Czym jest KP dowód wpłaty i jak go wystawić?

Utworzono: 2013-03-06
Ostatnia aktualizacja: 2024-04-09
Liczba odwiedzin posta: 11623

W Fakturowni możliwe jest wystawianie dokumentu KP dowód wpłaty. Jest to dokument potwierdzający otrzymanie płatności (KP - kasa przyjęła). Można wykupić wzór dokumentu w sklepie i wypełnić go ręcznie, albo wygenerować w naszym programie. 

Aby skorzystać z tej możliwości, należy ją wcześniej aktywować. W tym celu wybieramy Ustawienia  Ustawienia konta > Jakie dokumenty wystawiać, w tym miejscu trzeba zaznaczyć KP dowód wpłaty, a następnie wcisnąć przycisk Zapisz

screen obrazujący typ dokumentu, jaki można wystawić

Po zapisaniu można już wystawiać dokumenty tego typu. Wystarczy wybrać Przychody > KP a następnie Dodaj.

Dokument sporządzamy zawsze w 2 egzemplarzach, przy czym oryginał dostarczamy osobie, która wpłaca, jako dowód uiszczenia zapłaty, a kopia zostaje u wystawcy. 

KP musi posiadać takie elementy, jak:

elementy wymagane przy wystawianiu KP

1. typ dokumentu,
2. numer KP,
3. miejsce i datę wystawienia,
4. dane firmy/osoby przyjmującej zapłatę,
5. dane wpłacającego,
6. określenie kwoty (za co została wpłacona, rodzaj usługi, numer faktury) i podanie wartości dokonanej wpłaty,
7. podanie tego, który dokument wystawił,
8, potwierdzenie otrzymania kwoty.
 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Anita Kowalczyk
Dzień dobry. Tak pomocny, tylko, że nie wiem czy trzeba osobno teraz w magazynie wybrać i rozpisać WZ, żeby zeszło ze stanu? Ponieważ dopiero testuję Państwa program , to dopowiem, że mam wrażenie, że jak wypisałam fakturę to samo zeszło ze stanu. Proszę mnie pokierować w rozważaniu i testowaniu. Z wyrazami szacunku: Anita Kowalczyk

2020-08-24 08:21


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w Fakturowni można włączyć automatyczne tworzenie dokumentów WZ i PZ:
https://pomoc.fakturownia.pl/151210-Jak-automatycznie-wystawiac-dokumenty-WZ-i-PZ-przy-dodawaniu-faktur-do-systemu-

Ustawienie to jednak nie dotyczy dokumentów KP - dokumenty te powinny być wystawiane jako potwierdzenie wpłaty za dane faktury, nie jako dokumenty rejestrujące sprzedaż i zdejmujące produkty z magazynu. Jesli wystawimy KP z produktami w pozycjach KP, system zarejestruje sprzedaż jako "Sprzedano bez dokumentów magazynowych", dokument WZ można ewetualnie dodać ręcznie z poziomu podglądu dokumentu.

Sugeruję jednak rejestrować sprzedaż fakturami / paragonami, do których dokumenty WZ mogą być tworzone automatycznie, a dokumenty KP dodawać z poziomu podglądu faktury jako zarejestrowanie otrzymania płatności za fakturę:
https://pomoc.fakturownia.pl/459446-Automatyzacja-KP-Kasa-Przyjela

Pozdrawiam,
Kacper Seta

2020-08-24 13:02


Avatar sugester medium
Tomasz
Czy istnieje możliwość zdefiniowania treści w pozycji 6 na KP (czyli opisu wpłaty ewentualnie też wypłaty na dokumentach KW)? Dokonujemy usług przekazów pieniężnych i każdą wpłatę i wypłatę rejestrujemy jako KP i KW. Byłoby nam wygodniej, gdyby nazwę pozycji (np. "wpłata gotówka - przekaz pieniężny") można było zdefiniować i np. wybrac z listy, a nie wpisywać z każdym razem.

2022-12-16 11:49


tomaszs
tomaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

Można w takim wypadku dodać usługę ze stałą nazwą do zakładki Produkty i wpisując część nazwy reszta zostanie podpowiedziana przez program w formie listy.

Poniżej załączam artykuł dotyczący dodawania usługi w programie:
https://pomoc.fakturownia.pl/2794899-Produkt-jako-usluga

W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do Państwa dyspozycji.

Pozdrawiam, Tomasz

2022-12-16 12:42


Avatar sugester medium
Tomasz
Dzień dobry,
Czy możliwe jest wstawienie skanu podpisu osoby wystawiającej kp? Klienci mają zastrzeżenia, że wysłane do nich kp nie posiada podpisu wystawcy. Podobno wymaga tego ustawa o rachunkowości.

2024-04-08 19:16


Avatar sugester medium
Ewelina
Dzień dobry,

Nie ma możliwości wstawienia skanu podpisu osoby wystawiającej KP.

Pozdrawiam
Ewelina

2024-04-09 15:04


Dodaj komentarz