Jak przełączyć konto na bezpłatny plan Micro?

Utworzono: 2023-05-15
Ostatnia aktualizacja: 2025-09-30
Liczba odwiedzin posta: 5692

Każde nowe konto w Fakturowni rozpoczyna się od darmowego 30-dniowego okresu testowego, w trakcie którego możesz korzystać ze wszystkich funkcji systemu - niezależnie od planu. W tym czasie system automatycznie dopasuje aktywny plan do używanych funkcji, np. przełączając konto z bezpłatnego Micro na Start lub Standard. W artykule wyjaśniamy, jak przełączyć konto na plan Micro i jakie zasady obowiązują przy zmianie planów.

Z tego artykułu dowiesz się:
 

 

Jaki plan aktywny jest na moim koncie w Fakturowni?


Aby sprawdzić, w jakim planie aktualnie aktywne jest Twoje konto, przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto. W rubryce Typ konta (na górze strony) na kolorowym tle znajdziesz oznaczenie aktywnego planu. Dostępne plany to Micro (bezpłatny), Start, Standard, Pro oraz Pro Plus. Przykłady oznaczeń znajdziesz poniżej.

Widok z systemu Fakturownia do fakturowania online z informacją o aktywnym koncie abonamencie np. Micro, Standard czy Pro.
 

Jak po okresie testowym aktywować plan Micro?


Okres testowy pozwala sprawdzić, który plan najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Jeśli wybrany plan jest dla Ciebie wystarczający i należy do planów płatnych, po zakończeniu testu dalsze korzystanie z Fakturowni będzie możliwe po opłaceniu abonamentu. Szczegółowe informacje o sposobach opłacenia aplikacji znajdziesz tym artykule.

Może się okazać, że nie wszystkie funkcje włączone w okresie testowym są Ci potrzebne w codziennej pracy. Na przykładzie konta z aktywnym planem Pro pokażemy, jak przełączyć je na bezpłatny plan Micro. Warto pamiętać, że zmiana planu na inny przebiega w taki sam sposób.

Po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto, w rubryce Typ konta widzisz, jaki aktualnie plan aktywny jest na Twoim koncie w Fakturowni. W naszym przykładzie jest to plan Pro.

Aby zmienić plan na niższy, kliknij przycisk Zmień typ konta.

Widok ustawień konta w systemie Fakturownia z informacją o aktywnym planie oraz możliwością wygenerowania płatności za abonament lub zmiany typu konta.

Po kliknięciu przycisku zostaniesz przeniesiony na stronę, na której wybierzesz nowy plan abonamentowy. W tym przykładzie wybieramy bezpłatny plan Micro, ponieważ planujemy wystawiać maksymalnie 3 dokumenty sprzedażowe w miesiącu.

Na liście abonamentów do wyboru kliknij wybierz przy planie Micro. 

Tabela porównawcza planów abonamentowych Fakturowni: Micro, Start, Standard, Pro, Pro Plus z opisem funkcji i cenami netto.

Podczas zmiany abonamentu na niższy system automatycznie sprawdza, które funkcje są obecnie aktywne na koncie. Jeśli korzystasz z opcji dostępnych wyłącznie w wyższych planach, pojawi się komunikat wyjaśniający, dlaczego plan Micro nie może zostać wybrany. Zobaczysz w nim listę funkcji, które należy wyłączyć, aby możliwe było przełączenie konta na niższy plan.

Jeśli na koncie nie masz włączonych funkcji dostępnych wyłącznie w planach płatnych, zmiana abonamentu będzie możliwa od razu po kliknięciu przycisku Zmień plan. W naszym przykładzie jednak, ponieważ aktywne są dodatkowe opcje wymagające wyższego planu, przycisk Zmień plan pozostaje nieaktywny.
 
Zmiana planu w Fakturowni z Pro na Micro – ograniczenie liczby działów, firm, użytkowników i dezaktywacja magazynów oraz księgowości.

W naszym przykładzie zmiana planu na Micro będzie możliwa po wyłączeniu następujących funkcji:
 
W tym przypadku należy wyłączyć komunikat za pomocą przycisku Powrót, a następnie przejść do wyłączenia wymaganych funkcji w ustawieniach konta. 

Aby wyłączyć obsługę magazynową, przejdź do zakłądki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto. W sekcji Obsługa magazynów odznacz pole przy opcji Obsługa magazynów. Ze względu na konieczność wyłączenia również księgowości online, w sekcji Księgowość online odznacz pole przy tej samej nazwie. Na koniec zatwierdź zmiany, klikając przycisk Zapisz na dole strony.

Lista ustawień do aktywacji w systemie do fakturowania online z wyłączoną obsługą magazynową i księgowością online.

Pozostaje jeszcze kwestia limitu użytkowników - w planie Micro można mieć tylko 1 użytkownika, natomiast w planie Pro - 5. Aby odłączyć adresy mailowe od konta, przejdź do zakładki Ustawienia > Użytkownicy. Na liście użytkowników kliknij zębatkę obok adresu e-mail, który chcesz usunąć, a następnie wybierz opcję Odłącz.

Lista użytkowników, czyli adresów e-mail, które mają dostęp do konta w Fakturowni z widoczną opcją edycji lub odłączenia użytkownika od konta.

W planie Micro dostęp do konta może mieć jeden adres mailowy. Jest to ten adres e-mail przypisany do roli Właściciela konta, czyli rejestrujący konto w systemie. Pamiętaj jednak, że do limitu nie wlicza się jeden użytkownik z rolą Księgowy. Możesz więc tak jak w naszym przykładzie, pozostawić z dostępem do konta dwa adresy mailowe - ten przypisany do właściciela konta oraz ten z rolą księgowego.

Lista użytkowników na koncie w Fakturowni z rolą właściciela konta i księgowego, którzy mają dostęp do danych na koncie.

Po wyłączeniu wszystkich wymaganych funkcji przejdź ponownie dozakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto i w rubryce Typ konta kliknj przycisk Zmień typ konta. Przy planie Micro kliknij wybierz i zaczekaj chwilę, aż system ponownie sprawdzi aktywne funkcjonalności. 

Jeśli wszystkie z wylistowanych opcji zostaną przez Ciebie wyłączone, kliknij w aktywny przycisk Zmień plan.

Potwierdzeniem prawidłowo zmienionego abonamentu, będzie informacja, która wyświetla się w rubryce Typ konta. Dla naszego konta, które na początku było aktywne w planie Pro, aktualny plan to Micro.

Ustawienia konta w systemie do fakturowania online z aktywnym planem Micro i możliwością opłacenia planu płatnego.

Odwiedź nasz kanał na YouTube i zobacz w formie wideo jak zmienić plan z niższego na wyższy i odwrotnie!


 
Sprawdź również:
Jak wystawić w systemie fakturę za darmo?
Jak zmienić plan na koncie?
Jak przełączać się między kontami podpiętymi pod ten sam login?
Jak usunąć konto w systemie?


Powrót


Dodaj komentarz