Szybki Przelew w Fakturownia.pl
Utworzono:
2023-04-20
Ostatnia aktualizacja: 2024-03-04
Ostatnia aktualizacja: 2024-03-04
Liczba odwiedzin posta: 6512
Opcja Szybki Przelew umożliwia natychmiastowe dokonywanie płatności za faktury. Funkcjonalność ta pozwala na szybkie i wygodne opłacanie dokumentów oraz usprawnia procesy sprzedażowe w Twojej firmie. Sprawdź korzyści, jakie przynosi wprowadzenie Szybkiego Przelewu do Fakturowni dla Ciebie i Twojego klienta.
Po wykonaniu tych czynności numer konta bankowego na fakturach automatycznie zmieni się w link do płatności, a w prawym górnym rogu dokumentu pojawi się przycisk Kliknij i zapłać online >>.
W momencie kliknięcia przycisku Kliknij i zapłać online >> płatnik zostaje przekierowany do widgetu, w którym może wybrać jedną z 3 metod płatności za fakturę:
Dzięki opcji Szybkiego Przelewu Twoi klienci zapłacą za faktury oraz proformy wystawione w PLN i nieobejmujące mechanizmu podzielonej płatności od 1 zł do równowartości - po przeliczeniu na PLN - 1.000 euro brutto.
Korzyści dla Ciebie:
- bezpłatna aktywacja funkcji,
- automatyczne i natychmiastowe oznaczanie faktur jako opłacone,
- zaksięgowanie środków na Twoim koncie bankowym nawet tego samego dnia (zwykły przelew).
Korzyści dla Twojego klienta:
- znane metody płatności do wyboru m.in. BLIK czy szybkie przelewy bankowe,
- oszczędność czasu - płatność dokonuje się w kilka sekund bez konieczności przepisywania danych do przelewu,
- 100% bezpieczeństwa transakcji - udostępniony dla klienta link do płatności jest unikalny, a płatność procesuje zaufany partner Autopay (dawniej Blue Media),
- niski koszt prowizji od przelewu, porównywalny do kosztów przelewów bankowych.
Jak działa Szybki Przelew?
UWAGA! Opcja Szybki Przelew nie jest dostępna na kontach w wersji próbnej (testowych).
Aby udostępnić opcję Szybki Przelew swoim klientom, wystarczy, że uzupełnisz dane firmy oraz wpiszesz poprawny numer konta bankowego w Ustawienia > Dane firmy.Po wykonaniu tych czynności numer konta bankowego na fakturach automatycznie zmieni się w link do płatności, a w prawym górnym rogu dokumentu pojawi się przycisk Kliknij i zapłać online >>.
W momencie kliknięcia przycisku Kliknij i zapłać online >> płatnik zostaje przekierowany do widgetu, w którym może wybrać jedną z 3 metod płatności za fakturę:
- Przelew tradycyjny - jest domyślną i bezpłatną opcją płatności. Twój klient może szybko skopiować dane do przelewu bankowego, poprzez kliknięcie ikon kopiowania lub skanując kod QR. Jest to opcja niezawierająca dodatkowych opłat - klient przelewa pieniądze jak chce i kiedy chce!
- Szybki Przelew - idealna opcja dla klientów, którzy chcą zrobić szybką płatność bez przepisywania danych odbiorcy. Płatnik wybiera swój bank i od razu zostaje przekierowany do wykonania finalnej transakcji w banku. Tabela prowizji naliczanych płatnikowi przy wyborze tej opcji znajduje się w dalszej części tego wpisu.
- BLIK - to szybka, prosta i bezpieczna płatność, którą Twój klient może wykonać w dowolnym czasie. Wystarczy, że płatnik wpisze kod BLIK wygenerowany w aplikacji bankowej, a pieniądze zostaną przesłane do AutoPay. Należność za fakturę AutoPay przekaże Ci w ciągu 1 dnia roboczego.. Tabela prowizji naliczanych płatnikowi przy wyborze płatności BLIK znajduje się w dalszej części tego wpisu.
Dzięki opcji Szybkiego Przelewu Twoi klienci zapłacą za faktury oraz proformy wystawione w PLN i nieobejmujące mechanizmu podzielonej płatności od 1 zł do równowartości - po przeliczeniu na PLN - 1.000 euro brutto.
Należy pamiętać, że jeżeli już korzystasz z Płatności Online i masz skonfigurowany przycisk Kliknij i zapłać online >> to opcja Szybkiego Przelewu będzie nieaktywna. Jeśli chcesz ją aktywować wystarczy, że wyłączysz obecną formę Płatności Online.
Cennik Szybkiego Przelewu dla płatnika
Opłacanie dokumentów nieksięgowych
Szybki Przelew posiada mechanizm, który usprawnia proces wystawiania dokumentów księgowych. Po opłaceniu proformy, rachunku lub własnego dokumentu nieksięgowego, system automatycznie generuje Fakturę VAT.
W przypadku chęci dostosowania tego procesu, możesz skonfigurować preferowany rodzaj automatycznie wystawianego dokumentu lub całkowicie wyłączyć tą opcję. Wystarczy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności, a następnie dokonać wyboru z rozwijanej listy.
Jak wyłączyć opcję Szybkiego Przelewu?
Jeżeli nie chcesz korzystać z opcji Szybkiego Przelewu możesz go wyłączyć w prosty sposób wg ścieżki: Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności > (checkbox) Szybki Przelew > Zapisz i gotowe.Powrót
Komentarze
Waldemar
- po opłaceniu proformy wystawia od razu fakturę VAT, a chciałbym np. paragon - dobrze byłoby mieć wybór, czy system ma automatycznie wystawić pełną FV do proformy czy tylko odznaczyć opłaconą
- brakuje opcji powiadomienia, że klient opłacił (np. mailowego lub wyraźnego w systemie)
2023-04-25 11:49
Dawid
2023-04-26 14:50
ewelinah
opcja jest stopniowo udostępniana Klientom Fakturowni.
Wkrótce funkcja powinna być widoczna na wszystkich kontach niezależnie od pakietu/abonamentu.
pozdrawiam,
Ewelina
2023-04-26 15:11
alicjan
dziękujemy bardzo za przedstawioną uwagę dot. wystawiania dokumentów końcowych po płatnościach wykonanych przy pomocy funkcji Szybki Przelew w Fakturowni.
Jeśli natomiast chodzi o opcje powiadomienia - faktura samoczynnie oznacza się jako opłacona na liście faktur, a dodatkowo można również ustawić dodawanie pieczątki "opłacona" na fakturze. Link do Bazy Wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/957300-Pokaz-logo-zaplacono-
2023-04-26 18:25
Tomek
2023-05-06 20:18
ewelinah
koszty ponosi płatnik, czyli osoba opłacająca fakturę - klient/kontrahent. Wystawiający fakturę nie ponosi żadnych kosztów związanych z omawianą w artykule funkcją.
pozdrawiam,
Ewelina
2023-05-08 09:21
Karolina
po opłaceniu proformy wystawiają się automatycznie paragony (nie tak jak ktoś wyżej pisał faktury). Zależałoby nam, żeby jednak wystawiane były faktury. Proszę o informację od czego to zależy.
2023-05-12 09:26
lukaszs
Pozdrawiam, Łukasz
2023-05-12 10:28
Małgorzata
2023-05-23 12:35
michalb
dziękujemy za sugestię dot. opcji szybkiego przelewu.
Przekażemy ją do zespołu odpowiedzialnego za przedmiotową opcję.
Pozdrawiam,
Michał
2023-05-23 14:40
Erwin
2023-05-26 16:28
Bartek
2023-06-02 10:42
alicjan
bardzo dziękujemy za sugestię. Na chwilę obecną nie przewidujemy wprowadzania takich możliwości.
2023-06-02 16:31
paweł
2023-06-05 09:00
piotr.wajs
bardzo dziękujemy za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Sugestia została przesłana do działu rozwoju produktu. W momencie gdy będziemy aktualizować funkcję szybkich płatności, sugestia zostanie wzięta pod uwagę w miarę możliwości.
Pozdrawiam,
Piotr
2023-06-05 13:51
Marek
2023-06-09 11:48
alicjan
kwota, do której można używać funkcji Szybkiego Przelewu, to (w przeliczeniu) max 1000 EUR, czyli około 4500 PLN.
2023-06-09 11:49
alicjan
pole: payment_url
2023-06-09 14:19
Tomasz Palej
2023-06-29 12:13
alicjan
wprowadzenie Szybkiego Przelewu do Fakturowni nie było "przypadkowe". Informacja o zmianie oraz dodaniu funkcjonalności była zakomunikowana w zmianie naszego regulaminu, o którym każdy użytkownik Fakturowni został poinformowany mailowo.
Mogą Państwo samodzielnie sprawdzić, jakie transakcje (wraz z przypisanymi do nich dokumentami) zostały zrealizowane przy pomocy funkcji Szybkiego Przelewu. Wystarczy wejść w zakładkę Płatności i wybrać filtr Dostawca płatności: Szybki Przelew.
Pozdrawiam
2023-06-29 15:31
GMB
To jest głupie tłumaczenie niedorobionej funkcji.
Klient widzi na dokumencie "Szybki Przelew", płaci i ma do nas pretensję że jeszcze tego "błyskawicznego przelewu" po 3 dniach nie otrzymaliśmy.
Albo te przelewy rzeczywiście powinny być szybkie albo powinien być dostęp do jakiegoś Panelu w którym będzie znajdowała się nieulegająca wątpliwości informacja że ta kwota rzeczywiście została przez klienta zapłacona.
Czyli musicie nad tym trochę jeszcze popracować, bo sprawia Waszym klientom problemy...
2023-09-14 15:32
alicjan
proszę o dookreślenie wyrażenia, że funkcja jest "niedorobiona". Jak możemy usprawnić jej działanie?
Geneza nazwy "Szybki Przelew" związana jest z fizyczną szybkością wykonywania przelewu (nie trzeba ręcznie uzupełniać danych, osobno otwierać nowych kart przeglądarki ze stroną banku, czy wprowadzać dodatkowych informacji po wykonaniu transakcji w Fakturowni). Klikasz "Kliknij i zapłać online", wybierasz bank, akceptujesz regulamin i już... od razu lądujesz na stronie swojego banku z całkowicie wypełnionymi danymi do przelewu. Dodatkowo, po wykonaniu transakcji, płatność pojawi się w zakładce Płatności, a faktura oznaczy się jako opłacona. Czyż to nie jest szybkie i sprawne? :)Jeśli chodzi o czas przetwarzania płatności, nie jest on niestety zależny od naszego serwisu. Płatności w całości procesowane są przez firmę Autopay (dawniej Blue Media). Proszę brać też pod uwagę, że przelewy bankowe (nieważne w jaki sposób są wykonywane) zawsze podlegają bankowym sesjom ELIXIR, dlatego każda taka transakcja zostanie zaksięgowana najpóźniej do końca następnego dnia roboczego, następującego po dniu, w którym wykonano płatność.
Jeśli jednak wykryli Państwo zauważalne nieprawidłowości w procesowaniu Państwa transakcji, prosimy o bezpośredni kontakt z serwisem Autopay wraz z podaniem ID tej transakcji na platnosci@autopay.pl
2023-09-27 12:50
Bartek
2023-10-17 14:03
Bartek
2023-10-17 14:07
michalb
W przypadku nowych sugestii zapraszamy do komentowania.
Pozdrawiam.
2023-10-19 16:56
Luk
2023-10-27 19:08
Nika
2024-02-07 10:58
daniels
funkcja Szybki Przelew nie działa dla Faktur Walutowych.
2024-02-07 12:15
Dodaj komentarz