Pierwsze kroki po założeniu konta w Fakturowni
Utworzono:
2016-08-24
Ostatnia aktualizacja: 2024-06-04
Ostatnia aktualizacja: 2024-06-04
Liczba odwiedzin posta: 5075
Program Fakturownia dysponuje dziesiątkami funkcji, które pozwolą Ci wygodnie zarządzać dokumentacją firmy. w gąszczu których - przynajmniej na początku - można się odrobinę zgubić. W tym artykule przedstawimy Ci nasze propozycje pierwszych aktywności oraz kilka funkcji podstawowych, które pozwolą szybko skonfigurować konto i wystawiać dokumenty.
1. Założenie konta jest bardzo proste. Wystarczy, że przejdziesz na stronę główną Fakturowni, gdzie przy rejestracji należy podać adres e-mail oraz ustalić hasło, a następnie nadać unikalną nazwę dla swojego konta. Pozytywnie zakończony proces rejestracji przeniesie Cię bezpośrednio na Twoje konto, z którego możesz już aktywnie korzystać. Strona główna daje możliwość nawigacji za pomocą menu głównego oraz tworzenia dokumentów za pomocą dedykowanych kafelków.
![Ekran główny systemu Fakturowni z przyciskami do tworzenia faktur, faktur pro forma, faktur korygujących, wydatków i więcej dokumentów. Widoczne menu ustawień konta po prawej stronie.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_widok.png)
2. Skróty na pulpicie zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić natychmiastowe wystawienie pierwszej faktury, bez potrzeby podawania dodatkowych informacji. Służy temu widoczny jako pierwszy z lewej niebieski przycisk + Faktura, który przeniesie Cię bezpośrednio do formularza tworzenia faktury po stronie przychodów.
Na stronie głównej po założeniu konta widoczne są jeszcze domyślnie przyciski + Faktura Proforma, + Faktura Korygująca, + Wydatki.
Przycisk + więcej dokumentów przyda się, jeśli na pulpicie głównym nie widzisz interesującej Cię opcji. Kliknięcie w przycisk przeniesie Cię do sekcji Jakie dokumenty wystawiać w ustawieniach konta, gdzie możesz aktywować niezbędne typy dokumentów. Zaznacz checkbox przy tych dokumentach, które chcesz mieć aktywne na koncie, a wprowadzane w ustawieniach zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz.
![Ustawienia rejestracji konta w Fakturowni z wyborem dokumentów do wystawiania, takich jak faktury, proformy, korekty oraz wydatki, z opcją zapisu zmian.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_jakie_dokumenty.png)
3. Przed wystawieniem pierwszej faktury, warto uzupełnić dane Twojej firmy. Dane firmy możesz dodać, a potem edytować w dowolnym momencie, po przejściu do zakładki Ustawienia > Dane firmy. Dla nowego konta system automatycznie przeniesie Cię do formularza tworzenia firmy. Uzupełnił dane, a następnie zatwierdź formularz przyciskiem Zapisz na dole strony.
![Formularz dodawania nowego działu w Fakturowni z polami do wprowadzenia danych firmy, kontaktu, banku oraz ustawień domyślnych.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_dodanie_firmy.png)
Dane firmy możesz uzupełnić ręcznie lub skorzystać z opcji zaczytywania danych z bazy GUS.
Po zapisaniu formularza w zakładce dane firmy pojawi się utworzona firma. Jej dane system automatycznie zaczyta na tworzonych dokumentach. Od planu Start w ramach konta możesz dodawać wiele działów w ramach jednego NIP. Po dodaniu nowego działu pojawi się on na liście w danych firmy. Zmiana działu, dla którego chcesz wystawić fakturę, dostępna jest z poziomu tworzonego dokumentu.
![Ekran danych firmy w Fakturowni pokazujący listę dodanych działów firmy, z przyciskami do dodania nowego działu, nowej firmy oraz konta bankowego.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_firma_lista.png)
4. Wystawianie pierwszej faktury to zaledwie kilka kroków.
Aby wystawić fakturę kliknij dedykowany kafelek + Faktura na stronie głównej lub przejdź do zakładki Przychody > Faktury > Nowa faktura.
![Interfejs Fakturowni pokazujący menu 'Przychody' z wybraną opcją 'Faktury' oraz przyciski do dodania nowej faktury, faktury proforma, faktury korygującej i wydatków.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_pierwsza_faktura.png)
Szczegółowy opis dotyczący tworzenia faktury znajdziesz w dedykowanych artykułach na stronie pomocy: wersja tekstowa oraz wersja VIDEO.
Ze szczegółowo opisanych poradników dowiesz się również:
5. W zakładce Ustawienia > Ustawienia konta znajdziesz szczegółowe opcje, które możesz aktywować na koncie.
Jeśli jakaś funkcja jest dostępna od wybranego planu, znajdziesz przy niej odpowiednie oznaczenie. Przez 30 dni od założenia konta korzystasz z niego za darmo w ramach wersji testowej. W trakcie jej trwania możesz aktywować wszystkie opcje bez znaczenia w jakim planie są one dostępne. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy wybrana funkcja jest niezbędna w Twojej działalności. Od aktywnych na koncie opcji uzależniona jest potem wysokość opłaty za abonament. Nie pobieramy żadnych opłat automatycznie.
Konto możesz opłacić w jednym z dostępnych planów lub korzystać z niego za darmo, jeśli nie wystawiasz więcej niż 3 dokumenty po stronie przychodów.
![Widok konfiguracji Fakturowni z zaznaczonymi opcjami: Obsługa magazynów, Dokumenty cykliczne, Płatności bankowe, Autopłatności i Księgowość online. Przyciski 'Zapisz' i 'Wszystkie opcje' na dole strony.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_oznaczenie_funkcji.png)
6. W ramach ustawień, oprócz ustawień konta, dostępne są również zakładki:
![Ekran główny Fakturowni z widocznymi przyciskami: Faktura, Faktura Proforma, Faktura Korygująca, Wydatki oraz menu Ustawienia z rozwiniętą listą opcji, takich jak: Dane firmy, Użytkownicy, Kategorie, API, Import, Dostęp do księgowego i inne.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_zak%C5%82adka.png)
7. By przyspieszyć korzystanie z programu warto zwrócić uwagę na dostosowanie do rodzaju działalności:
.
Instrukcja
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Pierwsze kroki po założeniu konta w Fakturowni
1. Założenie konta jest bardzo proste. Wystarczy, że przejdziesz na stronę główną Fakturowni, gdzie przy rejestracji należy podać adres e-mail oraz ustalić hasło, a następnie nadać unikalną nazwę dla swojego konta. Pozytywnie zakończony proces rejestracji przeniesie Cię bezpośrednio na Twoje konto, z którego możesz już aktywnie korzystać. Strona główna daje możliwość nawigacji za pomocą menu głównego oraz tworzenia dokumentów za pomocą dedykowanych kafelków.
![Ekran główny systemu Fakturowni z przyciskami do tworzenia faktur, faktur pro forma, faktur korygujących, wydatków i więcej dokumentów. Widoczne menu ustawień konta po prawej stronie.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_widok.png)
2. Skróty na pulpicie zostały zaprojektowane tak, aby umożliwić natychmiastowe wystawienie pierwszej faktury, bez potrzeby podawania dodatkowych informacji. Służy temu widoczny jako pierwszy z lewej niebieski przycisk + Faktura, który przeniesie Cię bezpośrednio do formularza tworzenia faktury po stronie przychodów.
Na stronie głównej po założeniu konta widoczne są jeszcze domyślnie przyciski + Faktura Proforma, + Faktura Korygująca, + Wydatki.
Przycisk + więcej dokumentów przyda się, jeśli na pulpicie głównym nie widzisz interesującej Cię opcji. Kliknięcie w przycisk przeniesie Cię do sekcji Jakie dokumenty wystawiać w ustawieniach konta, gdzie możesz aktywować niezbędne typy dokumentów. Zaznacz checkbox przy tych dokumentach, które chcesz mieć aktywne na koncie, a wprowadzane w ustawieniach zmiany zatwierdź przyciskiem Zapisz.
![Ustawienia rejestracji konta w Fakturowni z wyborem dokumentów do wystawiania, takich jak faktury, proformy, korekty oraz wydatki, z opcją zapisu zmian.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_jakie_dokumenty.png)
3. Przed wystawieniem pierwszej faktury, warto uzupełnić dane Twojej firmy. Dane firmy możesz dodać, a potem edytować w dowolnym momencie, po przejściu do zakładki Ustawienia > Dane firmy. Dla nowego konta system automatycznie przeniesie Cię do formularza tworzenia firmy. Uzupełnił dane, a następnie zatwierdź formularz przyciskiem Zapisz na dole strony.
![Formularz dodawania nowego działu w Fakturowni z polami do wprowadzenia danych firmy, kontaktu, banku oraz ustawień domyślnych.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_dodanie_firmy.png)
Dane firmy możesz uzupełnić ręcznie lub skorzystać z opcji zaczytywania danych z bazy GUS.
Po zapisaniu formularza w zakładce dane firmy pojawi się utworzona firma. Jej dane system automatycznie zaczyta na tworzonych dokumentach. Od planu Start w ramach konta możesz dodawać wiele działów w ramach jednego NIP. Po dodaniu nowego działu pojawi się on na liście w danych firmy. Zmiana działu, dla którego chcesz wystawić fakturę, dostępna jest z poziomu tworzonego dokumentu.
![Ekran danych firmy w Fakturowni pokazujący listę dodanych działów firmy, z przyciskami do dodania nowego działu, nowej firmy oraz konta bankowego.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_firma_lista.png)
4. Wystawianie pierwszej faktury to zaledwie kilka kroków.
Aby wystawić fakturę kliknij dedykowany kafelek + Faktura na stronie głównej lub przejdź do zakładki Przychody > Faktury > Nowa faktura.
![Interfejs Fakturowni pokazujący menu 'Przychody' z wybraną opcją 'Faktury' oraz przyciski do dodania nowej faktury, faktury proforma, faktury korygującej i wydatków.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_pierwsza_faktura.png)
Szczegółowy opis dotyczący tworzenia faktury znajdziesz w dedykowanych artykułach na stronie pomocy: wersja tekstowa oraz wersja VIDEO.
Ze szczegółowo opisanych poradników dowiesz się również:
- Jak zmienić wygląd niektórych elementów na fakturze
- Jak zmienić ustawienia faktur i stawki podatku
- Jak skonfigurować faktury cykliczne
- Jak dodać logo firmy
5. W zakładce Ustawienia > Ustawienia konta znajdziesz szczegółowe opcje, które możesz aktywować na koncie.
Jeśli jakaś funkcja jest dostępna od wybranego planu, znajdziesz przy niej odpowiednie oznaczenie. Przez 30 dni od założenia konta korzystasz z niego za darmo w ramach wersji testowej. W trakcie jej trwania możesz aktywować wszystkie opcje bez znaczenia w jakim planie są one dostępne. Dzięki temu możesz sprawdzić, czy wybrana funkcja jest niezbędna w Twojej działalności. Od aktywnych na koncie opcji uzależniona jest potem wysokość opłaty za abonament. Nie pobieramy żadnych opłat automatycznie.
Konto możesz opłacić w jednym z dostępnych planów lub korzystać z niego za darmo, jeśli nie wystawiasz więcej niż 3 dokumenty po stronie przychodów.
![Widok konfiguracji Fakturowni z zaznaczonymi opcjami: Obsługa magazynów, Dokumenty cykliczne, Płatności bankowe, Autopłatności i Księgowość online. Przyciski 'Zapisz' i 'Wszystkie opcje' na dole strony.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_oznaczenie_funkcji.png)
6. W ramach ustawień, oprócz ustawień konta, dostępne są również zakładki:
- użytkownicy, gdzie możesz sprawdzić jakie adresy e-mail mają dostęp do Twojego konta;
- kategorie, gdzie możesz tworzyć/edytować kategorie, które pozwolą Ci w lepszym filtrowaniu dokumentów, produktów czy klientów;
- aktywności, gdzie możesz sprawdzić szczegółowe działania, które wykonywano na Twoim koncie;
- API, gdzie możesz wygenerować token API do integracji Fakturowni z innymi systemami;
- import, która pozwala na zaimportowanie danych na Twoje konto;
- oraz integracje i dodatki, gdzie dostępne są wtyczki integrujące oraz inne narzędzia np. importy bankowe.
![Ekran główny Fakturowni z widocznymi przyciskami: Faktura, Faktura Proforma, Faktura Korygująca, Wydatki oraz menu Ustawienia z rozwiniętą listą opcji, takich jak: Dane firmy, Użytkownicy, Kategorie, API, Import, Dostęp do księgowego i inne.](https://files1.intum.net/r/radgost/files/32680/REJESTRACJA_KONTA_zak%C5%82adka.png)
7. By przyspieszyć korzystanie z programu warto zwrócić uwagę na dostosowanie do rodzaju działalności:
.
- numeracji faktur;
- języka wystawianych dokumentów;
- waluty konta;
- waluty na fakturze;
- szablonu faktury;
- obsługi magazynowej;
- dostosowania kolumn na liście faktur.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Powrót
Dodaj komentarz