Stały podpis na fakturze
Ostatnia aktualizacja: 2025-05-26
Stały podpis na fakturze – jak ustawić automatyczne podpisy w Fakturowni? Chcesz, aby każda faktura w Fakturowni automatycznie zawierała podpis wystawcy lub osoby upoważnionej? System umożliwia dodanie stałego podpisu, który będzie widoczny na dokumentach sprzedażowych. W tym artykule dowiesz się, jak w prosty sposób ustawić tę opcję w ustawieniach konta.
Stały podpis na fakturze - jak ustawić?
Na formularzu tworzenia faktury dostępne jest pole Imię i nazwisko wystawcy, które pozwala wskazać imię i nazwisko osoby wystawiającej dokument. Informacja ta pojawi się na dole dokumentu, a jej położenie uzależnione będzie od szablonu wybranego dla dokumentów.
Domyślnie na koncie aktywne jest ustawienie, by na dokumencie, jako wystawca, pojawiało się imię i nazwisko zalogowanego użytkownika.
Jeśli na koncie dodanych jest kilku użytkowników, a każdy z nich w profilu użytkownika uzupełni swoje imię i nazwisko, system automatycznie zaczyta te dane w formularzu tworzenia faktury, a potem na zapisanym dokumencie. Oznacza to, że na każdym dokumencie mogą pojawiać się inne dane wystawiającego w zależności od tego, jaki użytkownik rzeczywiście tworzy fakturę.
Jeśli chcesz, aby na fakturach pojawiał się podpis konkretnego wystawcy, możesz na stałe wprowadzić jego dane w ustawieniach konta. Dzięki temu, niezależnie od tego, który użytkownik utworzy dokument, na fakturze zawsze widnieć będzie to samo imię i nazwisko.
Aby faktury podpisywane były jedynie przez jedno nazwisko:
- przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty,
- kliknij w polu Domyślne imię i nazwisko wystawcy i wybierz jedną z opcji, która pozwoli na stałe ustawić wystawcę dokumentu:
→ opcja imię i nazwisko osoby kontaktowej zapisane w danych firmy pozwala przypisać wystawcę na stałe w danych firmy - dzięki temu każda firma/dział może mieć własnego wystawcę - jeśli wybierzesz to ustawienie, a pole Osoba kontaktowa w danych firmy będzie pusta, system nie zaczyta żadnej wartości w polu imię i nazwisko wystawcy,
→ opcja inny pozwala wpisać imię i nazwisko wystawcy z poziomu ustawień konta co oznacza, że będzie ono obowiązywać dla wszystkich dokumentów niezależnie od tego z jakiego działu będą wystawione - nawet jeśli w danych firmy podasz osobę kontaktową, imię i nazwisko z ustawień konta będzie nadrzędne,
- zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz na dole strony.
Dzięki zmianie domyślnych ustawień na jedno z dwóch wskazanych powyżej, na wszystkich dokumentach pojawi się stały podpis wystawcy.
Więcej o domyślnym wystawcy dokumentów przeczytasz w artykule domyślne imię i nazwisko wystawcy lub osoba kontaktowa.
Sprawdź również:
Domyślne imię i nazwisko odbiorcy na karcie kontrahenta
Imię i nazwisko osoby upoważnionej do wystawiania/odbioru faktury - kod CSS (wszystkie szablony)
Jak dodać puste pole na podpis odbiorcy/wystawcy na dokumencie?
Jakich zmiennych można użyć podczas wysyłania dokumentów e-mailem?
Powrót
Komentarze
Grażyna Szałkiewicz
2015-10-01 07:30
piotr.wajs
2015-10-01 08:44
Andrzej Szopiński
2017-02-15 14:25
piotr.wajs
Pozdrawiam
Piotr Wajszczuk
--
Customer Success Specialist +48 22 307 33 42 piotr@fakturownia.pl
Pomoc do systemu Fakturownia:
Baza wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl
Forum sugestii: https://sugester.fakturownia.pl
2017-02-15 14:28
old2014-ewa@yellowbox.pl
2017-03-13 21:45
piotr.wajs
2017-03-14 09:11
Dodaj komentarz