Jak wystawić fakturę prowadząc działalność nierejestrowaną?

Utworzono: 2023-04-27
Ostatnia aktualizacja: 2023-04-28
Liczba odwiedzin posta: 8473

Prowadzisz działalność nierejestrowaną i zastanawiasz się czy Fakturownia jest programem, który pomoże Ci w prowadzeniu dokumentacji? W tym wpisie pokażemy jak poprawnie uzupełnić dane firmy oraz skonfigurować działanie systemu, kiedy nie posiadasz NIP i korzystasz z tego rodzaju działalności.

Z tego artykułu dowiesz się:
  • jak uzupełnić dane firmy, jeśli nie masz NIP;
  • jak wyłączyć opcję sprawdzania poprawności NIP polskich firm;
  • jak dodać inne numery identyfikacyjne.
 

Jak uzupełnić dane firmy jeśli nie masz NIP?


Pierwszym krokiem po założeniu konta w systemie jest jego konfiguracja. Aby uzupełnić dane swojej firmy przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy.  Dane do systemu można wprowadzić ręcznie, lub zaczytać z bazy GUS, wprowadzając numer NIP, REGON lub KRS. Dane, które wprowadzisz będą automatycznie podstawiane na wystawianych dokumentach jako dane Twojej firmy.

Co jeśli prowadzisz działalność nierejestrowaną i nie posiadasz numeru NIP, a w formularzu danych firmy jest to pole wymagane?

Z systemu korzystają również klienci, którzy mają działalność nierejestrowaną. Wówczas w rubryce 'NIP' można wpisać myślnik - .



Po uzupełnieniu formularza, zapisz zmiany korzystając z przycisku Zapisz, który znajdziesz na dole strony. W systemie utworzy się firma, której podstawowe dane takie jak nazwa, numer konta i NIP zobaczysz na liście firm. 

Po uzupełnieniu rubryki NIP myślnikiem na wydruku dokumentu dla szablonów default, old oraz blue rubryka ta nie będzie drukowana.


Sprawdzanie poprawności NIP a działalność nierejestrowana?


Pamiętaj, aby wyłączyć w systemie sprawdzanie poprawności NIP polskich firm. Aby to zrobić przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty. Odznacz checkbox przy opcji 'Sprawdzanie poprawności NIP polskich firm' i zapisz zmiany.


 

Inny numer identyfikacyjny


Zamiast NIP możesz dodać inny numer identyfikacyjny, np. PESEL, VAT ID, który będzie widoczny na wystawianych przez Ciebie dokumentach.

Możesz to zrobić poprzez zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Słowniki. W rubryce 'Numery identyfikacyjne' możesz wpisać własne wartości. Pamiętaj, że kolejna nazwa musi zostać dodana w nowej linii. Po zapisaniu zmian po stronie Sprzedawcy i Nabywcy będziesz miał możliwość korzystania z wybranych numerów identyfikacyjnych.



Sprawdź również: Jak szybko wystawić fakturę? oraz Jak wystawić fakturę bez VAT?


Powrót


Dodaj komentarz