Status faktury

Utworzono: 2016-03-15
Ostatnia aktualizacja: 2025-01-24
Liczba odwiedzin posta: 31843

W Fakturowni istnieje możliwość monitorowania statusów dokumentów, co pozwala na weryfikację, które dokumenty są wystawione oraz wysłane do kontrahenta. Dzięki statusom możesz zweryfikować również, który dokument jest już opłacony, a dla którego minął termin płatności. W tym artykule wskazujemy, jakie statusy możesz przypisać do dokumentów utworzonych na koncie oraz co one oznaczają.

Status faktury - jak zweryfikować i zmienić?


Aby zweryfikować status przypisany do dokumentu:
  • przejdź do zakładki Przychody i z listy wybierz opcję wszystkie, by wyświetlić listę wszystkich dokumentów dodanych na koncie lub konkretny typ dokumentu np. Faktury;
  • na liście dokumentów znajdź kolumnę Status

    Lista dokumentów z widocznymi numerami, wartościami, klientami i datami oraz różnorodnymi statusami, takimi jak 'Zrealizowane', 'Wystawiona', 'Odrzucona', 'Do uzupełnienia' i 'Opłacona'.
     
  • zweryfikuj status przypisany do dokumentu zgodnie ze szczegółowymi opisami poniżej;
  • aby zmienić status kliknij przy wybranym dokumencie aktualny status i wybierz z listy właściwy.

 
Status faktury - co oznacza?

 

W systemie dostępne są następujące statusy do wyboru: ; 
  • wystawiona - status jest widoczny, gdy dokument został dopiero utworzony w systemie, w momencie gdy zapiszesz formularz tworzenia dokumentu i system wyświetli jego podgląd, automatycznie otrzymuje on taki status;
Przycisk z napisem 'Wystawiona' z rozwijanym menu, widoczny na panelu statusu dokumentu.
 
  • wysłana - wybór z listy opcji wysłana nie zmienia nazwy statusu (nadal pozostaje on jako wystawiona), wybór statusu wysłana dodaje do statusów ikonę koperty, status informuje, że z listy statusów wybrano opcję wysłana lub przesłano fakturę za pomocą formularza wysyłki dokumentu;
  Niebieski przycisk z ikoną koperty i napisem 'Wystawiona', wskazujący status dokumentu jako wysłany z systemu.
 
UWAGA! Jeśli oznaczyłeś status jako wysłana przez pomyłkę, przejdź do edycji faktury. Następnie w sekcji Zobacz więcej opcji (lub Ukryj opcje dodatkowe jeśli już rozwinięte) znajdź pole Data wysłania i usuń wartość z tego pola. Zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz. W kolumnie status nie będzie już widoczna koperta. 
 
  • częściowo opłacona - status jest widoczny w momencie, gdy do faktury dodasz płatność, która nie obejmuje całej wartości z dokumentu lub wybierzesz dla dokumentu status Częściowo opł. i w polu Kwota opłacona podasz wartość mniejszą niż całkowita wartość faktury;
Dwukolorowy przycisk z napisem 'Częściowo opł.'. Zielona i czerwona część wskazująca częściową opłatę za fakturę.
 
UWAGA! Wybranie statusu częściowo opł. i wpisane w polu Kwota opłacona otrzymanej należności, nie jest równoznaczne z przypisaniem do dokumentu płatności. Ponowne wybranie statusu częściowo opłacono nie sumuje wartości z pola Kwota opłacona. W tym polu należy podać sumę otrzymanych należności. Aby system automatycznie oznaczył dokument jako częściowo opłacony, dodaj płatność za pomocą Więcej opcji > Dodaj płatnośćdostępnej w menu podręcznym ponad dokumentem. Dzięki temu przy dodaniu kolejnej płatności to system będzie pilnował jaka kwota pozostała do dopłaty. 

* opcja dodawania płatności do dokumentów dostępna jest od planu Start w ramach opcji Płatności bankowe
 
  • opłacona - status jest widoczny, gdy do faktury zostanie przypisana płatność równa wartości z faktury (płatność można przypisać ręcznie lub powiązać ją automatycznie), status ten wybierz w momencie, gdy otrzymałeś należność za dokument od swojego kontrahenta, ale nie przypisujesz do dokumentów płatności;
Zielony przycisk z napisem 'Opłacona' i strzałką wskazującą opcję rozwinięcia menu, symbolizujący pełną płatność.
 
  • do uzupełnienia (status dla opcji Turbo Faktura) - pojawia się w momencie, gdy na stronie głównej konta klikniesz przycisk +TurboFaktura oraz skorzystasz z opcji Zapisz i wyślij do uzupełnienia
 Szary przycisk z napisem 'Do uzupełnienia' i ikoną koperty, wskazujący na potrzebę uzupełnienia informacji lub danych.
 
  • odrzucona (status dostępny dla dokumentu proforma i zamówienie) - taki status przy dokumencie oznacza, że przesłana oferta została odrzucona i np. wymaga poprawienia lub nie będzie już dalej realizowana;
Szary przycisk z napisem 'Odrzucona' i ikoną strzałki w dół, oznaczający odrzucony status lub brak akceptacji.
 
  • zrealizowane (status dla dokumentu zamówienie) - z tego statusu możesz skorzystać, gdy transakcja na podstawie przesłanego dokumentu Zamówienie zakończyła się powodzeniem i została przez Ciebie w pełni zrealizowana;
Zielony przycisk z napisem 'Zrealizowane' i strzałką wskazującą rozwijaną listę opcji wskazujący status dla dokumentu zamówienie.
 
  • po upływie terminu płatności - jeśli status przy dokumencie jest koloru czerwonego oznacza to, że dla tego dokumentu minął już termin płatności, po najechaniu na ten status, system wyświetli dodatkowo ile dni opóźnienia już minęło;
Czerwony przycisk z napisem 'Wystawiona' i ikoną koperty, z wyskakującym komunikatem wskazującym opóźnienie o 89 dni.

Statusy mogą być zmieniane automatycznie oraz ręcznie.
 

Oznaczenie dokumentu, gdy e-mail z fakturą niedostarczony 


W systemie dostępne jest jeszcze jedno oznaczenie, które nie pojawia się w kolumnie Status, ale informuje o niedostarczeniu wysłanej faktury na wskazany adres e-mail.

Jeśli po wystawieniu dokumentu prześlesz go bezpośrednio z systemu, w statusie pojawi się dodatkowa ikona koperty. W przypadku, gdy wiadomość z fakturą nie zostanie dostarczona, obok numeru faktury pojawi się czerwona kropka. Oznacza ona, że wystąpił problem z wysyłką dokumentu, a po kliknięciu w tę kropkę będziesz mógł zweryfikować szczegółowe informacje. Więcej o tym, jak sprawdzić, czy wiadomość została dostarczona do kontrahenta, przeczytasz w artykule Jak sprawdzić czy faktura została dostarczona na pocztę kontrahenta?


Widok listy faktur z wyróżnioną pozycją, na której e-mail nie został dostarczony do adresata, z ikonami błędu i anulowania oraz komunikatem o niedostarczonym e-mailu.
 

FAQ - pytania i odpowiedzi 

  • Jak masowo zmienić status dla dokumentów?
Aby masowo zmienić status dla kilku dokumentów, przejdź na listę faktur poprzez zakładkę Przychody lub Wydatki. Zaznacz checkboxy przy tych dokumentach, dla których chcesz zmienić status. Z menu podręcznego ponad listą wybierz opcję Zmień > Status > [wybierz właściwy status]. Opcja działa wyłącznie w obrębie jednej strony.
 
  • Czy jest możliwość filtrowania dokumentów po statusie?
System pozwala filtrować listę dokumentów po statusie. Po przejściu na listę dokumentów, skorzystaj z panelu filtrującego po lewej stronie listy. Znajdź pole Status i wybierz właściwą opcję. Możesz wybrać wyłącznie jeden status. Zatwierdź wyszukiwanie przyciskiem Szukaj na dole panelu filtrującego. 
 
  • Czy zmiana statusu jest obowiązkowa?
Zwykle zmiana status ma zadanie informacyjno/organizacyjne. Jedynym przypadkiem kiedy zmiana statusu może mieć znaczenie księgowe jest korzystanie z metody kasowej i wystawianie faktury MP.

Standardowo VAT nalicza się automatycznie w momencie wystawienia faktury sprzedażowej - moment sprzedaży stanowi moment podatkowy. Nie ma znaczenia czy otrzymałeś płatność za dostawę, czy termin płatności jest odroczony i odbiorca zapłaci w przyszłości przelewem. W przypadku metody kasowej w VAT, moment podatkowy powstaje w momencie otrzymania zapłaty.

W Fakturowni w przypadku oznaczenia faktury MP jako częściowo opłacona - nie dzieje się nic. Jeśli Klient płaci na raty, należałoby ręcznie dodawać wpisy w rejestrze VAT. Ale jeśli Klient opłaci fakturę całkowicie, to naniesienie statusu 'opłacona; powoduje automatyczne rozliczenie VAT w dacie zmiany statusu.


Sprawdź również: 
Statusy dokumentów w aplikacji mobilnej

Automatyczne przypomnienie o konieczności opłacenia faktury po terminie płatności
Faktura częściowo opłacona - podgląd faktury
Jak dostosować wyświetlanie kolumn na liście faktur?


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Tomasz
jak ustawić w przychody/wszystkie pod statusem data płatności alby pokazywało którego wychodzi termin, data pojawia się dopiero jeśli zaznaczę fv opłacona a tak za każdym razem muszę wchodzić w daną fv aby zobaczyć kiedy wychodzi jej termin

2017-03-02 20:59


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, po pierwsze data płatności to nie termin płatności, do każdej z dat jest oddzielna rubryka. Rubryki te można aktywować posługując się panelem "Dostosowywanie wyświetlania kolumn". - http://pomoc.fakturownia.pl/1575723-Dostosowanie-wyswietlania-kolumn
Jeżeli faktura jest opłacona w danym dniu to data płatności na liście faktur będzie opłacona tym dniem.

2017-03-03 14:03


Avatar sugester medium
anonim
Dzień dobry, gdy zaznaczam kilka lub kilkanaście faktur, żeby zmienić ich status na opłacony to system automatycznie nadaje datę płatności danego (dzisiejszego) dnia. Jak można wykonać podobną operację z datą przeszłą bez wchodzenia w edycję pojedynczych faktur?

2017-08-08 11:54


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
podczas zmiany statusu dokumentu program uzupełnia rubrykę "data płatności" biorąc pod uwagę rzeczywistą datę zmiany statusu. Tylko edycja dokumentu pozwala wybrać inną datę niż data zmiany statusu. Jest to prawidłowo działający mechanizm wiec nie ma w systemie innego alternatywnego rozwiązania.

2017-08-08 12:18


Avatar sugester medium
anonim
OK, ale co w sytuacji gdy kilkunastu kontrahentów dokona przelewu np. 4 sierpnia, a my sprawdzimy konto i dokonamy zmiany statusu w Fakturowni 8 sierpnia? Czy jest możliwość edycji daty płatności na 4 sierpnia tych kilkunastu faktur naraz? Czy też jesteśmy skazani na mozolną edycję faktur jedna po drugiej?

2017-08-08 12:39


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Możliwa jest jedynie edycja pojedynczej faktury.

2017-08-08 12:58


Avatar sugester medium
Marcin
Dzień dobry,

Czy w sprawie customizacji statusów faktury coś się zmieniło? Urodziła się nam podobna potrzeba, żeby wprowadzić dodatkowy status dla pracownika obsługującego księgowanie.

2017-11-29 08:58


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, w tym temacie nie było zmian,. W programie są z góry ustalone statusy, bez możliwości dodawania nowych.
Pozdrawiam,
Piotr

2017-11-29 09:17


Avatar sugester medium
Przemysław
Zrzut ekranu 2018 06 06 o 07.23.22
Dzień dobry,

chciałem zapytać jaka jest różnica między statusem "Opłacona" a "Opłacona" przy której narysowana jest ikona koperty ? Załączam zrzut ekranu z takiej sytuacji.

2018-06-06 07:24


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
status opłacona z kopertą oznacza, że faktura została także wysłana z systemu.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-06-06 09:36


Avatar sugester medium
Sławek
Czy jest możliwość dodawania płatności częściowych oraz dat, w których te płatności następują, a następnie generowania not odsetkowych?

2018-12-04 22:27


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, system ma możliwość automatycznego zapisu częściowych opłat do jednej faktury. Podczas dodawania częściowej wpłaty, historia tej operacji jest widoczna pod fakturą w rubryce Aktywności związane z dokumentem: https://pomoc.fakturownia.pl/7354583-Faktura-czesciowo-oplacona-podglad-faktury.
Dodatkowo wystawiając notę odsetkową w systemie, program uwzględni czas, w którym dokument nie był opłacony po terminie oraz naliczy odsetki od kwoty, która pozostaje nieopłacona: https://pomoc.fakturownia.pl/180060-Jak-wyslac-note-odsetkowa.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-12-05 09:16


Avatar sugester medium
Urszula Gądek
Witam. Wystawiam faktuury ns płatnika Gmina Miejska Kraków jako płatnika faktur, ale poszczególne faktury dotyczxą różnych odbiorców. Aby ich zobaczyć za każdym razem muszę wejść w podgląd faktury. Jest możliwość w ustawieniach aby w wykazie wszystkich faktur było widoczne którego odbiorcy dotyczy faktura. Pozdrawiam

2019-01-17 21:29


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
tak jest możliwość żeby na liście faktur tak jak pole z Nabywcą/Klientem pokazany był także Odbiorca.
W tym celu należy użyć opcji "Dostosuj wyświetlanie kolumn" i wśród ikon, które mają się pojawić na liście faktur należy też zaznaczyć okno z odbiorcą: https://pomoc.fakturownia.pl/1575723-Dostosowanie-wyswietlania-kolumn.
Dodatkowo jeżeli dodamy trzeci podmiot Płatnika w sposób podany w kolejnej instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/2052313-Odbiorca-inny-niz-adres-korespondencyjny będziemy mogli na liście faktur poprzez opcję "Dostosuj wyświetlanie kolumn" pokazać również płatnika.
Jest to okno "Inny adres korespondencyjny".

Pozdrawiam,
Piotr

2019-01-18 08:47


Avatar sugester medium
Tomasz S
Witam

Jak hurtowo zmienic statusy? Np z Wystawionej na Wyslana lub z Wyslanej na Zaplacona?

2019-02-19 18:54


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
można zmienić statusy faktur hurtowo na jednej stronie faktur.
Wystarczy zaznaczyć okno przy nazwie kolumny "Numer" na liście faktur.
Wtedy zostaną zaznaczone wszystkie okna przy fakturach na danej stronie i pojawi się menu podręczne.
W menu podręcznym należy wybrać Zmień> Status.
Kolejno wybieramy wartość statusu do zmiany.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-02-20 08:22


Avatar sugester medium
Jarek
Witam, jak sprawdzić do kogo została wysłana faktura. Zaznaczyłem 2 FV przeznaczone do wysyłki dla jednego klienta. Przez przypadek po zaznaczeniu nacisnąłem w górnym wierszu wysyłka do wszystkich. Jak sprawdzić do kogo jeszcze te 2 faktury zostały wysłane i czy zostały wysłane?

2019-03-29 00:52


annac
annac
Witam,
Tego typu aktywności może Pan zweryfikować w aktywnościach na Pana koncie.
Poniżej zamieszczam instrukcję w jaki sposób aktywować opcję oraz jak z niej korzystać:
https://pomoc.fakturownia.pl/395043-Jak-sprawdzic-aktywnosc-na-koncie-.
Pozdrawiam, ANIA.

2019-03-29 13:40


Avatar sugester medium
keramik
Dzień dobry
Czy jest jakaś forma ustawienia faktury jako nadpłaconej.?

2020-02-26 17:31


michalj
michalj
Dzień dobry.

Dziękujemy za skorzystanie z naszej pomocy.

Program nie ma funkcji ustawienia faktury jako nadpłaconej.
W podglądzie faktury w aktywnościach związanych z dokumentem będzie wyświetlać się kwota jaka została wpłacona, ale nadpłata nie będzie widoczna w żadnej z kolumn rejestru faktur ani w statusie.

W przypadku dalszych pytań jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam,
Michał

2020-02-27 09:51


Avatar sugester medium
Tatiana
Przypadkowo zmieniłam status fv nieopłaconej na opłaconą. Jak mogę ponownie oznaczyć tą fv jako nieopłaconą?

Pozdrawiam

Tatiana

2020-06-16 12:07


michalj
michalj
Dzień dobry.

Status faktury można zmienić ręcznie wchodząc w wykaz faktur i klikając na jej obecny status.
Do wyboru będą następujące statusy:

​​​​​​1) Wystawiona, 
2) Wysłana - Napis wystawiona z symbolem koperty z lewej strony, 
3) E-mail niedostarczony,
4) Częściowo opłacona, 
5) Opłacona 
6) Do uzupełnienia (w przypadku opcji Turbo-Faktura). 

Pozdrawiam,
Michał

2020-06-16 12:30


Avatar sugester medium
Marek
Czy można dodać dodatkowy status na dokumencie faktury? Potrzebujemy status 'Do akceptacji'

2021-02-01 10:46


piotr.wajs
piotr.wajs
Dzień dobry,
nie mamy możliwości dodawania odrębnych statusów dokumentów w systemie.
Jedyne co na ten moment mogę poradzić, to przed akceptacją dokumentu można wpisać w uwagach niewidocznych na wydruku, że dokument jest do akceptacji: https://pomoc.fakturownia.pl/61710091-Notatka-prywatna-niewidoczna-na-wydruku.
Po zaakceptowaniu dokumentu może usunąć wpis z tych uwag.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-02-01 12:29


Avatar sugester medium
Bartosz
Dzień dobry,
filtrując przychody po statusie wybierając opcję "Nieopłacona", wyświetlają się również Proformy ze statusem "Odrzucona".
Przy kilku takich dokumentach kolejne filtrowania po fakturach "Nieopłaconych" stają się bardzo nieczytelne. Wiem że można dodać filtr dla typu dokumentu "Wszystkie księgowe" i wyeliminuje mi proformy, ale wyeliminuje również te, które tak naprawdę są nieopłacone w terminie ale jeszcze nieodrzucone.

Jak szybko wyfiltrować wszystkie Nieopłacone dokumenty, bez dokumentów Odrzuconych ?

2022-06-03 19:06


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
status: "Odrzucona" dotyczyć będzie tylko dokumentów: Proforma oraz Zamówienia - nie dotyczy dokumentów księgowych.
Natomiast nie ma możliwości, żeby wyfiltrować wszystkie dokumenty, czyli uwzględniające także dokumenty nieksięgowe, ze statusem "Nieopłacona", ale bez uwzględnienia dokumentów ze statusem "Odrzucona". Należy osobno przefiltrować dla dokumentów księgowych i osobno dla nieksięgowych.
Pozdrawiam,
Michał.

2022-06-06 16:37


Avatar sugester medium
R
Ustawiłem przez przypadek na fakturze status "Wysłana". Jak go zmienić? Ani ponowne wybranie "Wysłana", ani wybranie "Wystawiona" nie usuwa ikonki koperty. Faktura pozostaje w statusie "Wysłana"

2023-12-20 19:44


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

z poziomu wyboru statusów dla dokumentu nie ma możliwości cofnięcia oznaczenia statusu dodatkową ikoną koperty.

Ten status nie wpływa jednak na sam dokument. Jeśli prześlą Państwo dokument za pomocą opcji Wyślij, wtedy oznaczenie będzie adekwatne dla dokumentu.

Pozdrawiam
Milena

2023-12-21 11:34


Avatar sugester medium
anonim
Tylko chodzi o to, że ustawiłem ten status przez pomyłkę (każdy może się pomylić :-) ) i obecnie wprowadza mnie w błąd, ponieważ faktura nie jest jeszcze wysłana i nie może być jeszcze wysłana. Jak cofnąć prosty błąd, który popełniłem?

2023-12-21 14:23


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

proszę przejść do edycji faktury, dla której omyłkowo oznaczono status wysłano. Następnie należy zjechać niżej i rozwinąć sekcję Zobacz więcej opcji (Ukryj opcje dodatkowe, jeśli już rozwinięte) i usunąć wartość z pola 'Data wysłana'. Po zapisaniu dokumentu, koperta powinna zniknąć.

Link do Bazy Wiedzy, gdzie wskazujemy pole 'Data wysłania': https://pomoc.fakturownia.pl/383997-Data-wyslania-faktury.

Pozdrawiam
Milena

2023-12-21 14:59


Avatar sugester medium
Maciej
Witam,
Czy jest możliwość włączenia opcji aby przy wystawianiu faktury z automatu miała status ,,Opłacona" ? lub aby dodać taką opcję? generuję w 99% fv do zamówień które zostały już opłacone przez klienów na platformach sprzedażowych, allegro itd...

2024-02-04 13:42


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

nie ma w systemie opcji, która sprawi, że wystawiane dokumenty będą miały automatycznie przypisany status opłacona.

Status faktury aktualizuje się automatycznie po przypisaniu do niej płatności.

Poniżej przesyłam link dotyczący autopłatności: https://pomoc.fakturownia.pl/423016-Autoplatnosci-jak-to-dziala oraz https://pomoc.fakturownia.pl/139048561-Szybki-Przelew-w-Fakturownia-pl.

Pozdrawiam
Milena

2024-02-07 10:54


Avatar sugester medium
Marcin
Przez przypadek zaznaczyłem fakturę jako Opłacona, jak to teraz cofnąć, żeby pokazywało jako nie opłaconą?

2024-05-08 17:26


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

aby zmienić ponownie status faktury na Wystawiona, proszę na liście dokumentów przy wybranej fakturze kliknąć ponownie w status Opłacona i z listy wybrać Wystawiona. Dokument nie będzie już widoczny jako opłacony.

Pozdrawiam
Milena

2024-05-09 09:19


Avatar sugester medium
DD
W jaki sposób można ustawić kolor niebieski dla statusu Wysłane jak to jest pokazane na grafice.? W moim panelu zarówno Opłacone jak i Wysłane mają kolor zielony.

2024-07-24 17:20


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

aby na liście faktur status faktury był oznaczony na niebiesko, należy zmienić go z 'Opłacona' na 'Wystawiona'. Po kliknięciu w status pojawi się opcja wyboru. Jeśli na statusie widoczna jest ikona koperty (co oznacza wybranie statusu wysłano) i status to 'Wystawiona', system powinien oznaczyć go na liście kolorem niebieskim. Dla dokumentu oznaczonego jako 'Wysłana' i 'Opłacona' status będzie zielony.

Pozdrawiam
Milena

2024-07-25 09:33


Avatar sugester medium
camille
Dzień dobry,

Pomimo ustawienia statusu FV jako "wystawiona i wysłana" (status podświetla się prawidłowo na niebiesko), pomimo przeterminowania daty płatności status nie zmienia się na kolor czerwony.
Oprócz braku zmiany statusu zgodnie z Państwa opisem, nie mam w ogóle takiej opcji jak "Drukuj wezwanie do zapłaty" po wejściu w dokument.

Dziękuję i pozdrawiam

2024-08-20 15:45


milenasz
milenasz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

opcja wygenerowania wezwania do zapłaty dostępna jest wyłącznie dla tych dokumentów, które oznaczone są przez system jako po terminie (kolor statusu jest czerwony).

Proszę o informację czy określając termin płatności wybrano którąś z opcji systemowych, czy termin płatności określono ręcznie wpisując w to pole wartość np. '10 dni'.

Jeśli dodano termin samodzielnie za pomocą opcji 'własny wpis' system prawidłowo określi, że termin minął, jeśli podana będzie sama wartość liczbowa, czyli 10. W sytuacji, gdy w terminie wpisana będzie wartość '10 dni', system na potrzeby obliczenia terminu płatności czy wysyłania przypomnień przypisze sobie domyślny termin, czyli 30 dni. Zalecamy więc wybór systemowych terminów, a jeśli zależy Państwu na własnym określaniu terminu to proszę pamiętać, żeby wpisana była tylko liczba bez dopisku dni.

Jeśli termin określono prawidłowo, a system nie oznaczył dokumentu jako po terminie, proszę o przesłanie zgłoszenia na info@fakturownia.pl, udzielenie dostępu do konta zgodnie z instrukcją poniżej i wskazanie numeru dokumentu do weryfikacji.

Jak udzielić dostępu do konta: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Pomoc-techniczna-jak-udzielic-do-niej-dostepu-.

Pozdrawiam
Milena

2024-08-20 17:01


Avatar sugester medium
LuckyDan
Dzień dobry
Czy jest możliwość ustawienia, by każda nowa faktura miała status "Opłacone"?

2024-09-06 12:04


juliaz
juliaz
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

w programie nie ma takiej możliwości.
Status "opłacona" można oznaczać na fakturze wyłącznie ręcznie lub poprzez powiązywanie wpłat z dokumentem.

W razie dodatkowych pytań, pozostaję do dyspozycji.

Pozdrawiam
Julia

2024-09-09 12:07


Avatar sugester medium
Mateusz
w 2022r. pisaliście, że sugestie użytkowników są dla was ważne i staracie się je wdrażać - wciąż nie ma możliwości dodania własnych statusów dla zamówień np. w realizacji, gotowe do wysyłki itp.

2024-12-09 16:48


ewelinarychlik
ewelinarychlik
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
wszystko się zgadza, sugestie użytkowników są dla nas ważne i stale je wdrażamy.

Przeanalizowaliśmy Państwa sugestię i prośbę o możliwość dodania własnych statusów, jednakże nie została ona zaakceptowana do wdrożenia.

Statusy dotyczą bardzo rozległego obszaru systemu, co wiąże się ze skomplikowanymi zmianami w wielu jego miejscach. Tworzenie różnorodnych statusów przez Klientów powodowałoby ciągłe poszerzanie bazy danych całego systemu i mogłby spowolnić jego działanie.

Pozdrawiam
Ewelina

2024-12-12 10:16


Dodaj komentarz