MAKO TSL

Utworzono: 2021-12-06
Ostatnia aktualizacja: 2022-09-26
Liczba odwiedzin posta: 961

KONTAKT Z FAKTUROWNIA 

Pon-Pt - 9:00 - 17:00

✉ helpdesk@fakturownia.pl

✆ +48 22 599 4019

Proszę poinformować o byciu partnerem Mako TSL

Jak zarejestrować się w Fakturowni?

 

Wejdź w link https://fakturownia.pl?partner=fhpknh następnie wybierz ZAŁÓŻ KONTO, podaj dane do logowania dla swojej firmy i korzystaj z Fakturowni przez 30 dni za darmo.  

 

Przez ten czas masz możliwość przetestowania wszystkich planów abonamentowych od Micro po Pro Plus. 

 

Po 30 dniach kliknij w komunikat - Opłać konto - Wybierz jeden z abonamentów, który odpowiada potrzebom Twojej firmy i w polu  Podaj kod promocyjny wpisz aktualny kod z strony Cennika - https://fakturownia.pl/cennik znajdziesz go w prawym górnym rogu. 

 

Założenie konta przez powyższy link partnera gwarantuje automatycznie naliczenie 20% zniżki przy zakupie dowolnego abonamentu, dodatkowo wpisując kod promocyjny z cennika Fakturowni możesz rabatową kwotę obniżyć o kolejne 20%. 

 

Jak dodać na fakturze pole Numer zlecenia transportowego?

 

Aby dodać pole o takiej nazwie na fakturze:

  1. Wejdź w Ustawienia -> Ustawienia konta -> Konfiguracja -> Faktury i dokumenty

  2. W rubryce “Dodatkowe pole na fakturze” wybierz “więcej…” i wpisz Numer zlecenia transportowego, następnie kliknij Zapisz na dole strony.

 

Podczas tworzenia / edycji faktury, pole to znajduje się na górze formularza, pod rubryką z numerem faktury. Na wydruku pole to będzie widoczne pod datami sprzedaży / terminem płatności.

https://pomoc.fakturownia.pl/896613-Dodatkowe-pole-na-fakturze

Jak ustawić Numer zlecenia transportowego w tytule maila?

 

W celu ustawienia Numeru zlecenia transportowego jako tytułu wysyłanych maili:

  1. Wejdź w Ustawienia -> Ustawienia konta -> Wysyłanie e-mailem

  2. Zmień “domyślny szablon e-maila” na “własny szablon e-maila”

  3. Jeśli w tytule maila ma występować tylko i wyłącznie 10810/10/2021/301 (numer zlecenia transportowego - sama wartość tego pola), to w rubryce “Tytuł e-maila” należy wkleić:

{{additional_field_value}}

Jeśli w tytule maila ma występować 

Numer zlecenia transportowego: 10810/10/2021/301 w rubryce “Tytuł e-maila” należy wkleić:

{{additional_field_name}} {{additional_field_value}}

 

Poniżej przykładowe parametry ustawione w szablonie mailowym na stałe oraz przełożenie na realną treść w wysyłce.

 

https://pomoc.fakturownia.pl/142896-Wlasne-tresci-w-e-mailach-wysylanych-do-Klientow

Rozliczanie sprzedaży kosztów na konkretne pojazdy (numery rejestracyjne)

 

Raportowanie po numerze rejestracyjnym można rozwiązać na dwa sposoby, za pomocą kategorii lub działów - rekomendujemy wariant kategorii. 

 

Dokumenty na liście w Przychodach jak i raport np. “Wykaz przychodów” czy też “Przychody i Wydatki” można filtrować zarówno po dziale, jak i kategorii.

 

Jeśli każdy z pojazdów ma inną numerację dokumentów, użytkownicy podczas wystawiania faktury i tak będą musieli zmienić dział na fakturze na ten odpowiadający ich pojazdowi, aby faktura została wystawiona w odpowiedniej numeracji. Nie ma w takim przypadku potrzeby stosowania kategorii.

Nazwą skróconą działu może być rejestracja pojazdu, po nazwie skróconej wybieramy dział na fakturze lub przy filtrowaniu dokumentów / raportów.

 

Opcje filtrowania w zakładce Przychody znajdują się po lewej stronie ekranu. Raporty dostępne są w zakładce Raporty -> Lista raportów, po wejściu w dany raport pole “Dział / oddział firmy” do filtrowania działu widoczny jest od razu, w celu filtrowania po Kategorii należy rozwinąć “zobacz więcej opcji”, pojawi się wtedy między innymi rubryka Kategoria.

 

Instrukcje jak dodać kategorie, ustawić różne numeracje dla działów oraz jak zmieniać dział na fakturze w artykułach:

https://pomoc.fakturownia.pl/148182-Kategoryzacja-przychodow-i-wydatkow

https://pomoc.fakturownia.pl/118925-Oddzielna-numeracja-faktur-dla-roznych-dzialow

https://pomoc.fakturownia.pl/Main/105859-Jak-zmieniac-dzial-przy-wystawianiu-faktur-

Sposoby wyliczania i rabat/skonto

 

W przypadku już wystawionej faktury, należy wejść w edycję tej faktury i w polu "Jak obliczać rabat" zamiast "procentowo od ceny całkowitej netto" zmienić opcję na "procentowo od ceny jednostkowej netto", po zapisaniu dokumentu kwoty powinny się zgadzać.

Aby zmienić ustawienia obliczenia rabatu na stałe, należy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Sposoby wyliczania.

 

Instrukcja: https://pomoc.fakturownia.pl/144410-Sposob-obliczania-rabatu

 

Jeśli wszystkie pozostałe obliczenia na fakturach również mają bazować na cenach jednostkowych netto, w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Sposoby wyliczania należy ustawić:

  • Jak wyliczać kwoty w pozycjach faktury:
    Od ceny jednostkowej (zgodny z kasą fiskalną)

  • Jak wyliczać łączną wartość faktury:
    Sumowanie netto i wyliczanie brutto oraz VATu (zachowuje netto)

  • Cena jednostkowa na formatce:
    netto

 

Można też stosować skonto 

Instrukcja: https://pomoc.fakturownia.pl/9179444-Skonto-uwzglednienie-rabatu-za-terminowa-platnosc

 

Wysyłanie maili z indywidualnych adresów przewoźników

 

Od momentu założenia konta system ma wprowadzoną konfigurację domyślną.

Oznacza to, że podczas wysyłania faktury mailem do Kontrahenta otrzyma on wiadomość z fakturą z adresu e-mail: noreply@fakturownia.pl

 

Należy ustawić swój indywidualny adres email z umowy. 

 

Konfiguracja wysyłki mailowej w systemie znajduje się w zakładce Ustawienia> Ustawienia konta> Wysyłanie mailem> Sposób wysyłania maili. 

Tutaj wybierz 1 z 2 możliwości 

  • Użyj własnej nazwy adresu email

  • Wysyłaj przez własną skrzynkę pocztową

 

Instrukcja: https://pomoc.fakturownia.pl/127653-Wysylanie-faktur-z-mojego-wlasnego-adresu-e-mail

 

Wysyłanie poczty z własnej skrzynki pocztowej (to jest 3 opcja w menu) jest to najlepszy wariant, ponieważ poczta nie będzie oznaczana jako spam i kopia wysłanej wiadomości pozostaje w naszej skrzynce. Funkcja 3 wymaga abonamentu w wersji pro. 

Wysyłanie e-faktur oraz e-dokumentów transportowych

 

Podczas tworzenia / edycji faktury, do dokumentu można dodać załączniki. Aby można było wysłać je bezpośrednio z systemu, należy po ich dodaniu zaznaczyć “Załączniki widoczne dla klienta”.

 

Po wejściu w podgląd faktury i wybraniu Wyślij, można podać adres e-mail, na który ma zostać wysłana wiadomość, oraz oznaczyć,  czy ma zostać dołączona faktura w PDF oraz czy mają zostać przesłane załączniki tej faktury np CMR, pozostałe dokumenty transportowe, kwit paletowy.

 

Jako że e-faktura oraz e-dokumenty mają być wysyłane na różne adresy e-mail, trzeba będzie dokonać dwóch wysyłek:

 
  1. Wysłanie maila na odpowiedni adres e-mail załączając fakturę w PDF, bez załączników.

  2. Wysłanie maila na odpowiedni adres e-mail nie załączając faktury w PDF, oznaczając "Wyślij wraz z załącznikami”.

 

Aby nie trzeba było za każdym razem wpisywać / kopiować adresów e-mail, w karcie danego Klienta w zakładce Klienci podczas jego tworzenia / edycji, można podać dwa adresy e-mail, oddzielone przecinkiem i spacją:

adres1@mail1.pl, adres2@mail2.pl

 

Przy wysyłce faktury będzie można skasować jeden z zaczytanych adresów, w zależności czy wysyłana jest e-faktura, czy e-dokumenty transportowe.


 


Powrót


Dodaj komentarz