Oddzielna numeracja faktur dla różnych działów

Utworzono: 2012-02-07
Ostatnia aktualizacja: 2019-05-06
Liczba odwiedzin posta: 9555

W ustawieniach "Ustawienia -> Dane Firmy" można wybrać oddzielną numerację dla faktur z każdego działu. Należy edytować dział, dla którego chcemy zmodyfikować numerację. 

System nie pozwala jednak  na wystawienie dwóch dokumentów (faktury, rachunki itp) o takim samym numerze w danym roku.
Tak samo w przypadku dwóch działów z jedną numeracją dokumentów. Numery  będą generowane zamiennie

Dlatego jeśli wybieramy oddzielną numerację dla różnych działów to trzeba ustawić numerację tak, aby nie było takiego samego numeru faktury. Można to uzyskać dodająć np. różne litery na początku formatu numerowania faktur (dla pierwszego działu "A nr/yyy", dla drugiego B "nr/yyy" itp)

Jeśli jednak zależy nam, aby dla różnych działów (firm) była taka sama numeracja należy wtedy założyć osobne, połączone konto.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Michał Karnicki
Mam dwa działy, ponieważ chcę rozdzielić waluty, w jakich przyjmuję płatności. Czy jeśli zaznaczę "osobna numeracja dokumentów", ale pozostawię wspólny format numeracji, to faktury będą wystawiać się poprawnie w obu działach (zachowując rosnącą numerację faktur jednolitą dla obu działów)? Dobrze rozumiem?

Przykład:
nowa faktura z działu A, nadany numer: 1/01/2018
nowa faktura z działu B, nadany numer: 2/01/2018
nowa faktura z działu A, nadany numer: 3/01/2018
Czy tak?

2018-06-20 16:08

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak zgadza się,
można też nie zaznaczać tej opcji w obu działach i pozostawić jedną numerację dla obu działów pobieraną z ustawień głównych konta i osiągnęlibyśmy ten sam efekt.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-06-20 16:15

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Baltic Holiday
Dzień dobry

W jaki sposób dokonać ustawień aby użytkownik działu nie miał wglądu do wystawionych faktur w głównym dziale własciciela?

2019-05-05 23:13

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
należy dodać nowy oddział firmy w zakładce Ustawienia> Dane firmy .
Następnie, gdy już oddział został dodany należy w zakładce Ustawienia> Użytkownicy dodać lub edytować danego Użytkowniki i nadać mu role - Użytkownik (nowo stworzony dział). Po zapisaniu zmian Użytkownik będzie miał do wglądu tylko dane z tego działu, nie będzie widział faktur z działu głównego.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-05-06 14:17

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz