Połączenie z kontem bankowym w Fakturowni
Ostatnia aktualizacja: 2025-01-20
Zarządzanie finansami w Fakturowni staje się coraz prostsze! Już teraz możesz połączyć swoje konto bankowe z Fakturownią, automatycznie importując transakcje i monitorując saldo w jednym miejscu. Integracja z platformą Kontomatik gwarantuje bezpieczne połączenie z bankiem, co pozwala zaoszczędzić czas i minimalizować błędy. Dowiedz się, jak łatwo można skonfigurować tę funkcję!
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Platforma Kontomatik
Integracja Fakturowni z Twoim kontem bankowym jest realizowana dzięki współpracy z platformą Kontomatik, dostawcą rozwiązań opartych na otwartej bankowości. Główną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że połączenie jest całkowicie bezpieczne, a dostęp do konta bankowego opiera się na dyrektywie PSD2.
Wyrażając jednorazową zgodę na dostęp do informacji o Twoim rachunku bankowym (bez możliwości realizacji przelewów w Twoim imieniu), Fakturownia będzie mogła pobierać aktualne dane o Twoich transakcjach bankowych przez maksymalnie 180 dni. Pierwsze połączenie z bankiem zaciągnie transakcje 7 dni wstecz (od momentu połączenia).
Jak działa integracja?
Połączenie konta bankowego z Fakturownią umożliwia automatyczne importowanie Twoich transakcji bankowych trzy razy dziennie w godzinach*:
- 11:45
- 15:15
- 18:30
Zaimportowane automatycznie transakcje są natychmiast widoczne w zakładce Płatności w Fakturowni, gdzie mechanizm łączenia płatności w łatwy sposób łączy je z odpowiednimi fakturami. Dodatkowo administratorzy i właściciele konta mają dostęp do aktualnego salda wszystkich połączonych kont bankowych, co pozwala na bieżąco monitorować stan finansów.
Aby integracja działała prawidłowo w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto aktywuj opcję Płatności bankowe. Zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz.
Lista obecnie wspieranych banków
- BOŚ Bank - https://www.bosbank.pl/
- BOŚ Bank iBOSS24 - https://iboss24.pl/
- VeloBank - https://www.velobank.pl/
- VeloBank Biznes - https://www.velobank.pl
- PKO BP Biznes - https://www.ipkobiznes.pl
- Credit Agricole - https://ca24.credit-agricole.pl
- Credit Agricole Biznes - https://ca24biznes.credit-agricole.pl/
- Santander - https://www.santander.pl
- Santander iBiznes24 - https://www.santander.pl/korporacje
- BNP Paribas (GOonline) - https://www.bnpparibas.pl/
- BNP Paribas (GOonline Biznes) - https://www.bnpparibas.pl
- mBank - https://www.mbank.pl
- ING Bank Śląski - https://www.ing.pl/
- Pocztowy - https://www.pocztowy24.pl/cbp-webapp/login
- Pocztowy Biznes - https://biznes.pocztowy.pl/cbp-webapp/bi
- Pekao SA - https://www.pekao24.pl/
- Alior Bank - https://www.aliorbank.pl/
- Alior Bank BusinessPro - https://www.aliorbank.pl/
- Millennium - https://openapi.bankmillennium.pl
- Nest Bank - https://login.nestbank.pl/login
- Nest Bank dla firm - https://login.nestbank.pl/login
- Kasa Stefczyka - https://www.kasastefczyka.pl/
Wszystkie podejmowane działania mają na celu zapewnienie ciągłości i niezawodności serwisu dla użytkowników końcowych.
W przypadku pytań dotyczących dostępności konkretnego banku, prosimy o bezpośredni kontakt na adres e-mail: integracje@fakturownia.pl.
Jak połączyć konto bankowe z Fakturownią?
Integracja konta bankowego z Fakturownią jest prosta i szybka. Poniżej znajdziesz kroki, które należy wykonać, aby powiązać konta:
- Zaloguj się do konta w Fakturowni i przejdź do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki.
- Znajdź integrację Połączenie z kontem bankowym.
- Kliknij niebieski przycisk Aktywuj znajdujący się po prawej stronie w zakładce integracji.
- Wybierz z listy swój bank, z którym chcesz się połączyć.
- Wprowadź swój adres e-mail i zaakceptuj wszystkie wymagane zgody. Następnie kliknij Kontynuuj.
- Zautoryzuj się w swoim banku. Po kliknięciu przycisku Kontynuuj zostaniesz przekierowany do logowania w aplikacji bankowej. Uwaga! Autoryzacja otworzy się w nowej karcie przeglądarki.
- Po zalogowaniu do banku, wybierz które konta chcesz połączyć i Zezwól na dostęp.
- Jeśli proces przebiegnie pomyślnie, połączone konto pojawi się na Twojej liście Połączonych kont bankowych.
- Po pomyślnym zakończeniu procesu autoryzacji, transakcje z konta bankowego będą automatycznie importowane do Fakturowni. Transakcje będą widoczne w zakładce Płatności i będą automatycznie łączyły się z fakturami.
- Bezpośrednio w zakładce Płatności uzyskasz również podgląd swojego salda bankowego, a także informację o ostatniej synchronizacji danych.
System automatycznie przypisuje przelew do faktury/płatności na podstawie przyjętych warunków łączenia:
- faktura musi być przychodem lub wydatkiem; faktura musi mieć status faktury wystawionej lub częściowo opłaconej, nie może mieć już przypisanej płatności w systemie świadczącej o opłacie całkowitej;
- jeżeli w tytule przelewu jest użyty numer faktury, za którą płaci Nabywca, musi się on zgadzać co do ilości znaków z numerem faktury wygenerowanej dla tego Nabywcy. W przeciwnym razie w tytule przelewu powinny się znaleźć nazwisko Nabywcy, nazwa firmy Nabywcy lub numer konta Nabywcy. Program dodatkowo tworzy listę słów, po których jest w stanie połączyć płatność z fakturą. Poza wyżej wymienionymi danymi do listy słów dodane są wszystkie słowa z nadawcy przelewu oraz cały nadawca przelewu razem ze znakami niewidocznymi;
- istnieją elementy uniemożliwiające łączenie płatności np. jeśli nr faktury nie jest rozdzielony od innych danych w tytule spacją, a znakiem / (ukośnik);
- kwota (tylko jeżeli Użytkownik systemu nie używa funkcjonalności nadpłat/niedopłat);
Ustawienia połączenia
Możesz również edytować ustawienia połączonego banku.- Wejdź w zakładkę Ustawienia > Integracje i dodatki > Połączenie z kontem bankowym > Ustawienia.
- Kliknij niebieską ikonkę edycji przy powiązanym rachunku bankowym i wybierz: dział, do którego przypiszą się płatności oraz rodzaj transakcji pobieranych z banku.
- Zatwierdź wybrane ustawienia przyciskiem Zapisz.
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Masz pytania?
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące integracji konta bankowego z Fakturownią lub potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z nami na integracje@fakturownia.pl.
Sprawdź również pozostałe integracje i dodatki w Fakturowni.
Powrót
Komentarze
Mariusz
2024-08-05 13:28
Pitterski
Jeśli nie, to czy można wywołać ręcznie integrację wstecz za jakiś okres?
2024-08-07 15:08
daniels
zgodnie z informacją podaną w powyższym wpisie:
"Pierwsze połączenie z bankiem zaciągnie transakcje 7 dni wstecz (od momentu połączenia)."
Pozdrawiam
2024-08-08 08:54
daniels
jeśli chodzi o mBank Company net, na tę chwilę nie znajduje się na liście dostępnych banków do zintegrowania z Platformą Kontomatik.
Plik ze wspomnianego banku jest obsługiwany przez nasz dedykowany import mBank za pomocą ścieżki> z poziomu Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> Importy bankowe> Import mBank (CSV)
Więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy> https://pomoc.fakturownia.pl/134305811-Import-platnosci-mBank
Wracając do integracji z Kontomatik, jeśli posiadają Państwo konto Pro lub Pro Plus w Fakturowni, można samodzielnie zgłosić zapotrzebowanie na integracje z danym bankiem> wchodząc za pomocą ścieżki> w Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> Połączenie z kontem bankowym> Uruchom> Inny Bank> Zgłoś nam jaki to bank, a postaramy się dodać go do serwisu.
Natomiast jeśli nie posiadają Państwo tego typu konta wspomniany bank i dołączenie go do obsługi w ramach automatycznej integracji z Kontomatik, można zgłaszać do nas bezpośrednio na adres integracje@fakturownia.pl
2024-08-08 09:30
Krzysztof
2024-08-19 11:29
alicjan
na chwilę obecną dostawca Kontomatik nie wspiera połączeń mBank w wersji korporacyjnej. Ze względu na zapytania o dostępność tego banku, zgłosiliśmy do dostawcy takie zapotrzebowanie.
2024-08-23 13:16
Marcin
Wystawianie faktur w tych trzech walutach , podlaczenie do bramek platniczych obslugujacych platnosci karta i kontrola platnosci od Klientów?
2024-10-01 21:54
daniels
dostawca usługi, czyli Kontomatik przewiduje obsługę płatności w innych walutach niż PLN. W związku z tym nie widzimy przeszkód, oprócz tego jakie może nakładać ograniczenie w postaci tego na co pozwala API danego banku.
Nie posiadamy konta testowego pozwalającego na zweryfikowanie dokładnie podanego przez Państwa scenariusza, więc polecamy sprawdzić we własnym zakresie, czy przy próbie połączenia pokazują się Państwu wspomniane numery kont możliwe do połączenia w ramach integracji.
Pozostałe kwestie o których Państwo wspominają, czyli bramki płatnicze to osobne rozwiązanie, pozwalające klientom na płacenie za dokumenty bezpośrednio z ich poziomu za pomocą przycisku "Kliknij i zapłać online".
Jest to Szybki przelew, więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy>
https://pomoc.fakturownia.pl/139048561-Szybki-Przelew-w-Fakturownia-pl
oraz Autopłatności, które pozwalają połączyć się z dedykowanymi pośrednikami płatności, więcej informacji w tym wpisie z Bazy Wiedzy>
https://pomoc.fakturownia.pl/107832-Autoplatnosci-czym-sa-i-jak-je-skonfigurowac-
Po opłaceniu w ten sposób dokumentu przez klienta, płatność łączy się automatycznie z nim, a w Fakturowni jego status zmienia się na "Opłacona".
Pozdrawiam
2024-10-04 15:51
ADRIAN
2024-10-09 10:17
daniels
dostawca usługi w ramach tej integracji, czyli Kontomatik, wspiera taki typ konta jak PEKAO SA Biznes24.
Pozdrawiam
2024-10-10 10:15
Dawid
Przy uruchomionych Autopłatnościach gdzie faktura dostaje status opłacona po kliku dniach płatność do tej samej faktury wchodzi poprzez Kontomatik - jest na to jakaś recepta by nie wykazywać "nadpłaty"?
2024-11-13 15:12
daniels
proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.
Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
Dodatkowo, proszę o przesłanie przykładu takiej płatności oraz udzielenie dostępu do pomocy technicznej w celu zweryfikowania zgłoszenia:
https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-
Pozdrawiam
2024-11-14 09:41
Robert
2024-11-15 07:35
daniels
jeśli w Państwa pytaniu mowa o typ konta mBank Company net, na tę chwilę nie znajduje się na liście dostępnych banków do zintegrowania z Platformą Kontomatik.
W przypadku kiedy mowa o próbie zalogowania się do konta mBank Business lub indywidualny, nie posiadamy konta testowego pozwalającego na zweryfikowanie dokładnie podanego przez Państwa scenariusza.
W związku z tym polecamy sprawdzić we własnym zakresie, czy przy próbie połączenia pokazuje się Państwu możliwość wyboru danego rodzaju konta.
Pozdrawiam
2024-11-15 11:25
Bartosz
2024-12-12 14:30
daniels
proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.
Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
Dodatkowo, proszę o przesłanie Numerów kont bankowych, o których mowa w celu weryfikacji.
Pozdrawiam
2024-12-12 15:16
GRZEGORZ
czy zwykłe konto w PKO BP jest obsługiwane czy tylko PKO BIZNES?
2025-01-04 12:19
GRZEGORZ
czy konto firmowe w PKO BP jest obsługiwane czy tylko PKO BIZNES?
2025-01-04 12:24
daniels
uprzejmie informujemy, że zgodnie z informacjami zawartymi w powyższym artykule z naszej Bazy Wiedzy, usługa jest dostępna wyłącznie dla kont PKO Biznes.
Na chwilę obecną konta indywidualne w PKO nie są obsługiwane.
Istnieje możliwość, że w przyszłości zostanie wprowadzone rozszerzenie usługi obejmujące także konta indywidualne klientów PKO.
Jednakże obecnie cała usługa tworzona jest we współpracy z firmą Kontomatik i nie posiadamy szczegółowych informacji na temat planowanych aktualizacji.
Pozdrawiam
2025-01-07 11:21
Karolina
2025-01-17 20:14
daniels
w ramach powyższej integracji można stworzyć połączenie z 2 kontami bankowymi. W ramach jednego takiego połączenia można połączyć z kilkoma rachunkami w danym banku i z jednym działem w Fakturowni.
Analogicznie w przypadku drugiego połączenia np. z innym bankiem.
Pozdrawiam
2025-01-20 10:39
Dodaj komentarz