Połączenie z kontem bankowym w Fakturowni

Utworzono: 2024-06-05
Ostatnia aktualizacja: 2024-09-03
Liczba odwiedzin posta: 1303

Zarządzanie finansami w Fakturowni staje się coraz prostsze! Już teraz możesz połączyć swoje konto bankowe z Fakturownią, automatycznie importując transakcje i monitorując saldo w jednym miejscu. Integracja z platformą Kontomatik gwarantuje bezpieczne połączenie z bankiem, co pozwala zaoszczędzić czas i minimalizować błędy. Dowiedz się, jak łatwo można skonfigurować tę funkcję!
 

Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Platforma Kontomatik


Integracja Fakturowni z Twoim kontem bankowym jest realizowana dzięki współpracy z platformą Kontomatik, dostawcą rozwiązań opartych na otwartej bankowości. Główną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że połączenie jest całkowicie bezpieczne, a dostęp do konta bankowego opiera się na dyrektywie PSD2. 

Wyrażając jednorazową zgodę na dostęp do informacji o Twoim rachunku bankowym (bez możliwości realizacji przelewów w Twoim imieniu), Fakturownia będzie mogła pobierać aktualne dane o Twoich transakcjach bankowych przez maksymalnie 180 dni. Pierwsze połączenie z bankiem zaciągnie transakcje 7 dni wstecz (od momentu połączenia).

Jak działa integracja?

 
Integracja dostępna jest w planie Pro i Pro Plus.

Połączenie konta bankowego z Fakturownią umożliwia automatyczne importowanie Twoich transakcji bankowych trzy razy dziennie w godzinach*:
  • 11:45
  • 15:15
  • 18:30
*konkretne godziny synchronizacji zostały wybrane w celu optymalizacji zgodności z harmonogramem przelewów ELIXIR w najpopularniejszych bankach.

Zaimportowane automatycznie transakcje są natychmiast widoczne w zakładce Płatności w Fakturowni, gdzie mechanizm łączenia płatności w łatwy sposób łączy je z odpowiednimi fakturami. Dodatkowo administratorzy i właściciele konta mają dostęp do aktualnego salda wszystkich połączonych kont bankowych, co pozwala na bieżąco monitorować stan finansów.

Aby integracja działała prawidłowo w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto aktywuj opcję Płatności bankowe. Zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz


Lista obecnie wspieranych banków

Prosimy mieć na uwadze, że powyższa lista jest dynamiczna. Mogą wystąpić sytuacje, w których ze względów technicznych niektóre banki będą tymczasowo usunięte z listy dostępnej w widgecie aplikacji, a tym samym niedostępne dla użytkowników. Zmiany te mogą być spowodowane problemami technicznymi, przerwami konserwacyjnymi lub przejściem z technologii API PSD2 na opcję fallback.

Wszystkie podejmowane działania mają na celu zapewnienie ciągłości i niezawodności serwisu dla użytkowników końcowych.

W przypadku pytań dotyczących dostępności konkretnego banku, prosimy o bezpośredni kontakt na adres e-mail: integracje@fakturownia.pl.

Jak połączyć konto bankowe z Fakturownią?

Integracja konta bankowego z Fakturownią jest prosta i szybka. Poniżej znajdziesz kroki, które należy wykonać, aby powiązać konta:

UWAGA! Do jednego konta w Fakturowni możesz połączyć maksymalnie 2 konta bankowe.
  1. Zaloguj się do konta w Fakturowni i przejdź do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki.
  2. Znajdź integrację Połączenie z kontem bankowym.
  3. Kliknij niebieski przycisk Aktywuj znajdujący się po prawej stronie w zakładce integracji.
  4. Wybierz z listy swój bank, z którym chcesz się połączyć.
     
  5. Wprowadź swój adres e-mail i zaakceptuj wszystkie wymagane zgody. Następnie kliknij Kontynuuj.

    Strona Kontomatik z formularzem wprowadzania adresu e-mail i wyrażenia zgód na udostępnianie informacji o rachunkach bankowych.
     
  6. Zautoryzuj się w swoim banku. Po kliknięciu przycisku Kontynuuj zostaniesz przekierowany do logowania w aplikacji bankowej. Uwaga! Autoryzacja otworzy się w nowej karcie przeglądarki.

    Strona autoryzacji w banku na platformie Kontomatik z instrukcją kroków do wykonania i przyciskiem 'Kontynuuj'.
     
  7. Po zalogowaniu do banku, wybierz które konta chcesz połączyć i Zezwól na dostęp.

    Ekran zatwierdzania dostępu do konta na stronie KontoBank, z wyborem konta, datą zgody i przyciskiem 'Zezwól'.
     
  8. Jeśli proces przebiegnie pomyślnie, połączone konto pojawi się na Twojej liście Połączonych kont bankowych.

    Ekran z listą połączonych kont bankowych, pokazujący KontoBank jako połączone i przycisk 'Dodaj konto bankowe'.
     
  9. Po pomyślnym zakończeniu procesu autoryzacji, transakcje z konta bankowego będą automatycznie importowane do Fakturowni. Transakcje będą widoczne w zakładce Płatności i będą automatycznie łączyły się z fakturami.
  10. Bezpośrednio w zakładce Płatności uzyskasz również podgląd swojego salda bankowego, a także informację o ostatniej synchronizacji danych.

    Panel płatności w systemie Fakturoznia, pokazujący listę płatności z opcjami filtrowania, przyciskiem 'Nowa płatność', oraz aktualnym saldem 2,49 PLN.
     
UWAGA! Przy pierwszym połączeniu z kontem bankowym, saldo w zakładce Płatności będzie widoczne dopiero po pierwszej synchronizacji danych. 


Jeśli płatności nie połączą się z dokumentami automatycznie, możesz ręcznie połączyć niepowiązane płatności z fakturami zgodnie z instrukcja Ręczne łączenie płatności i faktur w systemie.


Ustawienia połączenia

Możesz również edytować ustawienia połączonego banku.
  1. Wejdź w zakładkę Ustawienia > Integracje i dodatki > Połączenie z kontem bankowym > Ustawienia.
  2. Kliknij niebieską ikonkę edycji przy powiązanym rachunku bankowym i wybierz: dział, do którego przypiszą się płatności oraz rodzaj transakcji pobieranych z banku. 

    Ustawienia połączenia bankowego w systemie Fakturownia, pokazujące szczegóły połączenia z Kontobankiem, wybór działu oraz zakres pobierania danych.
     
  3. Zatwierdź wybrane ustawienia przyciskiem Zapisz.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.

Masz pytania?

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące integracji konta bankowego z Fakturownią lub potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z nami na integracje@fakturownia.pl.

Sprawdź również pozostałe integracje i dodatki w Fakturowni



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Mariusz
Potrzebna jest w tej instrukcji pełna lista banków. Ja używam Mbank Comapany net ii nie wiem, czy w to wchodzić.

2024-08-05 13:28


Avatar sugester medium
Pitterski
Czy monitorowanie działa wstecz ? Jeśli tak to do jakiego czasu?
Jeśli nie, to czy można wywołać ręcznie integrację wstecz za jakiś okres?

2024-08-07 15:08


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
zgodnie z informacją podaną w powyższym wpisie:

"Pierwsze połączenie z bankiem zaciągnie transakcje 7 dni wstecz (od momentu połączenia)."

Pozdrawiam

2024-08-08 08:54


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień  dobry,
jeśli chodzi o mBank Company net, na tę chwilę nie znajduje się na liście dostępnych banków do zintegrowania z Platformą Kontomatik.

Plik ze wspomnianego banku jest obsługiwany przez nasz dedykowany import mBank za pomocą ścieżki> z poziomu Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> Importy bankowe> Import mBank (CSV)

Więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy> https://pomoc.fakturownia.pl/134305811-Import-platnosci-mBank

Wracając do integracji z Kontomatik, jeśli posiadają Państwo konto Pro lub Pro Plus w Fakturowni, można samodzielnie zgłosić zapotrzebowanie na integracje z danym bankiem> wchodząc za pomocą ścieżki> w Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> Połączenie z kontem bankowym> Uruchom> Inny Bank> Zgłoś nam jaki to bank, a postaramy się dodać go do serwisu.

Natomiast jeśli nie posiadają Państwo tego typu konta wspomniany bank i dołączenie go do obsługi w ramach automatycznej integracji z Kontomatik, można zgłaszać do nas bezpośrednio na adres integracje@fakturownia.pl

2024-08-08 09:30


Avatar sugester medium
Krzysztof
Dla mnie również dużym ułatwieniem byłoby gdyby Kontomatik obsługiwał mBank w wersji korporacyjnej. Najlepiej żeby integracja wspierała również konta bankowe z usługą Collect żeby skuteczniej łączyła wpłaty z fakturami klientów.

2024-08-19 11:29


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
na chwilę obecną dostawca Kontomatik nie wspiera połączeń mBank w wersji korporacyjnej. Ze względu na zapytania o dostępność tego banku, zgłosiliśmy do dostawcy takie zapotrzebowanie.

2024-08-23 13:16


Dodaj komentarz