Baza Klientów
Utworzono:
2016-06-02
Ostatnia aktualizacja: 2023-10-24
Ostatnia aktualizacja: 2023-10-24
Liczba odwiedzin posta: 8072
W Fakturowni możesz w bardzo łatwy sposób stworzyć bazę Klientów i sprawnie nią zarządzać.
Aby dodać Klienta do bazy:
a)
Więcej informacji o rodzaju Klienta znajdziesz tutaj.
b)
Jest też możliwość skorzystania z przycisku Pobierz dane z rejestru GUS, za pomocą którego dane automatycznie zostaną sczytane.
Aby dodać Klienta do bazy:
a)
- przejdź do zakładki Klienci
- naciśnij przycisk Dodaj klienta
- uzupełnij Kartę Klienta (dane możesz wpisać ręcznie albo zaciągnąć je z rejestru GUS przy pomocy przycisku Pobierz dane z rejestru GUS)
- w miarę potrzeb uzupełnij opcje dodatkowe, naciskając przycisk Zobacz więcej opcji
Więcej informacji o rodzaju Klienta znajdziesz tutaj.
- po uzupełnieniu danych zatwierdź je przyciskiem Zapisz
b)
- dodaj Klienta z poziomu faktury sprzedażowej lub faktury kosztowej, wpisując dane w rubrykę Nabywca/Sprzedawca - Klient o takim rodzaju dodaje się do bazy automatycznie
Jest też możliwość skorzystania z przycisku Pobierz dane z rejestru GUS, za pomocą którego dane automatycznie zostaną sczytane.
Powrót
Komentarze
Marek
2018-04-11 09:07
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2018-04-11 12:35
Łukasz
2018-04-23 10:24
annac
Może Pan usunąć jednocześnie maksymalnie 100 klientów. W tym celu należy wybrać: Klienci > Rozwinąć ikonę trybu > Widok Dostosuj wyświetlanie kolumn> Liczba klientów na stronie > Wybrać liczbę 100 > Zapisz.
N a liście klientów zaznaczyć okno obok nazwy : Nazwa skrócona > Rozwinąć ikonę trybu> Usuń (przy dowolnym kliencie)
Pozdrawiam, Ania.
2018-04-23 11:54
kris
2018-05-28 23:00
piotr.wajs
tak oczywiście należy użyć tej samej metody co przy dodawania kategorii przychodów czy wydatków. Mechanizm dodawania kategorii jest mechanizmem uniwersalnym: https://pomoc.fakturownia.pl/3693548-Kategoryzowanie-klientow.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-05-29 08:04
Natalia
2019-01-16 13:28
anonim
W celu dodania nazwy systemowej Wybiera Pani na karcie klienta Zobacz więcej opcji >Nazwa skrócona (systemowa) > Uzupełnia Pani powyższe pole > Zapisz.
W przypadku dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.
Pozdrawiam, Ania.
2019-01-16 14:22
lukasz
2019-03-13 10:41
lukaszs
W zakładce Klienci po kliknięciu w prawym górnym rogu w ikonkę koła zębatego możemy wyeksportować kontrahentów do formatów XLS i vCard, a następnie wydrukować bazę.
Pozdrawiam,
Łukasz
2019-03-13 10:54
annac
Aktualnie dostępne opcje eksportu bazy klientów występują w formatach:
XLS oraz vCard. Jest zatem możliwe eksportowanie danych w wymienionym przez Pana formacie.
Pozdrawiam, Ania.
2019-03-13 11:16
Mario
2019-03-31 19:42
Worship Style
czy jest możliwość zaimportowania swojej listy klientów?
Pozdrawiam
2019-05-07 00:30
lukaszs
Jak najbardziej, można zaimportować do naszego systemu takie dane jak
faktury, klienci, produkty. Importowane dane powinny być w plikach typu: .XLS,.XLSX (Excel), .ODS (Open Office), .TXT, .CSV, .TSV, XML. Plik importu musi być przygotowany według wzoru dostępnego w serwisie.
Więcej informacji znajduje się w artykule z bazy wiedzy:
https://pomoc.fakturownia.pl/384007-Import-faktur-klientow-i-produktow
Pozdrawiam,
Łukasz
2019-05-07 09:27
lukaszs
Nie ma możliwości filtrowania klientów po dacie dodania.
Pozdrawiam,
Łukasz
2019-05-14 10:14
Łukasz
2020-09-23 22:59
lukaszs
Dodatkowe numery identyfikacyjne jak np. PESEL można dodać do Słowników w Ustawieniach konta. Przesyłam artykuł:
https://pomoc.fakturownia.pl/132690-Jak-zmienic-typ-numeru-identyfikacyjnego-u-sprzedawcy-lub-kupujacego-
Pozdrawiam,
Łukasz
2020-09-24 09:08
Wojciech
2021-01-24 23:02
lukaszs
Przesyłam zapytanie API, za pomocą którego można usuwać Klientów z konta:
curl -X DELETE "https://YOUR_DOMAIN.fakturownia.pl/clients/CLIENT_ID.json?api_token=API_TOKEN"
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-01-25 10:36
Karolina E.
2021-09-17 12:35
piotr.wajs
lista pól do wyświetlenia nie jest listą kolumn wskazaną w eksporcie klientów . Eksport xls ma swoją osobną konfigurację.
Na liście eksportu Klientów są takie dane jak: adres, miejscowość, kod pocztowy, ulica , kraj, adres korespondencyjny.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-09-17 14:38
Jakub Słoniewski
czy rozważacie Państwo lub czy możecie rozważyć, możliwość wyłączenia automatycznego tworzenia klienta przy dodawaniu faktury kosztowej/przychodowej? Wpisy do bazy danych klientów pochodzące z pojedynczych zakupów/sprzedaży z podmiotami powodują zaśmiecanie bazy. Można by tego uniknąć na etapie tworzenia faktury klikając "Nie dodawaj klienta do bazy"
2021-11-10 09:28
jarek
na ten moment taka funkcjonalność nie jest planowana. Proszę jednak o zgłoszenie takiego pomysłu na naszym forum Sugestii poprzez poprzeczny przycisk "Pomoc" w systemie z prawie strony ekranu. Sugestia będzie widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy.
Jarosław Warowny
--
Jarosław Warowny
e-mail: jarek@fakturownia.pl
www.fakturownia.pl
2021-11-10 14:03
Dorota
2023-02-03 16:01
lukaszs
sprawdziłem wyszukiwarkę bazy klientów wpisując miejscowość. Tak, system ma taką możliwość, by wyświetlić rekordy z daną nazwą miejscowości.
Dziękuję za kontakt.
Pozdrawiam,
Łukasz
2023-02-03 16:04
Ewa Jodka
2023-05-16 15:24
nataliak
aby przypisać cennik do konkretnego kontrahenta należy przejść do edycji karty klienta i w polu Ukryj opcje dodatkowe/ Zobacz więcej opcji w rubryce Cennik wybrać z listy właściwy cennik.
Pozdrawiam,
Natalia.
2023-05-17 09:04
Ewa Jodka
2023-05-18 09:17
nataliak
w pierwszej kolejności należy stworzyć cennik w zakładce Magazyn-> Cenniki.
Po dodaniu cennika w karcie klienta powinna być możliwość przypisania stworzonego wcześniej cennika.
Jeśli u Państwa na koncie nie ma takiej możliwości proszę o podanie adresu e-mail przypisanego do konta w systemie oraz udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej według przesłanej instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-
Pozdrawiam,
Natalia.
2023-05-18 09:21
Ewa Jodka
Dostęp udzielony
2023-05-18 09:54
nataliak
na Państwa koncie nie jest aktywna usługa Cenników.
Należy ją aktywować przechodząc do zakładki Ustawienia -> Ustawienia konta -> Konfiguracja -> Cenniki, a następnie zapisać zmiany naciskając przycisk Zapisz.
Przesyłam link do instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/25048942-Cenniki-przypisanie-dostosowanych-cen-do-klientow
Pozdrawiam,
Natalia.
2023-05-18 10:06
Edyta
2023-10-24 14:00
Edyta
2023-10-24 14:02
jarek
dziękuje za wiadomość. Eksport klientów dostępny jest jedynie dla użytkowników z rolą administratora bądź właściciela konta. Jeżeli posiada Pani rolę np. użytkownika funkcja ta będzie niedostępna.
Link do bazy wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/144655-Zabezpiecznenie-eksportu-klientow-i-produktow
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2023-10-24 14:16
Dodaj komentarz