Aktywacja magazynu i zarządzanie nim

Utworzono: 2011-11-28
Ostatnia aktualizacja: 2022-03-17
Liczba odwiedzin posta: 18660

Chcąc aktywować gospodarkę magazynową w systemie (funkcja dostępna od planu Standard) trzeba przejść do menu Ustawienia > Ustawienia Konta i zaznaczyć pole Obsługa magazynów.
  
obsługa magazynów 1

Zakładka Magazyn

 

Po włączeniu tej opcji, w menu zamiast pozycji Produkty pojawi się nowa zakładka Magazyny, a w nim podkategorie:

  • Produkty,
  • Dokumenty magazynowe,
  • Magazyny,
  • Przyjęcie,
  • Wydanie.


obsługa magazynów 2

Za pomocą dwóch ostatnich rubryk w szybki sposób można wystawiać dokumenty PZ, WZ.

Dokumenty magazynowe, które mamy do dyspozycji po aktywacji magazynu to: PZ, WZ, PW, RW, PZK, WZKRezerwacje, Inwentaryzacja, MM (przesunięcie międzymagazynowe), ZT (zwrot towaru). Możesz je wystawić po przejściu do zakładki Magazyn > Dokumenty magazynowe.

Karta produktu

 

Po uruchomieniu magazynu na karcie produktu będą widoczne zmiany,  w każdym produkcie pojawią się kategorie: 

  • Stan magazynowy,
  • Sprzedane bez dokumentów magazynowych,
  • Dostępna ilość. 

 

obsługa magazynów 3 produkt

Dodawanie produktu
 

Dodawanie nowego produktu do magazynu odbywa się w dwóch krokach. 
Krok 1. Definiowanie produktu.
Krok 2. Dodawanie jego ilości na stan magazynowy za pomocą dokumentów: PZPW.

Do systemu możemy też dodać produkty z poziomu faktury zakupowej i sprzedażowej.

Od tej pory  przy tworzeniu faktury można określić, z jakiego magazynu mają być pobrane produkty wymienione na fakturze (opcja ta jest na dole edycji faktury po rozwinięciu Więcej opcji).

przypisanie produktów do magazynu

 

Ilość produktu dostępna w magazynie

 

Jeżeli chcemy, żeby podczas wystawiania faktury w systemie był widoczny dostępny stan magazynowy, musimy nałożyć ograniczenie magazynowe na produkty — tzw. ograniczenie ilościowe (magazynowe) danego produktu. Aby nałożyć ograniczenie magazynowe, wchodzimy w Produkty.

screenshot s3 eu west 1

Tworząc nowy produkt lub edytując istniejący, u dołu formularza, rozwijamy Dodatkowe opcje i zaznaczamy Ograniczenie ilościowe (magazynowe), a następnie zapisujemy zmiany u dołu strony.


aktywacja magazynu i zarz%C4%85dzanie nim 1


Jeżeli wcześniej utworzyliśmy już produkty i nie założyliśmy ograniczenia, będzie można dodać ograniczenie grupowe dla produktów. Instrukcja jak to zrobić znajduje się tutaj.

Podczas wyboru produktu na fakturę w nawiasie kwadratowym pojawi się ilość możliwą do sprzedaży.

telewizor ogranicznie magazynowe(1)

Nie znaczy to, że limitu podanego w nawiasie nie można przekroczyć. System pozwala nam sprzedać dowolną ilość produktu, do momentu gdy założymy kolejne ograniczenie. Jest to ograniczenie możliwości wywołania i sprzedaży produktu na fakturze w momencie, kiedy na stanie magazynu NIE mamy dostatecznej ilości, którą chcemy sprzedać. 

Aby aktywować tę opcję, należy wejść w zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Produkty i oznaczyć checkbox: Nie pozwalaj wystawiać faktur na produkty, których nie ma w magazynach​!


aktywacja magazynu i zarz%C4%85dzanie nim 2

Opis opcji, która umożliwia wprowadzenie podobnego ograniczenia podczas wystawienia samych dokumentów magazynowych WZ powodujących wydanie z magazynu znajduje się tutaj. 

W przypadku wystawienia faktury za pomocą API funkcja blokady sprzedaży produktu nie jest aktywna. Dobrym przykładem są platformy sklepowe mające integracje z Fakturownią poprzez API. Z powodu braku ograniczenia stany magazynowe zarówno w Faktorowni jak i na platformach sklepowych należy ewidencjonować oddzielnie. 

Mając skonfigurowane obwarowania na sprzedaż i wydanie produktów z magazynu, możesz częściowo zautomatyzować proces migracji towaru na magazynie.
Instrukcja do ustawień znajduje się tutaj.

Uprzednia sprzedaż ze wskazaną ilością

 

Uwaga: Co w momencie gdy włączymy magazyn, a wcześniej sprzedawaliśmy produkty i mieliśmy ich ilość na stanie w rubryce dostępna sprzedawana ilość?
Program sam wyrówna potrzebne stany dokumentem magazynowym PZ. Opis funkcji tutaj.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Agata Domańska
"W przypadku wystawienia faktury za pomocą API funkcja blokady sprzedaży produktu nie jest aktywna. Dobrym przykładem są platformy sklepowe mające integracje z Fakturownią poprzez API. Z powodu braku ograniczenia stany magazynowe zarówno w Faktorowni jak i na platformach sklepowych należy ewidencjonować oddzielnie. " - czy to znaczy, że jeśli podłączę sobie do jednego magazynu dwa lub więcej sklepów internetowych, sprzedaż przez jeden sklep NIE sprawi, że przez drugi nie będzie można kupić tego, co sprzedał pierwszy? Czy to znaczy, że wtedy muszę ręcznie korygować liczbę dostępnych w magazynie produktów?

2022-03-08 18:39

Zgłoś naruszenie zasad

michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
odnośnie fragmentu: "? Czy to znaczy, że wtedy muszę ręcznie korygować liczbę dostępnych w magazynie produktów?" informuję, że system Fakturownia.pl pozwala na automatyczne tworzenie dokumentów magazynowych do wystawianych dokumentów księgowych (https://pomoc.fakturownia.pl/151210-Jak-automatycznie-wystawiac-dokumenty-WZ-i-PZ-przy-dodawaniu-faktur-do-systemu-). Opisana w ww. artykule informacja o uzupełnianiu stanu magazynowego dotyczy stanu na sklepie internetowym
Pozdrawiam,
Michał.

2022-03-10 12:33

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz