Dane nabywcy na fakturze
Utworzono:
2023-11-15
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-15
Ostatnia aktualizacja: 2023-11-15
Liczba odwiedzin posta: 2268
Faktura jest potwierdzeniem zawarcia transakcji pomiędzy Sprzedawcą towaru lub usługi, a jego Nabywcą. Dane Nabywcy są podstawowym elementem prawidłowo utworzonej faktury. Nabywcą może być zarówno osoba prywatna, jak i firma. Z tego wpisu dowiesz się, gdzie w formularzu tworzenia dokumentu uzupełnić dane Nabywcy, jak zaczytać je z bazy GUS w przypadku firmy oraz jak znaleźć kontrahenta z bazy klientów Twojego konta.
Formularz tworzenia faktury zawiera dwie sekcje: stronę sprzedającą, jako Sprzedawca i stronę kupującą, jako Nabywca.
W sekcji Nabywca podaj dane swojego kontrahenta.
Możesz wybrać czy klient jest firmą czy osobą prywatną, zaznaczając dedykowany checkbox. Niezbędne do uzupełnia rubryki, będą się nieznacznie różnić. Na przykład w przypadku firmy pojawi się dodatkowa rubryka do podania NIP, a dla osoby prywatnej zamiast nazwy nabywcy pojawią się rubryki Imię i Nazwisko.
Obowiązkowe do uzupełnienia dane oznaczone są czerwoną gwiazdką.
Jeśli klient jest już dodany do bazy na koncie, można go dodać w formularzu za pomocą wyszukiwania. Wystarczy, że w polu Nabywca lub Imię wpiszesz 3 pierwsze litery, a system podpowie najbardziej odpowiadające wyszukiwaniu rekordy. Wystarczy kliknąć na nazwę klienta, a dane z karty klienta zostaną zaczytane automatycznie.
Opcja wyszukiwania działa w ten sam sposób dla Nabywcy, jako osoby prywatnej oraz firmy.
Jeśli sprzedajesz towar lub usługę firmie, której danych nie masz w bazie, możesz dodać je ręcznie lub skorzystać z opcji zaczytywania danych.
Wystarczy, że klikniesz przycisk Zaczytaj dane po NIP, REGON lub KRS, który jest dostępny, gdy Nabywca jest oznaczony jako firma.
W dedykowanym oknie, które wyświetli system, wystarczy wpisać jeden z możliwych numerów i zatwierdzić pobranie danych przyciskiem Pobierz.
System pobierze dane firmy z Bazy Internetowej GUS i na ich podstawie uzupełni wszystkie rubryki.
Szczegółowy opis tej opcji znajdziesz w tym artykule → Pobieranie danych klientów z bazy GUS.
Sprawdź również:
Dane nabywcy na fakturze
Formularz tworzenia faktury zawiera dwie sekcje: stronę sprzedającą, jako Sprzedawca i stronę kupującą, jako Nabywca.
W sekcji Nabywca podaj dane swojego kontrahenta.
Możesz wybrać czy klient jest firmą czy osobą prywatną, zaznaczając dedykowany checkbox. Niezbędne do uzupełnia rubryki, będą się nieznacznie różnić. Na przykład w przypadku firmy pojawi się dodatkowa rubryka do podania NIP, a dla osoby prywatnej zamiast nazwy nabywcy pojawią się rubryki Imię i Nazwisko.
Obowiązkowe do uzupełnienia dane oznaczone są czerwoną gwiazdką.
Jak wyszukać kontrahenta z bazy klientów?
Jeśli klient jest już dodany do bazy na koncie, można go dodać w formularzu za pomocą wyszukiwania. Wystarczy, że w polu Nabywca lub Imię wpiszesz 3 pierwsze litery, a system podpowie najbardziej odpowiadające wyszukiwaniu rekordy. Wystarczy kliknąć na nazwę klienta, a dane z karty klienta zostaną zaczytane automatycznie.
Opcja wyszukiwania działa w ten sam sposób dla Nabywcy, jako osoby prywatnej oraz firmy.
Zaczytaj dane po NIP, REGON lub KRS
Jeśli sprzedajesz towar lub usługę firmie, której danych nie masz w bazie, możesz dodać je ręcznie lub skorzystać z opcji zaczytywania danych.
Wystarczy, że klikniesz przycisk Zaczytaj dane po NIP, REGON lub KRS, który jest dostępny, gdy Nabywca jest oznaczony jako firma.
W dedykowanym oknie, które wyświetli system, wystarczy wpisać jeden z możliwych numerów i zatwierdzić pobranie danych przyciskiem Pobierz.
System pobierze dane firmy z Bazy Internetowej GUS i na ich podstawie uzupełni wszystkie rubryki.
Szczegółowy opis tej opcji znajdziesz w tym artykule → Pobieranie danych klientów z bazy GUS.
Sprawdź również:
Powrót
Dodaj komentarz