Połączenie z kontem bankowym w Fakturowni

Utworzono: 2024-06-05
Ostatnia aktualizacja: 2025-01-20
Liczba odwiedzin posta: 3465

Zarządzanie finansami w Fakturowni staje się coraz prostsze! Już teraz możesz połączyć swoje konto bankowe z Fakturownią, automatycznie importując transakcje i monitorując saldo w jednym miejscu. Integracja z platformą Kontomatik gwarantuje bezpieczne połączenie z bankiem, co pozwala zaoszczędzić czas i minimalizować błędy. Dowiedz się, jak łatwo można skonfigurować tę funkcję!
 

Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Platforma Kontomatik


Integracja Fakturowni z Twoim kontem bankowym jest realizowana dzięki współpracy z platformą Kontomatik, dostawcą rozwiązań opartych na otwartej bankowości. Główną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że połączenie jest całkowicie bezpieczne, a dostęp do konta bankowego opiera się na dyrektywie PSD2. 

Wyrażając jednorazową zgodę na dostęp do informacji o Twoim rachunku bankowym (bez możliwości realizacji przelewów w Twoim imieniu), Fakturownia będzie mogła pobierać aktualne dane o Twoich transakcjach bankowych przez maksymalnie 180 dni. Pierwsze połączenie z bankiem zaciągnie transakcje 7 dni wstecz (od momentu połączenia).

Jak działa integracja?

 
Integracja dostępna jest w planie Pro i Pro Plus.

Połączenie konta bankowego z Fakturownią umożliwia automatyczne importowanie Twoich transakcji bankowych trzy razy dziennie w godzinach*:
  • 11:45
  • 15:15
  • 18:30
*konkretne godziny synchronizacji zostały wybrane w celu optymalizacji zgodności z harmonogramem przelewów ELIXIR w najpopularniejszych bankach.

Zaimportowane automatycznie transakcje są natychmiast widoczne w zakładce Płatności w Fakturowni, gdzie mechanizm łączenia płatności w łatwy sposób łączy je z odpowiednimi fakturami. Dodatkowo administratorzy i właściciele konta mają dostęp do aktualnego salda wszystkich połączonych kont bankowych, co pozwala na bieżąco monitorować stan finansów.

Aby integracja działała prawidłowo w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto aktywuj opcję Płatności bankowe. Zatwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz


Lista obecnie wspieranych banków

Prosimy mieć na uwadze, że powyższa lista jest dynamiczna. Mogą wystąpić sytuacje, w których ze względów technicznych niektóre banki będą tymczasowo usunięte z listy dostępnej w widgecie aplikacji, a tym samym niedostępne dla użytkowników. Zmiany te mogą być spowodowane problemami technicznymi, przerwami konserwacyjnymi lub przejściem z technologii API PSD2 na opcję fallback.

Wszystkie podejmowane działania mają na celu zapewnienie ciągłości i niezawodności serwisu dla użytkowników końcowych.

W przypadku pytań dotyczących dostępności konkretnego banku, prosimy o bezpośredni kontakt na adres e-mail: integracje@fakturownia.pl.

Jak połączyć konto bankowe z Fakturownią?

Integracja konta bankowego z Fakturownią jest prosta i szybka. Poniżej znajdziesz kroki, które należy wykonać, aby powiązać konta:

UWAGA! Do jednego konta w Fakturowni możesz połączyć maksymalnie 2 konta bankowe.
  1. Zaloguj się do konta w Fakturowni i przejdź do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki.
  2. Znajdź integrację Połączenie z kontem bankowym.
  3. Kliknij niebieski przycisk Aktywuj znajdujący się po prawej stronie w zakładce integracji.
  4. Wybierz z listy swój bank, z którym chcesz się połączyć.
     
  5. Wprowadź swój adres e-mail i zaakceptuj wszystkie wymagane zgody. Następnie kliknij Kontynuuj.

    Strona Kontomatik z formularzem wprowadzania adresu e-mail i wyrażenia zgód na udostępnianie informacji o rachunkach bankowych.
     
  6. Zautoryzuj się w swoim banku. Po kliknięciu przycisku Kontynuuj zostaniesz przekierowany do logowania w aplikacji bankowej. Uwaga! Autoryzacja otworzy się w nowej karcie przeglądarki.

    Strona autoryzacji w banku na platformie Kontomatik z instrukcją kroków do wykonania i przyciskiem 'Kontynuuj'.
     
  7. Po zalogowaniu do banku, wybierz które konta chcesz połączyć i Zezwól na dostęp.

    Ekran zatwierdzania dostępu do konta na stronie KontoBank, z wyborem konta, datą zgody i przyciskiem 'Zezwól'.
     
  8. Jeśli proces przebiegnie pomyślnie, połączone konto pojawi się na Twojej liście Połączonych kont bankowych.

    Ekran z listą połączonych kont bankowych, pokazujący KontoBank jako połączone i przycisk 'Dodaj konto bankowe'.
     
  9. Po pomyślnym zakończeniu procesu autoryzacji, transakcje z konta bankowego będą automatycznie importowane do Fakturowni. Transakcje będą widoczne w zakładce Płatności i będą automatycznie łączyły się z fakturami.
  10. Bezpośrednio w zakładce Płatności uzyskasz również podgląd swojego salda bankowego, a także informację o ostatniej synchronizacji danych.

    Panel płatności w systemie Fakturoznia, pokazujący listę płatności z opcjami filtrowania, przyciskiem 'Nowa płatność', oraz aktualnym saldem 2,49 PLN.
     
UWAGA! Przy pierwszym połączeniu z kontem bankowym, saldo w zakładce Płatności będzie widoczne dopiero po pierwszej synchronizacji danych. 

System automatycznie przypisuje przelew do faktury/płatności na podstawie przyjętych warunków łączenia:

  • faktura musi być przychodem lub wydatkiem; faktura musi mieć status faktury wystawionej lub częściowo opłaconej, nie może mieć już przypisanej płatności w systemie świadczącej o opłacie całkowitej;
  • jeżeli w tytule przelewu jest użyty numer faktury, za którą płaci Nabywca, musi się on zgadzać co do ilości znaków z numerem faktury wygenerowanej dla tego Nabywcy. W przeciwnym razie w tytule przelewu powinny się znaleźć nazwisko Nabywcynazwa firmy Nabywcy lub numer konta Nabywcy. Program dodatkowo tworzy listę słów, po których jest w stanie połączyć płatność z fakturą. Poza wyżej wymienionymi danymi do listy słów dodane są wszystkie słowa z nadawcy przelewu oraz cały nadawca przelewu razem ze znakami niewidocznymi;
  • istnieją elementy uniemożliwiające łączenie płatności np. jeśli nr faktury nie jest rozdzielony od innych danych w tytule spacją, a znakiem / (ukośnik);
  • kwota (tylko jeżeli Użytkownik systemu nie używa funkcjonalności nadpłat/niedopłat);Ustawienia płatności w Fakturownia.pl z zaznaczoną opcją 'Włącz faktury częściowo opłacone', przycisk 'Zapisz' na dole strony.
Jeżeli system nie będzie w stanie połączyć płatności z fakturą automatycznie, możesz skorzystać z ręcznego łączenia danej płatności i faktury bezpośrednio z poziomu zakładki Płatności.

Ustawienia połączenia

Możesz również edytować ustawienia połączonego banku.
  1. Wejdź w zakładkę Ustawienia > Integracje i dodatki > Połączenie z kontem bankowym > Ustawienia.
  2. Kliknij niebieską ikonkę edycji przy powiązanym rachunku bankowym i wybierz: dział, do którego przypiszą się płatności oraz rodzaj transakcji pobieranych z banku. 

    Ustawienia połączenia bankowego w systemie Fakturownia, pokazujące szczegóły połączenia z Kontobankiem, wybór działu oraz zakres pobierania danych.
     
  3. Zatwierdź wybrane ustawienia przyciskiem Zapisz.
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.

Masz pytania?

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące integracji konta bankowego z Fakturownią lub potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z nami na integracje@fakturownia.pl.

Sprawdź również pozostałe integracje i dodatki w Fakturowni



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Mariusz
Potrzebna jest w tej instrukcji pełna lista banków. Ja używam Mbank Comapany net ii nie wiem, czy w to wchodzić.

2024-08-05 13:28


Avatar sugester medium
Pitterski
Czy monitorowanie działa wstecz ? Jeśli tak to do jakiego czasu?
Jeśli nie, to czy można wywołać ręcznie integrację wstecz za jakiś okres?

2024-08-07 15:08


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
zgodnie z informacją podaną w powyższym wpisie:

"Pierwsze połączenie z bankiem zaciągnie transakcje 7 dni wstecz (od momentu połączenia)."

Pozdrawiam

2024-08-08 08:54


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień  dobry,
jeśli chodzi o mBank Company net, na tę chwilę nie znajduje się na liście dostępnych banków do zintegrowania z Platformą Kontomatik.

Plik ze wspomnianego banku jest obsługiwany przez nasz dedykowany import mBank za pomocą ścieżki> z poziomu Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> Importy bankowe> Import mBank (CSV)

Więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy> https://pomoc.fakturownia.pl/134305811-Import-platnosci-mBank

Wracając do integracji z Kontomatik, jeśli posiadają Państwo konto Pro lub Pro Plus w Fakturowni, można samodzielnie zgłosić zapotrzebowanie na integracje z danym bankiem> wchodząc za pomocą ścieżki> w Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> Połączenie z kontem bankowym> Uruchom> Inny Bank> Zgłoś nam jaki to bank, a postaramy się dodać go do serwisu.

Natomiast jeśli nie posiadają Państwo tego typu konta wspomniany bank i dołączenie go do obsługi w ramach automatycznej integracji z Kontomatik, można zgłaszać do nas bezpośrednio na adres integracje@fakturownia.pl

2024-08-08 09:30


Avatar sugester medium
Krzysztof
Dla mnie również dużym ułatwieniem byłoby gdyby Kontomatik obsługiwał mBank w wersji korporacyjnej. Najlepiej żeby integracja wspierała również konta bankowe z usługą Collect żeby skuteczniej łączyła wpłaty z fakturami klientów.

2024-08-19 11:29


alicjan
alicjan
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
na chwilę obecną dostawca Kontomatik nie wspiera połączeń mBank w wersji korporacyjnej. Ze względu na zapytania o dostępność tego banku, zgłosiliśmy do dostawcy takie zapotrzebowanie.

2024-08-23 13:16


Avatar sugester medium
Marcin
A jest możliwość podłączenia 3 kont w Santander iBiznes24 - PLN, Euro, USD?
Wystawianie faktur w tych trzech walutach , podlaczenie do bramek platniczych obslugujacych platnosci karta i kontrola platnosci od Klientów?

2024-10-01 21:54


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dostawca usługi, czyli Kontomatik przewiduje obsługę płatności w innych walutach niż PLN. W związku z tym nie widzimy przeszkód, oprócz tego jakie może nakładać ograniczenie w postaci tego na co pozwala API danego banku.

Nie posiadamy konta testowego pozwalającego na zweryfikowanie dokładnie podanego przez Państwa scenariusza, więc polecamy sprawdzić we własnym zakresie, czy przy próbie połączenia pokazują się Państwu wspomniane numery kont możliwe do połączenia w ramach integracji.

Pozostałe kwestie o których Państwo wspominają, czyli bramki płatnicze to osobne rozwiązanie, pozwalające klientom na płacenie za dokumenty bezpośrednio z ich poziomu za pomocą przycisku "Kliknij i zapłać online".

Jest to Szybki przelew, więcej na ten temat w poniższym wpisie z Bazy Wiedzy>

https://pomoc.fakturownia.pl/139048561-Szybki-Przelew-w-Fakturownia-pl

oraz Autopłatności, które pozwalają połączyć się z dedykowanymi pośrednikami płatności, więcej informacji w tym wpisie z Bazy Wiedzy>

https://pomoc.fakturownia.pl/107832-Autoplatnosci-czym-sa-i-jak-je-skonfigurowac-

Po opłaceniu w ten sposób dokumentu przez klienta, płatność łączy się automatycznie z nim, a w Fakturowni jego status zmienia się na "Opłacona".

Pozdrawiam

2024-10-04 15:51


Avatar sugester medium
ADRIAN
Czy jest możliwość integracji z kontem PEKAO SA Biznes24 ?

2024-10-09 10:17


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dostawca usługi w ramach tej integracji, czyli Kontomatik, wspiera taki typ konta jak PEKAO SA Biznes24.

Pozdrawiam

2024-10-10 10:15


Avatar sugester medium
Dawid
Apropo informacji powyżej z dnia 2024-10-04 15:51.

Przy uruchomionych Autopłatnościach gdzie faktura dostaje status opłacona po kliku dniach płatność do tej samej faktury wchodzi poprzez Kontomatik - jest na to jakaś recepta by nie wykazywać "nadpłaty"?

2024-11-13 15:12


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.

Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl

Dodatkowo, proszę o przesłanie przykładu takiej płatności oraz udzielenie dostępu do pomocy technicznej w celu zweryfikowania zgłoszenia:

https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-

Pozdrawiam

2024-11-14 09:41


Avatar sugester medium
Robert
W Mbanku mam jeden login i hasło do rachunku firmowego i prywatnego. Czy da się zintegrować wybrany "profil"?

2024-11-15 07:35


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
jeśli w Państwa pytaniu mowa o typ konta mBank Company net, na tę chwilę nie znajduje się na liście dostępnych banków do zintegrowania z Platformą Kontomatik.

W przypadku kiedy mowa o próbie zalogowania się do konta mBank Business lub indywidualny, nie posiadamy konta testowego pozwalającego na zweryfikowanie dokładnie podanego przez Państwa scenariusza.

W związku z tym polecamy sprawdzić we własnym zakresie, czy przy próbie połączenia pokazuje się Państwu możliwość wyboru danego rodzaju konta.

Pozdrawiam



2024-11-15 11:25


Avatar sugester medium
Bartosz
Po połączeniu z Bankiem Millennium nie widać wszystkich kont, niestety tych głównych.

2024-12-12 14:30


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.

Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl

Dodatkowo, proszę o przesłanie Numerów kont bankowych, o których mowa w celu weryfikacji.

Pozdrawiam

2024-12-12 15:16


Avatar sugester medium
GRZEGORZ
dzień dobry,
czy zwykłe konto w PKO BP jest obsługiwane czy tylko PKO BIZNES?

2025-01-04 12:19


Avatar sugester medium
GRZEGORZ
dzień dobry,
czy konto firmowe w PKO BP jest obsługiwane czy tylko PKO BIZNES?

2025-01-04 12:24


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
uprzejmie informujemy, że zgodnie z informacjami zawartymi w powyższym artykule z naszej Bazy Wiedzy, usługa jest dostępna wyłącznie dla kont PKO Biznes.

Na chwilę obecną konta indywidualne w PKO nie są obsługiwane.

Istnieje możliwość, że w przyszłości zostanie wprowadzone rozszerzenie usługi obejmujące także konta indywidualne klientów PKO.

Jednakże obecnie cała usługa tworzona jest we współpracy z firmą Kontomatik i nie posiadamy szczegółowych informacji na temat planowanych aktualizacji.

Pozdrawiam

2025-01-07 11:21


Avatar sugester medium
Karolina
Witam, czy jest możliwość wskazania konta dedykowanego dla każdej firmy oddzielnie? tzn. posiadam kilka firm i każda ma swoje konto - chciałabym zintegrować każdą firmę z jej kontem ?

2025-01-17 20:14


daniels
daniels
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
w ramach powyższej integracji można stworzyć połączenie z 2 kontami bankowymi. W ramach jednego takiego połączenia można połączyć z kilkoma rachunkami w danym banku i z jednym działem w Fakturowni.

Analogicznie w przypadku drugiego połączenia np. z innym bankiem.

Pozdrawiam

2025-01-20 10:39


Dodaj komentarz