Znacznik zaksięgowane na liście faktur

Utworzono: 2024-12-18
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-20
Liczba odwiedzin posta: 201

Chcesz usprawnić zarządzanie dokumentami w Fakturowni? Dzięki funkcji oznaczania faktur jako zaksięgowane księgowość może z łatwością zidentyfikować dokumenty, które zostały już wprowadzone do systemu księgowego. To rozwiązanie pozwala utrzymać przejrzystość i porządek na liście dokumentów, zapewniając sprawną organizację pracy. Dowiedz się, jak aktywować i korzystać z tej funkcji!

Spis treści artykułu:

 
Instrukcja

Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.

Jak aktywować widoczność kolumny zaksięgowane?


W systemie dostępna jest opcja, dzięki której możesz oznaczyć faktury jako zaksięgowane, czyli rozliczone po stronie systemu księgowego. Dzięki temu z poziomu listy faktur w łatwy sposób można zweryfikować, które dokumenty zostały już wprowadzone do systemu księgowego. 

UWAGA! Możliwość oznaczania faktur jako zaksięgowane oraz aktywacja dodatkowej kolumny na liście faktur, dostępna jest wyłącznie dla użytkownika z systemową rolą Księgowy. Jak dodać księgowego do konta, przeczytasz w artykule Dostęp dla księgowego - link z zaproszeniem


Aby wyświetlić kolumnę Zaksięgowane:

 
  1. przejdź na listę faktur (kolumnę musisz aktywować osobno po stronie przychodów i wydatków), 

    Panel Fakturowni z zaznaczoną zakładką 'Wydatki' oraz przyciskami do tworzenia faktur, paragonów, zamówień i innych dokumentów księgowych.
     
  2. kliknij ikonę zębatki w prawym górnym rogu i wybierz opcję Dostosuj wyświetlanie kolumn

    Lista wydatków z opcją dostosowania wyświetlania kolumn oraz statusem płatności 'Opłacona' w systemie Fakturowni.
     
  3. zaznacz checkbox przy opcji Zaksięgowane

    Opcje konfiguracji w Fakturowni z zaznaczoną opcją 'Zaksięgowane' oraz przyciskiem 'Zapisz' do zapisania ustawień.
     
  4. zapisz wprowadzone zmiany.

Od teraz na liście pojawi się dodatkowa kolumna Zaksięgowane. Jeśli oznaczysz fakturę jako zaksięgowana, w tej kolumnie pojawi się znacznik ✔ Tak. Oznacza to, że użytkownik z rolą księgowego dodał fakturę do systemu księgowego i nie wymaga już ona dodatkowych działań księgowych. Jeśli dokument nie otrzymał znacznika zaksięgowane lub został on zmieniony na Nie, wówczas wiersz dla konkretnego dokumentu będzie pusty. 

Lista wydatków w Fakturowni z dodatkową kolumną 'Zaksięgowane', wskazującą status 'Tak' dla opłaconych dokumentów.

Więcej o dostosowaniu wyświetlania kolumn przeczytasz w artykule Dostosowanie wyświetlania kolumn.


Jak przypisać fakturom znacznik zaksięgowane?


Aby oznaczyć faktury jako zaksięgowane:
 

  1. zaloguj się do konta adresem e-mail z przypisaną rolą Księgowy,
  2. przejdź na listę faktur (opcja działa po stronie przychodów i wydatków),
  3. zaznacz checkbox przy fakturze lub fakturach, które chcesz oznaczyć jako zaksiegowane, 

    Lista wydatków z zaznaczonymi numerami faktur, statusem 'Opłacona' oraz kolumną 'Zaksięgowane' w systemie Fakturowni.
     
  4. z menu podręcznego ponad listą, wybierz Zmień > Zaksięgowane > Tak, jeśli chcesz oznaczyć faktury jako zaksięgowane,  

    Lista wydatków z opcją zmiany statusu 'Zaksięgowane' na 'Tak' dla zaznaczonych dokumentów w systemie Fakturowni.
     
  5. w dedykowanej kolumnie system zmieni oznaczenie zgodnie z wyborem, jeśli oznaczysz fakturę jako zaksięgowaną w kolumnie pojawi się znacznik ✔ Tak

    Lista wydatków w Fakturowni z kolumną 'Zaksięgowane' i statusem 'Tak' oraz oznaczeniem płatności 'Opłacona' dla wszystkich dokumentów.

Każda zmiana znacznika zaksięgowane, będzie dostępna do zweryfikowania w aktywnościach konta. Więcej o aktywnościach przeczytasz w artykule Jak sprawdzić aktywności na koncie?

Historia zmian dokumentów w Fakturowni z edycją statusu 'Zaksięgowane' oraz szczegółami zmiany z 'Nie' na 'Tak' lub odwrotnie.


Oznaczenie faktur jako zaksięgowane nie wpływa na raporty dostępne w systemie w tym również na raport JPK_V7.


Jak wyfiltrować listę faktur oznaczonych jako zaksięgowane lub nie?


Oznaczenie dotyczące zaksięgowania daje również możliwość filtrowania po tym statusie. 

Aby wyfiltrować faktury:
 
  1. przejdź na listę faktur,
  2. w panelu filtrującym, który dostępny jest po lewej stronie listy, kliknij frazę więcej ↓, by rozwinąć dodatkowe opcje,  

    Panel wydatków w Fakturowni z filtrowaniem dokumentów, opcją 'więcej' do zaawansowanych ustawień i listą wydatków za ostatnie 12 miesięcy.
     
  3. znajdź pole Zaksięgowane i wybierz jedną z dostępnych opcji Tak lub Nie (domyślnie system wyświetla wszystkie faktury bez znaczenia jaki znacznik mają przypisany), 

    Opcja filtrowania wydatków w Fakturowni z rozwijanym menu 'Zaksięgowane' umożliwiającym wybór statusu 'Tak', 'Nie' lub 'wszystkie'.
     
  4. skorzystaj z innych opcji filtrowania, jeśli chcesz zawęzić wyszukiwanie, a następnie zatwierdź ustawione filtry przyciskiem Szukaj,
  5. na liście pojawią się faktury wyłącznie zgodnie z ustawionymi filtrami w tym oznaczone jako zaksięgowane lub niezaksięgowane.  

    Lista wydatków w Fakturowni z kolumną 'Zaksięgowane', statusem 'Tak' i oznaczeniem płatności 'Opłacona' dla wszystkich dokumentów.


Eksport i import faktur, a oznaczenie dotyczące zaksięgowania


Eksportując dokumenty za pomocą eksportu do XLS (z pozycjami), CSV lub XLS, informacja o zaksięgowaniu pojawi się w pliku. 

Arkusz XLS z eksportem danych z Fakturowni, zawierający kolumnę 'Zaksięgowane' z wartością 'Tak' oraz szczegóły produktu, ceny i VAT.

Możesz również zaimportować faktury z oznaczeniem dotyczącym zaksięgowania. Wystarczy, że w pliku, który chcesz zaimportować dodasz kolumnę zaimportowane i oznaczysz faktury, które chcesz oznaczyć tym statusem wpisując w kolumnie Tak. Następnie dla tej kolumny w 2 kroku importu, należy przypisać zmienną document_posted : Zaksięgowane. W systemie utworzą się faktury, które dodatkowo dla księgowego będą widoczne z oznaczeniem dotyczącym zaksięgowania. 

Więcej o imporcie faktur przeczytasz w artykułach jak zaimportować faktury sprzedażowe oraz jak zaimportować faktury po stronie wydatków

Lista zmiennych do importu danych w Fakturowni z zaznaczoną opcją 'document_posted: Zaksięgowane' oraz innymi parametrami faktur i pozycji.
 
 
Sprawdź działanie systemu korzystając z interaktywnej instrukcji

Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.

Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.



Sprawdź również:
Jak znaleźć starsze / historyczne faktury na koncie?
Jak znaleźć dokumenty i rozszerzyć ich wyszukiwanie na liście faktur?
Kategoria - czym jest i jak z niej skorzystać?
Statusy faktur


Powrót


Dodaj komentarz