TurboFaktura - czym jest i jak ją wygenerować?
Utworzono:
2015-10-06
Ostatnia aktualizacja: 2025-01-15
Ostatnia aktualizacja: 2025-01-15
Liczba odwiedzin posta: 10044
TurboFaktura to szybkie rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się np. podczas pracy w terenie. Klienci nie muszą poświęcać czasu na podawanie wszelkich danych niezbędnych do stworzenia faktury, mogą uzupełnić je sami.
Instrukcja
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Twoim zadaniem jest uzyskanie adresu e-mailowego Klienta, wprowadzenie go do systemu wraz z nazwą towaru lub usługi oraz wartością brutto. Resztę swoich danych klienci uzupełnią już we własnym zakresie i to wtedy, gdy będą mieli na to czas.
UWAGA! Na TurboFakturze może znaleźć się wyłącznie jedna pozycja towaru lub usługi.
- Aby aktywować opcję tworzenia TurboFaktur, przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto > Jakie dokumenty wystawiać i zaznacz checkbox przy opcji Turbo faktury. Zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz.
- Na stronie głównej pojawi się przycisk TurboFaktura.
- Po uruchomieniu tej opcji, podczas kontaktu z Twoim klientem musisz już tylko wprowadzić informacje do trzech rubryk i nacisnąć niebieski przycisk Zapisz i wyślij do uzupełnienia.
- W skrzynce e-mailowej Twojego klienta natychmiast znajdzie się wiadomość z prośbą o uzupełnienie danych na fakturze.
- Po przejściu pod wskazany link, Klientowi otworzy się faktura z prośbą o ręczne wprowadzenie danych lub zaczytanie ich po NIP, REGON lub KRS, a następnie zapisanie danych.
- Tak stworzoną fakturę, Twój klient może pobrać w PDF lub jeśli również jest klientem programu Fakturownia, to jednym przyciskiem może dodać ją do Wydatków.
- Na Twoim koncie w serwisie Fakturownia, w zakładce Przychody > Faktury na podstawie statusów, możesz kontrolować czy Klient uzupełnił swoje dane. Jeśli klient nie uzupełnił danych, status faktury będzie Do uzupełnienia, jeśli klient dane uzupełni, wtedy status zmieni się na Wystawiona, a w kolumnie Klient pojawią się jego dane.
- Jeśli klient po swojej stronie uzupełnił dane, wtedy faktura będzie w pełni uzupełniona i gotowa do rozliczenia.
To oszczędność czasu każdej ze stron - przekonaj się o tym sam!
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Sprawdź również:
Powrót
Komentarze
Agnieszka
2020-08-04 14:13
michalj
https://pomoc.fakturownia.pl/897721-Numery-identyfikacyjne
Ważnym elementem jest usunięcie ograniczenia sprawdzania poprawności numerów NIP dla polskich firm. W innym wypadku program będzie wprowadzony PESEL sprawdzał jako NIP Kontrahenta:Aby włączyć weryfikacje NIP -przejdź do menu Ustawienia>Ustawienia konta>Konfiguracja oraz włącz odpowiedni checkbox.
Pozdrawiam,
Michał
2020-08-04 16:38
Dodaj komentarz