Szybki Przelew w Fakturownia.pl

Utworzono: 2023-04-20
Ostatnia aktualizacja: 2024-05-17
Liczba odwiedzin posta: 7007

Opcja Szybki Przelew umożliwia natychmiastowe dokonywanie płatności za faktury. Funkcjonalność ta pozwala na szybkie i wygodne opłacanie dokumentów oraz usprawnia procesy sprzedażowe w Twojej firmie. Sprawdź korzyści, jakie przynosi wprowadzenie Szybkiego Przelewu do Fakturowni dla Ciebie i Twojego klienta.

Korzyści dla Ciebie:

  • bezpłatna  aktywacja  funkcji,
  • automatyczne i natychmiastowe oznaczanie faktur jako opłacone,
  • zaksięgowanie środków na Twoim koncie bankowym nawet tego samego dnia (zwykły przelew).

Korzyści dla Twojego klienta:

  • znane metody płatności do wyboru m.in. BLIK czy szybkie przelewy bankowe,
  • oszczędność czasu - płatność dokonuje się w kilka sekund bez konieczności przepisywania danych do przelewu,
  • 100% bezpieczeństwa transakcji - udostępniony dla klienta link do płatności jest unikalny, a płatność procesuje zaufany partner Autopay (dawniej Blue Media),
  • niski koszt prowizji od przelewu, porównywalny do kosztów przelewów bankowych.

Jak działa Szybki Przelew?

UWAGA! Opcja Szybki Przelew nie jest dostępna na kontach w wersji próbnej (testowych).
Aby udostępnić opcję Szybki Przelew swoim klientom, wystarczy, że uzupełnisz dane firmy oraz wpiszesz poprawny numer konta bankowego w Ustawienia > Dane firmy.
 


Po wykonaniu tych czynności numer konta bankowego na fakturach automatycznie zmieni się w link do płatności, a w prawym górnym rogu dokumentu pojawi się przycisk Kliknij i zapłać online >>.



W momencie kliknięcia przycisku Kliknij i zapłać online >> płatnik zostaje przekierowany do widgetu, w którym może wybrać jedną z 3 metod płatności za fakturę:
  1. Przelew tradycyjny - jest domyślną i bezpłatną opcją płatności. Twój klient może szybko skopiować dane do przelewu bankowego, poprzez kliknięcie ikon kopiowania lub skanując kod QR. Jest to opcja niezawierająca dodatkowych opłat - klient przelewa pieniądze jak chce i kiedy chce!przelew tradycyjny
  2. Szybki Przelew - idealna opcja dla klientów, którzy chcą zrobić szybką płatność bez przepisywania danych odbiorcy. Płatnik wybiera swój bank i od razu zostaje przekierowany do wykonania finalnej transakcji w banku. Tabela prowizji naliczanych płatnikowi przy wyborze tej opcji znajduje się w dalszej części tego wpisu.Szybki przelew
  3. BLIK - to szybka, prosta i bezpieczna płatność, którą Twój klient może wykonać w dowolnym czasie. Wystarczy, że płatnik wpisze kod BLIK wygenerowany w aplikacji bankowej, a pieniądze zostaną przesłane do AutoPay. Należność za fakturę AutoPay przekaże Ci w ciągu 1 dnia roboczego.. Tabela prowizji naliczanych płatnikowi przy wyborze płatności BLIK znajduje się w dalszej części tego wpisu.BLIK
Po opłaceniu dokumentu, status transakcji zmieni się na opłacony w kilkadziesiąt sekund. Środki zaksięgują się na Twoim koncie bankowym maksymalnie do końca następnego dnia roboczego.


Dzięki opcji Szybkiego Przelewu Twoi klienci zapłacą za faktury oraz proformy wystawione w PLN i nieobejmujące mechanizmu podzielonej płatności od 1 zł do równowartości - po przeliczeniu na PLN - 1.000 euro brutto.
Należy pamiętać, że jeżeli już korzystasz z Płatności Online i masz skonfigurowany przycisk Kliknij i zapłać online >> to opcja Szybkiego Przelewu będzie nieaktywna. Jeśli chcesz ją aktywować wystarczy, że wyłączysz obecną formę Płatności Online.

Cennik Szybkiego Przelewu dla płatnika

 

 

Opłacanie dokumentów nieksięgowych

Szybki Przelew posiada mechanizm, który usprawnia proces wystawiania dokumentów księgowych. Po opłaceniu proformy, rachunku lub własnego dokumentu nieksięgowego, system automatycznie generuje Fakturę VAT.

W przypadku chęci dostosowania tego procesu, możesz skonfigurować preferowany rodzaj automatycznie wystawianego dokumentu lub całkowicie wyłączyć tą opcję. Wystarczy wejść w Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności, a następnie dokonać wyboru z rozwijanej listy.

Jak wyłączyć opcję Szybkiego Przelewu?

Jeżeli nie chcesz korzystać z opcji Szybkiego Przelewu możesz go wyłączyć w prosty sposób wg ścieżki: Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Płatności > (checkbox) Szybki Przelew > Zapisz i gotowe.
wyłączenie funkcji szybki przelew

 


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Waldemar
Z moich uwag dot. użytkowania:
- po opłaceniu proformy wystawia od razu fakturę VAT, a chciałbym np. paragon - dobrze byłoby mieć wybór, czy system ma automatycznie wystawić pełną FV do proformy czy tylko odznaczyć opłaconą
- brakuje opcji powiadomienia, że klient opłacił (np. mailowego lub wyraźnego w systemie)

2023-04-25 11:49


Avatar sugester medium
Dawid
Dzień dobry. Nie widzę takiej opcji. Czy to dotyczy jakiegoś innego pakietu/abonamentu?

2023-04-26 14:50


ewelinah
ewelinah
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
opcja jest stopniowo udostępniana Klientom Fakturowni.
Wkrótce funkcja powinna być widoczna na wszystkich kontach niezależnie od pakietu/abonamentu.

pozdrawiam,
Ewelina

2023-04-26 15:11


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy bardzo za przedstawioną uwagę dot. wystawiania dokumentów końcowych po płatnościach wykonanych przy pomocy funkcji Szybki Przelew w Fakturowni.

Jeśli natomiast chodzi o opcje powiadomienia - faktura samoczynnie oznacza się jako opłacona na liście faktur, a dodatkowo można również ustawić dodawanie pieczątki "opłacona" na fakturze. Link do Bazy Wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/957300-Pokaz-logo-zaplacono-

2023-04-26 18:25


Avatar sugester medium
Tomek
Kto faktycznie ponosi te koszty ten co opłaca wystawioną fakturę czy my jako wystawiający ta fakturę

2023-05-06 20:18


ewelinah
ewelinah
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
koszty ponosi płatnik, czyli osoba opłacająca fakturę - klient/kontrahent. Wystawiający fakturę nie ponosi żadnych kosztów związanych z omawianą w artykule funkcją.

pozdrawiam,
Ewelina

2023-05-08 09:21


Avatar sugester medium
Karolina
Dzień dobry,
po opłaceniu proformy wystawiają się automatycznie paragony (nie tak jak ktoś wyżej pisał faktury). Zależałoby nam, żeby jednak wystawiane były faktury. Proszę o informację od czego to zależy.

2023-05-12 09:26


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry, proszę o zgłoszenie mailowe w przedmiotowej sprawie na adres info@fakturownia.pl z podaniem adresu mailowego, na którym konto jest zarejestrowane. 
Pozdrawiam, Łukasz

2023-05-12 10:28


Avatar sugester medium
Małgorzata
Czy istnieje możliwość żeby opcja szybkiego przelewu nie obejmowała proform, a wyłącznie już wystawione faktury?

2023-05-23 12:35


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy za sugestię dot. opcji szybkiego przelewu.
Przekażemy ją do zespołu odpowiedzialnego za przedmiotową opcję.
Pozdrawiam,
Michał

2023-05-23 14:40


Avatar sugester medium
Erwin
Po jakim czasie przelew np blikiem wpłynie na konto ?

2023-05-26 16:28


Avatar sugester medium
Bartek
Ja z kolei chciałbym mieć możliwość ustawienia szybkiej płatności wyłącznie dla pro-form. Koniecznie musiałby być mail z powiadomieniem, że klient zapłacił.

2023-06-02 10:42


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
bardzo dziękujemy za sugestię. Na chwilę obecną nie przewidujemy wprowadzania takich możliwości.

2023-06-02 16:31


Avatar sugester medium
paweł
Dzień dobry, czy będzie możliwość pobierania przez API linku do płatności za fakturę?

2023-06-05 09:00


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

bardzo dziękujemy za sugestię. Opinie i sugestie naszych Użytkowników są dla nas niezmiernie ważne i wyznaczają nam kierunek dalszego rozwoju systemu.
Sugestia została przesłana do działu rozwoju produktu. W momencie gdy będziemy aktualizować funkcję szybkich płatności, sugestia zostanie wzięta pod uwagę w miarę możliwości.
Pozdrawiam,
Piotr

2023-06-05 13:51


Avatar sugester medium
Marek
Jaka jest maksymalna kwota, którą można opłacić za pomocą Szybkiego Przelewu? Zauważyliśmy, że przy wyższych kwotach, funkcja nie pokazuje się na fakturze.

2023-06-09 11:48


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
kwota, do której można używać funkcji Szybkiego Przelewu, to (w przeliczeniu) max 1000 EUR, czyli około 4500 PLN.

2023-06-09 11:49


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry, link jest dostępny przez API
pole: payment_url

2023-06-09 14:19


Avatar sugester medium
Tomasz Palej
Totalna porażka... przypadkiem "wyszła" nam taka funkcjonalność i teraz system wystawił fakturę osobom, które dostały paragon na podstawie proformy, którą opłaciły w ten sposób. Ponieważ nie mieliśmy świadomości o tym, że system sam sobie fakturuje - poszły też paragony i teraz mamy podwójnie zaksięgowane takie transakcje. Czy jest możliwość sprawdzenia, które dokumenty zostały tym super szybkim płaceniem opłacone?

2023-06-29 12:13


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
wprowadzenie Szybkiego Przelewu do Fakturowni nie było "przypadkowe". Informacja o zmianie oraz dodaniu funkcjonalności była zakomunikowana w zmianie naszego regulaminu, o którym każdy użytkownik Fakturowni został poinformowany mailowo.

Mogą Państwo samodzielnie sprawdzić, jakie transakcje (wraz z przypisanymi do nich dokumentami) zostały zrealizowane przy pomocy funkcji Szybkiego Przelewu. Wystarczy wejść w zakładkę Płatności i wybrać filtr Dostawca płatności: Szybki Przelew.

Pozdrawiam

2023-06-29 15:31


Avatar sugester medium
GMB
Może i nie było przypadkowe albo było w regulaminie.
To jest głupie tłumaczenie niedorobionej funkcji.
Klient widzi na dokumencie "Szybki Przelew", płaci i ma do nas pretensję że jeszcze tego "błyskawicznego przelewu" po 3 dniach nie otrzymaliśmy.
Albo te przelewy rzeczywiście powinny być szybkie albo powinien być dostęp do jakiegoś Panelu w którym będzie znajdowała się nieulegająca wątpliwości informacja że ta kwota rzeczywiście została przez klienta zapłacona.
Czyli musicie nad tym trochę jeszcze popracować, bo sprawia Waszym klientom problemy...

2023-09-14 15:32


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

proszę o dookreślenie wyrażenia, że funkcja jest "niedorobiona". Jak możemy usprawnić jej działanie?

Geneza nazwy "Szybki Przelew" związana jest z fizyczną szybkością wykonywania przelewu (nie trzeba ręcznie uzupełniać danych, osobno otwierać nowych kart przeglądarki ze stroną banku, czy wprowadzać dodatkowych informacji po wykonaniu transakcji w Fakturowni). Klikasz "Kliknij i zapłać online", wybierasz bank, akceptujesz regulamin i już... od razu lądujesz na stronie swojego banku z całkowicie wypełnionymi danymi do przelewu. Dodatkowo, po wykonaniu transakcji, płatność pojawi się w zakładce Płatności, a faktura oznaczy się jako opłacona. Czyż to nie jest szybkie i sprawne? :)

Jeśli chodzi o czas przetwarzania płatności, nie jest on niestety zależny od naszego serwisu. Płatności w całości procesowane są przez firmę Autopay (dawniej Blue Media). Proszę brać też pod uwagę, że przelewy bankowe (nieważne w jaki sposób są wykonywane) zawsze podlegają bankowym sesjom ELIXIR, dlatego każda taka transakcja zostanie zaksięgowana najpóźniej do końca następnego dnia roboczego, następującego po dniu, w którym wykonano płatność.

Jeśli jednak wykryli Państwo zauważalne nieprawidłowości w procesowaniu Państwa transakcji, prosimy o bezpośredni kontakt z serwisem Autopay wraz z podaniem ID tej transakcji na platnosci@autopay.pl

2023-09-27 12:50


Avatar sugester medium
Bartek
Doceniam wprowadzenie tej funkcji, ale muszę się nieco zgodzić z przedmówcą. O ile oznaczenie pro-formy jako opłaconej jest dobrym pomysłem, to już jej automatyczna zamiana na fakturę jest mocno dyskusyjnym rozwiązaniem. Z tej przyczyny musimy w naszej firmie wyłączyć taką opcję płatności, a szkoda.

2023-10-17 14:03


Avatar sugester medium
Bartek
Wyłączając tę opcję znalazłem: "Co wystawiać po opłaceniu: FAKTURA". Zmieniłem na "Wyłącz" i mam nadzieję, że to rozwiąże mój problem.

2023-10-17 14:07


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dziękujemy z wiadomość.
W przypadku nowych sugestii zapraszamy do komentowania.
Pozdrawiam.

2023-10-19 16:56


Avatar sugester medium
Luk
Myślę że dobrym pomysłem do płatności realizowanych przez Autopay(dane Blue Media) była dodana opcja płatności kartą kredytową/debetową. Niektórzy mają jeszcze problem z płaceniem Bliczkiem (np osoby starsze) a karta to podstawowa forma płatności.

2023-10-27 19:08


Avatar sugester medium
Nika
Czy faktury walutowe również mogą być płatne przez aplikację " Zapłać" klikając na fakturze

2024-02-07 10:58


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
funkcja Szybki Przelew nie działa dla Faktur Walutowych.

2024-02-07 12:15


Avatar sugester medium
Paweł
Po zapłaceniu faktury przez klienta szybkimi przelewem pieniądze nie dotarły na konto Bankowe

2024-04-28 14:39


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
prosimy Państwa o bezpośredni kontakt w tej sprawie z serwisem Autopay, wraz z podaniem ID tej transakcji na platnosci@autopay.pl

2024-04-29 13:30


Avatar sugester medium
Kasia
Niestety u mnie ta opcja nie działa. Wybrałam fakturownię m.in. dlatego, że ma w ofercie tę opcję.

2024-05-16 20:29


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.

Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl




2024-05-17 09:24


Dodaj komentarz