Znacznik zaksięgowane na liście faktur

Utworzono: 2024-12-18
Ostatnia aktualizacja: 2025-09-30
Liczba odwiedzin posta: 4041

Chcesz usprawnić zarządzanie dokumentami w Fakturowni? Dzięki funkcji oznaczania faktur jako zaksięgowane księgowość może z łatwością zidentyfikować dokumenty, które zostały już wprowadzone do systemu księgowego. To rozwiązanie pozwala utrzymać przejrzystość i porządek na liście dokumentów, zapewniając sprawną organizację pracy. Dowiedz się, jak aktywować i korzystać z tej funkcji!

Spis treści artykułu:

 
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Jak aktywować widoczność kolumny zaksięgowane?


W systemie dostępna jest opcja, dzięki której możesz oznaczyć faktury jako zaksięgowane, czyli rozliczone po stronie systemu księgowego. Dzięki temu z poziomu listy faktur w łatwy sposób można zweryfikować, które dokumenty zostały już wprowadzone do systemu księgowego. 

UWAGA! Możliwość oznaczania faktur jako zaksięgowane oraz aktywacja dodatkowej kolumny na liście faktur, dostępna jest wyłącznie dla użytkownika z systemową rolą Księgowy. Jak dodać księgowego do konta, przeczytasz w artykule Dostęp dla księgowego - link z zaproszeniem


Aby wyświetlić kolumnę Zaksięgowane:

 
  1. przejdź na listę faktur (kolumnę musisz aktywować osobno po stronie przychodów i wydatków), 

    Panel Fakturowni z zaznaczoną zakładką 'Wydatki' oraz przyciskami do tworzenia faktur, paragonów, zamówień i innych dokumentów księgowych.
     
  2. kliknij ikonę zębatki w prawym górnym rogu i wybierz opcję Dostosuj wyświetlanie kolumn

    Lista wydatków z opcją dostosowania wyświetlania kolumn oraz statusem płatności 'Opłacona' w systemie Fakturowni.
     
  3. zaznacz checkbox przy opcji Zaksięgowane

    Opcje konfiguracji w Fakturowni z zaznaczoną opcją 'Zaksięgowane' oraz przyciskiem 'Zapisz' do zapisania ustawień.
     
  4. zapisz wprowadzone zmiany.

Od teraz na liście pojawi się dodatkowa kolumna Zaksięgowane. Jeśli oznaczysz fakturę jako zaksięgowana, w tej kolumnie pojawi się znacznik ✔ Tak. Oznacza to, że użytkownik z rolą księgowego dodał fakturę do systemu księgowego i nie wymaga już ona dodatkowych działań księgowych. Jeśli dokument nie otrzymał znacznika zaksięgowane lub został on zmieniony na Nie, wówczas wiersz dla konkretnego dokumentu będzie pusty. 

Lista wydatków w Fakturowni z dodatkową kolumną 'Zaksięgowane', wskazującą status 'Tak' dla opłaconych dokumentów.

Więcej o dostosowaniu wyświetlania kolumn przeczytasz w artykule Dostosowanie wyświetlania kolumn.

 

Jak przypisać fakturom znacznik zaksięgowane?


Aby oznaczyć faktury jako zaksięgowane:
 

  1. zaloguj się do konta adresem e-mail z przypisaną rolą Księgowy,
  2. przejdź na listę faktur (opcja działa po stronie przychodów i wydatków),
  3. zaznacz checkbox przy fakturze lub fakturach, które chcesz oznaczyć jako zaksiegowane, 

    Lista wydatków z zaznaczonymi numerami faktur, statusem 'Opłacona' oraz kolumną 'Zaksięgowane' w systemie Fakturowni.
     
  4. z menu podręcznego ponad listą, wybierz Zmień > Zaksięgowane > Tak, jeśli chcesz oznaczyć faktury jako zaksięgowane,  

    Lista wydatków z opcją zmiany statusu 'Zaksięgowane' na 'Tak' dla zaznaczonych dokumentów w systemie Fakturowni.
     
  5. w dedykowanej kolumnie system zmieni oznaczenie zgodnie z wyborem, jeśli oznaczysz fakturę jako zaksięgowaną w kolumnie pojawi się znacznik ✔ Tak

    Lista wydatków w Fakturowni z kolumną 'Zaksięgowane' i statusem 'Tak' oraz oznaczeniem płatności 'Opłacona' dla wszystkich dokumentów.
Dokument oznaczysz jako zaksięgowany (lub usuniesz to oznaczenie), klikając również ikonę koła zębatego przy wybranym dokumencie na liście faktur. Aby dodać oznaczenie, wybierz z dostępnych opcji Oznacz jako zaksięgowane.

Lista faktur kosztowych w systemie do fakturowania online z dodatkowymi opcjami, w tym możliwością oznaczenia faktury jako zaksięgowanej.

Jeśli chcesz usunąć oznaczenie, ponownie kliknij ikonę koła zębatego przy dokumencie i wybierz opcję Odznacz zaksięgowanie

Lista faktur w systemie Fakturownia z aktywnymi dodatkowymi opcjami dla dokumentu w tym możliwością odznaczenia faktury jako zaksięgowanej.

Oznaczenie możesz przypisać dla dokumentu także z poziomu jego podglądu. Wystarczy, że z menu podręcznego wybierzesz Więcej opcji > Zaksięgowane > Tak/Nie.

Podgląd faktury kosztowej w systemie do fakturowania online z aktywną zakładką więcej opcji i możliwością oznaczenia faktury jako zaksięgowana w systemie księgowym.

Każda zmiana znacznika zaksięgowane, będzie dostępna do zweryfikowania w aktywnościach konta. Więcej o aktywnościach przeczytasz w artykule Jak sprawdzić aktywności na koncie?

Historia zmian dokumentów w Fakturowni z edycją statusu 'Zaksięgowane' oraz szczegółami zmiany z 'Nie' na 'Tak' lub odwrotnie.


Oznaczenie faktur jako zaksięgowane nie wpływa na raporty dostępne w systemie w tym również na raport JPK_V7.

 

Jak wyfiltrować listę faktur oznaczonych jako zaksięgowane lub nie?


Oznaczenie dotyczące zaksięgowania daje również możliwość filtrowania po tym statusie. 

Aby wyfiltrować faktury:
 
  1. przejdź na listę faktur,
  2. w panelu filtrującym, który dostępny jest po lewej stronie listy, kliknij frazę więcej ↓, by rozwinąć dodatkowe opcje,  

    Panel wydatków w Fakturowni z filtrowaniem dokumentów, opcją 'więcej' do zaawansowanych ustawień i listą wydatków za ostatnie 12 miesięcy.
     
  3. znajdź pole Zaksięgowane i wybierz jedną z dostępnych opcji Tak lub Nie (domyślnie system wyświetla wszystkie faktury bez znaczenia jaki znacznik mają przypisany), 

    Opcja filtrowania wydatków w Fakturowni z rozwijanym menu 'Zaksięgowane' umożliwiającym wybór statusu 'Tak', 'Nie' lub 'wszystkie'.
     
  4. skorzystaj z innych opcji filtrowania, jeśli chcesz zawęzić wyszukiwanie, a następnie zatwierdź ustawione filtry przyciskiem Szukaj,
  5. na liście pojawią się faktury wyłącznie zgodnie z ustawionymi filtrami w tym oznaczone jako zaksięgowane lub niezaksięgowane.  

    Lista wydatków w Fakturowni z kolumną 'Zaksięgowane', statusem 'Tak' i oznaczeniem płatności 'Opłacona' dla wszystkich dokumentów.

 

Eksport i import faktur, a oznaczenie dotyczące zaksięgowania


Eksportując dokumenty za pomocą eksportu do XLS (z pozycjami), CSV lub XLS, informacja o zaksięgowaniu pojawi się w pliku. 

Arkusz XLS z eksportem danych z Fakturowni, zawierający kolumnę 'Zaksięgowane' z wartością 'Tak' oraz szczegóły produktu, ceny i VAT.

Możesz również zaimportować faktury z oznaczeniem dotyczącym zaksięgowania. Wystarczy, że w pliku, który chcesz zaimportować dodasz kolumnę zaimportowane i oznaczysz faktury, które chcesz oznaczyć tym statusem wpisując w kolumnie Tak. Następnie dla tej kolumny w 2 kroku importu, należy przypisać zmienną document_posted : Zaksięgowane. W systemie utworzą się faktury, które dodatkowo dla księgowego będą widoczne z oznaczeniem dotyczącym zaksięgowania. 

Więcej o imporcie faktur przeczytasz w artykułach jak zaimportować faktury sprzedażowe oraz jak zaimportować faktury po stronie wydatków

Lista zmiennych do importu danych w Fakturowni z zaznaczoną opcją 'document_posted: Zaksięgowane' oraz innymi parametrami faktur i pozycji.
 
 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Jak znaleźć starsze / historyczne faktury na koncie?
Jak znaleźć dokumenty i rozszerzyć ich wyszukiwanie na liście faktur?
Kategoria - czym jest i jak z niej skorzystać?
Statusy faktur


Powrót


Dodaj komentarz