Wysyłanie faktur z mojego własnego adresu e-mail

Utworzono: 2012-04-17
Ostatnia aktualizacja: 2023-09-22
Liczba odwiedzin posta: 24553

Fakturownia daje Ci możliwość wysyłania e-maili z systemu w taki sposób, aby wyglądały jak wysłane przez Twoją własną skrzynkę e-mailową.

Aby skorzystać z tej opcji, musisz skonfigurować wysyłkę, w tym celu:

  • przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia Konta > Wysyłanie e-mailem;
  • zaznacz pole wyboru Użyj własnej nazwy adresu e-mail;
  • wpisz w pole Adres e-mail, z którego będą wysyłane e-maile do klientów Twój adres email, którego chcesz użyć. My w przykładzie posłużymy się adresem: Jan Kowalski  <jan.kowalski@domena.pl>
 
 

 

Ustawienie DNS

 

Jeśli korzystasz z opcji  sugerujemy, abyś ustawił(a) także odpowiednią konfigurację DNS w swojej domenie (tej, z której wysyłane są e-maile). 
W tym celu skontaktuj się z osobą, która obsługuje Twoją domenę lub samodzielnie znajdź miejsce, w którym możesz konfigurować DNS Twojej domeny.

Należy w DNS domeny dodać rekord TXT (będący pozwoleniem dla Fakturowni na wysyłanie maili) o wartości:

v=spf1 mx include:spfa.fakturownia.pl ~all

Bez tego ustawienia Twoje e-maile z fakturami mogą nie dotrzeć do adresatów lub zostać oznaczone jako spam.

Może się tak zdarzyć, że w DNS Twojej domeny widnieje już jakiś uprzednio dodany wpis TXT zaczynający się od v=spf. 
Wtedy, zamiast dodawania drugiego wpisu, możesz rozszerzyć istniejący wpis o pozwolenie dla Fakturowni na wysyłanie e-maili.

Aby to zrobić, w rekordzie TXT domeny tuż przed ~all, -all+all lub ?all dodaj frazę include:spfa.fakturownia.pl
Poprawność wpisu możesz sprawdzić tutaj 

Ustawienie DKIM

 

Dodatkowo, w kontach PRO po skonfigurowaniu SPF możesz ustawić DKIM - w celu konfiguracji tej opcji w Twoim koncie skontaktuj się z supportem Fakturowni.
Przygotuj nazwę domeny, z której będziesz wysyłać maile i prześlij nam tę informację mailowo na adres: info@fakturownia.pl.
Odeślemy Ci trzy rekordy TXT do ustawienia na wskazanych przez nas subdomenach. Po uzyskaniu informacji o wprowadzeniu zmian w rekordach włączymy obsługę DKIM na Twoim koncie.

Po ustawieniu SPF oraz DKIM masz jeszcze możliwość skonfigurowania DMARC. Proces przebiega podobnie do SPF i wymaga dodania jednego rekordu TXT do Twojej domeny.



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
biuro@ringo.net.pl
Czy to jest jeszcze aktualne? Mam wrażenie, że teraz maile są wysyłane z serwerów mandrill a nie sendgrid, a to chyba nie to samo.

Przemek

marcin
marcin
Odpowiedź główna   faktycznie, ostatnio zmieniliśmy system wysyłający e-maile, już zaktualizowaliśmy wpis. Dziękuję za komentarz

2012-11-01 23:41


marcin
marcin
Odpowiedź główna   aktualnie wysyłamy e-maile przez Sendgrid (prosimy o zmianę DNS)

2013-04-26 14:43


Avatar sugester medium
venapress
Mimo poprawnego dodania do rekodru mojej domeny wpisu txt:
v=spf1 mx include:sendgrid.net ~all

Nadal nie aktywna jest funkcjia: "Wysyłaj z mojej własnej skrzynki pocztowej"?
Przypomnienia do moich klientów są rozsyłąne z adresu: Moja nazwa konta <noreply@fakturownia.com>

— Dlaczego?

2014-02-10 11:57


uma185913
marta@housetube.pl
witam, nie dochodzi moja fv do jednego adresata. pojawi sie błąd nr 554 5.7.1 Generalnie fv dochodza bez problemu. Co oznacza ten blad?

2015-04-17 17:35


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Po przeanalizowaniu Pani konta stwierdzam, że nie ma Pani zastosowanych ustawień wymienionych powyżej. Proszę zastosować się do instrukcji:
Lepsze dostarczanie wiadomości

Po zaznaczeniu opcji Wysyłaj z mojej własnej skrzynki pocztowej warto ustawić odpowiednią konfigurację DNS w swojej domenie (domenie z której są wysyłane e-maile).

Należy w DNS domeny dodać rekord TXT o wartości:

v=spf1 mx include:sendgrid.net ~all

Bez tego ustawienia Twoje e-maile z fakturami mogą nie docierać do adresatów lub zostaną oznaczone jako SPAM

Przykład:

Jeśli twoje e-maile wysyłane są z adresu: info@twojaDomana.pl wtedy w domenie: twojaDomena.pl należy ustawić rekord TXT na "v=spf1 mx include:sendgrid.net ~all" ................

2015-04-20 17:09


uad206921
admin@3s2n.com
Niestety nie da sie tego zrobic uzywajac Office 365, bo tam jest szyflowanie TLS, wiec poczta nie wychodzi, dopisac TXT tez sie nie da bo Microsoft blokuje edycje wpisow dotyczacych poczty.

2015-09-16 13:45


Avatar sugester medium
krystian
Wiadomości mimo wpisania rekordu w dns dostarczane są do spamu... co zrobić?

2015-09-28 21:06


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Proszę o podanie adresu e-mail konta zarejestrowanego w serwisie, którego dotyczy sprawa.

2015-09-29 16:03


Avatar sugester medium
Pawel
Dzień dobry, ponieważ nawet nie wiem co to jest DNS - myśle ze tak można mieć p, a mimo to posiadać firmę i korzystać z internetu - chciałem zapytać czy da sie ustawić tak konto aby faktury były wysyłane do adresatów (z jakiegokolwiek maila, to bez znaczenia)? Bede bardzo wdzięczny za informacje

2017-03-01 14:42


Avatar sugester medium
bozena
Dzien dobry, testuje Panstwa program i wyslalam pierwsza fakture do klienta. niestety nie dotarla, natomiast w ukrytej kopii na moj wlasny adres - dotarla. I w tym e-mailu oprocz pliku pdf ( faktura do pobrania, jest rowniez link do podgladu tej faktury w moim profilu a takze link. pt. "dodaj do kosztow", pod ktorym mozna zajrzec bezposrednio do mojego profilu!:( Czy faktycznie klient moze tam zajrzec, czy tylko ja? Haslo do konta mam w opcji "Zapisz". Czy moge wejsc na moj profil wylacznie z mojego komputera a dla innych, mimo obencosni tych linmkow profil jest niedostepny? Dziekuje za pomoc i wyjasnienie.

2018-01-02 13:38


mariaseta
mariaseta
Dzień dobry,
proszę sprawdzić pod dokumentem (w widoku podglądu dokumentu) aktywności wysyłki - znajduje się tam informacja o tym czy dokument został dostarczony czy nie. Jeżeli został dostarczony (jest to odpowiedź serwera pocztowego odbiorcy), należy szukać dokumentu w innych folderach. Jeżeli nie został dostarczony, znajdzie się tam informacja o przyczynie niedostarczenia - na przykład nieaktywna skrzynka odbiorcy.
Link wysyłany w wiadomości jest jedynie linkiem do podglądu konkretnego dokumentu. Jest on formą dostępu do dokumentu dla klienta, jeżeli pdf nie zostanie dołączony. Jest też formą szybkiego dodania dokumentu do wydatków, jeżeli klient dysponuje swoim kontem w Fakturowni. W takiej sytuacji dokument zostanie zaciągnięty na konto, na które w danym momencie jest zalogowana osoba klikająca w link. Poprzez wspomniany link nikt nie dostanie się do pozostałych danych na Pani koncie. Do konta ma dostęp tylko osoba dysponująca loginem i hasłem, w tym przypadku Pani.
W razie jakichkolwiek pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
MS

2018-01-02 14:17


Avatar sugester medium
Agnieszka
Dzień dobry,
Ponieważ dopiero zaczęłam korzystać z tego programu i wystawiłam fakturę, którą przesłałam do klienta. Bardzo prosze o informacje gdzie one się zaoisują ewn jak sprawdzić czy została wysłana.

2018-01-09 13:19


mariaseta
mariaseta
Dzień dobry,
przy wysyłce dokumentu może Pani ustawić swój adres mailowy jako odbiorcę kopii dokumentu, niemniej jednak, aby się upewnić czy dokument dotarł do odbiorcy proszę w sekcji Aktywności pod dokumentem sprawdzić status wysyłki.
W razie jakichkolwiek pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam

2018-01-09 14:07


Avatar sugester medium
viola
Witam, a ja z takim pytaniem. Jak mogę zrezygnować z wysyłania faktur e-mailem? Nie widzę takiej możliwości w ustawieniach. Ma to wpływ na cenę pakietu Pokazuje mi się konieczność zakupu PRO), a mnie zupełnie wystarczy "START".
Pozdrawiam

2018-01-28 12:47


mariaseta
mariaseta
Dzień dobry,
zapewne odnosi się Pani do opcji osobnej wysyłki maili w działach. Aby wyłączyć tę opcję proszę przejść do menu Ustawienia > Dane firmy i w poszczególnych działach wyłączyć tę opcję.
W razie jakichkolwiek pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam

2018-02-02 09:12


Avatar sugester medium
aneta
Dzień dobry, dla jednego kontrahenta mamy wysyłkę dwóch faktur na dwa różne adresy. Czy jest możliwość aby system pamiętał pod jaki adres była wysyłana faktura podczas tworzenia podobnej i z automatu podstawiał aders mail do tej konkretnej faktury?

2019-02-08 09:53


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam ,
czy to przy tworzeniu nowej faktury, czy to przez opcję "Wystaw podobną" program podpowiada zawsze e-mail jaki jest zapisany na karcie Klienta, dla którego tworzymy fakturę.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-02-08 10:09


Avatar sugester medium
aneta
Szanowni Państwo, zatem jakie jest rozwiązanie jeśli firma X ma 5 adresów mailowych, pod które należy wysłać 5 faktur. Czy za każdym razem należy ręcznie wpisać adres mail? Nie są to faktury cykliczne. Dodam, że jeśli adres mail trzeba wpisywać ręcznie to jest to duże utrudnienie.

2019-02-08 10:49


Avatar sugester medium
Lena Piekutowska
Jak gmail służobowy ustawić? Pomocy, PLease - bo nie ma infolinii Googla. tel 506 530 216

2019-05-27 12:42


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Instrukcja jest pod innym artykułem w naszej bazie wiedzy:
https://pomoc.fakturownia.pl/992041-Wysylka-wiadomosci-e-mail-poprzez-wlasny-serwer

Pozdrawiam,
Łukasz

2019-05-27 13:18


Avatar sugester medium
Cezary
Czy można dodać załączniki np. kopię refakturowanej faktury.

2019-07-06 14:01


Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,
tak, jest możliwość dodawania załączników, przesyłam instrukcję z naszej Bazy Wiedzy:
https://pomoc.fakturownia.pl/317871-Dolaczanie-zalacznikow-do-przesylanej-faktury

2019-07-08 09:50


Avatar sugester medium
Mateusz
Czy jest możliwość ustawienia dwóch własnych adresów email jeśli ktoś ma 2 różne firmy i chce z adresu firmowego wysyłać faktury?

2019-09-23 16:29


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Panie Mateuszu instrukcja jak dostosować osobną wysyłkę e-mail dla każdej z firmy znajduje się pod adresem: https://pomoc.fakturownia.pl/398042-Osobna-konfiguracja-wysylania-dokumentow-e-mailem.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-09-23 16:45


Avatar sugester medium
jarek
Dzien dobry
Od kilku dni nie mozemy wyslac faktur , nie dochodza i mamy komunikat na czerwono:
OpenSSL::SSL::SSLError: SSL_connect returned=1 errno=0 state=error: unsupported protocol

Przez 2 lata nie bylo problemu. Prosze o podpowiedz gdzie mamy szukac przyczyny - w fakturowni?, czy u naszego dostawcy,aczkolwiek wszystkie maile dzialaja w firmie bez problemu na tej samej domenie i korzystamy z klienta poczty gdzie rowniez przechodza przez serwer.
Pozdrawiam

2021-11-09 09:33


Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,

chętnie pomożemy Państwu rozwiązać problem. Czy dodawali Państwo odpowiedni rekord txt w DNS swojej domeny? Czy adres e-mail jest wprowadzony wg formatu "<Jan Kowalski> <jan.kowalski@domena.pl>" z powyższej instrukcji? Może coś się zmieniło po stronie Państwa serwera poczty i należy się skontaktować dostawcą poczty, być może rekord txt należy wprowadzić ponownie.

Pozdrawiam,
Daniel

2021-11-09 14:20


Avatar sugester medium
jarek
Tak ,sa dodane.
W okresie dwoch lat zostalo wyslanych kilkanascie tys fv.
W takim razie szukamy u dostawcy poczty.
Dziekuje

2021-11-09 14:37


Avatar sugester medium
jarek
Witam i wracam z tematem
W dalszym ciagu mamy problem z wysylaniem faktur ( temat z 2021-11-09 09:33) blad SSl
Po stronie dostawcy poczty wszystko Okey
Info od technika zajmujacego sie strona:
(''Tak, obecnie są wpisane chyba trzy spfy, które podawali wcześniej w korespondencji. Zapytaj ich który ostatecznie ma być wpisany do domeny, to usunę zbędne.'')
Prosze o podanie recordu ktory ma zostawic
Widocznie mamy tutaj blad po naszej stronie
Dzieki
Pzdr
Jarek

2021-11-15 15:54


Avatar sugester medium
Patryk
Czy posiadacie instrukcje dla laika, jak to zrobić samemu na domenie o2.pl?

2022-07-17 13:34


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w kwestii ustawień po stronie domeny o2.pl proszę kontaktować się z supportem danej domeny.

Pozdrawiam
Kacper

2022-07-18 09:35


Avatar sugester medium
orzech
czy wyslane przez fakturownie maile z fakturami sa gdzies zapisywane i do wgladu?

2022-07-18 22:55


Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,

dziękujemy za kontakt. Wysyłane wiadomości nie są zapisywane. Polecam wypełnienie pola "Kopia do" swoim adresem e-mail. Wtedy kopia każdej wiadomości będzie wysyłana również na Państwa skrzynkę.

Pozdrawiam,
Daniel Witecki

2022-07-19 10:26


Avatar sugester medium
Bezev
Bardzo czekam na stronie "Wysłanie faktury e-mailem" nad przyciskiem "Wyslij"
checkbox "Wyszlij jutro o 8 rano".
Jeśli zaznaczyć to i następnie naciskamy "Wyslij" - wtedy e-mail będzie wysłany później, jutro o godzinie 8 rano.
I nie będzie widać, że ktoś (wszyscy) pracujemy w nocy.

Pozdrawiam, Bezev

2022-08-11 22:29


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 
dziękujemy za trafną sugestię. Na ten moment taka funkcjonalność nie jest jeszcze planowana. Proszę jednak o zgłoszenie takiego pomysłu na naszym forum Sugestii poprzez poprzeczny przycisk "Pomoc" w systemie z prawie strony ekranu. Sugestia jako osobny wpis będzie widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy. 
Duża liczba głosów spowoduje dodane funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-08-12 09:53


Avatar sugester medium
Tomasz
Outlook wyłączył wspieranie SMTP, jak można skonfigurować skrzynkę w oparciu o oAuth?

2023-03-10 12:12


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 
nie ma takiej możliwości w systemie.
Na ten moment taka funkcjonalność nie jest planowna. Proszę jednak o zgłoszenie takiego pomysłu na naszym forum Sugestii poprzez poprzeczny przycisk "Pomoc" w systemie z prawie strony ekranu. Sugestia będzie widoczna na forum dla większej liczby Użytkowników, którzy będą wyrażać swoją opinię na ten temat oraz oddawać głosy. 
Duża liczba głosów spowoduje dodane funkcjonalności.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-03-10 14:20


Avatar sugester medium
Michał
Czy macie wsparcie dla Office 365? Nie potrafię znaleźć opcji skonfigurowania skrzynki pocztowej w ten sposób.

2023-07-26 14:52


Daniel_W
Daniel_W
Odpowiedź główna   Witam,
Fakturownia nie ma obecnie wsparcia dla Office 365. Być może w przyszłości zostanie wprowadzona taka aktualizacja, lecz w tej chwili nie ma takich planów.

Pozdrawiam,
Daniel

2023-07-28 17:01


Avatar sugester medium
Grzegorz
Czy jest możliwość dodanie drugiego adresu email?

2023-09-19 22:49


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
od planu Pro jest możliwość skonfigurowania osobnych ustawień wysyłania e-mailem dla działów, w każdym dziale można wtedy podać inny adres e-mail. Przesyłam link do instrukcji:
https://pomoc.fakturownia.pl/398042-Osobna-konfiguracja-wysylania-e-maili-dla-dzialow

Pozdrawiam,
Kacper

2023-09-20 10:10


Dodaj komentarz