Usunięcie konta w Fakturowni

Utworzono: 2015-01-14
Ostatnia aktualizacja: 2025-07-11
Liczba odwiedzin posta: 12918

W Fakturowni każdy Użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia swojego konta. Przed podjęciem tej decyzji warto zapoznać się z poniższymi informacjami, ponieważ operacja ta jest nieodwracalna po upływie określonego czasu.
 

Ważne przed usunięciem konta

  • Usunięcie konta staje się nieodwracalne po 7 dniach od momentu jego zlecenia.
  • Po tym czasie nie będzie możliwości odzyskania żadnych danych ani dokumentów.
  • Przed usunięciem konta zalecamy wykonanie eksportu dokumentów, które mogą być potrzebne w przyszłości.
 

Jak usunąć konto z systemu?


Aby usunąć konto:
  1. zaloguj się do konta w Fakturowni jako użytkownik z rolą Właściciel Konta (użytkownik z inną rolą np. Administrator nie ma widocznego przycisku usuwania konta);
  2. przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta
  3. zjedź na sam dół strony naciśnij szary przycisk Usuń konto

    Ustawienia konta z opcją aktywności użytkowników, drukarki fiskalnej i przyciskiem 'Usuń konto'.


  4. po naciśnięciu przycisku Usuń konto, pojawi się komunikat bezpieczeństwa z zapytaniem, czy na pewno chcesz usunąć konto, ma on na celu wykluczyć przypadkowe usunięcie konta. W komunikacie znajdziesz również informację o możliwość przywrócenia konta. W celu potwierdzenia usunięcia konta kliknij OK 

    Komunikat z Fakturowni: potwierdzenie usunięcia konta z 7-dniową możliwością przywrócenia.

  5. po potwierdzeniu komunikatu, ukaże się informacja, że na adres e-mail właściciela konta został wysłany link potwierdzający usunięcie konta. Aby trwale usunąć konto, należy wejść w przesłany link.

    Komunikat o wysłaniu linku potwierdzającego usunięcie konta na adres właściciela konta w systemie fakturowym

  6. poniżej tej informacji jest zamieszczona ankieta, w której możesz wskazać powód rezygnacji z Fakturowni. Te informacje pomagają nam rozwijać system i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. 

    Formularz ankiety przy usuwaniu konta w Fakturownia – pytania o powód rezygnacji, trudności w systemie oraz ocena polecenia usługi.

  7. po przesłaniu ankiety i tym samym zleceniu usunięcia konta otrzymasz pierwszy e-mail z prośbą o potwierdzenie tej decyzji. Znajdziesz w nim przycisk Usuń konto, który należy kliknąć, aby rozpocząć proces usuwania.

    Mail z Fakturowni z prośbą o potwierdzenie usunięcia konta i opcją jego przywrócenia przez 7 dni.

  8. po chwili system prześle Ci kolejną wiadomość e-mail, w której zostaniesz poinformowany o alternatywnej opcji zmiany planu na darmowy pakiet Micro. Zmiana planu na Micro pozwala zachować dostęp do konta i zarchiwizować dokumenty bez ponoszenia dalszych opłat.  >br/>
    Mail z Fakturowni z propozycją bezpłatnego planu Micro zamiast usunięcia konta i zachowaniem historii faktur.

  9. jeśli nie skorzystasz z tej propozycji i mimo wszystko wybierzesz opcję Usuń konto, otrzymasz ostatni e-mail z możliwością przywrócenia konta – zanim zostanie ono całkowicie i trwale usunięte po upływie 7 dni. 

    Mail z Fakturowni z informacją o trwałym usunięciu konta 16.07.2025 i opcją jego przywrócenia.

  10. tymczasem na głównym ekranie Twojego konta w aplikacji Fakturownia pojawi się informacja o dacie, kiedy konto zostanie nieodwracalnie usunięte oraz o wysłaniu powyższej wiadomości z możliwością przywrócenia konta – zanim zostanie ono całkowicie i trwale usunięte po upływie 7 dni. Poniżej jest przycisk Przywróć konto jeśli rozmyślisz się i zechcesz przywrócić konto, kliknij na przycisk poniżej.

    Komunikat o trwałym usunięciu konta z datą 17.07.2025 i przyciskiem do jego przywrócenia.

    Dzięki temu proces usunięcia konta jest w pełni przemyślany i daje Użytkownikowi kilka możliwości wycofania decyzji lub zmiany modelu korzystania z systemu na bezpłatny, archiwalny wariant.
 

Jak przywrócić usunięte konto?


Czas na skorzystanie z opcji przywracania konta to 7 dni od dnia zlecenia jego usunięcia.

Jeśli usunięcie konta zostało zlecone, ale nie minęło jeszcze 7 dni:
  1. Zaloguj się ponownie do Fakturowni.
  2. Na stronie głównej widnieje komunikat z datą planowanego usunięcia konta oraz przyciskiem Przywróć konto. (patrz punkt 10 powyżej)
  3. Możesz również użyć linku Przywróć konto zawartego w wiadomości e-mail wysłanej na adres właściciela konta. (patrz punkt 9 powyżej)
  4. Po kliknięciu przycisku lub linku konto zostanie przywrócone do pełnej funkcjonalności, a wszystkie dane będą dostępne.
Sprawdź również:
Jak wystawiać e-paragony dla klientów sklepu internetowego?
Fakturownia - pierwsze kroki w systemie
Dodawanie numeru konta bankowego
Zmiana planu (typu konta)
Jak dodać nowego użytkownika do swojego konta

 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Martyna
W jaki sposób mogę usunąć jednego z użytkowników? Nie chodzi mi o usunięcie całego konta, ponieważ obecnie podłączone są do niego 4 firmy. Chodzi mi o usunięcie jednej z tych firm. Z góry dziękuję za pomoc.

2021-05-08 12:51


agnieszkas
agnieszkas
Dzień dobry, dziękujemy za wiadomość.

Aby całkowicie zablokować dostęp do sytemu danemu użytkownikowi należy wybrać:
zakładkę Ustawienia > Użytkownicy ( należy wybrać użytkownika, który ma być usunięty) następnie wybieramy z prawej strony ekranu obok trybika - trójkącik skierowany w dół i opcję Odłącz.
Użytkownikowi zostanie odebrany dostęp do konta, ale będzie możliwość dodania go ponownie z tymi samymi uprawnieniami.

2021-05-11 09:57


Dodaj komentarz