Pierwsze kroki po założeniu konta w Fakturowni
Utworzono:
2016-08-24
Ostatnia aktualizacja: 2024-06-04
Ostatnia aktualizacja: 2024-06-04
Liczba odwiedzin posta: 4724
Program Fakturownia dysponuje dziesiątkami funkcji, które pozwolą Ci wygodnie zarządzać dokumentacją firmy. w gąszczu których - przynajmniej na początku - można się odrobinę zgubić. W tym artykule przedstawimy Ci nasze propozycje pierwszych aktywności oraz kilka funkcji podstawowych, które pozwolą szybko skonfigurować konto i wystawiać dokumenty.
1. Założenie konta jest bardzo proste. Wystarczy, że przejdziesz na stronę główną Fakturowni, gdzie przy rejestracji należy podać adres e-mail oraz ustalić hasło, a następnie nadać unikalną nazwę dla swojego konta. Pozytywnie zakończony proces rejestracji przeniesie Cię bezpośrednio na Twoje konto, z którego możesz już aktywnie korzystać. Strona główna daje możliwość nawigacji za pomocą menu głównego oraz tworzenia dokumentów za pomocą dedykowanych kafelków.
2. Skróty na pulpicie zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić natychmiastowe wystawienie pierwszej faktury, bez potrzeby podawania dodatkowych informacji. Służy temu widoczny jako pierwszy z lewej niebieski przycisk + Faktura, który przeniesie Cię bezpośrednio do formularza tworzenia faktury po stronie przychodów.
Na stronie głównej po założeniu konta widoczne są jeszcze domyślnie przyciski + Faktura Proforma, + Faktura Korygująca, + Wydatki.
Przycisk + więcej dokumentów przyda się, jeśli na pulpicie głównym nie widzisz interesującej Cię opcji. Kliknięcie w przycisk przeniesie Cię do sekcji Jakie dokumenty wystawiać w ustawieniach konta, gdzie możesz aktywować niezbędne typy dokumentów. Zaznacz checkbox przy tych dokumentach, które chcesz mieć aktywne na koncie, a wprowadzane w ustawieniach zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz.
3. Przed wystawieniem pierwszej faktury, warto uzupełnić dane Twojej firmy. Dane firmy możesz dodać, a potem edytować w dowolnym momencie, po przejściu do zakładki Ustawienia > Dane firmy. Dla nowego konta system automatycznie przeniesie Cię do formularza tworzenia firmy. Uzupełnił dane, a następnie zatwierdź formularz przyciskiem Zapisz na dole strony.
Dane firmy możesz uzupełnić ręcznie lub skorzystać z opcji zaczytywania danych z bazy GUS.
Po zapisaniu formularza w zakładce dane firmy pojawi się utworzona firma. Jej dane system automatycznie zaczyta na tworzonych dokumentach. Od planu Start w ramach konta możesz dodawać wiele działów w ramach jednego NIP. Po dodaniu nowego działu pojawi się on na liście w danych firmy. Zmiana działu, dla którego chcesz wystawić fakturę, dostępna jest z poziomu tworzonego dokumentu.
4. Wystawianie pierwszej faktury to zaledwie kilka kroków.
Aby wystawić fakturę kliknij dedykowany kafelek + Faktura na stronie głównej lub przejdź do zakładki Przychody > Faktury > Nowa faktura.
Szczegółowy opis dotyczący tworzenia faktury znajdziesz w dedykowanych artykułach na stronie pomocy: wersja tekstowa oraz wersja VIDEO.
Ze szczegółowo opisanych poradników dowiesz się również:
5. W zakładce Ustawienia > Ustawienia konta znajdziesz szczegółowe opcje, które możesz aktywować na koncie.
Jeśli jakaś funkcja jest dostępna od wybranego planu, znajdziesz przy niej odpowiednie oznaczenie. Przez 30 dni od założenia konta korzystasz z niego za darmo w ramach wersji testowej. W trakcie jej trwania możesz aktywować wszystkie opcje bez znaczenia w jakim planie są one dostępne. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy wybrana funkcja jest niezbędna w Twojej działalności. Od aktywnych na koncie opcji uzależniona jest potem wysokość opłaty za abonament. Nie pobieramy żadnych opłat automatycznie.
Konto możesz opłacić w jednym z dostępnych planów lub korzystać z niego za darmo, jeśli nie wystawiasz więcej niż 3 dokumenty po stronie przychodów.
6. W ramach ustawień, oprócz ustawień konta, dostępne są również zakładki:
7. By przyspieszyć korzystanie z programu warto zwrócić uwagę na dostosowanie do rodzaju działalności:
.
Instrukcja
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Pierwsze kroki po założeniu konta w Fakturowni
1. Założenie konta jest bardzo proste. Wystarczy, że przejdziesz na stronę główną Fakturowni, gdzie przy rejestracji należy podać adres e-mail oraz ustalić hasło, a następnie nadać unikalną nazwę dla swojego konta. Pozytywnie zakończony proces rejestracji przeniesie Cię bezpośrednio na Twoje konto, z którego możesz już aktywnie korzystać. Strona główna daje możliwość nawigacji za pomocą menu głównego oraz tworzenia dokumentów za pomocą dedykowanych kafelków.
2. Skróty na pulpicie zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić natychmiastowe wystawienie pierwszej faktury, bez potrzeby podawania dodatkowych informacji. Służy temu widoczny jako pierwszy z lewej niebieski przycisk + Faktura, który przeniesie Cię bezpośrednio do formularza tworzenia faktury po stronie przychodów.
Na stronie głównej po założeniu konta widoczne są jeszcze domyślnie przyciski + Faktura Proforma, + Faktura Korygująca, + Wydatki.
Przycisk + więcej dokumentów przyda się, jeśli na pulpicie głównym nie widzisz interesującej Cię opcji. Kliknięcie w przycisk przeniesie Cię do sekcji Jakie dokumenty wystawiać w ustawieniach konta, gdzie możesz aktywować niezbędne typy dokumentów. Zaznacz checkbox przy tych dokumentach, które chcesz mieć aktywne na koncie, a wprowadzane w ustawieniach zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz.
3. Przed wystawieniem pierwszej faktury, warto uzupełnić dane Twojej firmy. Dane firmy możesz dodać, a potem edytować w dowolnym momencie, po przejściu do zakładki Ustawienia > Dane firmy. Dla nowego konta system automatycznie przeniesie Cię do formularza tworzenia firmy. Uzupełnił dane, a następnie zatwierdź formularz przyciskiem Zapisz na dole strony.
Dane firmy możesz uzupełnić ręcznie lub skorzystać z opcji zaczytywania danych z bazy GUS.
Po zapisaniu formularza w zakładce dane firmy pojawi się utworzona firma. Jej dane system automatycznie zaczyta na tworzonych dokumentach. Od planu Start w ramach konta możesz dodawać wiele działów w ramach jednego NIP. Po dodaniu nowego działu pojawi się on na liście w danych firmy. Zmiana działu, dla którego chcesz wystawić fakturę, dostępna jest z poziomu tworzonego dokumentu.
4. Wystawianie pierwszej faktury to zaledwie kilka kroków.
Aby wystawić fakturę kliknij dedykowany kafelek + Faktura na stronie głównej lub przejdź do zakładki Przychody > Faktury > Nowa faktura.
Szczegółowy opis dotyczący tworzenia faktury znajdziesz w dedykowanych artykułach na stronie pomocy: wersja tekstowa oraz wersja VIDEO.
Ze szczegółowo opisanych poradników dowiesz się również:
- Jak zmienić wygląd niektórych elementów na fakturze
- Jak zmienić ustawienia faktur i stawki podatku
- Jak skonfigurować faktury cykliczne
- Jak dodać logo firmy
5. W zakładce Ustawienia > Ustawienia konta znajdziesz szczegółowe opcje, które możesz aktywować na koncie.
Jeśli jakaś funkcja jest dostępna od wybranego planu, znajdziesz przy niej odpowiednie oznaczenie. Przez 30 dni od założenia konta korzystasz z niego za darmo w ramach wersji testowej. W trakcie jej trwania możesz aktywować wszystkie opcje bez znaczenia w jakim planie są one dostępne. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy wybrana funkcja jest niezbędna w Twojej działalności. Od aktywnych na koncie opcji uzależniona jest potem wysokość opłaty za abonament. Nie pobieramy żadnych opłat automatycznie.
Konto możesz opłacić w jednym z dostępnych planów lub korzystać z niego za darmo, jeśli nie wystawiasz więcej niż 3 dokumenty po stronie przychodów.
6. W ramach ustawień, oprócz ustawień konta, dostępne są również zakładki:
- użytkownicy, gdzie możesz sprawdzić jakie adresy e-mail mają dostęp do Twojego konta;
- kategorie, gdzie możesz tworzyć/edytować kategorie, które pozwolą Ci w lepszym filtrowaniu dokumentów, produktów czy klientów;
- aktywności, gdzie możesz sprawdzić szczegółowe działania, które wykonywano na Twoim koncie;
- API, gdzie możesz wygenerować token API do integracji Fakturowni z innymi systemami;
- import, która pozwala na zaimportowanie danych na Twoje konto;
- oraz integracje i dodatki, gdzie dostępne są wtyczki integrujące oraz inne narzędzia np. importy bankowe.
7. By przyspieszyć korzystanie z programu warto zwrócić uwagę na dostosowanie do rodzaju działalności:
.
- numeracji faktur;
- języka wystawianych dokumentów;
- waluty konta;
- waluty na fakturze;
- szablonu faktury;
- obsługi magazynowej;
- dostosowania kolumn na liście faktur.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Powrót
Dodaj komentarz