Jak wystawić fakturę prowadząc działalność nierejestrowaną?
Utworzono:
2023-04-27
Ostatnia aktualizacja: 2023-04-28
Ostatnia aktualizacja: 2023-04-28
Liczba odwiedzin posta: 12166
Prowadzisz działalność nierejestrowaną i zastanawiasz się czy Fakturownia jest programem, który pomoże Ci w prowadzeniu dokumentacji? W tym wpisie pokażemy jak poprawnie uzupełnić dane firmy oraz skonfigurować działanie systemu, kiedy nie posiadasz NIP i korzystasz z tego rodzaju działalności.
Z tego artykułu dowiesz się:
Pierwszym krokiem po założeniu konta w systemie jest jego konfiguracja. Aby uzupełnić dane swojej firmy przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy. Dane do systemu można wprowadzić ręcznie, lub zaczytać z bazy GUS, wprowadzając numer NIP, REGON lub KRS. Dane, które wprowadzisz będą automatycznie podstawiane na wystawianych dokumentach jako dane Twojej firmy.
Co jeśli prowadzisz działalność nierejestrowaną i nie posiadasz numeru NIP, a w formularzu danych firmy jest to pole wymagane?
Z systemu korzystają również klienci, którzy mają działalność nierejestrowaną. Wówczas w rubryce 'NIP' można wpisać myślnik - .
Po uzupełnieniu formularza, zapisz zmiany korzystając z przycisku Zapisz, który znajdziesz na dole strony. W systemie utworzy się firma, której podstawowe dane takie jak nazwa, numer konta i NIP zobaczysz na liście firm.
Po uzupełnieniu rubryki NIP myślnikiem na wydruku dokumentu dla szablonów default, old oraz blue rubryka ta nie będzie drukowana.
Pamiętaj, aby wyłączyć w systemie sprawdzanie poprawności NIP polskich firm. Aby to zrobić przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty. Odznacz checkbox przy opcji 'Sprawdzanie poprawności NIP polskich firm' i zapisz zmiany.
Zamiast NIP możesz dodać inny numer identyfikacyjny, np. PESEL, VAT ID, który będzie widoczny na wystawianych przez Ciebie dokumentach.
Możesz to zrobić poprzez zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Słowniki. W rubryce 'Numery identyfikacyjne' możesz wpisać własne wartości. Pamiętaj, że kolejna nazwa musi zostać dodana w nowej linii. Po zapisaniu zmian po stronie Sprzedawcy i Nabywcy będziesz miał możliwość korzystania z wybranych numerów identyfikacyjnych.
Sprawdź również: Jak szybko wystawić fakturę? oraz Jak wystawić fakturę bez VAT?
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak uzupełnić dane firmy, jeśli nie masz NIP;
- jak wyłączyć opcję sprawdzania poprawności NIP polskich firm;
- jak dodać inne numery identyfikacyjne.
Jak uzupełnić dane firmy jeśli nie masz NIP?
Pierwszym krokiem po założeniu konta w systemie jest jego konfiguracja. Aby uzupełnić dane swojej firmy przejdź do zakładki Ustawienia > Dane firmy. Dane do systemu można wprowadzić ręcznie, lub zaczytać z bazy GUS, wprowadzając numer NIP, REGON lub KRS. Dane, które wprowadzisz będą automatycznie podstawiane na wystawianych dokumentach jako dane Twojej firmy.
Co jeśli prowadzisz działalność nierejestrowaną i nie posiadasz numeru NIP, a w formularzu danych firmy jest to pole wymagane?
Z systemu korzystają również klienci, którzy mają działalność nierejestrowaną. Wówczas w rubryce 'NIP' można wpisać myślnik - .
Po uzupełnieniu formularza, zapisz zmiany korzystając z przycisku Zapisz, który znajdziesz na dole strony. W systemie utworzy się firma, której podstawowe dane takie jak nazwa, numer konta i NIP zobaczysz na liście firm.
Po uzupełnieniu rubryki NIP myślnikiem na wydruku dokumentu dla szablonów default, old oraz blue rubryka ta nie będzie drukowana.
Sprawdzanie poprawności NIP a działalność nierejestrowana?
Pamiętaj, aby wyłączyć w systemie sprawdzanie poprawności NIP polskich firm. Aby to zrobić przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Faktury i dokumenty. Odznacz checkbox przy opcji 'Sprawdzanie poprawności NIP polskich firm' i zapisz zmiany.
Inny numer identyfikacyjny
Zamiast NIP możesz dodać inny numer identyfikacyjny, np. PESEL, VAT ID, który będzie widoczny na wystawianych przez Ciebie dokumentach.
Możesz to zrobić poprzez zakładkę Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Słowniki. W rubryce 'Numery identyfikacyjne' możesz wpisać własne wartości. Pamiętaj, że kolejna nazwa musi zostać dodana w nowej linii. Po zapisaniu zmian po stronie Sprzedawcy i Nabywcy będziesz miał możliwość korzystania z wybranych numerów identyfikacyjnych.
Sprawdź również: Jak szybko wystawić fakturę? oraz Jak wystawić fakturę bez VAT?
Powrót
Dodaj komentarz