Faktura częściowo opłacona- podgląd faktury
Utworzono:
2017-04-13
Ostatnia aktualizacja: 2020-12-02
Ostatnia aktualizacja: 2020-12-02
Liczba odwiedzin posta: 3418
Często zdarza się, że wystawioną już fakturę Kontrahent opłaca nam w ratach, czego dowodem jest dokument KP, którym to ewidencjonujemy wpłatę.
Na fakturze możemy zaznaczyć wtedy, że została ona częściowo opłacona.

Po wypełnieniu tej rubryki zmieni się status faktury i zmienią się też rubryki Do zapłaty i Kwota opłacona w podglądzie faktury.
Faktura będzie wyglądać następująco:

Zmiana wyglądu faktury dokonuje się zawsze po kliknięciu przycisku Zapisz.
Uwaga!!! Jeżeli Klient otrzymał od Nas fakturę wcześniej, kiedy nie było jeszcze żadnej wpłaty, a faktura wygląda już inaczej, ponieważ ma zmienione powyższe kwoty, będziemy mieć problem z wysłaniem naszemu Klientowi duplikatu faktury, ponieważ faktura nie ma takich samych danych jak w momencie pierwszego wysłania Klientowi. Jak wiemy duplikat faktury musi być identyczny jak pierwotna wersja faktury.
2. Chcąc uniknąć takich nieprawidłowości należy skorzystać z drugiego sposobu oznaczania faktur z częściową opłatą, czyli oznaczenie faktury jako częściowo opłacona poprzez zmianę samego statusu faktury.W tym celu klikamy na status faktury, wybieramy opcję częściowo opłacona i w pojawiającym się okienku wypisujemy wpłaconą dotychczas kwotę. Zielony pasek statusu faktury przesunie się w prawo, ale podgląd faktury pozostanie bez zmian.
Wszystkie zmiany statusów są zarejestrowane w rubryce Aktywności związane z dokumentem co widać na załączonym filmie.

Przyjmując, że edytowaliśmy fakturę przy wysyłce do Klienta i ma ona taką samą postać jak dokument wysłany Klientowi, można bez problemów zmieniać status faktury i dopisywać sumy poszczególnych wpłat nie przejmując się, że dokument nie będzie się różnił od pierwotnej wersji.
Na fakturze możemy zaznaczyć wtedy, że została ona częściowo opłacona.
W Fakturowni istnieją dwa sposoby oznaczenia częściowej opłaty:
1. Edycja dokumentu i wpisanie kwoty w rubryki Kwota opłacona

Po wypełnieniu tej rubryki zmieni się status faktury i zmienią się też rubryki Do zapłaty i Kwota opłacona w podglądzie faktury.
Faktura będzie wyglądać następująco:

Zmiana wyglądu faktury dokonuje się zawsze po kliknięciu przycisku Zapisz.
Uwaga!!! Jeżeli Klient otrzymał od Nas fakturę wcześniej, kiedy nie było jeszcze żadnej wpłaty, a faktura wygląda już inaczej, ponieważ ma zmienione powyższe kwoty, będziemy mieć problem z wysłaniem naszemu Klientowi duplikatu faktury, ponieważ faktura nie ma takich samych danych jak w momencie pierwszego wysłania Klientowi. Jak wiemy duplikat faktury musi być identyczny jak pierwotna wersja faktury.
2. Chcąc uniknąć takich nieprawidłowości należy skorzystać z drugiego sposobu oznaczania faktur z częściową opłatą, czyli oznaczenie faktury jako częściowo opłacona poprzez zmianę samego statusu faktury.W tym celu klikamy na status faktury, wybieramy opcję częściowo opłacona i w pojawiającym się okienku wypisujemy wpłaconą dotychczas kwotę. Zielony pasek statusu faktury przesunie się w prawo, ale podgląd faktury pozostanie bez zmian.
Wszystkie zmiany statusów są zarejestrowane w rubryce Aktywności związane z dokumentem co widać na załączonym filmie.

Przyjmując, że edytowaliśmy fakturę przy wysyłce do Klienta i ma ona taką samą postać jak dokument wysłany Klientowi, można bez problemów zmieniać status faktury i dopisywać sumy poszczególnych wpłat nie przejmując się, że dokument nie będzie się różnił od pierwotnej wersji.
Powrót
Dodaj komentarz