Baza Klientów

Utworzono: 2016-06-02
Ostatnia aktualizacja: 2023-05-18
Liczba odwiedzin posta: 7066

W Fakturowni możesz w bardzo łatwy sposób stworzyć bazę Klientów i sprawnie nią zarządzać. 

Aby dodać Klienta do bazy:

a)
  • przejdź do zakładki Klienci
  • naciśnij przycisk Dodaj klienta
  • uzupełnij Kartę Klienta (dane możesz wpisać ręcznie albo zaciągnąć je z rejestru GUS przy pomocy przycisku Pobierz dane z rejestru GUS)
  • w miarę potrzeb uzupełnij opcje dodatkowe, naciskając przycisk Zobacz więcej opcji
Przy uzupełnieniu danych dodatkowych zwróć uwagę na Rodzaj kontrahenta (czy jest to nasz Nabywca czy Sprzedawca) oraz na to, czy jest on osobą prywatną czy firmą.

Więcej informacji o rodzaju Klienta znajdziesz tutaj.
 
  • po uzupełnieniu danych zatwierdź je przyciskiem Zapisz

b)
  • ​​​dodaj Klienta z poziomu faktury sprzedażowej lub faktury kosztowej, wpisując dane w rubrykę Nabywca/Sprzedawca - Klient o takim rodzaju dodaje się do bazy automatycznie
Podczas dodawania Klienta do bazy z faktury uważnie wpisuj dane, gdyż w przypadku wpisania błędnych danych program doda nowego Klienta o tych danych do bazy. 

Jest też możliwość skorzystania z przycisku Pobierz dane z rejestru GUS, za pomocą którego dane automatycznie zostaną sczytane.
 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Marek
Jak jest przeznaczenie pole ID Klienta. Mamy już pola NIP, nazwa skrócona, Identyfikator w programie księgowym po których możemy rozróżniać

2018-04-11 09:07


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, pole ID Klienta jest to numer identyfikacyjny np z innego programu, który możemy wpisać i na tej postawie łączyć Klientów w dwóch programach.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-04-11 12:35


Avatar sugester medium
Łukasz
Witam, czy jest możliwość usunięcia całej bazy klientów jednym kliknięciem ?

2018-04-23 10:24


annac
annac
Witam,
Może Pan usunąć jednocześnie maksymalnie 100 klientów. W tym celu należy wybrać: Klienci > Rozwinąć ikonę trybu > Widok Dostosuj wyświetlanie kolumn> Liczba klientów na stronie > Wybrać liczbę 100 > Zapisz.
N a liście klientów zaznaczyć okno obok nazwy : Nazwa skrócona > Rozwinąć ikonę trybu> Usuń (przy dowolnym kliencie)
Pozdrawiam, Ania.

2018-04-23 11:54


Avatar sugester medium
kris
witam, czy jest możliwość dodania kategorii klientów? Np. klienci detaliczny oraz klienci hurtowi?

2018-05-28 23:00


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
tak oczywiście należy użyć tej samej metody co przy dodawania kategorii przychodów czy wydatków. Mechanizm dodawania kategorii jest mechanizmem uniwersalnym: https://pomoc.fakturownia.pl/3693548-Kategoryzowanie-klientow.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-05-29 08:04


Avatar sugester medium
Natalia
Jak dodać do klienta nazwę skróconą?

2019-01-16 13:28


Avatar sugester medium
anonim
Witam,
W celu dodania nazwy systemowej Wybiera Pani na karcie klienta Zobacz więcej opcji >Nazwa skrócona (systemowa) > Uzupełnia Pani powyższe pole > Zapisz.
W przypadku dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.
Pozdrawiam, Ania.

2019-01-16 14:22


Avatar sugester medium
lukasz
Czy jest mozliwe wydrukowanie bazy klientów,export bazy do np exela??

2019-03-13 10:41


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
W zakładce Klienci po kliknięciu w prawym górnym rogu w ikonkę koła zębatego możemy wyeksportować kontrahentów do formatów XLS i vCard, a następnie wydrukować bazę.

Pozdrawiam,
Łukasz

2019-03-13 10:54


annac
annac
Witam,
Aktualnie dostępne opcje eksportu bazy klientów występują w formatach:
XLS oraz vCard. Jest zatem możliwe eksportowanie danych w wymienionym przez Pana formacie.
Pozdrawiam, Ania.

2019-03-13 11:16


Avatar sugester medium
Mario
Czy jest możliwość filtrowania klientów po dacie dodania?

2019-03-31 19:42


Avatar sugester medium
Worship Style
Witam,
czy jest możliwość zaimportowania swojej listy klientów?
Pozdrawiam

2019-05-07 00:30


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Jak najbardziej, można zaimportować do naszego systemu takie dane jak
faktury, klienci, produkty. Importowane dane powinny być w plikach typu: .XLS,.XLSX (Excel), .ODS (Open Office), .TXT, .CSV, .TSV, XML. Plik importu musi być przygotowany według wzoru dostępnego w serwisie.
Więcej informacji znajduje się w artykule z bazy wiedzy:
https://pomoc.fakturownia.pl/384007-Import-faktur-klientow-i-produktow

Pozdrawiam,
Łukasz

2019-05-07 09:27


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Nie ma możliwości filtrowania klientów po dacie dodania.

Pozdrawiam,
Łukasz

2019-05-14 10:14


Avatar sugester medium
Łukasz
Czy jest możliwość zmiany okienek do wpisania PESEL zamiast dowodu osobistego przy wystawianiu faktur RR bo teraz nr dowodów są nie obowiązkowe ale PESEL musi być a w programie nie ma okienka żeby wpisać PESEL

2020-09-23 22:59


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Dodatkowe numery identyfikacyjne jak np. PESEL można dodać do Słowników w Ustawieniach konta. Przesyłam artykuł:
https://pomoc.fakturownia.pl/132690-Jak-zmienic-typ-numeru-identyfikacyjnego-u-sprzedawcy-lub-kupujacego-

Pozdrawiam,
Łukasz

2020-09-24 09:08


Avatar sugester medium
Wojciech
Dzień dobry, czy istnieje już możliwość masowego usuwania klientów inna niż 100 klientów za jednym razem z poziomu Panelu klienta? API pozwala usunąć fakturę, ale nie widziałem nigdzie w dokumentacji aby można było usunąć klienta za pomocą API .

2021-01-24 23:02


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Przesyłam zapytanie API, za pomocą którego można usuwać Klientów z konta:
curl -X DELETE "https://YOUR_DOMAIN.fakturownia.pl/clients/CLIENT_ID.json?api_token=API_TOKEN"


Pozdrawiam,
Łukasz

2021-01-25 10:36


Avatar sugester medium
Karolina E.
chciałabym wyeksportowac baze klientow do Excela. Na liscie pol do wyswietlenia/do dostosowania nie ma adresu, jest miejscowosc, kod, ale ulicy nie ma. Jak mozna dodac te dane?

2021-09-17 12:35


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
lista pól do wyświetlenia nie jest listą kolumn wskazaną w eksporcie klientów . Eksport xls ma swoją osobną konfigurację.
Na liście eksportu Klientów są takie dane jak: adres, miejscowość, kod pocztowy, ulica , kraj, adres korespondencyjny.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-09-17 14:38


Avatar sugester medium
Jakub Słoniewski
Witam,
czy rozważacie Państwo lub czy możecie rozważyć, możliwość wyłączenia automatycznego tworzenia klienta przy dodawaniu faktury kosztowej/przychodowej? Wpisy do bazy danych klientów pochodzące z pojedynczych zakupów/sprzedaży z podmiotami powodują zaśmiecanie bazy. Można by tego uniknąć na etapie tworzenia faktury klikając "Nie dodawaj klienta do bazy"

2021-11-10 09:28


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 
na ten moment taka funkcjonalność nie jest planowana. Proszę jednak o zgłoszenie takiego pomysłu na naszym forum Sugestii poprzez poprzeczny przycisk "Pomoc" w systemie z prawie strony ekranu. Sugestia będzie widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy. 

 
 
Pozdrawiam,
Jarosław Warowny

--
Jarosław Warowny
e-mail: jarek@fakturownia.pl
www.fakturownia.pl
 


 

2021-11-10 14:03


Avatar sugester medium
Dorota
czy można wyszukać już istniejącego klienta w bazie danych po nazwie miejscowości

2023-02-03 16:01


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
sprawdziłem wyszukiwarkę bazy klientów wpisując miejscowość. Tak, system ma taką możliwość, by wyświetlić rekordy z daną nazwą miejscowości.

Dziękuję za kontakt.

Pozdrawiam,
Łukasz

2023-02-03 16:04


Avatar sugester medium
Ewa Jodka
Czy istnieje możliwość dodania indywidualnego cennika do kontrahenta?

2023-05-16 15:24


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
aby przypisać cennik do konkretnego kontrahenta należy przejść do edycji karty klienta i w polu Ukryj opcje dodatkowe/ Zobacz więcej opcji w rubryce Cennik wybrać z listy właściwy cennik.

Pozdrawiam,
Natalia.

2023-05-17 09:04


Avatar sugester medium
Ewa Jodka
niestety nie mam takiej opcji

2023-05-18 09:17


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w pierwszej kolejności należy stworzyć cennik w zakładce Magazyn-> Cenniki.
Po dodaniu cennika w karcie klienta powinna być możliwość przypisania stworzonego wcześniej cennika.

Jeśli u Państwa na koncie nie ma takiej możliwości proszę o podanie adresu e-mail przypisanego do konta w systemie oraz udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej według przesłanej instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-

Pozdrawiam,
Natalia.

2023-05-18 09:21


Avatar sugester medium
Ewa Jodka
jodkaewa@gmail.com
Dostęp udzielony

2023-05-18 09:54


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
na Państwa koncie nie jest aktywna usługa Cenników.
Należy ją aktywować przechodząc do zakładki Ustawienia -> Ustawienia konta -> Konfiguracja -> Cenniki, a następnie zapisać zmiany naciskając przycisk Zapisz.

Przesyłam link do instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/25048942-Cenniki-przypisanie-dostosowanych-cen-do-klientow

Pozdrawiam,
Natalia.

2023-05-18 10:06


Dodaj komentarz