Oddzielna numeracja faktur dla różnych działów

Utworzono: 2012-02-07
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-18
Liczba odwiedzin posta: 24840

W Fakturowni możesz dodawać różne działy w ramach jednego konta dla tego samego NIP-u, a także prowadzić wiele firm z różnymi NIP-ami zgodnie z cennikiem. Każdy dział i każda firma mogą mieć własny format numerowania dokumentów. Dzięki temu system automatycznie weryfikuje, jaki format numeracji jest przyjęty dla wybranego działu lub firmy. Z tego artykułu dowiesz się, jak w ustawieniach działu/firmy aktywować osobną numerację dokumentów. O tym, na czym polega tworzenie działów i firm, możesz przeczytać we wpisie Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe – czym się różnią i jak je dodać?

Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Osobne ustawienia numeracji dokumentów


Aby wybrać oddzielną numerację faktur dla działu/firmy:

 
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy i skorzystaj z przycisku Dodaj nowy dział, by otworzyć formularz tworzenia nowego działu na koncie; 

    Ekran ustawień danych firmy w systemie fakturowania z zaznaczoną opcją dodawania nowego działu, firmy lub konta bankowego.
     
  2. jeśli dział jest już utworzony na koncie, kliknij koło zębate przy tym dziale i wybierz Edytuj

    Ekran danych firmy w systemie fakturowania z opcją edycji działu dla firmy Testowa ABC E-commerce.
     
  3. przejdź na dół formularza danych firmy i zaznacz checkbox przy opcji Osobne ustawienia numeracji dokumentów

    Ekran ustawień osobnej numeracji dokumentów z przykładami formatów numerowania faktur VAT, korekt, paragonów i proform.
     
  4. w dedykowanych polach ustal format numeracji dla dokumentów tego działu - możesz wybrać jeden z przykładowych formatów lub ustalić własny korzystając z dostępnych zmiennych;
  5. zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
 
Pamiętaj, że system nie pozwala na wystawienie dwóch dokumentów o takim samym numerze w danym roku w ramach jednego konta.


To samo dzieje się w przypadku dwóch działów z jedną numeracją dokumentów. Numery te będą generowane zamiennie, jeśli format numeracji będzie dokładnie taki sam.

Jeśli wybierasz oddzielną numerację dla różnych działów, ustaw ją tak, aby na Twoim koncie każdy dział miał unikalny format numeracji. Możesz to osiągnąć, dodając różne litery na początku formatu numerowania faktur – na przykład dla pierwszego działu ustaw format Anr-m/mm/yyyy, a dla drugiego Bnr-m/mm/yyyy. Dla systemu będą to dwa różne formaty numerowania dokumentów. 

Opcja Osobne ustawienia numeracji dokumentów jest również niezbędna, gdy w ramach jednego konta prowadzisz dokumentację kilku firm z różnymi NIP-ami. Aby uniknąć przypisywania numerów wymiennie, każda firma musi mieć unikalny format numeracji. Dzięki tej opcji system automatycznie dostosowuje format numeracji przy zmianie działu lub firmy podczas tworzenia faktury, co zostaje potwierdzone odpowiednim komunikatem.

Ekran tworzenia faktury z danymi sprzedawcy i nabywcy oraz komunikatem o automatycznej zmianie numeru dokumentu na EC/1/07/2024.
 

WAŻNE! Ustawienia działu/firmy, w tym również dotyczące numeracji, są zawsze NADRZĘDNE względem ustawień ogólnych konta. 


Jeśli jednak zależy Ci na tym, aby różne działy/firmy charakteryzowała ta sama numeracja, załóż w tym celu osobne konto na te same dane logowania korzystając z opcji utworzenia nowej firmy

Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również: 
Numerowanie faktur

​​​​​​Wspólna numeracja dokumentów o tym samym formacie
​​​​​​Osobna konfiguracja wysyłania dokumentów e-mailem
​​​​​​Logo na fakturze
​​​​​​Domyślna stawka podatku na dokumentach działu

 



Powrót


Komentarze

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak zgadza się,
można też nie zaznaczać tej opcji w obu działach i pozostawić jedną numerację dla obu działów pobieraną z ustawień głównych konta i osiągnęlibyśmy ten sam efekt.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-06-20 16:15


Avatar sugester medium
Baltic Holiday
Dzień dobry

W jaki sposób dokonać ustawień aby użytkownik działu nie miał wglądu do wystawionych faktur w głównym dziale własciciela?

2019-05-05 23:13


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
należy dodać nowy oddział firmy w zakładce Ustawienia> Dane firmy .
Następnie, gdy już oddział został dodany należy w zakładce Ustawienia> Użytkownicy dodać lub edytować danego Użytkowniki i nadać mu role - Użytkownik (nowo stworzony dział). Po zapisaniu zmian Użytkownik będzie miał do wglądu tylko dane z tego działu, nie będzie widział faktur z działu głównego.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-05-06 14:17


Avatar sugester medium
Piotr
jak zrobić, aby konkretny dział mógł wystawiać faktury z zamówień, które wpadają tylko z woocomerce

2022-04-11 10:32


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
taka możliwość jest zależna od tego czy wtyczka integrująca potrafi posłużyć się systemowym identyfikatorem działu jaki ma Fakturownia.
Department_id można sprawdzić w adresie URL edytując dany dział firmy w systemie,
https://deon-fakturownia.fakturownia.pl/departments/6130852/edit.
Department_id: 6130852.
Jeżeli integracja jest w stanie posłużyć się takim parametrem, wtedy w sprzedaży będzie mogła odwołać się do konkretnego działu w Fakturowni, wystawiając dokument.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-04-12 17:24


Avatar sugester medium
GGR
Dzień dobry,
Mam trzy działy w firmie i chciałabym, żeby każdy z działów miał osobną numerację, poprzedzoną skrótem ale, żeby numeracja szła po kolei tzn:
Przykład:
nowa faktura z działu A, nadany numer: AAA/1/01/2023
nowa faktura z działu B, nadany numer: BBB/2/01/2023
nowa faktura z działu A, nadany numer: CCC/3/01/2023
czy w każdym z działów muszę zaznaczyć opcję "osobna numeracja dokumentów",
Czy mogę tę zmianę wprowadzić w trakcie roku i system automatycznie nada kolejny numer faktury ?

2023-03-20 12:48


nataliak
nataliak
Odpowiedź główna   Witam serdecznie,
tak, dla każdego z działów należy wprowadzić osobny format numeracji w zakładce Ustawienia -> Dane firmy -> Edytuj.

Można dokonać zmian w trakcie roku. Faktura, która zostanie wystawiona po zapisaniu zmian w zakresie formatu numeracji automatycznie przyjmie ustawiony dla danego działu format numeracji.

Pozdrawiam.

2023-03-20 12:58


Avatar sugester medium
Tomasz
Witam, utworzyłem nowy dział i numerację ale cały czas dostaje domyślną numerację. W którym miejscu wybrać z którego działy wystawiamy fakturę ?
pozdrawiam
Tomasz

2023-10-17 21:21


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dział można wybrać podczas wystawiania / edycji faktury, poprzez edycję danych Sprzedawcy i wybór działu z listy:
https://pomoc.fakturownia.pl/105859-Jak-zmieniac-dzial-przy-wystawianiu-faktur-

Pozdrawiam,
Kacper

2023-10-18 13:02


Avatar sugester medium
Radek
Nie do końca zrozumiałem czy dla dwóch różnych firm (rożne numery NIP) można mieć taki sam format numeracji i będą one numerowane odrębnie dla każdej firmy czy również będą wspólnie?

2024-01-04 18:27


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w zakresie tego samego konta gdy firmy są osobnymi działami tego konta z innym numerem NIP, nie ma możliwości wprowadzenia identycznego formatu numerowania.
Pozdrawiam,
Piotr

2024-01-05 06:38


Avatar sugester medium
Marcin
Szkoda. I właśnie z tego powodu muszę szukać dla 4 spółek (jednego właściciela) innej platformy do faktur...

2024-01-08 13:16


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w systemie zawsze jest możliwość założenia osobnych kont w niższych planach abonamentowych dla każdej z firm o innym NIP-em połączonych jednym loginem i hasłem do każdego z tych kont.
Z poziomu założonego konta wystarczy wybrać opcję Ustawienia> Ustawienia konta> Dane firmy> Dodaj nową firmę> Dodaj firmę przez nowe konto.
Na górze przycisku widnieje informacja :
"Osobne konta z jednym logowaniem.
Można dodać osobne konto (osobno płatny system) z oddzielną bazą klientów i faktur. Po dodaniu nowego konta, na górze strony zostanie uaktywnione menu do przełączania się pomiędzy firmami."
Pozdrawiam,
Piotr

2024-01-09 14:24


Avatar sugester medium
Przemek
mimo zaznaczenia oddzielnej numeracji dla różnych firm nadal pojawiała się kolejne numery dla dwóch firm i wychodzi, że mam wystawioną jedną fakturę w danym miesiącu a i tak ma nr 9. jak to zmienić bo zaznaczenie "oddzielna numeracja" nie robi tego?

2024-03-21 09:53


sandrag
sandrag
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

w przypadku kilku działów firm ale na jednym koncie, podczas ustawiania oddzielnej numeracji faktur, należy umieścić np. literę na końcu formatu numeracji faktury. System nie pozwala na wystawienie faktur o tych samych numerach i stąd w dwóch Pana działach firmy numery faktur generują się naprzemiennie. Jeśli w jednym dziale wystawił Pan 8 faktur to kolejna faktura (mimo, że w innym dziale) otrzyma numer 9.

Rozwiązaniem tego problemu jest dodanie wybranego znaku w formacie numerowania, np. dla działu marketingu może to być nr-m/mm/yyyyM, a dla działu sprzedaży nr-m/mm/yyyyS. W ten sposób faktury w poszczególnych działach będą miały numery niezależne od siebie.

Pozdrawiam
Sandra

2024-03-25 09:31


Avatar sugester medium
Coras
Mam dwie różne firmy na koncie, widzę że pomimo zmiany numeracji dla firmy nr2 oraz jej drugiego działu dla waluty EUR na firmie nr1 nadal pojawia się kolejny nr faktury adekwatny dla firmy nr2. Zaznaczyłem w obydwu firmach i działach osobne numeracje. w dwóch działach dałem ten sam format nr-m/mm/yyyyS tak by one się łączyły, tylko nie mogę wyrzucić numerowania z pierwszej firmy.

2024-05-01 11:26


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o przesłanie zgłoszenia mailowo na info@fakturownia.pl, podając adres e-mail, na który założone jest konto, zweryfikujemy wtedy ustawienia na Państwa koncie.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-05-02 12:15


Dodaj komentarz