Status faktury

Utworzono: 2016-03-15
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-01
Liczba odwiedzin posta: 8719

Status dokumentu wystawionego w Fakturowni informuje Użytkownika o tym, jaki jest w danym momencie status danej transakcji.

Rozróżniamy takie statusy faktury jak:


1) Wystawiona, 



2) Wysłana - Napis wystawiona z symbolem koperty z lewej strony, 



3) E-mail niedostarczony,



4) Częściowo opłacona, 



5) Opłacona 



6) Do uzupełnienia (w przypadku opcji Turbo-Faktura). 



Kolor szary świadczy o tym, że faktura została dopiero wystawiona. 
Kolor niebieski wskazuje nam faktury wysłane, ale nieopłacone, których termin płatności jeszcze nie upłynął.
Kolor czerwony ostrzega o tym, że faktura jest przeterminowana i kontrahent zalega z płatnością. 
Kolor zielony wskazuje nam faktury opłacone. 

Statusy mogą być zmieniane automatycznie oraz ręcznie.


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
anonim
Nie znalazłam możliwości generowania wezwań do zapłaty

2016-10-21 12:23

Zgłoś naruszenie zasad

mkozicka
mkozicka

Jeżeli jakaś faktura ma przekroczony termin zapłaty i nie jest jeszcze oznaczona jako opłacona, w menu górnym podglądu faktury pojawia się specjalny przycisk "wyślij przypomnienie"

Jak wysłać wezwanie do zapłaty

Po kliknięciu na ten przycisk można wysłać wiadomość mailową z przypomnieniem o konieczności dokonania opłaty


2016-10-21 12:25

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
piterosjew
A co jeśli mamy kilka faktur nieopłaconych tego samego klienta. Jak wysłać wezwanie obejmujące kilka faktur?

2016-12-02 09:50

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, nie ma takiej możliwości powiadomienie można wysłać zbiorczo, ale i tak wyśle się jedno powiadomienie do jednej faktury.

2016-12-02 12:48

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Tomasz
jak ustawić w przychody/wszystkie pod statusem data płatności alby pokazywało którego wychodzi termin, data pojawia się dopiero jeśli zaznaczę fv opłacona a tak za każdym razem muszę wchodzić w daną fv aby zobaczyć kiedy wychodzi jej termin

2017-03-02 20:59

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, po pierwsze data płatności to nie termin płatności, do każdej z dat jest oddzielna rubryka. Rubryki te można aktywować posługując się panelem "Dostosowywanie wyświetlania kolumn". - http://pomoc.fakturownia.pl/1575723-Dostosowanie-wyswietlania-kolumn
Jeżeli faktura jest opłacona w danym dniu to data płatności na liście faktur będzie opłacona tym dniem.

2017-03-03 14:03

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
anonim123

Witam, mam problem z fakturami. Wszystkie opłacone, nawet w trybie natychmiastowym po najechaniu na nie kursorem pokazują komunikat opóźnienia zapłaty. Dlaczego tak się dzieje ?

2017-03-07 14:58

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, czy status faktury ma kolor czerwony czy zielony?

2017-03-07 16:42

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
anonim
Witam mam problem z wysłaniem faktury wysyła ale nie dostaje jej odbiorca.Proszę o pomoc i inf.

2017-04-04 10:06

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, proszę o wskazanie adresu e-mail konta w korespondencji prywatnej, wskazanie numerów faktur, które nie trafiły do kontrahentów oraz udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej w celu ustalenia źródła problemu.

Dostępu do konta udziela się w następujący sposób: http://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-.

2017-04-04 17:23

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Artur
Witam
Uzywamy fakturowni oprocz faktor rowniez do wystawiania zamowien dla klientow w zwiazku ztym mam pytanie czy mozna do zamowien dodac wiecej statusów niz te ktore sa w standardzie?
Potrzebujem,y dla zamowien nastepujace statusy:
Przyjete do realizacji, w produkcji, przygotowane do wysylki, wyslane do klienta , zrealizowane

prosze o info czy jest opcja dodania w/w statusów?

Pozdr

artur

2017-06-19 16:17

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, póki co rzeczywiście nie ma takiego rozwiązania , ale zgłosimy sugestię do działu rozwoju produktu i być może uda się takie statusy wprowadzić, jednakże nie zależy to ode mnie.
Pozdrawiam,
Piotr.

2017-06-20 10:33

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
anonim
Dzień dobry, gdy zaznaczam kilka lub kilkanaście faktur, żeby zmienić ich status na opłacony to system automatycznie nadaje datę płatności danego (dzisiejszego) dnia. Jak można wykonać podobną operację z datą przeszłą bez wchodzenia w edycję pojedynczych faktur?

2017-08-08 11:54

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
podczas zmiany statusu dokumentu program uzupełnia rubrykę "data płatności" biorąc pod uwagę rzeczywistą datę zmiany statusu. Tylko edycja dokumentu pozwala wybrać inną datę niż data zmiany statusu. Jest to prawidłowo działający mechanizm wiec nie ma w systemie innego alternatywnego rozwiązania.

2017-08-08 12:18

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
anonim
OK, ale co w sytuacji gdy kilkunastu kontrahentów dokona przelewu np. 4 sierpnia, a my sprawdzimy konto i dokonamy zmiany statusu w Fakturowni 8 sierpnia? Czy jest możliwość edycji daty płatności na 4 sierpnia tych kilkunastu faktur naraz? Czy też jesteśmy skazani na mozolną edycję faktur jedna po drugiej?

2017-08-08 12:39

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Możliwa jest jedynie edycja pojedynczej faktury.

2017-08-08 12:58

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
anonim
A czy jest szansa na wprowadzenie odpowiednich zmian, żeby była taka możliwość?

2017-08-08 22:07

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Można zgłosić daną innowację jako oddzielny post na naszym forum. W momencie gdy wzbudzi on zainteresowanie Użytkowników, dodamy takie zadanie na przyszłość na listę zadań.

2017-08-09 08:45

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Marcin
Dzień dobry,

Czy w sprawie customizacji statusów faktury coś się zmieniło? Urodziła się nam podobna potrzeba, żeby wprowadzić dodatkowy status dla pracownika obsługującego księgowanie.

2017-11-29 08:58

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, w tym temacie nie było zmian,. W programie są z góry ustalone statusy, bez możliwości dodawania nowych.
Pozdrawiam,
Piotr

2017-11-29 09:17

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Przemysław
Zrzut ekranu 2018 06 06 o 07.23.22
Dzień dobry,

chciałem zapytać jaka jest różnica między statusem "Opłacona" a "Opłacona" przy której narysowana jest ikona koperty ? Załączam zrzut ekranu z takiej sytuacji.

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
status opłacona z kopertą oznacza, że faktura została także wysłana z systemu.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-06-06 09:36

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Robert
Witam
podczas edycji faktury wpisuję datę płatności, która biegnie od dnia otrzymania faktury i dokumentów przez płatnika. Natomiast w polu "termin płatności" muszę używać własnego wpisu, ponieważ data wystawienia faktury a data jej otrzymania przez kontrahenta to zupełnie dwie różne daty. Od pewnego czasu, bo wcześniej tego nie było w kolumnie STATUS zapalają mi się czerwone "lamki" w momencie gdy termin zapłaty jeszcze jest daleko. Ostatnio - termin zapłaty 09-11-2018 a STATUS faktury to faktura przeterminowana. Sygnalizowałem ten problem i postąpiłem zgodnie z sugestią technika ale nic to nie dało. Problem jest-denerwujący.

2018-09-24 20:47

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
MC
Witam,
mam pytanie: czy można ograniczyć np do administratora możliwość zmian statusu płatności faktury?
tak by użytkownicy nie mogli zmieniać czy faktura zapłacona czy wystawiona czy cęściowo opłacona.

Dziekuje za info zwrotne!

2018-11-16 14:15

Zgłoś naruszenie zasad

annac
annac
Witam,
Niestety nasz system niestety nie posiada takiej funkcjonalności. Istnieje w systemie możliwość uniemożliwienia użytkownikowi jakiejkolwiek edycji dokumentu, ale jest ona niestety równoznaczna z blokadą tworzenia dokumentów. (mogą ją Państwo znaleść za pomocą Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Użytkownicy i uprawniania > Użytkownicy mogą tylko przeglądać faktury (nie mogą edytować/dodawać/kasować, nie dotyczy administratorów)
Pozdrawiam, Ania.

2018-11-16 14:44

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Sławek
Czy jest możliwość dodawania płatności częściowych oraz dat, w których te płatności następują, a następnie generowania not odsetkowych?

2018-12-04 22:27

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam, system ma możliwość automatycznego zapisu częściowych opłat do jednej faktury. Podczas dodawania częściowej wpłaty, historia tej operacji jest widoczna pod fakturą w rubryce Aktywności związane z dokumentem: https://pomoc.fakturownia.pl/7354583-Faktura-czesciowo-oplacona-podglad-faktury.
Dodatkowo wystawiając notę odsetkową w systemie, program uwzględni czas, w którym dokument nie był opłacony po terminie oraz naliczy odsetki od kwoty, która pozostaje nieopłacona: https://pomoc.fakturownia.pl/180060-Jak-wyslac-note-odsetkowa.
Pozdrawiam,
Piotr

2018-12-05 09:16

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Urszula Gądek
Witam. Wystawiam faktuury ns płatnika Gmina Miejska Kraków jako płatnika faktur, ale poszczególne faktury dotyczxą różnych odbiorców. Aby ich zobaczyć za każdym razem muszę wejść w podgląd faktury. Jest możliwość w ustawieniach aby w wykazie wszystkich faktur było widoczne którego odbiorcy dotyczy faktura. Pozdrawiam

2019-01-17 21:29

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
tak jest możliwość żeby na liście faktur tak jak pole z Nabywcą/Klientem pokazany był także Odbiorca.
W tym celu należy użyć opcji "Dostosuj wyświetlanie kolumn" i wśród ikon, które mają się pojawić na liście faktur należy też zaznaczyć okno z odbiorcą: https://pomoc.fakturownia.pl/1575723-Dostosowanie-wyswietlania-kolumn.
Dodatkowo jeżeli dodamy trzeci podmiot Płatnika w sposób podany w kolejnej instrukcji: https://pomoc.fakturownia.pl/2052313-Odbiorca-inny-niz-adres-korespondencyjny będziemy mogli na liście faktur poprzez opcję "Dostosuj wyświetlanie kolumn" pokazać również płatnika.
Jest to okno "Inny adres korespondencyjny".

Pozdrawiam,
Piotr

2019-01-18 08:47

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Tomasz S
Witam

Jak hurtowo zmienic statusy? Np z Wystawionej na Wyslana lub z Wyslanej na Zaplacona?

2019-02-19 18:54

Zgłoś naruszenie zasad

piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Witam,
można zmienić statusy faktur hurtowo na jednej stronie faktur.
Wystarczy zaznaczyć okno przy nazwie kolumny "Numer" na liście faktur.
Wtedy zostaną zaznaczone wszystkie okna przy fakturach na danej stronie i pojawi się menu podręczne.
W menu podręcznym należy wybrać Zmień> Status.
Kolejno wybieramy wartość statusu do zmiany.
Pozdrawiam,
Piotr

2019-02-20 08:22

Zgłoś naruszenie zasad

Avatar sugester medium
Jarek
Witam, jak sprawdzić do kogo została wysłana faktura. Zaznaczyłem 2 FV przeznaczone do wysyłki dla jednego klienta. Przez przypadek po zaznaczeniu nacisnąłem w górnym wierszu wysyłka do wszystkich. Jak sprawdzić do kogo jeszcze te 2 faktury zostały wysłane i czy zostały wysłane?

2019-03-29 00:52

Zgłoś naruszenie zasad

annac
annac
Witam,
Tego typu aktywności może Pan zweryfikować w aktywnościach na Pana koncie.
Poniżej zamieszczam instrukcję w jaki sposób aktywować opcję oraz jak z niej korzystać:
https://pomoc.fakturownia.pl/395043-Jak-sprawdzic-aktywnosc-na-koncie-.
Pozdrawiam, ANIA.

2019-03-29 13:40

Zgłoś naruszenie zasad

Dodaj komentarz