wcześniejszych komentarzach.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-02-04 10:16


Avatar sugester medium
p1t3r05
Witam,
w momencie włączenia opcji "zestaw" cena zakupu powinna zacząć się zliczać sama ze składowych zestawu.

2021-02-12 17:43


Avatar sugester medium
p1t3r05
Witam,
w jaki sposób stan zestawu automatycznie zrównać z najniższym stanem ze składowych?

2021-02-13 16:05


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
cena ustalona dla Zestawu jest niezależna od ceny na poszczególnych produktów/usług wchodzących w jego skład. Odnośnie fragmentu "cena zakupu powinna zacząć się zliczać sama ze składowych zestawu" produktu schodzą z magazynu zgodnie z zasadą FIFO.
Zestaw nie będzie mógł być dodany na fakturze, jeśli będzie brakowało dowolnego produktu wchodzącego w jego skład.
Pozdrawiam.


2021-02-18 11:50


Avatar sugester medium
paula
Dzień dobry,
w jaki sposób sprawdzić marżę w raportach na sprzedaży zestawów? Nie wprowadzam ceny zakupu zestawu, powinna być pobierana z oddzielnych produktów, z których składa się zestaw a tak się nie dzieje. Ostatecznie zestaw jest sprzedawany z marża 100% co zaburza raport a wprowadzanie cen zakupu zestawu jest bez sensu ponieważ w skład zestawu mogą wchodzić te same produkty ale kupione w różnym czasie a co za tym idzie w różnych cenach.

2021-10-12 15:19


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
przykro mi, ale nie ma innej możliwości niż wpisane orientacyjnej ceny zestawu.. Program nie oblicza marży zestawu na bazie powiązanych produktów. W kolejnych aktualizacjach magazynu będziemy mieć ten aspekt na uwadze.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-10-13 09:34


Avatar sugester medium
kinga
Czy po utworzeniu zestawu w fakturowni należy dodać przyjęcie magazynowe na zestaw? czy ma być widoczna ilość 0 ?

2022-11-08 10:29


Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,
dziękujemy za kontakt. Zgodnie z informacjami zawartymi w powyższej instrukcji zestawy nie są policzalne w magazynie, wszelkie dokumenty magazynowe powinny dotyczyć tylko produktów zawartych w utworzonych zestawach.

Pozdrawiam,
Daniel

2022-11-08 11:13


Avatar sugester medium
Magdalena
Dzień dobry,

Przyjęłam na magazyn surowiec z którego chcę wyprodukować produkt.
Produkt wprowadziłam jako zestaw, tj. wprowadziłam produkt i wpisałam że składa się z przyjętego wcześniej surowca.
Surowiec (jego część 0,1 kg) przesunęłam MM do magazynu produkcja. Jakie następnie mam wykonać kroki? Magazyn surowców->MM [produkcja] -> PW wprowadzenie produktu [zestaw produktów] i RW żeby zdjąć z produkcji surowiec? i następnie MM do magazynu wyrobów gotowych?

2023-03-10 23:10


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

jeśli produkt utworzony został w systemie i oznaczyła go Pani jako zestaw, podając jako składowe surowiec niezbędny do jego wytworzenia, wówczas produkt składowy zestawu, będzie zdejmowany ze stanu magazynowego w momencie sprzedaży zestawu na fakturze. Produkt oznaczony w systemie jako zestaw nie ma stanu magazynowego. Dopiero po sprzedaży zestawu zmniejszy się stan magazynowy produktów, które wchodzą w jego skład.

Jeśli chce Pani zdjąć dokumentem RW surowce wykorzystane do utworzenia produktu od razu ze stanu, a nie dopiero po sprzedaży, to wtedy wyprodukowany towar nie może być oznaczony jako zestaw. W takim przypadku, kiedy będzie to 'zwykły' towarr, dokumentem RW zdejmie Pani stan surowca, a następnie dokumentem PW przyjmie gotowy produkt na stan magazynu wyrobów gotowych. Wtedy po sprzedaży takiego produktu jego stan zdjęty zostanie z magazynu dokumentem WZ.

Pozdrawiam
Milena

2023-03-13 14:40


Avatar sugester medium
Izabela
Proszę tak łopatologicznie. Mam zestaw cukiernica i mlecznik. Przyjmuję do magazynu 3 cukiernice i 2 mleczniki. Jakim dokumentem mam wskazać, że to są 2 zestawy? A jak sprzedam 1 komplet, to czy zmieni się ilość dostępnych zestawów? Jest to dla mnie o tyle ważne, że poprzez apilo aktualizują mi się stany w shoperze….

2023-04-14 19:03


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

aby móc w systemie sprzedawać zestaw składający się z kilku produktów, należy przejść do zakładki Magazyn > Produkty. Następnie dodać nowy produkt i oznaczyć go jako zestaw.

Aby oznaczyć, że dany produkt o nazwie np. Komplet cukiernica i mlecznik jest zestawem, proszę rozwinąć sekcję Zobacz więcej opcji (lub Ukryj opcje dodatkowe jeśli już rozwinięte) podczas tworzenia produktu. Wśród rozwiniętych opcji trzeba znaleźć tę o nazwie 'Zestaw - produkt składa się z innych produktów' i zaznaczyć checkbox, który się obok niej znajduje. Zaznaczenie tej opcji pozwoli na dodanie produktów, które mają wchodzić w skład zestawu np. cukiernica - 1 szt. oraz mlecznik - 1 szt.. Kolejne produkty można dodawać korzystając z ikony +. Tak zapisany produkt, będzie w systemie oznaczony jako zestaw.

​​​​​​​Zestaw w Fakturowni nie ma stanu magazynowego. W przypadku sprzedaży na fakturze będzie widoczna nazwa zestawu, natomiast na dokumencie wydania system wykaże produkty, które wchodzą w jego skład i zgodnie z ilością ustaloną w ramach zestawu, taka zostanie zdjęta z magazynu. Kontynuując przykład sprzedany zostanie 1 zestaw - Komplet cukiernica i mlecznik. Natomiast ze stanu magazynu zdjęte zostaną 1 sztuka cukiernicy i 1 sztuka mlecznika.

Pozdrawiam
Milena

2023-04-17 14:41


Avatar sugester medium
Gosia
Dzień dobry, mam pytanie odnośnie konkretnej sytuacji.
Prowadzę sklep internetowy zintegrowany z Fakturownią.
Sprzedaję pojedyncze produkty, ale tworzę z nich też zestawy.
Przykład:
Klient kupuje zestaw składający się z 6 mini miodków. Ten zestaw w Fakturowni ma przypisane produkty, z których się składa.
I teraz pytanie...
Skoro zestaw jest niepoliczalny, nie możemy kontrolować jego stanów w sklepie internetowym?
Powiedzmy, że składowych produktów mamy na 10 takich zestawów. Klient w sklepie klika zakup 15 i dopiero podczas wystawiania paragonu dowiadujemy się, że nie mamy wystarczającej ilości składowych do stworzenia zestawu?
Pytanie
Jak mieć kontrolę by klient nie mógł kupić w sklepie internetowym więcej zestawów niż ilość wszystkich produktów składowych na stworzenie tego zestawu?

Pozdrawiam
Gosia

2024-01-19 14:06


oksanak
oksanak
Dzień dobry,
problem może polegać na nieograniczeniu dostępnej ilości.
Jeśli takie ograniczenie jest zaznaczone a mimo limitu sprzedaż schodzi ponad stan proszę o kontakt.
https://pomoc.fakturownia.pl/139526185-Wyswietlanie-dostepnej-ilosc-produktu-Ograniczenie-ilosciowe-magazynowe-

Pozdrawiam,
Oksana

2024-01-22 09:47


Avatar sugester medium
Michał
Witam. Mam zapytanie - stworzyłem zestaw, ale po wydaniu jego (dokładnie WZ z magazynu) zmniejsza mi się ilość zestawu ale nie zmniejsza ilość produktów wchodzących w jego skład. Coś trzeba ustawić?

2024-03-12 19:47


Avatar sugester medium
Ewelina Rychlik
Dzień dobry,
Nie zaleca się wykonania w pierwszej kolejności WZ, a następnie Faktury lub innego dokumentu księgowego.
W takiej sytuacji zestaw zachowa się na dokumencie magazynowym jako zwykły produkt, ponieważ jest to działanie niezgodne z działaniem funkcjonalności zestawu. Polecamy włączenie automatycznego wystawiania WZ przy tworzeniu faktury w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Magazyny > Automatyczne tworzenie dokumentów wydania.

Pozdrawiam,
Ewelina Rychlik

2024-03-13 13:47


Avatar sugester medium
Raman
"Polecamy włączenie automatycznego wystawiania WZ przy tworzeniu faktury w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Magazyny > Automatyczne tworzenie dokumentów wydania."

- nie znalazłem w "Konfiguracji" opcji "Magazyny"

2024-07-12 11:09


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

jeśli w zakładce Konfiguracja nie pojawia się opcja Magazyny, proszę zweryfikować czy obsługa magazynowa jest na koncie włączona.

Aktywacja magazynu dostępna jest po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto > sekcja Obsługa magazynów. Checkbox przy opcji 'Obsługa magazynów' musi być zaznaczony. Wtedy w zakładce Konfiguracja pojawi się opcja Magazyny.

Przesyłam opis dotyczący aktywacji magazynu: https://pomoc.fakturownia.pl/106136-Aktywacja-magazynu-i-zarzadzanie-nim.

Pozdrawiam
Milena

2024-07-12 11:33


Avatar sugester medium
Tomek
Witam,
Było to poruszane kilkukrotnie w komentarzach, dlatego proszę przy najbliższej aktualizacji pamiętać o funkcji liczenia marży dla zestawów. Rozumiem, że zestaw składa się z poszczególnych elementów i to ich marża powinna być liczona, bo te produkty zostały wydane z magazynu.
Widziałem w komentarzach, że u innych marża za zestaw wychodzi 100%. U mnie wychodzi akurat 0,00 co także znacznie zaburza raporty i uniemożliwia wygenerowanie np kosztów magazynu za dany miesiąc.
Z góry dziękuję. Tomek

2024-11-29 08:42


nataliak
nataliak
Dzień dobry,
dziękujemy za kontakt.
Mamy w planach wprowadzenie uaktualnień w zakresie wyliczania marży w systemie.
O wszystkich aktualnościach będziemy Państwa informować na bieżąco.

Pozdrawiam,
Natalia.

2024-11-29 09:23


Avatar sugester medium
Damian
Hey, a ja przychodzę z odwrotnym problemem.
Kupuje w formie opakowań a sprzedaje na sztuki. Czy jest jakiś sposób jak to zgrabnie umieścić w systemie ? Na tę chwilę każda fakturę kosztową od producenta muszę liczyć ręcznie tak aby zgadzało się w magazynie, a może jest jakiś sposób który pozwoli mi konwertować Paleta > karton > opakowania > sztuki.
Dla przykładu :
1 Paleta = 32 kartony = 192 opakowania = 1152 sztuk

2025-01-26 20:11


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

system nie posiada automatycznego mechanizmu, który rozbiłby zakupioną paletę na konkretną ilość kartonów/opakowań/sztuk.

Można skorzystać z opcji wystawienia RW na przyjętą paletę, która zdejmie ją ze stanu, a następnie wystawienie PW na konkretną ilość opakowań/sztuk, które mają być dostępne do odsprzedaży.

Pozdrawiam
Milena

2025-02-04 12:52


Avatar sugester medium
Kacper Walczak
Dzień dobry, pozwolę powielić pytanie, które już padło, natomiast brak jest odpowiedzi - pytanie dotyczy konkretnej sytuacji.

Prowadzę sklep internetowy zintegrowany z Fakturownią, na któym sprzedawane są pojedyncze produkty, ale także tworzone z nich zestawy.

Przykład:
Klient kupuje zestaw składający się z 2-óch rodzajów kaw. Ten zestaw w Fakturowni ma przypisane produkty, z których się składa (czyli te 2 kawy).

I teraz pytanie...
Skoro zestaw jest niepoliczalny, nie możemy kontrolować jego stanów w sklepie internetowym?
Powiedzmy, że składowych produktów mamy na 10 takich zestawów. Klient w sklepie klika zakup 15 i dopiero podczas wystawiania paragonu/faktury dowiadujemy się, że nie mamy wystarczającej ilości składowych do stworzenia zestawu? Jak to wówczas wygląda? System nie wystawi faktury, a transakcja na sklepie przejdzie?

Przede wszystkim zatem pytanie: Jak mieć kontrolę by klient nie mógł kupić w sklepie internetowym więcej zestawów niż ilość wszystkich produktów składowych na stworzenie tego zestawu?

W Fakturowni powinna być w takim wypadku dodatkowa funkcja, która umożliwia nałożenie ograniczenia ilościowego na zestawy w sprzedaży - tj. liczba zestawów dostępnych do sprzedaży powinna być równa liczbie najmniej dostępnego produktu składowego. Czyli np. jeżeli zestaw składa się z dwóch kaw - 1szt. kawy A i 1 szt. kawy B., a w magazynie dostępne są 20 szt. kawy A, oraz 25 szt. kawy B - wówczas do sprzedaży powinno zostać nałożone ograniczenie do 20 szt. zestawów.

Pozdrawiam
Kacper Walczak

2025-02-10 19:33


Avatar sugester medium
Kacper Walczak
Dzień dobry,

Chciałbym się przypomnieć z powyższym pytaniem.

2025-02-16 17:33


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

zestaw w Faktrowni nie jest policzalny i nie ma możliwości, by skonfigurować go w inny sposób.

To integracja musiałaby mieć możliwość sprawdzenia stanu produktów składowych i nałożenia ograniczenia na sprzedaż zestawu, jeśli klient chce kupić więcej niż aktualnie produktów składowych jest na stanie. Natomiast w tym przypadku to po stronie integracji należałoby sprawdzić czy można nałożyć ograniczenia na zestaw, choć wymagałoby to dodatkowego sprawdzania po stronie sklepu z jakich elementów ten zestaw się składa.

Być może w Państwa przypadku lepszym rozwiązaniem będzie korzystanie z dokumentów RW i PW zamiast tworzenia zestawów, czyli zdejmowania ze stanu ilości produktów, która pozwala uzyskać X zestawów za pomocą dokumentu RW, a następnie przyjęcie dokumentem PW gotowego produktu do sprzedaży z policzalnym stanem, który integracja mogłaby pobrać z Fakturowni, jeśli z naszego systemu pobiera stan magazynowy produktu.

Pozdrawiam
Milena

2025-02-19 13:17


Avatar sugester medium
Aneta
W jaki sposób analizuje się sprzedaż całego zestawu?

2025-02-27 12:35


sandrag
sandrag
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

​​​​​​​proszę o doprecyzowanie, jaką analizę mają Państwo na myśli?

Pozdrawiam
Sandra

2025-02-27 16:34


Dodaj komentarz