Zmiana danych nabywcy podczas generowania faktury
Utworzono:
2016-03-22
Ostatnia aktualizacja: 2025-08-13
Ostatnia aktualizacja: 2025-08-13
Liczba odwiedzin posta: 4105
Potrzebujesz zmienić dane nabywcy podczas wystawiania faktury? W Fakturowni możesz z łatwością edytować informacje o kliencie bezpośrednio na etapie generowania dokumentu. Zobacz, jak szybko zaktualizować dane nabywcy – bez konieczności edycji danych bezpośrednio w karcie klienta.
Jeśli podczas tworzenia faktury dodajesz dane nowego kontrahenta, po zapisaniu dokumentu system automatycznie zapisze te informacje w bazie klientów Twojego konta. Dzięki temu przy kolejnych fakturach możesz szybko wczytać dane, wybierając klienta z listy – bez konieczności ponownego wpisywania informacji. To nie tylko oszczędność czasu, ale też mniejsze ryzyko popełnienia błędów.

W sytuacji, gdy dane klienta uległy zmianie, możesz je zaktualizować bezpośrednio w jego karcie, dostępnej w zakładce Klienci.
Dane Nabywcy możesz zaktualizować również z poziomu tworzonej faktury. Wystarczy, że zaczytasz dane klienta z jego karty, a następnie zmienisz wybrane informacje – np. adres – w odpowiednich polach formularza. Po zapisaniu faktury system automatycznie zaktualizuje te dane w karcie klienta.
W karcie klienta, w sekcji aktywności związane z klientem pojawi się adekwatna do zmiany adnotacja, która wskaże, kiedy i jakie dane zostały zmienione oraz przez jakiego użytkownika. Jeśli zmiany wprowadzono bezpośrednio na formularzu faktury, w aktywności pojawi się również zapis przez fakturę: [numer faktury].

Sprawdź również:
Rodzaj Klienta - rozróżnienie w sekcji przychodów i wydatków
Jak pozbyć się zdublowanych klientów?
Jak kategoryzować klientów w systemie?
Jak przypisać Nabywcę z poziomu karty klienta?
Jak zmienić dane Nabywcy podczas tworzenia faktury?
Jeśli podczas tworzenia faktury dodajesz dane nowego kontrahenta, po zapisaniu dokumentu system automatycznie zapisze te informacje w bazie klientów Twojego konta. Dzięki temu przy kolejnych fakturach możesz szybko wczytać dane, wybierając klienta z listy – bez konieczności ponownego wpisywania informacji. To nie tylko oszczędność czasu, ale też mniejsze ryzyko popełnienia błędów.

W sytuacji, gdy dane klienta uległy zmianie, możesz je zaktualizować bezpośrednio w jego karcie, dostępnej w zakładce Klienci.
Dane Nabywcy możesz zaktualizować również z poziomu tworzonej faktury. Wystarczy, że zaczytasz dane klienta z jego karty, a następnie zmienisz wybrane informacje – np. adres – w odpowiednich polach formularza. Po zapisaniu faktury system automatycznie zaktualizuje te dane w karcie klienta.
W karcie klienta, w sekcji aktywności związane z klientem pojawi się adekwatna do zmiany adnotacja, która wskaże, kiedy i jakie dane zostały zmienione oraz przez jakiego użytkownika. Jeśli zmiany wprowadzono bezpośrednio na formularzu faktury, w aktywności pojawi się również zapis przez fakturę: [numer faktury].

WAŻNE! Jeśli zaczytasz klienta z bazy i zmienisz wartość w polu przeznaczonym na wpisanie NIP-u, nadpisze to dane w karcie już utworzonego klienta. Jeśli natomiast w sekcji dotyczącej danych Nabywcy ręcznie wpiszesz taką samą nazwę, jaką ma już klient dodany do bazy, ale dodasz inny NIP, system utworzy zupełnie nowego klienta z oznaczeniem (1) ze względu na dokładnie taką samą nazwę.
Sprawdź również:
Rodzaj Klienta - rozróżnienie w sekcji przychodów i wydatków
Jak pozbyć się zdublowanych klientów?
Jak kategoryzować klientów w systemie?
Jak przypisać Nabywcę z poziomu karty klienta?
Powrót
Komentarze
Magda NC
2025-08-13 09:18
soniab
automatyczna aktualizacja danych Nabywcy to wbudowana funkcja systemu, i nie ma możliwości jej wyłączenia.
Jeżeli nie chcą Państwo, aby obecnie dodana karta Klienta została zaktualizowana, mogą Państwo ręcznie wpisać na fakturze dane Nabywcy, bez zaczytywania danych Klienta z jego obecnej karty. W Bazie Klientów utworzy się wówczas osobny wpis z nowymi danymi, a pierwsza karta Klienta pozostanie bez zmian.
Pozdrawiam
Sonia
2025-08-13 12:32
Dodaj komentarz