Fakturownia.pl - pierwsze kroki w systemie

Utworzono: 2018-12-20
Ostatnia aktualizacja: 2023-09-26
Liczba odwiedzin posta: 10450

Dzień dobry.
Bardzo cieszymy się, że rozpoczynasz swoją przygodę z fakturowaniem elektronicznym. W tym artykule chcemy przedstawić Ci najprostsze funkcje systemu oraz sposób konfiguracji konta, abyś szybko mógł/mogła rozpocząć pracę z systemem.

Załóż konto w systemie (jeśli jeszcze go nie masz)

  1. Aby założyć konto w Fakturowni kliknij w przycisk rejestracji widoczny na stronie https://fakturownia.pl. Upewnij się, że adres strony rozpoczyna się od “https”, co zapewni Ci bezpieczne połączenie.

    zaloz konto

    Podaj swój adres email oraz hasło i kliknij Zarejestruj się. Od przejścia do programu dzieli Cię jeszcze jeden krok, w którym stworzysz nazwę swojego konta.


    zarejestruj



    Zweryfikuj adres mailowy


    Na adres mailowy, który został podany przy rejestracji wysłana została wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Zachęcamy, aby zweryfikować adres mailowy na samym początku pracy z systemem. Weryfikacja adresu mailowego zapewni bezpieczeństwo danym, które będziesz przechowywać na koncie.

    weryfikacja


    Wprowadź dane Twojej firmy

  2. Po założeniu konta możesz od razu wystawić fakturę, klikając w widoczny na środku ekranu niebieski przycisk +Faktura, jednakże zacznijmy od konfiguracji najważniejszych ustawień Twojego nowego konta. Na początek proponujemy dodać dane Twojej firmy. W tym celu przejdź do menu Ustawienia > Dane firmy. Dane możesz wprowadzić ręcznie, lub zaczytać je z bazy GUS, wprowadzając numer NIP, REGON lub KRS. Dane, które wprowadzisz będą automatycznie podstawiane na wystawianych dokumentach jako dane Twojej firmy.

    Po zapisaniu danych Twojej firmy będziesz zawsze mógł/mogła je edytować w zakładce Dane firmy.

    Zobacz jak stworzyć działy firmy
    Zobacz jak dodać różne numery konta bankowego 
    Zobacz jak zmienić nazwę numeru identyfikacyjnego (domyślnie NIP)
     

     

    Aktywuj potrzebne dokumenty przychodowe

  3. W Fakturowni możesz wystawić wiele typów dokumentów, ale dla zachowania porządku na koncie sugerujemy włączenie tych, z których korzystasz na codzień.
    Aby zobaczyć pełną listę dokumentów, których możesz użyć, przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta. Na środku strony zobaczysz sekcję Jakie dokumenty wystawić.

    jakie dokumenty wystawic

    Do dokumentów, które zaznaczysz, będziesz teraz mieć dostęp z poziomu dashboardu:

    dashboad dokumenty
    oraz z poziomu głównego menu:


    menu dokumenty
     

    Aktywuj dokumenty kosztowe

  4. Fakturownia to nie tylko dokumenty przychodowe, ale także koszty Twojej firmy. Wprowadzając do systemu całą dokumentację, będziesz mieć możliwość odzwierciedlenia pełnej sytuacji finansowej Twojej firmy w szczegółowych raportach.
    Jeżeli na pasku menu nie widzisz zakładki Wydatki, przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta. W sekcji Jakie dokumenty wystawiać aktywuj Wydatki


    menu wydatki


    Typy wydatków, które możesz aktywować:


    wydatki

     

    Ustaw format numeracji dokumentów


     
  5. Jeśli korzystasz z własnego sposobu numeracji faktur, przed wystawieniem pierwszej faktury możesz zdefiniować w Ustawienia > Ustawienia konta > Numerowanie sposób numeracji Twoich dokumentów. Sugerowanym przez Fakturownię, domyślnym formatem numeracji jest nr-m/mm/yyyy, czyli kolejny numer dokumentu w danym miesiącu, łamane przez miesiąc, łamane przez rok. Format ten możesz zmienić korzystając z następujących zmiennych: yyyy, yy, mm, dd, nr, nr-m, nr-d

    numerowanie wybor
    Wybierając format numerowania, możesz wybrać jeden z proponowanych formatów numeracji, lub stworzyć swój własny format. Do formatu numeracji możesz wprowadzić także pewną stałą, okreśnającą, na przykład, dział Twojej firmy. Jeśli chcesz, aby faktury były numerowane w sposób FV/UK/1/12/2018 skorzystaj z następującego formatu: FV/UK/nr-m/mm/yyyy.

    Zobacz jak wprowadzić odrębną numerację dla każdego działu firmy
    Zobacz dlaczego nie stworzysz własnej numeracji dla niektórych wydatków

    Jeśli rozpoczynasz pracę z Fakturownią w środku roku i chcesz, aby numeracja była kontynuacją prowadzonej dotychczas numeracji, podczas wystawiania pierwszego dokumentu w systemie nadaj ręcznie odpowiedni numer faktury, na przykład 16:

    numer kolejny
    Po zapisaniu dokumentu, podczas wystawiania kolejnej faktury, system sam zaproponuje numer 17/12/2018 jako kolejny.
     

    Dokumenty z VAT i bez VAT

  6. Na sposób wystawiania dokumentów bez wątpienia wpływ ma fakt, czy jesteś vatowcem, czy nie. Fakturownia domyślnie proponuje zawieranie na dokumentach podatku VAT w wysokości 23%, jednakże  możesz zmienić zarówno nazwę podatku, stawkę podatku, jak również zupełnie wyłączyć go na dokumencie.

    Zmiana nazwy i stawki podatku:

    Aby zmienić nazwę podatku przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty i zdefiniuj nazwę i/lub stawkę podatku, które będą Ci potrzebne. Na przykładzie pokazujemy hiszpański podatek IVA w wysokości 21%:

    stawka nazwa podatku

    Dezaktywacja kolumny VAT na dokumentach:

    Jeżeli nie wykazujesz na wystawianych dokumentach żadnej stawki podatku, możesz ją wyłączyć jednorazowo przechodząc do menu Ustawienia > Ustawieniach konta, na środku ekranu, poniżej sekcji Jakie dokumenty wystawić, odnajdziesz opcję Dokumenty z VAT czy bez VAT. Odznacz checkbox przy tej opcji i zapisz zmiany na koncie.

    bez vat

    Kolumnę VAT możesz też wyłączać każdorazowo podczas wystawiania dokumentu, wybierając opcję nie wyświetlaj dla danej kolumny:

    nie wyswietlaj vat

     

    Uzupełnij bazę produktów i klientów (opcjonalnie)


     
  7. Aby zacząć fakturowanie w Fakturowni nie musisz uzupełniać bazy produktów i klientów. Podczas wystawiania każdego dokumentu (po jego zapisie), wprowadzane dane będą zapamiętywane w systemie, a po przejściu do zakładki Produkty oraz Klienci zobaczysz tworzące się listy użytych danych. Dane, które będą zapisane na listach produktów i klientów będą podpowiadane automatycznie podczas wystawiania kolejnych dokumentów. Taka opcja przyspiesza wystawienie dokumentu oraz daje pewność, że nie pomylisz się wprowadzając dane za każdym razem ręcznie.


    podpowiadanie

    Jeśli chcesz korzystać z gotowych baz produktów i klientów, możesz wprowadzić dane do systemu zanim zaczniesz wystawiać faktury. Aby dodać klienta, przejdź do zakładki Klienci > Dodaj klienta, natomiast w celu dodania produktu przejdź do zakładki Produkty > Dodaj produkt. Dane Twoje i Twoich klientów są bezpieczne w Fakturowni, a Ty możesz być pewien/pewna, że są przetwarzane zgodnie z wymogami RODO. 


    Zobacz jak odróżnić produkt od usługi
    Zobacz jak zaimportować pliki z danymi klientów i produktów

     
  8. Teraz jesteś gotowy, aby wystawić fakturę w Fakturowni. Zobacz jakie to proste :)



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Jan Malinowski
Mam pytanie odnośnie "dezaktywacji kolumny VAT"
Do dzisiaj nie używałem podatku VAT więc wyłączyłem tę kolumnę i nie pojawiała się na tworzonych fakturach. Teraz będę wystawiał faktury z podatkiem VAT i zaznaczyłem opcję ale na nowych fakturach nadal się nie pojawia kolumna i trzeba ręcznie dodawać ją.

2019-03-01 15:54


Bagi
Bagi
Dzień dobry,

Proszę o udzielenie dostępu do konta dla pomocy technicznej: https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-

Pozdrawiam,
Bagi

2019-03-01 16:43


Avatar sugester medium
Andrii Gnatyshyn
Jak zobaczyć łączną wagę na wystawiony towar. Waga jest przypisana do każdego produktu, ale nie wyświetla się nigdzie.

2021-11-08 16:41


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
funkcja dopisania wartości takich jak: rozmiar, szerokość, wysokość, waga są wartościami czysto informacyjnymi dla danego produktu.
Nie pojawiają się jako sumaryczne jednostki na fakturach lub dokumentach magazynowych.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-11-09 15:41


Avatar sugester medium
Zofia Przybyła
Dzień dobry, czy jest możliwość dodania w danych adresowych konta pozycji kod pocztowy i miejscowość i osobno miasto poczty? W naszym przypadku po zmianie siedziby firmy mamy kod pocztowy przypisany do miejscowości A natomiast poczta jest w miejscowości B. Zaczytując dane z KRS, czy GUS wyskakuje nam kod pocztowy właściwy jaki jest ale przypisany do miejscowości B.

2023-09-22 13:55


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę sprawdzić czy opcja dodania przedmiotowych danych do pola odbiorca będzie dla Państwa właściwym rozwiązaniem.
Instrukcja: https://pomoc.fakturownia.pl/7475280-Dodawanie-Odbiorcow-polaczonych-z-Nabywca-w-systemie-
Pozdrawiam,
Michał

2023-09-26 13:06


Dodaj komentarz