Jak przełączyć konto na bezpłatny plan Micro?

Utworzono: 2023-05-15
Ostatnia aktualizacja: 2024-02-02
Liczba odwiedzin posta: 2554

Dla każdego nowo utworzonego w systemie konta przysługuje możliwość skorzystania z bezpłatnego 30-dniowego okresu testowego. W jego ramach możesz aktywować na koncie wszystkie opcje, bez znaczenia, w jakim planie abonamentowym są one dostępne. Włączanie poszczególnych opcji sprawia, że na Twoim koncie system automatycznie aktywuje wyższy plan.

Jeśli na koncie aktywny jest plan Micro, wystarczy, że dodasz w ramach konta wiele działów jednej firmy, a system przełączy Cię do planu Start, w którym ta opcja jest dostępna. Aktywacja obsługi magazynowej, płatności bankowych czy faktur cyklicznych przełączy konto do planu Standard. 

Z tego artykułu dowiesz się:
  • jak sprawdzić jaki plan abonamentowy aktywny jest na koncie?
  • jak po okresie testowym aktywować plan Micro?
 

Jaki mam aktywny plan abonamentowy?


Aby sprawdzić, w jakim planie aktualnie aktywne jest Twoje konto, przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto. W rubryce Typ konta na kolorowym tle znajdziesz oznaczenie aktywnego planu. Dostępne plany to Micro, Start, Standard, Pro oraz Pro Plus. Przykłady oznaczeń znajdziesz poniżej.


 

Jak po okresie testowym aktywować plan Micro?


Opcja skorzystania z okresu testowego daje Ci możliwość sprawdzenia, jaki plan abonamentowy najlepiej spełnia Twoje oczekiwania. Jeśli obecnie aktywny plan jest wystarczający oraz jest to jeden z planów płatnych, dalsze korzystanie będzie możliwe po opłaceniu abonamentu. O tym, jak opłacić aplikację mając już konto w systemie, przeczytasz w tym artykule.

Możesz jednak uznać, że opcje, które aktywowałeś w trakcie trwania okresu testowego, nie są przydatne dla Twojej działalności.

Na przykładzie konta, na którym aktualnie aktywny jest plan Pro, pokażemy Ci jak przełączyć konto na bezpłatny plan Micro. Zmiana na inny plan abonamentowy odbywa się w ten sam sposób.

Po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto, w rubryce Typ konta widzisz, jaki aktualnie plan abonamentowy aktywny jest na Twoim koncie w Fakturowni. W naszym przykładzie jest to plan Pro. Aby zmienić plan na niższy, musisz kliknąć przycisk 'Zmień typ konta'.



Po kliknięciu tego przycisku system przeniesie Cię na stronę, na której możesz dokonać wyboru, na jaki plan zmienić aktualny abonament. W tym przypadku zdecydujemy się na bezpłatny plan Micro, ponieważ nie będziemy wystawiać miesięcznie więcej niż 3 dokumenty sprzedażowe.

Klikamy więc 'wybierz' przy planie Micro. 



W momencie zmiany abonamentu na niższy system sprawdza jakie funkcjonalności są na koncie aktywne.

Po zakończeniu tego procesu wyświetli komunikat z informacją, dlaczego plan Micro nie może być aktualnie wybrany. Komunikat będzie informował o tym, że na koncie aktywne są opcje z planów wyższych oraz wylistuje funkcje, które należy wyłączyć, aby zmiana abonamentu na niższy była możliwa.

Oczywiście, jeśli w ramach konta nie masz włączonych opcji, które dostępne są wyłącznie w wyższych planach, zmiana abonamentu nastąpi automatycznie, bez wyświetlania komunikatu o opcjach, które musisz dezaktywować.
 


W naszym przykładzie zmiana planu na Micro będzie możliwa po wyłączeniu następujących funkcji:
  • obsługa magazynów;
  • księgowość online;
  • zredukowanie liczby użytkowników do 1.
W takim przypadku należy usunąć komunikat za pomocą przycisku 'Anuluj', a następnie przejść do wyłączenia wymaganych funkcji w ustawieniach konta. 

Wyłączenie obsługi magazynowej jest dostępne poprzez zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto. W sekcji 'Obsługa magazynów' musisz odznaczyć checkbox przy opcji 'Obsługa magazynów'. Biorąc pod uwagę, że musimy wyłączyć również księgowość online, poniżej znajdujemy sekcję 'Księgowość online' i odznaczamy checkbox przy opcji o tej samej nazwie. Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz na dole strony. 



Pozostaje jeszcze kwestia limitu użytkowników, który w planie Micro wynosi 1, a dla planu Pro - 5. Aby odłączyć adresy mailowe od konta, przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy. Na liście użytkowników, przy każdym z adresów mailowych, które chcesz usunąć, musisz kliknąć zębatkę po prawej stronie, a następnie wybrać opcję 'Odłącz'.



W planie Micro dostęp do konta może mieć jeden adres mailowy. Jest to oczywiście mail przypisany do właściciela konta. Pamiętaj jednak, że do limitu nie wlicza się jeden użytkownik z rolą 'Księgowy'. Możesz więc tak jak w naszym przykładzie, pozostawić z dostępem do konta dwa adresy mailowe - ten przypisany do właściciela konta oraz ten z rolą księgowego.



Po wyłączeniu wylistowanych przez system funkcji ponownie musisz przejść do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto i w rubryce Typ konta kliknąć przycisk 'Zmień typ konta'. Przy planie Micro kliknij 'wybierz' i zaczekaj chwilę, aż system ponownie sprawdzi aktywne funkcjonalności. 

Jeśli wszystkie z wylistowanych opcji zostaną przez Ciebie wyłączone, zmiana typu konta odbędzie się automatycznie. Potwierdzeniem prawidłowo zmienionego abonamentu, będzie informacja, która wyświetla się w rubryce Typ konta. Dla naszego konta, które na początku było aktywne w planie Pro, aktualny plan abonamentowy to Micro.



Odwiedź nasz kanał na YouTube i zobacz w formie wideo jak zmienić plan abonamentowy z niższego na wyższy i odwrotnie!



Sprawdź również: Jak wystawić w systemie fakturę za darmo?


Powrót


Dodaj komentarz