Paragony.pl 2.5.1 – moduł do wydruków fiskalnych – instalacja i czynności poinstalacyjne

Utworzono: 2019-08-29
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-12
Liczba odwiedzin posta: 29653

Paragony.pl by Fakturownia to moduł fiskalny, który umożliwia wygodny wydruk paragonu lub faktury z dowolnego urządzenia bezpośrednio z konta w Fakturowni.

Już wkrótce moduł pozwoli też na wystawianie e-paragonów w naszym własnym HUBie e-paragonowym. Więcej informacji znajdziesz na stronie paragony.pl.

Jest kompatybilny z systemami Windows i mac OS oraz zintegrowany z różnymi urządzeniami do wydruku dokumentów fiskalnych.

Aktualny moduł fiskalny integrujący drukarkę fiskalną z Fakturownią to Paragony.pl (dawniej Fiskator) w wersji 2.5.1.

Moduł Paragony.pl posiada możliwość komunikacji drukarki fiskalnej przez USB oraz – dodatkowo – przez Wi-Fi lub Ethernet.

UWAGA! Drukarka typu online nie jest tym samym co drukarka z komunikacją przez Wi-Fi. Zarówno drukarka typu online może nie mieć wbudowanej komunikacji przez Wi-Fi, jak i drukarka z Wi-Fi może nie mieć funkcji online (łączenia z serwerem rządowym).


Jeśli korzystasz już ze starszej wersji tego modułu, możesz zmienić go na nowszą wersję, a jeśli nie – od razu zacząć korzystać z wersji 2.5.1.

Więcej informacji na temat modułu Paragony.pl znajdziesz na dedykowanej stronie Fakturownia - Paragony.pl (dawniej Fiskator) moduł do drukarek fiskalnych

30 dniowy okres testowy Paragony.pl aktywowany jest automatycznie po pierwszym połączeniu z kontem w Fakturowni.

Aplikację możesz pobrać bezpośrednio ze swojego konta w Fakturowni lub wypełniając formularz na wskazanej wyżej stronie. Po przesłaniu formularza drogą mailową otrzymasz linki do instalacji oraz instrukcję konfiguracji.


Jak pobrać aplikację Paragony.pl z poziomu konta?


Aby pobrać moduł Paragony.pl:
 

  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki > Dodatki > Moduł Paragony.pl;

    Panel ustawień z wyróżnionym modułem Paragony.pl, umożliwiającym fiskalizację sprzedaży i wydruk paragonów na Fakturowni.
     
  2. korzystając z dedykowanych przycisków, pobierz plik instalacyjny na system, z którego korzystasz. 

    Interfejs modułu Paragony.pl do fiskalizacji w Fakturowni z przyciskami instalacji dla Mac OS, Windows i Linux; program do faktur online.

W celu aktywowania wydruków fiskalnych w Fakturowni:  
  1. przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto

    Ekran ustawień konta w Fakturowni z zaznaczoną opcją 'Druk na drukarce fiskalnej' oraz możliwością zapisania zmian w systemie.
     
  2. następnie przejdź do sekcji Inne na dole strony i zaznacz checkbox przy opcji Druk na drukarce fiskalnej;
  3. zatwierdź zmiany przyciskiem Zapisz;
  4. następnie przejdź do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Sposoby wyliczania

    Ekran ustawień w Fakturowni, pokazujący opcje wyliczania oraz zaznaczoną opcję 'Drukuj paragony zgodnie z ustawieniami kasy fiskalnej'.
     
  5. zaznacz checkbox przy opcji Drukuj paragony zgodnie z ustawieniami kasy fiskalnej;
  6. zmiany zatwierdź klikając na dole przycisk Zapisz.


Czynności poinstalacyjne - konfiguracja modułu


Po zainstalowaniu najnowszej wersji modułu, przejdź w aplikacji do zakładki Konfiguracja.

Panel konfiguracji Paragony.pl w programie Fakturownia z ustawieniami portu, adresu IP drukarki i opcjami autostartu aplikacji.

W polu Kod autoryzacyjny API wprowadź token API z prefixem konta w Fakturowni w zapisie token/prefix np. mM5mmmM6MMMMMmMMMmMM/nazwakonta. Kod autoryzacyjny API możesz wygenerować w zakładce Ustawienia > Drukarki fiskalne na swoim koncie w Fakturowni. Dostęp do tej zakładki mają tylko użytkownicy z rolą Właściciel konta i Administrator. 

Widok na pole z kodem autoryzacyjnym API w aplikacji Fiskator z przyciskiem do skopiowania kodu.

W rubryce Port w zależności od sposobu połączenia drukarki:
  • w przypadku połączenia przy pomocy kabla USB - wybierz Port COM;
  • w przypadku połączenia przez Wi-Fi - wybierz tę opcję z listy, a następnie w rubryce Adres IP oraz port drukarki wpisz adres IP i port, na którym pracuje drukarka. Dane należy wpisać w postaci IP:port.
UWAGA! Domyślnie w rubryce Adres IP oraz port drukarki wyświetlamy wyszarzony przykład formatu danych. Natomiast rzeczywisty adres IP oraz port, na którym pracuje drukarka, należy znaleźć w ustawieniach drukarki i wpisać go w programie Paragony.pl.

Jeśli nie wiesz jak znaleźć te dane, sprawdź instrukcję swojej drukarki - ścieżka różni się w zależności od modelu/producenta drukarki.


Należy pamiętać, iż niezależnie od sposobu połączenia drukarki, w ustawieniach drukarki musi być wybrany protokół Thermal lub Posnet (w przypadku drukarek Novitus, protokół Novitus zgodny). Jeśli drukarka pracuje na innym protokole komunikacji, Paragony.pl nie będzie mógł nawiązać połączenia.

Na stronie Konfiguracji znajdziesz też ustawienia funkcji Autostartu - Połącz automatycznie i Uruchom aplikację przy starcie systemu, które możesz opcjonalnie aktywować. Więcej o opcjach Autostartu znajdziesz w artykule Autostart i automatyczne łączenie Paragony.pl z drukarką fiskalną.

Po zakończeniu konfiguracji i kliknięciu WŁĄCZ, Paragony.pl nawiąże połączenie z drukarką i kontem w Fakturowni. Aplikacja wyświetli stronę główną z informacjami o połączeniu.

Panel ustawień Paragony.pl z informacjami o drukarce fiskalnej POSNET, metodzie NIP na paragonie i opcjami edycji tekstu na wyświetlaczu.


Paragony.pl zapisuje drukarkę na koncie w Fakturowni w zakładce Ustawienia > Drukarki fiskalne. Domyślną nazwą drukarki wyświetlaną na koncie jest jej model i wersja wraz z UID. Nazwę drukarki możesz zmienić w Paragony.pl w rubryce Nazwa drukarki.

W rubryce Dodatkowy tekst na paragonie możesz opcjonalnie wpisać dodatkową treść drukowaną w dolnej części paragonu fiskalnego. Pole możesz edytować w trakcie aktywnego połączenia w Paragony.pl, przed wydrukiem kolejnych paragonów.

W rubryce Tekst na wyświetlaczu masz możliwość ustawienia danych wyświetlanych na wyświetlaczu drukarki. Możesz wybrać jedną z opcji: Czas i Data, Model i Wersja oraz Własny Tekst. W przypadku wyboru opcji Własny Tekst, poniżej pojawi się pole tekstowe na wpisanie treści wyświetlanej na wyświetlaczu. Po wybraniu opcji, aby ustawić ją na drukarce, kliknij Wyślij do drukarki.


Jak zlecić wydruk fiskalny dokumentu?


Jeśli konfiguracja modułu przebiegła pomyślnie, a w ramach ustawień Fakturowni aktywowałeś niezbędne funkcje, możesz teraz zlecić wydruk dokumentów. 

W celu zlecenia wydruku fiskalnego, przejdź do zakładki Przychody > Paragony i wejdź w podgląd wybranego paragonu. Następnie z menu podręcznego ponad dokumentem wybierz Drukuj > Wydruk fiskalny.

W ramach jednego abonamentu Paragony.pl możesz połączyć wiele drukarek fiskalnych z jednym kontem w Fakturowni. Po prostu zainstaluj aplikację na różnych komputerach, do których podłączone będą drukarki fiskalne i nadaj im różne nazwy w Paragony.pl.

Paragony.pl na jednym komputerze może być połączony jednocześnie z tylko jedną drukarką fiskalną i jednym kontem w Fakturowni. W przypadku chęci połączenia z innym kontem / inną drukarką na tym samym komputerze, trzeba rozłączyć Paragony.pl i zmienić Port / Kod autoryzacyjny API w zakładce Konfiguracja.

Jeśli posiadasz wiele drukarek połączonych z jednym kontem w Fakturowni, po najechaniu na opcję Drukuj > Wydruk fiskalny, wybierz z listy drukarkę, na której chcesz dokonać fiskalizacji.
 

Opcje wydruku paragonu w systemie Fiskator, z rozwiniętym menu wyboru drukarki do wydruku fiskalnego.

   
Drukarki zapisane na koncie w Fakturowni możesz przypisać do działów, aby ograniczyć Użytkownikom listę drukarek do wyboru i wyeliminować pomyłki związane z fiskalizacją paragonu na niewłaściwej drukarce. Więcej o opcji ograniczania drukarek do działów znajdziesz w artykule Ograniczanie drukarek fiskalnych do działów.
 
UWAGA! Czas oczekiwania na wydrukowanie paragonu nie powinien być dłuższy niż 10 sekund. Jeśli wynosi więcej, sprawdź, czy wszystkie kroki instruktażowe zostały wykonane przez Ciebie poprawnie. 
 

Modele drukarek testowane z aktualną i wcześniejszymi wersjami modułu fiskalnego (2.0-2.5.1) 

  • Posent Thermal - począwszy od wersji FV EJ (2013 r.) 
  • Posnet Thermal XL, XL2 Online 
  • Posnet Trio Online 
  • Posnet PosPay Online 
  • Posnet Temo Online
  • Novitus Deon ( protokół Novitus zgodny) 
  • Elzab Cube ONLINE R
  • Elzab Mera+ TE FV
  • Elzab D10/MD01
  • Elzab Zeta/ MD02
  • Elzab Zeta Online/ MD009
  • Emar Printo 57 TE
  • Emar Tempo 3 

Jeśli korzystałeś ze starszej wersji Paragony.pl i masz problem z jej aktualizacją lub posiadasz wiele stanowisk z zainstalowanym Paragony.pl i na niektórych z nich nie masz możliwości aktualizacji Paragony.pl do wersji 2.5.0 lub wyższej, sprawdź informacje poniżej:
  • ze względu na wymagane aktualizacje, Paragony.pl od wersji 2.4.0 nie wspiera systemów Windows 7, 8 i 8.1. Wersje te już od dłuższego czasu nie są wspierane przez Microsoft, w związku z czym nie otrzymują aktualizacji, które mogą być wymagane do działania nowych wersji aplikacji, nie tylko Paragony.pl ale też innych programów.
    Zachęcamy do aktualizacji swojego systemu operacyjnego, również ze względu na jego bezpieczeństwo. Od 2023-01-10 systemy te nie otrzymują już aktualizacji zabezpieczeń.

    Jeśli nadal korzystasz z tych wersji systemu operacyjnego i chcesz korzystać z Paragony.pl, napisz do nas na helpdesk@fakturownia.pl. Otrzymasz ostatnią dostępną dla tych systemów wersję 2.3.8.

  • od wersji 2.5.0 Paragony.pl zapisuje drukarki fiskalne w Fakturowni, co pozwala na ograniczenie ich do działów. Wprowadzenie tej funkcji wymagało zmiany w zakresie komunikacji między Paragony.pl a Fakturownią. W związku z tym, jeśli korzystasz z Paragony.pl na wielu stanowiskach, na każdym z nich musisz zainstalować kompatybilne ze sobą wersje - 2.5.0 i nowsze, lub 2.4.0 i starsze. 

    Jeśli nie możesz zaktualizować aplikacji na wszystkich stanowiskach a na niektórych z nich zainstalowałeś już Paragony.pl 2.5.0, możesz powrócić do działania na starszych wersjach. W tym celu wejdź w Ustawienia > Drukarki fiskalne na swoim koncie w Fakturowni i usuń zapisane drukarki, następnie na wszystkich stanowiskach zainstaluj wersję 2.4.0 lub starsze.

Dowiedz się więcej o module fiskalnym Paragony.pl:
Błędy z wydrukiem fiskalnym i konfiguracji modułu Paragony.pl
Błąd "gettaddrinfo ENOTFOUND" w Paragony.pl

Druk paragonów fiskalnych
Pod jakim portem COM w systemie Windows podłączona jest drukarka fiskalna?
Ograniczanie drukarek fiskalnych do działów

Sprawdź również:
Paragon fiskalny VAT marża
Miesięczny raport fiskalny (RO) -ewidencja sprzedaży paragonowej w raporcie JPK_VAT
Paragony
Faktura do paragonu
Moduł OCR do zaczytywania skanów dokumentów kosztowych

Masz pytania? Wątpliwości? Sugestie, jak możemy dalej rozwijać Paragony.pl? Napisz do nas na helpdesk@fakturownia.pl.


Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Joanna Białecka
W fiskatorze 2,1 brak połączenia--brak protokołu. Co powoduje brak możliwości wydruków na drukarce fiskalnej

2020-01-30 15:39


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

dziękuje za wiadomość. Informacja na to pytanie została udzielona w korespondencji mailowej. Dalszą korespondencja będzie prowadzona w tamtym wątku. 

Pozdrawiam 

2020-02-03 12:27


Avatar sugester medium
Marcin
Dokładnie mam taki sam problem z otrzymanym dziś od was Fiskator 2.1.4 "brak połączenia--brak protokołu. Co powoduje brak możliwości wydruków na drukarce fiskalnej". Bardzo proszę o rozwiązanie dla tego problemu, dodam że moja drukarka to ELZAB MERA+ na protokole THERMAL.

2020-02-03 19:23


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

dziękujemy za przesłanie wiadomości. Odpowiedź na Państwa pytanie zostanie udzielona w korespondencji prowadzonej przez Państwa z innym operatorem w tej samej sprawie. 

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji. 

2020-02-07 12:35


Avatar sugester medium
Piotr
Czy moduł Fiskator pozwala drukować/fiskalizować oprócz paragonów także faktury ? Używam drukarek Posnet Thermal HD.

2020-07-06 20:28


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

tak, moduł umożliwia również przesłanie żądania wydruku na drukarce fiskalnej faktury. Możliwość samego wydruku zależna jest jednak również od możliwości drukarki fiskalnej. 

Udostępniamy moduł fiskator dla potrzeba testów na okres 30 dni. W celu przetestowania modułu prosimy o przesłanie zgłoszenia drogą mailową na adres mailowy info@fakturownia.pl podając w treści wiadomości adres mailowy konta, który służy do logowania, na którym będą odbywać się testy. 

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji. 

2020-07-08 14:53


Avatar sugester medium
Julita
Czy ten moduł bedzie wspolpracowal z drukarką Elzab mini online?

2020-08-25 15:48


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

dziękujemy za przesłanie wiadomości. W celu sprawdzenia czy moduł będzie poprawnie działał z konkretnym modelem drukarki prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@fakturownia.pl z prośbą o moduł fiskator do testów podając adres mailowy konta, na którym będzie testowany. 

Po otrzymaniu wiadomości przekażemy link do pobrania modułu wraz z instrukcją instalacyjną na okres 30 dni.

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji. 

2020-08-27 14:24


Avatar sugester medium
Paweł
Czy moduł fiskalny powoduje to, że mogę wydrukować paragon na zwykłej drukarce i będzie to paragon fiskalny? W jaki sposób to działa?

2020-08-29 14:06


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

do fiskalizacji paragonu konieczne jest posiadanie drukarki fiskalnej. Moduł fiskator umożliwia przesłanie żądania wydruku na drukarce fiskalnej dokumentu ,,Paragon" utworzonego w programie fakturownia.pl. 

Więcej na temat samego modułu w linku do oferty: https://fakturownia.pl/drukarki-fiskalne

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji. 

2020-08-31 13:32


Avatar sugester medium
Jaroslaw Stadnik
Brak możliwości połączenia z drukarką Elzab Zeta z programem Fiskator 2.2.8

2021-03-02 15:44


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

dziękujemy za informację. Państwa zgłoszenie w temacie trudności połączenia ze wspomnianą drukarką jest analizowane w zadaniu utworzonym na podstawie Państwa zgłoszenia w innej korespondencji. 

Dalsze informację w zgłaszanej sprawie będą przekazane w odpowiedzi na wcześniejszą korespondencję po otrzymaniu odpowiedzi od programisty analizującego zgłoszenie. 

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji. 

2021-03-02 16:38


Avatar sugester medium
marek
Czy możliwy jest wydruk paragonów w ramach vat-marży, (ze stawką F 0% zero techniczne)?

2021-04-06 23:36


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
na ten moment moduł fiskalny nie obsługuje wydruków faktur marża ze stawkami F i G (zero techniczne).
Pozdrawiam,
Piotr

2021-04-07 08:15


Avatar sugester medium
Marta
Czy fiskator obsługuje już marże i "zero techniczne" litery G i U

2021-07-29 14:20


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna  
Dzień dobry,
na ten moment moduł fiskalny nie obsługuje wydruków faktur marża ze stawkami F i G (zero techniczne).
Pracę w tym zakresie są w planach. Początek prac przewidziany jest jeszcze w tym roku kalendarzowym.
Pozdrawiam,
Piotr

2021-07-29 14:27


Avatar sugester medium
Michał Podbielski
Dzień dobry,
Czy istnieje możliwość seryjnego zafiskalizowania faktur np z wybranej serii ?

2021-08-20 15:03


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

dziękuje za kontakt. Jeżeli Państwa pytanie odnosi się do drukowania dokumentów z określonej numeracji to po wyszukaniu odpowiedniego działu na liście faktur do którego ten wzór numeracji jest przypisany będą mogli Państwo po zaznaczeniu dokumentów na liście skorzystać z funkcji grupowego drukowania paragonów za (Drukuj > Drukuj paragon fiskalny )

W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.

2021-08-20 15:24


Avatar sugester medium
Marcin
Proszę o info czy fiskator współpracuje z terminalem fiskalnym Pospay firmy Posnet?

2021-09-01 11:37


michalb
michalb
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
posiadamy możliwość wykorzystania urządzenia Pospay formy Posnet, ale tylko w obrębie drukowania paragonów fiskalnych przy użyciu modułu Fiskator. Nie oferujemy integracji z terminalem.
Pozdrawiam,
Michał.

2021-09-01 14:06


Avatar sugester medium
Marcin
Drukarka Posnet thermal FV EJ fiskator inicjalizuje drukarkę prawidłowo i rozpoznaje protokół przy próbie wydruku komunikat PROTO_ERR_CMD_UNKNOWN - Nierozpoznana komenda

2021-09-27 20:03


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o informację, czy problem występuje zarówno na protokole Thermal jak i Posnet? Proszę zmienić protokół na drukarce fiskalnej i sprawdzić, czy wydruk uda się.

Jeśli problem nadal będzie występował, proszę przesłać zgłoszenie na info@fakturownia.pl, podając adres e-mail, na który założone jest konto w Fakturowni oraz załączając zrzut ekranu błedu i plik renderer.log, który można znaleźć w Fiskatorze w zakładce Rejestr zdarzeń -> Otwórz katalog.

Pozdrawiam
Kacper

2021-09-28 09:30


Avatar sugester medium
Rafał
Czy kasa fiskalna ELZAB K10 może być zintegrowana z portalem fakturownnia.pl za pomoca Fiskator'a?

2021-11-28 08:03


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
Fiskator współpracuje z drukarkami fiskalnymi pracującymi na protokole Thermal lub Posnet.
Proszę zweryfikować, czy dana drukarka ma dostępny przynajmniej jeden z tych protokołów komunikacyjnych. Jeśli tak, będzie mogła współpracować z Fiskatorem.

Pozdrawiam
Kacper

2021-11-29 09:30


Avatar sugester medium
Polaczenie po WiFi w MacOS
Jaki port podać dla połączenia po WiFi w systemie MacOS?

2022-01-05 22:02


Avatar sugester medium
Sergiej
Witam,
jaki port mam wskazać przy połączeniu drukarki po /wi/fi w MacOS?

2022-01-05 22:04


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
adres IP oraz port drukarki należy odnaleźć w Ustawieniach drukarki fiskalnej. Jeśli nie są Państwo pewni jak takie informacje odnaleźć w drukarce, proszę skontaktować się z serwisem drukarek fiskalnych.

Pozdrawiam
Kacper

2022-01-07 09:39


Avatar sugester medium
Sergiej
Port drukarki
Niestety,
serwis stwierdził ze podany IP oraz wprowadzony według danych serwisu port: 6666 są prawidłowe. sprawdzenie przez ping pokazuje ze komputer widzi drukarkę. Testy połączenia online wykonane na drukarce wykazują pomyślne połączenie z serwerami fiskalnymi. Wszystkie testy wykonane przy połączeniu przez WiFi.
Fiskator wciąż nie widzi drukarki...

2022-01-10 14:31


Avatar sugester medium
Sergiej
Po trzech restartach Fiskatora oraz drukarki zadziałało!!!

2022-01-10 14:35


Avatar sugester medium
Sergiej
Połączenia działa tylko gdy najpierw jest uruchamiany Fiskator a tylko po tym włączona drukarka. Można z tym żyć ale nie jest to wygodne. Było by dobre ten bag usunąć.
Z góry dziękuję.

2022-01-10 14:41


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
informuje, że obsługa zer technicznych (stawek F i G została wdrożona do systemu)
Chcąc móc wydrukować taki paragon fiskalny do transakcji marża należy zdeklarować stawki podatków zer technicznych w systemie.
Wchodzimy w zakładkę Ustawienia> Ustawienia konta> Konfiguracja> Sposoby wyliczania> Obsługa zera technicznego.
Mamy do wyboru obsługę stawki F dla Towarów (produktów) i G dla usług.
lub odwrotnie G dla Towarów (produktów) i F dla usług.
Następnie na nowo tworzonym paragonie wybieramy stawkę “nie wyświetlaj”. Stawka ta nie będzie widoczna na paragonie systemowym. Odpowiednia litera stawki pojawi się na wydruku fiskalnym.
Opis merytoryczny na stronie pomocy pojawi się wkrótce.
Pozdrawiam,
Piotr

2022-04-28 09:53


Avatar sugester medium
Dominika
Fiskator   f
Dzień dobry,
proszę o informację jak najlepiej uruchamiać fiskator. Po włączeniu aplikacji wyskakuje białe tło i nic więcej. Po wielokrotnym odświeżaniu udaje się go prawidłowo włączyć.
Problem pojawia się za każdym razem. Screen w załączeniu.

2022-07-17 10:30


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

dziękujemy za wiadomość. Państwa zgłoszenie jest analizowane, odpowiedź na nie będzie udzielona w innej korespondencji w zgłoszonej sprawie. 

W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji. 

2022-07-19 14:11


Avatar sugester medium
Łukasz
Witam, drukarka na paragonie drukuje, że wystawcą jest kierownik, czy jest możliwość żeby pobierało imię i nazwisko wystawcy paragonu z fakturowni?

2023-01-05 11:36


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

zmiana nazwy wystawcy określonego na paragonie, powinno być możliwe w ustawieniach samego urządzenia fiskalnego. Jednak w tym celu konieczny jest kontakt z serwisem danego urządzenia w celu ustalenia czy dany model posiada możliwość zmiany danych wystawcy.

W funkcjach dostępnych w programie fakturownia.pl ani w module fiskator nie ma możliwości zmiany tego parametru.

W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.

2023-01-05 13:31


Avatar sugester medium
anonim
W programie fiskator jest dodatkowe pole tekstowe na paragonie, nie drukuje się to na paragonie

2023-01-05 13:46


Avatar sugester medium
Łukasz
Ponawiam pytanie.
W programie fiskator jest dodatkowe pole tekstowe na paragonie, nie drukuje się to na paragonie, co zrobić ?



2023-01-16 11:05


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość. Z jakiej drukarki Państwo korzystacie i na jakim protokole działa?
Odpowiedź proszę przesłać na adres info@fakturownia.pl

Pozdrawiam,
Łukasz

2023-01-17 12:36


Avatar sugester medium
Mikołaj
Czy w fakturowni może być podpiętych kilka drukarek fiskalnych za pomocą fiskatora?

2023-01-23 23:53


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak, aby fiskator działał na dwóch komputerach dla jednego konta należy wykonać następujące czynności:
Komputer A ma podłączoną drukarkę A, wiec trzeba na nim uruchomić fiskator, znaleźć port A drukarki A . Nazwać drukarkę A w fiskatorze i wpisać api token.

Token będzie ogólny, ponieważ podłączają Państwo obie drukarki do jednego konta w Fakturowni.

Następnie Komputer B ma podłączoną drukarkę B, wiec trzeba na nim uruchomić fiskator znaleźć port B drukarki B. Nazwać drukarkę B w fiskatorze i wpisać api token.

Dziękuję za kontakt.

Pozdrawiam,
Łukasz


2023-01-24 12:53


Avatar sugester medium
Michał
Niestety fiskator nie działa, a support od miesiąca nie potrafi sobie z tym poradzić i w kółko wysyła mi informację, że programiści już nad tym pracują. Moja drukarka doskonale działa z moim poprzednim programem. Mam opłaconą fakturownię na rok, a nie mogę z niej właściwe korzystać. Porażka....

2023-01-30 18:45


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry,

dziękujemy za komentarz. Odnośnie opisanego w nim zgłoszenia została udzielona odpowiedź w osobnej korespondencji podając przyczynę przedłużającej się analizy .

Zgodnie z udzieloną informacją, drukarka fiskalna na przesłane żądanie nie odpowiada żadnym błędem. Powoduje to trudności z zlokalizowaniem przyczyny braku wydruku paragonu na urządzeniu .

Nasz dział programistów próbuje ustalić przyczynę takiego stanu rzeczy.

Operator prowadzący zgłoszenie jak tylko uzyska dodatkowe informacje niezwłocznie przekaże je w prowadzonej z Pana korespondencji.

W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.

Pozdrawiam .

2023-02-02 17:08


Avatar sugester medium
Tomasz
1
Mam 2 problemy z Fiskatorem.

1. Program nie uruchamia się automatycznie przy uruchamianiu komputera, a z instrukcji wynika, że powinien. Nawet ręczne wprowadzenie do rejestru autostart, uruchamia program, ale nie połączenie z drukarką, które trzeba inicjować ręcznie przyciskiem w Fiskatorze "włącz" .Jest to uciążliwe, bo trzeba wykonywać dodatkowe czynności po włączeniu komputera, a nie zawsze się o tym pamięta. Czy macie jakiś pomysł, jak poradzić sobie z tym problemem?

2. Wnioskuję po przejrzanych logach Fiskatora (Windows 11), że drukarka systematycznie (co 10 sek.) odpytuje o status drukarki. Faktycznie wejście w menu drukarki powoduje komunikat (screen: 1), co jest logiczne, gdyż drukarka jest w trybie menu. Jednak wyjście z trybu menu, już nie cofa komunikatu i nie powoduje status "ready". Jest to problematyczny przy codziennym wydruku raportu dobowego, gdzie trzeba potem WYŁACZYĆ i WŁĄCZYĆ usługę w Fiskatorze.
Dalej załącza się już komunikat (screen: 2) i wtedy znów trzeba restartować Fiskatora.

Proszę o sugestie rozwiązania tych problemów. Pozdrawiam

2023-04-12 17:13


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
1. Niestety nie ma możliwości automatycznego włączenia Fiskatora po uruchomieniu komputera. Nawet jeśli program zostanie dodany do autostartu, po otworzeniu aplikacji, trzeba kliknąć "Włącz" w Fiskatorze.

2. Zgadza się, Fiskator odpytuje konto w Fakturowni, czy były zlecane wydruki fiskalne. Przy przejściu drukarki w tryb menu, występuje błąd komunikacji, przez co Fiskator rozłącza się. W takim wypadku należy ponownie włączyć Fiskator.

Pozdrawiam,
Kacper

2023-04-14 15:51


Avatar sugester medium
Jacek
Planuję nabyć Fakturownię + Fiskatora i mam pytanie czy program udostępnia drukarkę w sieci, tj. czy w ramach jednego pomieszczenia gdzie są zainstalowane dwa stanowiska do obsługi klientów dwa komputery mogą współdzielić drukarkę fiskalną podłączoną poprzez RS232/USB lub WiFi?

2023-08-02 00:09


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
tak, można z różnych komputerów wysyłać żądania wydruku do jednej drukarki. Drukarka może być połączona jednocześnie tylko z jednym Fiskatorem, natomiast żądanie wydruku wysyłane jest przez API - można je zlecić z dowolnego komputera, nie musi to być to urządzenie, na którym obecnie włączony jest Fiskator.

Pozdrawiam,
Kacper

2023-08-02 09:36


Avatar sugester medium
Sławek
Czy z Fakturownia poprzez moduł Fiskator można zlecić wydrukowanie Raportu dobowego? Drukarka Posnet Thermal XL2 - według dokumentacji drukarki można zlecić raport przez protokół. Dzięki

2023-09-26 22:55


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
obecnie nie ma możliwości wywołania raportu na drukarce z poziomu aplikacji. Jeśli taka funkcja zostanie dodana w kolejnych wersjach Fiskatora, poinformujemy Państwa.

Pozdrawiam,
Kacper

2023-09-27 10:21


Avatar sugester medium
Rafał
Witam.
Mamy dwie firmy na jednym loginie fakturowni.
I teraz mamy pytanie czy musimy mieć fiskator i drukarkę fiskalną. Czy wystarczy sam fiskator aby drukować paragony na zwykłej drukarce czy trzeba koniecznie dokupić drukarkę fiskalną?

2023-12-05 19:22


lukaszs
lukaszs
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
moduł Fiskator przeznaczony jest do obsługi drukarek fiskalnych. Urządzenie wydrukuje paragon z dopiskiem "fiskalny". Faktury, faktury imienne, rachunki wydrukują Państwo na zwykłej drukarce.

Dziękuję za kontakt.

Pozdrawiam,
Łukasz

2023-12-06 08:50


Avatar sugester medium
Izabela
Nowa wersja Fiskatora jest niekompatibilna z moim Mac.... Mam nadzieję, że nie wyłączycie mi starej. W czym ta nowa jest lepsza?
Masz zainstalowany system macOS 10.13.6. Ta aplikacja wymaga systemu macOS w wersji 10.15 lub nowszej.

2024-01-11 11:10


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
jak rozumiem, taki komunikat otrzymała Pani przy próbie zainstalowania wersji 2.4.0, a nie ma Pani możliwości aktualizacji wersji OS swojego urządzenia?
Kod Fiskatora musiał zostać zaktualizowany w celu dalszego rozwoju aplikacji. Nowe moduły mogą wymagać nowszych wersji OS systemów.

W wersji 2.4.0 poza aktualizacjami kodu i poprawkami związanymi z przekazywaniem prawidłowych statusów do Fakturowni, została dodana nowa funkcja Autostartu:
https://pomoc.fakturownia.pl/153062309-Autostart-i-automatyczne-laczenie-Fiskatora-z-drukarka-fiskalna

Starsze wersje wciąż działają i można z nich korzystać. Natomiast jeśli Państwa system ma możliwość aktualizacji Fiskatora do najnowszej wersji, zalecamy aktualizację i korzystanie z najnowszej wersji.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-01-11 13:45


Avatar sugester medium
Bartek
Bug
Podczas instalacji nowej wersji Fiskator 2.4.0 na Windows 7 jest przerywana błędem: Nie znaleziono punktu wejścia procedury DiscardVirtualMemory w bibliotece KERNEL32.dll (w załączniku). Wersja 2.2.4 działa na tym komputerze.

2024-01-24 17:44


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy za zgłoszenie. Windows 7 nie jest już wersją systemu wspieraną przez Microsoft, w związku z czym nie otrzymuje aktualizacji, które mogą być wymagane do działania nowych wersji aplikacji, nie tylko Fiskatora ale też innych programów.
Zachęcamy do aktualizacji swojego systemu operacyjnego, również ze względu na jego bezpieczeństwo - od 2023-01-10, Windows 7 i 8.1 nie otrzymują już aktualizacji zabezpieczeń.

Jeśli jednak nie ma możliwości aktualizacji systemu, nadal można korzystać z wcześniejszych wersji Fiskatora, które działały na danym systemie operacyjnym.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-01-25 10:07


Avatar sugester medium
Bartek
Czy wiadomo do kiedy starsze wersje Fiskatora będą współpracowały z Windows 7? Chodzi mi o ewentualną aktualizację po serwera/Fakturowni, która sprawi że stary klient Fiskator na Windows przestanie działać.

2024-01-25 10:42


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
niestety nie jestem w stanie wskazać konkretnej daty. Będziemy stale rozwijać aplikację oraz Fakturownię o nowe funkcję, niektóre z nich nie będą dostępne w przypadku korzystania ze starszych wersji Fiskatora.

Natomiast postaramy się utrzymać kompatybilność starszych wersji aplikacji w zakresie podstawowego drukowania paragonów.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-02-12 11:49


Avatar sugester medium
Dawid Bedyński
Nie mam komunikacji z drukarką fiskalną po zmianie routera. drukarka jest podłlączona i ją widzi router ale fiskator nie chce się uruchomić.

2024-04-28 10:57


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
po zmianie routera zapewne zmienił się adres IP, na którym działa drukarka fiskalna. Należy znaleźć w ustawieniach drukarki fiskalnej adres IP oraz Port i zaktualizować te dane w Fiskatorze w rubryce "Adres IP oraz port drukarki".

Pozdrawiam,
Kacper

2024-04-30 09:37


Avatar sugester medium
Anna
Czy jest możliwość wysyłania e-paragonów? W sensie np. wysyłania linku do paragonu.

2024-11-12 21:37


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
planujemy uruchomić usługę e-paragonów do końca tego roku. Link do e-paragonu będzie można wysłać Klientowi mailem. Początkowo w zakresie e-paragonów wspierane będą tylko drukarki obsługujące e-paragony firmy Posnet. Wsparcie dla drukarek Novitus będziemy chcieli dodać w przyszłym roku jak najszybciej, natomiast będzie to zapewne kwestia kilku miesięcy.

Więcej informacji o usłudze można znaleźć na stronie: https://paragony.pl/e-paragony. Zachęcam do wypełnienia formularza na dole strony, poinformujemy wtedy Państwa bezpośrednio drogą mailową o uruchomieniu usługi.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-11-13 09:51


Dodaj komentarz