Dodawanie Odbiorców połączonych z Nabywcą w systemie.
Ostatnia aktualizacja: 2020-12-03
Fakturownia, w ramach zmiany przepisów prawnych dotyczących centralizacji VAT, daje możliwość definiowania w systemie Odbiorców (np. placówek oświatowych), którzy będą przypisani do Nabywcy (np. Urzędu Gminy).
Aby zdefiniować takiego Odbiorcę, podczas tworzenia faktury, za pomocą przycisku więcej, rozwijamy opcje pod danymi Nabywcy.
Następnie korzystamy z przycisku Dodaj odbiorcę.
Program wyświetli nam dodatkowe rubryki, w których możemy dodać odbiorcę z listy Klientów zapisanych w systemie lub dopisać nowego Odbiorcę, ktorego dane nie były jeszcze wprowadzane do systemu.
Kolejność wpisywania Nabywcy i Odbiorcy nie jest tutaj ważna, można w pierwszej kolejności dodać Odbiorcę lub Nabywcę.
Jeżeli wczytujemy Odbiorcę zapisanego już w systemie program może wyświetlić komunikat o takiej treści:
Czy chcesz również zaczytać powiązanego Nabywcę ( dane Nabywcy w systemie) NIP: xxxxxxxxxxx ?
Klikając na przycisk Ok program uzupełni dane w rubryce Nabywca.
W zakładce Klienci Odbiorca jest przypisany do konkretnego Nabywcy. Przy Odbiorcy będzie też widoczny przycisk Wystaw fakturę, za pomocą którego rozpoczniemy generowanie dokumentu z uzupełnionymi polami Nabywcy i Odbiorcy.
Odbiorca funkcjonuje też jako oddzielny Klient w systemie i możemy wybrać go również w polu Nabywca na fakturze. Program nie wymusza żeby dany Klient był tylko Nabywcą, czy tylko Odbiorcą.
Tak Klient, który jest już Odbiorcą w systemie, również może mieć zdefiniowanego Odbiorcę. Wtedy informację na liście Klientów wyglądają następująco (inny przykład):
Zauważmy, że Klient Renata Nowak jest zarówno Nabywcą jak i Odbiorcą w systemie. Informacja wyświetlana jest też na karcie klienta.
Powrót
Komentarze
webnext
2018-06-04 20:02
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
jakiego szablonu faktur Pan używa w systemie?
Czy jest to jeden z naszym proponowanych szablonów, czy używa Pan szablonu autorskiego?
Pozdrawiam,
Piotr
2018-06-05 08:40
Zgłoś naruszenie zasad
Grzegorz
2018-09-13 11:27
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
proszę o informację w przypadku jakiego typu dokumentu nie wyświetlają się dane Odbiorcy po zapisaniu faktury?
Pozdrawiam,
Piotr
2018-09-13 16:24
Zgłoś naruszenie zasad
Aleksandra
2018-12-02 14:34
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Tym bardziej, że na kilku kontach testowych dane odbiorcy poprawnie się zaczytują na dokumenty.
Proszę o informację jakich szablonów faktur Państwo używają oraz dostęp do jednego z konta Klientów, dla którego problem jest odtwarzalny.
Dostępu do konta udziela się w następujący sposób: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-.
Pozdrawiam,
Piotr
2018-12-03 17:42
Zgłoś naruszenie zasad
Krzysztof Sladek
2019-02-21 08:48
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
tak jest taka możliwość . Należy wejść na kartę Klienta (Nabywcy), następnie w rubryce "Powiązani odbiorcy" kliknąć na nazwę Odbiorcy.
Po przejściu na kartę odbiorcy w prawym dolnym roku jest przycisk "usuń".
Pozdrawiam,
Piotr
2019-02-21 09:21
Zgłoś naruszenie zasad
Krzysztof Sladek
2019-02-21 22:11
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
jeden o drugi przycisk powoduje to samo, czyli usunięcie odbiorcy.
Został umieszczony na górze i na dole w celu wygody.
Co do wpisywania samego odbiorcy, to nie może być faktury z samym odbiorcą więc jego dane można wpisać w polu przeznaczonym dla Nabywcy.
Pozdrawiam,
Piotr
2019-02-22 09:42
Zgłoś naruszenie zasad
Nasza Bajka
2020-09-23 11:15
Zgłoś naruszenie zasad
piotr.wajs
Pozdrawiam,
Piotr
2020-09-23 12:26
Zgłoś naruszenie zasad
Dodaj komentarz